Zaterdagtopic!

04-04-2020 10:07 98 berichten
Hoihoi allen,

Toch gaan de weken sneller dan verwacht. Voor zover ik kan overzien was het een dag of 5 geleden ook al zaterdag en dat ervaar ik als een goed teken.

Nou is het natuurlijk de bedoeling dat ik uitgebreid vertel wat ik allemaal ga doen vandaag...jaja. Nou uhm, tja, wat zal ik eens gaan doen vandaag. Voor het eerst in al die jaren heb ik geen flauw idee, misschien komt dat wel omdat ik vers mijn ogen open heb en de heldere dag me nogal fel zonnig om de oren slaat, dus misschien komen we er nog op.

Hoe zit dat met jullie? Ook te daas om er iets van te brouwen of zijn er noeste plannen? Puzzelen, al dan niet met stukjes of schrijfwaar? Koekjes bakken? het hol uitmesten? Zwaaien naar (groot)ma en (groot)pa? Fietsen? Spelletjes doen? Is Netflix al uit?
Vertel het me, ik ben benieuwd/


Goedemorgen allemaal!!! :-D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2020 10:53
Ohhhhh, hier een zuipschuit aan de lijn. ;-) Lekker koud nadouchen en je poezebeest is als sneeuw voor de zon verdwenen. :D

Maak wat van die plannen.

Veel plezier! :)
Het gaat wel hoor, koud douchen kan ik niet aan! Heb trouwens helemaal niet gedouched want had gisteravond nog gedaan en mijn huid is al zo droog als wat.
We zijn wel al even gaan wandelen dat was lekker in de zon en zitten nu op de bank met de tuindeur wagenwijd open en hebben net een kom tomatensoep op( niet zelfgemaakt maar toch lekker).
Cateautje schreef:
04-04-2020 13:57
Ik snap eigenlijk niet waarom het kansloos voor me is, want in de jaren 60 en 70 liepen alle grijskoppen rond met blauw haar en die tijd is weer helemaal in. :biggrin:
Het is wachten tot het een trend word onder de grijze dakduiven die corona weten te overleven. Ik heb van die paarse zilvershampoo en die laat ik weleens een paar uur intrekken, zo kwam ik op het idee.
Murrmurr schreef:
04-04-2020 14:06
Het is wachten tot het een trend word onder de grijze dakduiven die corona weten te overleven. Ik heb van die paarse zilvershampoo en die laat ik weleens een paar uur intrekken, zo kwam ik op het idee.
Als je maar niet denkt dat ik een trendsetter word. @(
SEM72 schreef:
04-04-2020 12:35
Hier vanmorgen al Pilates gedaan in de keuken :-D
Ik yoga in de slaapkamer :proud:
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
04-04-2020 14:16
Ik yoga in de slaapkamer :proud:
Morgen weer lesje volgen via sportschool in de garage. Is lekker koud daar 😁
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, het zaterdagtopic!
Vanochtend samen met middelste dochter een cheesecake gemaakt met frambozen, chocolade en knettersuiker.
Krant gelezen en 2 postkaarten gekleurd. Zo even naar buiten met jongste en we willen nog de kledingkasten uitmesten.
Verder heb ik vandaag een ‘uitnodiging’ gemaakt voor iets bijzonders de komende weekenden. Vanavond hebben we onesieparty met pizza en film.
Geniet van t weekend allemaal.
SEM72 schreef:
04-04-2020 14:30
Morgen weer lesje volgen via sportschool in de garage. Is lekker koud daar 😁
Een sportschool in de garage, doe maar sjiek
freekenkaat schreef:
04-04-2020 14:39
Heerlijk, het zaterdagtopic!
Vanochtend samen met middelste dochter een cheesecake gemaakt met frambozen, chocolade en knettersuiker.
Krant gelezen en 2 postkaarten gekleurd. Zo even naar buiten met jongste en we willen nog de kledingkasten uitmesten.
Verder heb ik vandaag een ‘uitnodiging’ gemaakt voor iets bijzonders de komende weekenden. Vanavond hebben we onesieparty met pizza en film.
Geniet van t weekend allemaal.
Wat maak jij er gezelligs van zeg, heerlijk! :-D

Het is echt te lezen dat je heel leuk vindt om moeder te zijn met al die creativiteit. :flirting:

Geniet van je dag en van elkaar. :redrose:
SEM72 schreef:
04-04-2020 14:30
Morgen weer lesje volgen via sportschool in de garage. Is lekker koud daar 😁
Das het voordeel van het Corona gedoe ten tijden van internet, dat heel veel sport en muziek en andere vrije tijdsdingen nu online kunnen. Ik heb me serieus de afgelopen 3 weken nog niet verveeld..
Phoebemeaculpa schreef:
04-04-2020 15:52
Das het voordeel van het Corona gedoe ten tijden van internet, dat heel veel sport en muziek en andere vrije tijdsdingen nu online kunnen. Ik heb me serieus de afgelopen 3 weken nog niet verveeld..
Volg je op Facebook de opera's van de Metropolitan?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2020 14:45

Het is echt te lezen dat je heel leuk vindt om moeder te zijn met al die creativiteit. :flirting:
Ik vind moeder zijn ook echt wel heel leuk. Heb ook echt lieve kinderen. Maar ik vind werken en tijd voor mezelf ook heel leuk hoor!
Maar probeer het deze weken wel gezellig te houden ja!
Cateautje schreef:
04-04-2020 15:54
Volg je op Facebook de opera's van de Metropolitan?
Nee, goede tip, ik zoek het op.
Bedankt! :bigkiss:
Cateautje schreef:
04-04-2020 10:42
Oehh, dat is inderdaad spannend. Welk genre boek heb je geschreven?

Veel plezier met je kroost, daarmee kom je altijd de dag wel door. :)
Een roman 🙂
En ja, genoten van die meisjes. Ze spelen zo leuk samen! Hun op de trampoline zien losgaan is het leukste wat er is in isolatie tijd :heart:
laatbloeiertje schreef:
04-04-2020 18:36
Een roman 🙂
NU AL!?
National Novel Writing Month mag moven nu ik National Novel Writing Day heb bewerkstelligd. Uiteraard.
laatbloeiertje schreef:
04-04-2020 18:36
Een roman 🙂
En ja, genoten van die meisjes. Ze spelen zo leuk samen! Hun op de trampoline zien losgaan is het leukste wat er is in isolatie tijd :heart:
Wat leuk! Wie weet word je nog een beroemd schrijfster. :-D
Heb het gevonden Teau, leuk!!!!!
Graciaaaaas!!!

Stilte is zojuist teruggekeerd in huize Phoebe.
En nieuwe seizoen van La Casa is uit B-) :rolling: :yes: :puh: :blob:!!!
Goedemorgen, fijne zondag allen.
Het is ineens erg stil hier en ik mis het gekwek van mijn nichtje toch wel... 🤓😁
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
05-04-2020 08:13
Goedemorgen, fijne zondag allen.
Het is ineens erg stil hier en ik mis het gekwek van mijn nichtje toch wel... 🤓😁
Zetten we het voort als zondag-topic? 🙂
Ik ga dan vandaag Pokemonnen omdat er gister iets tussen kwam. En ik heb mijn dochter beloofd dat we een red velvet cake maken. Alleen is de rode kleurstof op, dus het wordt een blue, purple of green velvet cake. Ik heb gister alle spullen ervoor nog bij de Lidl kunnen krijgen.
Spinnogwat schreef:
05-04-2020 08:28
Zetten we het voort als zondag-topic? 🙂
Ik ga dan vandaag Pokemonnen omdat er gister iets tussen kwam. En ik heb mijn dochter beloofd dat we een red velvet cake maken. Alleen is de rode kleurstof op, dus het wordt een blue, purple of green velvet cake. Ik heb gister alle spullen ervoor nog bij de Lidl kunnen krijgen.
Geen idee, ik ben niet het opperhoofd van dit topic ;)
maar ik hoop het wel want ik vind dat leuk.

Trouwens, ik ben heel erg hoor maar deze periode kunnen we uiteraard allemaal gebruiken om het wat rustiger aan te doen,
iets wat voor mij niet echt een slecht idee is maar het is me nog niet gelukt de afgelopen 3 weken. (1 dag, vorige week zondag)
Ik kan gewoon niet op mn kont zitten, ook niet als er van alles dicht is.
Ik ben gewoon te goed in mezelf bezig houden... :facepalm: :wtf: (En dat is voor mijzelf niet altijd goed)
Geen idee wat we eraan gaan doen, vandaag is het lekker weer dus dan is binnen blijven ook weer zonde... pffff
wat ben ik soms vermoeiend... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
05-04-2020 08:58
Geen idee, ik ben niet het opperhoofd van dit topic ;)
maar ik hoop het wel want ik vind dat leuk.

Trouwens, ik ben heel erg hoor maar deze periode kunnen we uiteraard allemaal gebruiken om het wat rustiger aan te doen,
iets wat voor mij niet echt een slecht idee is maar het is me nog niet gelukt de afgelopen 3 weken. (1 dag, vorige week zondag)
Ik kan gewoon niet op mn kont zitten, ook niet als er van alles dicht is.
Ik ben gewoon te goed in mezelf bezig houden... :facepalm: :wtf: (En dat is voor mijzelf niet altijd goed)
Geen idee wat we eraan gaan doen, vandaag is het lekker weer dus dan is binnen blijven ook weer zonde... pffff
wat ben ik soms vermoeiend... ;-D
Honderd procent herkenbaar. Ik kom nu na drie weken pas een beetje tot rust. Een beetje dan. Dat met die taart is wel een goed voorbeeld. Mijn dochter (puber) maakt normaal ook geen tijd voor dat soort dingen en al helemaal niet met mij. En we hebben ook een hond, het is dat we die vrijdag al acht kilometer hadden laten wapperen en dat ie daar gister chagrijnig van was (want niet meer gewend aan die lange wandelingen door die tien weken durende storm die we erop hebben zitten), dan heb je dus helemaal je handen vrij.
Fijn dat ik niet de enige ben, ik moet dat overigens voor mijzelf echt veranderen hoor... (ik weet alleen niet hoe...)
Bijvoorbeeld thuis werken, ik dacht dat dat veel minder vermoeiend zou zijn dan op kantoor (ik ben licht chronisch vermoeid) maar dat valt best wel tegen.
Een voordeel is wel dat ik de afgelopen weken hard gewerkt heb om een klus af te krijgen waar ik op kantoor al mee bezig was.
Dat had geen haast maar ik kon het ook thuis doen en ik wilde het gewoon perse af hebben voor ik weer gewoon al mijn dagen naar kantoor ga.
Dat is gelukt en daar ben ik wel blij mee maar ik moet echt wat rustiger aan doen.

En idd dan heb je je handen dus vrij en dat voelt dan ook weer onwennig...
Alle reacties Link kopieren
Rustiger aan doen hoeft niet meteen te betekenen dat je op de bank gaat zitten staren naar je thee... je kunt ook misschien aandacht besteden aan dingen waar je nooit aan toe komt of geen of niet genoeg tijd voor neemt. Toch dat keukenkastje waar stof in ligt, of die glazen wegdoen die je nooit gebruikt. Een borduurwerk oppakken dat je van je oma hebt gekregen, en waarvan je denkt 'ooit'. Draadjesvlees maken. Een rondje fietsen. Maar ik snap je heel goed, nu 'moet' je meer jezelf voortdrijven terwijl je 'normaal' wordt geleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven