Zijn relatietopics altijd echte topics?

01-11-2010 22:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik een gids nodig want ik "zit" nog niet zo lang op dit forum en heb nog geen tijd gehad om me volledig "in te lezen" (werk, het vervloekte RL, enzo).

Toch valt het me op dat er sinds enige tijd, vooral op "relatie" nogal wat topics geopend zijn door mensen die de taal totaal niet lijken te beheersen. Zij gebruiken geen interpunctie, schrijven de wildste taalfouten en komen daarnaast met nogal onwaarschijnlijke problemen. De verhalen zijn vaak uiterst verward.

Het kan heel goed zijn dat ik die mensen groot onrecht aandoe door ze niet serieus te nemen. Meestal reageer ik dan maar niet, want er komen allerlei idiote antwoorden in me op, terwijl het in werkelijkheid toch om een ernstig probleem kan gaan.

Is het openen van dergelijke topics iets van de laatste tijd, is/zijn er misschien grappenmakers bezig, of zit ik er helemaal naast in mijn forum-onervarenheid en werden problemen altijd al regelmatig op deze manier gepresenteerd?
Ach... ik denk dan altijd maar... als de TO er niks aan heeft dan heeft misschien iemand anders die in een soortgelijke situatie zit er wat aan.
Het kan beiden. Vooral in schoolvakanties neemt het percentage faketopics toe.
Zou hier trouwens een verband inzitten? Als je niet goed opgelet hebt op school (belabberd Nederlands schrijft) dan ben je gedoemd om in een rotrelatie terecht te komen?
fact is stranger than fiction, dus tja, wat Bianca40 zegt.

Het blijft internet he, dus wat is echt en wat niet, helemaal zeker weten doe je het niet.
Soms is het fake ja, maar ik denk dat het vaker mensen zijn die niet zo 'schrijverig' zijn maar in hun wanhoop toch maar een topic openen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
okay, lola, it's time to face the cold, hard truth!

dit is hoe nederland schrijft....

ik wist het ook niet voor ik hier kwam en was ook net zo verbijsterd.

die idiote antwoorden kwamen ook bij mij op.

ik wacht tegenwoordig wat af.

is het echt een verzonnen verhaal, dan volgt er vaak een nog raarder vervolg, waarbij de persoon dan door de mand valt.

tot die tijd ga ik er gewoon vanuit dat het verhaal waar is.
quote:Bianca40 schreef op 01 november 2010 @ 22:45:

Ach... ik denk dan altijd maar... als de TO er niks aan heeft dan heeft misschien iemand anders die in een soortgelijke situatie zit er wat aan.dat vind ik nou een mooie gedachte!
nr zoveel, beiden slaat op personen, moet beide zijn. (Voor deze fout ben ik weggehoond op een of ander arty farty forum dus die vergeet ik nooit meer haha)
Ik denk dat zo veel topics fake zijn en dat het om verschillende redenen gebeurt, om de Viva forummers te stangen, uit te lokken maar ook om meningen te peilen of inspiratie op te doen. Het maakt mij ook niet zo veel uit. Wat ik wel rete irritant vind zijn de spammers.
quote:tijgermeisje schreef op 01 november 2010 @ 22:49:

nr zoveel, beiden slaat op personen, moet beide zijn. (Voor deze fout ben ik weggehoond op een of ander arty farty forum dus die vergeet ik nooit meer haha)Oh... dat wist ik ook niet! Weer wat geleerd!
tsja, er zal wel een boel flauwekul tussen zitten. Ik geloof wél dat er in sommige kringen dingen gebeuren die totaal onwerkelijk zijn voor mij. Lees in de krant een berichtje over de vrouw van zo'n rapper, tsja, dat zou ik in mijn wildste fantasie ook niet kunnen bedenken zal ik maar zeggen.
Wat Heleen? Dat een rapper een vrouw heeft?

*ik heb dus duidelijk dat bericht in de krant niet gelezen*
quote:tijgermeisje schreef op 01 november 2010 @ 22:49:

nr zoveel, beiden slaat op personen, moet beide zijn. (Voor deze fout ben ik weggehoond op een of ander arty farty forum dus die vergeet ik nooit meer haha)het slaat in dit geval toch op het woord topics of lees ik het verkeerd?
quote:heleen1234 schreef op 01 november 2010 @ 22:54:

[...]

het slaat in dit geval toch op het woord topics of lees ik het verkeerd?Ja, daarom moet het juist 'beide' zijn.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 01 november 2010 @ 22:56:

[...]

Ja, daarom moet het juist 'beide' zijn.Ik lees het weer verkeerd! Hihihi, het is ook al laat met die wintertijd. Heb denk ik soort van jetlag
quote:nummerzoveel schreef op 01 november 2010 @ 22:45:

Het kan beiden. Vooral in schoolvakanties neemt het percentage faketopics toe.Schoolvakanties! Niet aan gedacht.
quote:Bianca40 schreef op 01 november 2010 @ 22:46:

Zou hier trouwens een verband inzitten? Als je niet goed opgelet hebt op school (belabberd Nederlands schrijft) dan ben je gedoemd om in een rotrelatie terecht te komen? O damn! Ik hoop het niet. Dat zou wel dubbel erg zijn.
quote:tijgermeisje schreef op 01 november 2010 @ 22:47:

fact is stranger than fiction, dus tja, wat Bianca40 zegt.

Het blijft internet he, dus wat is echt en wat niet, helemaal zeker weten doe je het niet.Dus als ervaren forummer ontwikkel je niet een soort "gut-feeling"?
De afwezigheid van hoofdletters en interpunctie wekt bij mij de meeste irritatie. Dan denk ik heel snel: Laat maar zitten; ik lees de reacties wel, die vaak wel behoorlijk geschreven zijn. Dan krijg ik een beetje een idee wat het probleem is; tenzij de forummer boos wordt en het openingsbericht verwijdert. Ik word dan vervolgens ook geïrriteerd, zoals anderen.

Over taalfouten hoor je me niet, hoewel ik zelf correct en foutloos Nederlands probeer te schrijven. Als ik een taalfout bij mezelf zie, gebruik ik de edit-functie, en haal ik die fout eruit.
World of Warcraft: Legion
quote:danivo schreef op 01 november 2010 @ 22:48:

okay, lola, it's time to face the cold, hard truth!

dit is hoe nederland schrijft....

ik wist het ook niet voor ik hier kwam en was ook net zo verbijsterd.

die idiote antwoorden kwamen ook bij mij op.

ik wacht tegenwoordig wat af.

is het echt een verzonnen verhaal, dan volgt er vaak een nog raarder vervolg, waarbij de persoon dan door de mand valt.

tot die tijd ga ik er gewoon vanuit dat het verhaal waar is.O ja! Vervolg! Dat heb ik ook gezien, sommige "verhalen" gaan eindeloos door, met telkens weer één nieuw dramatisch aspectje. Een soort online-problemen-dagboek. Dat je denkt: in g*dsnaam, help jezelf uit je lijden, pleeg harakiri, of zo (maar dat heb ik niet gezegd hoor).
Als je het idee hebt dat iets nep is en dat het kwetsend is voor anderen (die bijvoorbeeld wél echt in zo'n situatie zitten) dan kun je ook altijd staffen en je bedenkingen uiten. Een Angel kijkt dan ook nog even goed naar zo'n topic.

Ik heb dit ook een keer gedaan, ging over een oveleden dochter, klopte echt van geen kanten. Ik vond dat zo respectloos en kwetsend.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat ze niet altijd echt zijn.
Cum non tum age
quote:danivo schreef op 01 november 2010 @ 22:49:

[...]

dat vind ik nou een mooie gedachte!Ook waar. Dit is leerzaam. Een door en door goede gedachte.... moet ik veel vaker hebben.
quote:Aubrey schreef op 01 november 2010 @ 22:50:

Ik denk dat zo veel topics fake zijn en dat het om verschillende redenen gebeurt, om de Viva forummers te stangen, uit te lokken maar ook om meningen te peilen of inspiratie op te doen. Het maakt mij ook niet zo veel uit. Wat ik wel rete irritant vind zijn de spammers.Okee, snap ik. Bepaal je dan wel eerst snel bij jezelf of het waar is of niet, of reageer je puur spontaan, en maakt het je niet uit hoe je reactie overkomt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven