Zomertijd

31-03-2024 13:37 214 berichten
Wist je dat vannacht de klok verzet moest worden?

Wist je het?

Totaal aantal stemmen: 191

Ja, natuurlijk, duh (72%)
Ja (24%)
Nee (3%)
Huh??? Is vandaag de zomertijd ingegaan? (2%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle klokken gaan hier thuis vanzelf behalve de oven. Dus kan het gewoon niet vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoon was heel trots hoe lang hij wel niet had uitgeslapen :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het altijd. Want nu zit ik weer in het 'haast' - half jaar waarin ik altijd te laat ben, achterloop of denk : oh, is het al zo laat?!

De wintertijd loopt gelijk met mijn interne klok en hoef ik nauwelijks op de klok te kijken hoe laat het is.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
31-03-2024 14:00
Ik weet het altijd. Want nu zit ik weer in het 'haast' - half jaar waarin ik altijd te laat ben, achterloop of denk : oh, is het al zo laat?!

De wintertijd loopt gelijk met mijn interne klok en hoef ik nauwelijks op de klok te kijken hoe laat het is.
Ik dacht dat ik de enige was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik kijk er altijd verlangend naar uit. Eindelijk zomertijd. No way dat ik dat zou vergeten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk, eindelijk weer lang licht in de avond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk weer een week of langer in donker opstaan.

Als het dan echt moet, graag zomertijd van eind april tot eind september zodat mensen die daar van houden ook in de ochtend van het licht kunnen profiteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
31-03-2024 14:11
Ja, ik kijk er altijd verlangend naar uit. Eindelijk zomertijd. No way dat ik dat zou vergeten.
Ik ook, zo fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik wist het. Heb gisteravond de klokken al verzet en ben een uur eerder naar bed gegaan. Ben nog aan het bijkomen van een fikse griep en een longontsteking dus ik was toch erg moe.
Wherever there is an unfortunate, God sends a dog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd ook intens van zomertijd! Eindelijk klopt alles weer
Kijk er naar uit vanaf eind oktober
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de zomertijd ook heerlijk. Ik ben wel altijd een paar dagen aan het wennen aan de zomertijd. 's avonds niet kunnen slapen en 's morgens heel moe wakker worden. Maar daarna is het top :)
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie helemaal geen voordelen. Dat het langer licht blijft is marginaal. Verder worden een hoop dieren doodgereden en is het slecht voor het hart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
31-03-2024 15:25
Ik vind de zomertijd ook heerlijk. Ik ben wel altijd een paar dagen aan het wennen aan de zomertijd. 's avonds niet kunnen slapen en 's morgens heel moe wakker worden. Maar daarna is het top :)
Is dat niet meer het idee van de zomertijd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk vergeet ik dat niet, ik HOU van de zomertijd
Alle reacties Link kopieren Quote
"Wintertijd" is de normale tijd. De idiote "zomertijd" is een verzinsel van "Europa" stammend uit 1977.
En anno 2024 gaan die EU koekwauzen nog steeds door met tijdsmanipulatie.

Ben ik weer een maand van de leg ;-D

Het heeft geen nut maar helaas gaat de op hol geslagen bureaucratie er gewoon mee door. Die zijn gek op symbolische niet werkende onzin:

https://www.frankdeboosere.be/temp/wintertijd.php
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
31-03-2024 15:42
"Wintertijd" is de normale tijd. De idiote "zomertijd" is een verzinsel van "Europa" stammend uit 1977.
En anno 2024 gaan die EU koekwauzen nog steeds door met tijdsmanipulatie.

Ben ik weer een maand van de leg ;-D

Het heeft geen nut maar helaas gaat de op hol geslagen bureaucratie er gewoon mee door. Die zijn gek op symbolische niet werkende onzin:

https://www.frankdeboosere.be/temp/wintertijd.php
Interessant artikel! Het is al lang wetenschappelijk bewezen hoe slecht de zomertijd is voor mens en maatschappij. Wat een ellende.
The wind just kinda pushed me this way
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoera zomertijd, maar ik weet dat het me ook snel zal vervelen.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Suppenhuhn schreef:
31-03-2024 15:42
"Wintertijd" is de normale tijd. De idiote "zomertijd" is een verzinsel van "Europa" stammend uit 1977.
En anno 2024 gaan die EU koekwauzen nog steeds door met tijdsmanipulatie.

Ben ik weer een maand van de leg ;-D

Het heeft geen nut maar helaas gaat de op hol geslagen bureaucratie er gewoon mee door. Die zijn gek op symbolische niet werkende onzin:

https://www.frankdeboosere.be/temp/wintertijd.php
Nou dit ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
31-03-2024 15:30
Ik zie helemaal geen voordelen. Dat het langer licht blijft is marginaal. Verder worden een hoop dieren doodgereden en is het slecht voor het hart.

Het blijft niet eens langer licht. Het wordt later licht en later donker omdat we de klok verzetten. Als we niks doen wordt het ook vanzelf steeds wat langer licht. Dat gebeurt elke zomer.

In maart scheelt het ongeveer twee keer twee minuten per dag. (Het wordt eerder licht en het wordt later donker)
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 31-03-2024 15:55
12.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
31-03-2024 15:42
"Wintertijd" is de normale tijd. De idiote "zomertijd" is een verzinsel van "Europa" stammend uit 1977.
En anno 2024 gaan die EU koekwauzen nog steeds door met tijdsmanipulatie.
Koekoek.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
31-03-2024 15:53
Het blijft niet eens langer licht. Het wordt later licht en later donker omdat we de klok verzetten. Als we niks doen wordt het ook vanzelf steeds wat langer licht. Dat gebeurt elke zomer.
Dat zeg ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat mensen zomertijd verwarren met zomerperiode.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
31-03-2024 15:18
Ik houd ook intens van zomertijd! Eindelijk klopt alles weer
Kijk er naar uit vanaf eind oktober
Voor mij 'klopt' de wintertijd juist. Ik moet altijd lang wennen aan de zomertijd. Langer licht moet ik aan wennen. En straks fluitende vogels vanaf vijf uur 's ochtends vind ik ook niet echt fijn. Het kost me de eerste weken veel moeite om dan daarna nog in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die pagina staat zwart gekleurd in mijn agenda. Ik moest vandaag om 11.30 ergens zijn. Toen ik de wekker zette om 09.30 dacht ik al ‘aaarch half negen op mijn vrije dag’. Ik ben ook al de hele dag moe. Dinsdag wordt helemaal erg, dan is het weer donker als ik weg moet :(

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven