Zaterdagmiddagtopic!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:03
Goedemiddag allen
Ik dacht vanmorgen rond een uur of 9, nou, nog eventjes 5 minuten mijn ogen dicht en dan ga ik eruit en toen was het ineens 10.40, te laat voor een morgentopic, dus nu dan maar eentje voor de middag.
Er zijn geen plannen voor vandaag, ik ben zo lui en lamlending als mogelijk. Blijf ook lekker in mijn huiskleren rondbanjeren en verwen mezelf met het lekkers dat ik in huis heb gehaald, dus het wordt laveren tussen de computertafel en de bank. Misschien dat ik er nog een dutje uitpers, maar dat zie ik dan wel.
Het is vreemd weer vandaag hier in het Rotterdamse. Aan de westkant donkere wolken en aan de oostkant een heerlijk zonnetje, dus wat voor weer het nou is en gaat worden daar heb ik geen idee van.
Wat zijn jullie plannen of wat zijn jullie al aan het doen? Ben je bij je ouders op bezoek of bij je grootouders? Slenter je over de markt of in de stad? Blijf je net al ik lekker thuis en rommel wat aan? Ben je koekjes of taartjes aan het bakken of staat er draadjesvlees met stoofpeertjes te pruttelen? Vertel het me, ben benieuwd.
Ik dacht vanmorgen rond een uur of 9, nou, nog eventjes 5 minuten mijn ogen dicht en dan ga ik eruit en toen was het ineens 10.40, te laat voor een morgentopic, dus nu dan maar eentje voor de middag.
Er zijn geen plannen voor vandaag, ik ben zo lui en lamlending als mogelijk. Blijf ook lekker in mijn huiskleren rondbanjeren en verwen mezelf met het lekkers dat ik in huis heb gehaald, dus het wordt laveren tussen de computertafel en de bank. Misschien dat ik er nog een dutje uitpers, maar dat zie ik dan wel.
Het is vreemd weer vandaag hier in het Rotterdamse. Aan de westkant donkere wolken en aan de oostkant een heerlijk zonnetje, dus wat voor weer het nou is en gaat worden daar heb ik geen idee van.
Wat zijn jullie plannen of wat zijn jullie al aan het doen? Ben je bij je ouders op bezoek of bij je grootouders? Slenter je over de markt of in de stad? Blijf je net al ik lekker thuis en rommel wat aan? Ben je koekjes of taartjes aan het bakken of staat er draadjesvlees met stoofpeertjes te pruttelen? Vertel het me, ben benieuwd.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:52
Goedemiddag Cateau!
Hier redelijk op tijd opgestaan (10 uur
) en puberzoon wakker gemaakt, want die moet heel hard leren aan alle toetsen voor zijn aanstaande toetsweek. Maar het kost hem hele grote moeite om zich daartoe te zetten. Ik ben dus al drie uur aan het motiveren, coachen, thee zetten, de kat van zijn schoot aan het lokken en meer van dat soort faciliterende zaken.
Vanmiddag heeft hij nog een voetbaltoernooi en ik dan maar heel even een paar uurtjes voor mezelf, wat momenteel bijna nooit gebeurt, dus dat voelt lekker. Weet nog niet wat ik ga doen met mijn vrijheid...
Jij lekker rustig aan vandaag!
Hier redelijk op tijd opgestaan (10 uur
Vanmiddag heeft hij nog een voetbaltoernooi en ik dan maar heel even een paar uurtjes voor mezelf, wat momenteel bijna nooit gebeurt, dus dat voelt lekker. Weet nog niet wat ik ga doen met mijn vrijheid...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Nou, goedemorgen dan maar. Ik hoop dat je een fijne rustige nacht hebt gehad.
Leuk hè, om dat grut lekker te zien spartelen in het water? En de trots als dingen lukken.
Geniet van je dag en je dochter.
Precies. Het duurt tot 06:00 dus dat wordt morgen zeker lang uitslapen. Al blijf ik denk ik niet tot het einde.Cateautje schreef: ↑18-01-2020 12:32Vooral dat feestje is een mooie afsluiting van de dag en een goede reden om morgen weer lekker uit te slapen.
Het is een vreemd fenomeen, in de nacht stel ik het zo lang mogelijk uit om mijn bed in te stappen en in de morgen stel ik het zo lang mogelijk uit om mijn bed uit te komen. Ik ben een raar wezen, ik weet het, maar heb jij dat nou ook?
Ja daar heb ik zeker ook last van! Ik val dan ook heel vaak op de bank in slaap, om dan halverwege de nacht wakker te worden en naar bed te gaan. En uitstellen ben ik ook heel goed in ja, soms ligt het gewoon zo lekker en wil je er niet uit.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:53
Bedankt Cateautje, jij ook een fijne dag, hopelijk voel je je niet meer zo lamlendig.
Het leukste aan puzzels maken vind ik altijd dat het soort van besmettelijk is.
Ik ga eraan werken, komen de kinderen (pubers) voorbij om iets te pakken, kijken ze mee, zien ze een stukje wat lijkt te passen, en voor je het weet zitten ze een half uur mee te puzzelen. Dat maakt het stiekem heel gezellig!
Ik ga eraan werken, komen de kinderen (pubers) voorbij om iets te pakken, kijken ze mee, zien ze een stukje wat lijkt te passen, en voor je het weet zitten ze een half uur mee te puzzelen. Dat maakt het stiekem heel gezellig!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
zaterdag 18 januari 2020 om 12:53
Doet me denken aan jungle. Is leuk!freekenkaat schreef: ↑18-01-2020 12:51Het heet Bonzai. Hoe zullen we dat omschrijven....
Oude Belgische beats. Het is een beetje stampwerk maar dan wat subtieler. Geen kolereherrie maar ook geen trance zeg maar.
Heel veel plezier gewenst!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:57
Aaah, jaaaa, pubers, die hebben oude sputterende dieselmotoren en starten heel moeilijk op. Een kickstart wil nog weleens werken.CaroMamaVanMaik schreef: ↑18-01-2020 12:52Goedemiddag Cateau!
Hier redelijk op tijd opgestaan (10 uur) en puberzoon wakker gemaakt, want die moet heel hard leren aan alle toetsen voor zijn aanstaande toetsweek. Maar het kost hem hele grote moeite om zich daartoe te zetten. Ik ben dus al drie uur aan het motiveren, coachen, thee zetten, de kat van zijn schoot aan het lokken en meer van dat soort faciliterende zaken.
Koop vanmiddag een mooi tijdschrift, wat lekkers voor bij de thee en zwelg heerlijk in de rust die je eventjes hebt. Is dat een plan?
Maak er een mooie dag van!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:58
Jaaaa, leuk!!! Echwel!cowandchicken schreef: ↑18-01-2020 12:53Bedankt Cateautje, jij ook een fijne dag, hopelijk voel je je niet meer zo lamlendig.
Veel plezier gewenst!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:59
Goedemiddag Cateautje!
Ik woon iets noordelijker dan jij en hier is de zon toch echt aanwezig. Al zie ik verderop ook wel weer grijze wolken...
Vanochtend als ontbijt samen met dochter bosbessenpannenkoeken gebakken, uit haar eigen kookboekje (dochter is vijf en ze had het recept zelf uitgekozen uit haar boekje). Daarna moest ze naar zwemles. Verder even wat gerommeld in huis, kan zo de was ophangen. De koffertjes voor de kinderen staan al klaar want ik breng ze zo naar opa en oma, daar gaan ze logeren. Lief en ik hebben vanavond een etentje en borrel nav zijn verjaardag vorige week. En daarna dus ongestoord slapen, want zonder kinderen, hiephoi!
Ik woon iets noordelijker dan jij en hier is de zon toch echt aanwezig. Al zie ik verderop ook wel weer grijze wolken...
Vanochtend als ontbijt samen met dochter bosbessenpannenkoeken gebakken, uit haar eigen kookboekje (dochter is vijf en ze had het recept zelf uitgekozen uit haar boekje). Daarna moest ze naar zwemles. Verder even wat gerommeld in huis, kan zo de was ophangen. De koffertjes voor de kinderen staan al klaar want ik breng ze zo naar opa en oma, daar gaan ze logeren. Lief en ik hebben vanavond een etentje en borrel nav zijn verjaardag vorige week. En daarna dus ongestoord slapen, want zonder kinderen, hiephoi!
zaterdag 18 januari 2020 om 12:59
Een heel dik boek, fantasy. Hof van mist en woede, het vervolg op Hof van doorns en rozen. Het is echt zo’n boek waar je de tijd voor moet nemen, want a) dik en b) een verhaal met veel termen, begrippen en achtergrond. Leuk, maar soms ook een uitdaging.
zaterdag 18 januari 2020 om 13:04
Het grijs is hier ook aan het wegtrekken, het wordt dus steeds helderder. Lijkt een mooie dag te worden.Teigera schreef: ↑18-01-2020 12:59Goedemiddag Cateautje!
Wat lief en gezellig, lekker bakken en samen eten met je meisje.
Af en toe een nachtje alsof je nog geen kinderen hebt en je kan gedragen als twee tieners is een mooi iets. Moet alleen niet te lang duren, want dan ga je die knurfjes toch weer missen, toch?
Ik ga er NU een was ingooien!!!
Fijne dag!
zaterdag 18 januari 2020 om 13:07
Goedemiddag Cateau!
Ik heb de moed verzameld om even de stad in te gaan voor een cadeautje en boodschappen. Zit aan de zonnige kant van Rotterdam, dus even wat vitamine D opdoen.
Vanavond komt een vriend eten en ik heb hem pasta beloofd, dus daar ga ik straks extra mijn best op doen.
Een doorsnee zaterdag dus, weinig spannends; ik hou ervan
Maak er een mooie zaterdag van allemaal!.
Ik heb de moed verzameld om even de stad in te gaan voor een cadeautje en boodschappen. Zit aan de zonnige kant van Rotterdam, dus even wat vitamine D opdoen.
Vanavond komt een vriend eten en ik heb hem pasta beloofd, dus daar ga ik straks extra mijn best op doen.
Een doorsnee zaterdag dus, weinig spannends; ik hou ervan
zaterdag 18 januari 2020 om 13:10
Dik maakt niet uit, dan kan je je lekker nestelen in het verhaal en leef je meer mee dan bij een dun boek, vind ik dan. Er zijn na Tlkien velen geweest die het hebben geprobeerd, dus mijn vraag: Kan deze schrijver aan Tolkien tippen?Celaena_Aelin schreef: ↑18-01-2020 12:59Een heel dik boek, fantasy. Hof van mist en woede, het vervolg op Hof van doorns en rozen. Het is echt zo’n boek waar je de tijd voor moet nemen, want a) dik en b) een verhaal met veel termen, begrippen en achtergrond. Leuk, maar soms ook een uitdaging.
Ik ga, denk ik, vandaag eens beginnen aan Aleph, van Coelho, staat maar te verstoffen, maar er waren boeken die me meer trokken, vandaar.
zaterdag 18 januari 2020 om 13:13
Heerlijk hè, als je eenmaal de moed hebt gevonden en dan lekker in de stad loopt? Dan heb je het toch maar even gedaan.PatatasBravas schreef: ↑18-01-2020 13:07Goedemiddag Cateau!
Een doorsnee zaterdag dus, weinig spannends; ik hou ervan![]()
Maak maar gelijk een extra bord klaar, dan ga ik me zo klaarmaken voor vertrek.
Jazeker, af en toe een dagje niets is om in te zwelgen.
Mooie dag gewenst.
zaterdag 18 januari 2020 om 13:24
Goed bezig cadeautje!
Ik heb geen zin om te sporten, maar ga wel, als ik er eenmaal ben is het goed. En ik ga gezellig met een vriendin.
Nu kreeg ik gister een appje van haar vriend dat hij een suprise party voor haar verjaardag wil organiseren, maar ik vind het dan altijd zo lastig om dit soort dingen voor me te houden. Maarja komt goed
Ik heb geen zin om te sporten, maar ga wel, als ik er eenmaal ben is het goed. En ik ga gezellig met een vriendin.
zaterdag 18 januari 2020 om 13:55
Hey Cateau!
Hier was het gister uitzonderlijk laat, want er was een Iraanse film op tv waar ik naar bleef kijken ondanks dat m’n ogen bijna dicht vielen na 10 uur werken!
Ik stond dus rond jouw opstaantijd op, na uitgebreid knuffelen met onze kat. Daarna boodschappen gedaan en nu lunch met thee. Ik ga/ we gaan zo wat strijken en dan tomatensoep maken voor vanavond en morgenmiddag, en verder helemaal niks!
Hier was het gister uitzonderlijk laat, want er was een Iraanse film op tv waar ik naar bleef kijken ondanks dat m’n ogen bijna dicht vielen na 10 uur werken!
Ik stond dus rond jouw opstaantijd op, na uitgebreid knuffelen met onze kat. Daarna boodschappen gedaan en nu lunch met thee. Ik ga/ we gaan zo wat strijken en dan tomatensoep maken voor vanavond en morgenmiddag, en verder helemaal niks!
zaterdag 18 januari 2020 om 14:00
Je maakt me blij!PiNuts14 schreef: ↑18-01-2020 13:55Hey Cateau!
Strijken!!??? Oh meid toch, daarvan ben ik al mijn expertise verloren, maar kudo's voor je dat je het nog doet.
Verder helemaal niets met tomatensoep is een geweldig plan.
Geniet heerlijk van je dag!
zaterdag 18 januari 2020 om 14:16
Voor vriend zijn job zijn netjes gestreken kleren helaas nodig, maar dat doet hij gelukkig lekker zelfCateautje schreef: ↑18-01-2020 14:00Je maakt me blij!Blij dat ik niets van die film wist, want ik ben er ook eentje die met luciferhoutjes mijn ogen open hou om het niet te missen.
Strijken!!??? Oh meid toch, daarvan ben ik al mijn expertise verloren, maar kudo's voor je dat je het nog doet.![]()
Verder helemaal niets met tomatensoep is een geweldig plan.
Geniet heerlijk van je dag!![]()
zaterdag 18 januari 2020 om 14:19
Van harte gefeliciteerd met je mams.
Ik wens je een mooie en liefdevolle dag!
zaterdag 18 januari 2020 om 14:20
De zon
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 18 januari 2020 om 14:32
Kan je tussendoor niet even uitrusten van je noeste arbeid? Al kan een verjaardag zeer ontspannend zijn natuurlijk.Anoniem126 schreef: ↑18-01-2020 14:26Goedemiddag! Net klaar met werken, zo door naar een verjaardag en vanavond naar mijn voetbalclub. De Eredivisie begint weer![]()
Spannend, dat het foebelen weer begint. Ben je fan van een club met kampioensmogelijkheden?
zaterdag 18 januari 2020 om 14:37
Ja een verjaardag is vaak wel ontspannen. Heb wel aangegeven niet al te lang te gaan, dat begrepen ze!
Nee, niet van een club met kampioensmogelijkheden, maar we strijden tegen degradatie (FC Twente)
Hoe is jouw dag tot nu toe? Lukt het al een beetje om te ontspannen?