Zelf kerstkaarten ingooien

24-12-2015 12:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames en heren van het Viva-forum,

Ik keek gisteren SR15 en hoorde de discjockey zeer verbaasd reageren op iemand die zelf bij buren en kennissen in eigen woonplaats kerst- of verjaardagskaarten in de brievenbus gooide in plaats van ze met de post te versturen.

Ik doe dit zelf ook, net als mijn ouders en bijna alle mensen die ik ken.

Is dit nu een gekke gewoonte van ons of is het toch normaal ?

Niet dat ik er daarom mee stop, ik vroeg het me gewoon af.

Bedankt voor jullie antwoorden !

Fijne feestdagen !
quote:limelight schreef op 24 december 2015 @ 14:56:

Voor de mensen die hier in de wijk wonen, loop ik even naar hun brievenbus of fiets er even naartoe.

Krijg zelf ook diverse kaarten zo door de brievenbus.

Een kaart met of onder postzegel, maakt voor mij geen verschil. Het gaat om het gebaar.

[...]

Dat mag jij zo vinden.

Wat ik ook nuttig vind, is bepaalde mensen te laten weten, dat er aan hun gedacht word. Hierbij kan je dan denken aan ouderen, een ernstig zieke, iemand die afgelopen jaar een dierbare is verloren, een jongere die met zichzelf in de knoop zit, een gescheiden iemand die het moeilijk heeft.

Naast de al voorgedrukte tekst schrijf ik dan ook een persoonlijke tekst in de kaart.Die kaartjes met voorgedrukte tekst en alleen een naam ernaast gekrabbeld snap ik niet. Vind er ook niks aan eigenlijk.
quote:limelight schreef op 24 december 2015 @ 14:56:

Voor de mensen die hier in de wijk wonen, loop ik even naar hun brievenbus of fiets er even naartoe.

Krijg zelf ook diverse kaarten zo door de brievenbus.

Een kaart met of onder postzegel, maakt voor mij geen verschil. Het gaat om het gebaar.

[...]

Dat mag jij zo vinden.

Wat ik ook nuttig vind, is bepaalde mensen te laten weten, dat er aan hun gedacht word. Hierbij kan je dan denken aan ouderen, een ernstig zieke, iemand die afgelopen jaar een dierbare is verloren, een jongere die met zichzelf in de knoop zit, een gescheiden iemand die het moeilijk heeft.

Naast de al voorgedrukte tekst schrijf ik dan ook een persoonlijke tekst in de kaart.Tuurlijk, die laatste alinea van jou is idd zo. Maar dat kan toch gedurende heel het jaar? Ik bedoel de stapel kaarten die vanuit plichtsgevoel jaar na jaar verstuurd worden en in de papierbak terecht komen.
quote:Wishlist schreef op 24 december 2015 @ 12:17:

nee lijkt me normaal toch? Het lijkt me nogal omslachtig om het via de post te doen, als je het net zo goed zelf in de bus kunt doen. Het heeft voor mij geen enkele meerwaarde als de kaart via de post komt ja of nee, het gaat toch om het idee van het kaartje!Volgens mij gaat het om de wensen, niet om een stuk papier dat jij of de postbode in de brievenbus duwt. Kip en ei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven