Zorgen maken of...?

23-03-2023 02:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, raar-topic-alarm. Ik woon in een (oud) appartement, begane grond. De afvoer van de beide bovenburen loopt door mijn gangkast en ik hoor het dus goed als zij douchen of de wc doortrekken. Bij een van hen staat nu al zeker drie kwartier de douche aan. Ik vind dat gek. Maar misschien hebben ze wel gewoon stomende seks onder de douche wat heul lang duurt. Of misschien is iemand gewoon in slaap gesukkeld onder dat lekkere warme water. Wanneer zou jij je echt zorgen gaan maken en iemand inschakelen en wie dan?

Om nou aan te bellen op dit tijdstip of een appje te sturen vind ik ook weer zowat, ook omdat ik niet weet welke van de twee het is. Dus eerst hier een check: is dit gek of moet ik het lekker laten gaan?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verschil tussen de douche en een doorlopende wc zou je wel moeten kunnen horen toch? Douche is veel meer water per minuut.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
23-03-2023 07:51
Hè gatsie, je moet er niet aan denken dat er daar iets aan de hand is. Ik hoorde een tijd terug een keiharde bonk uit de woning boven mij komen. Ik ben gelijk gaan kijken en zag door het raam een man op de grond liggen. Direct 112 gebeld en geprobeerd de woning in te komen via het raam (wat niet lukte). Het is gelukkig goed gekomen, de buurman heeft blijkbaar suikerziekte en had een aanval daarvan gehad.

Kun je niet iemand bellen voor de zekerheid? De huisbaas, de politie?
Je zag door het raam van het huis boven je iemand op de grond liggen? Hoe krijg je dat voor elkaar?
agene schreef:
23-03-2023 08:44
Je zag door het raam van het huis boven je iemand op de grond liggen? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik ben gaan kijken, daarmee bedoel ik dus dat ik de trap op ben gerend naar het appartement boven mij :biggrin:

En door zijn keukenraam zag ik hem in het halletje liggen, ja. Was echt doodeng.
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
23-03-2023 08:44
Je zag door het raam van het huis boven je iemand op de grond liggen? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Heel simpel denk ik, gewoon naar boven lopen en op de galerij naar binnen kijken....hoe anders??
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
23-03-2023 08:46
Ik ben gaan kijken, daarmee bedoel ik dus dat ik de trap op ben gerend naar het appartement boven mij :biggrin:

En door zijn keukenraam zag ik hem in het halletje liggen, ja. Was echt doodeng.
Wat goed dat je meteen bent gaan kijken! Volgens mij ben jij echt een fijn mens :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het nu, TO?

Jaren geleden iets soortgelijks gehad met een buurman. Wij hebben toen de politie gebeld (na tig keer aangebeld te hebben). Uiteindelijk bleek er een kraan wijd open te staan en was buurman zelf naar het buitenland vertrokken voor zijn werk. Hij was bij terugkomst wel heel blij dat wij actie ondernomen hadden. Rond die tijd had een vriendin hetzelfde met haar bovenbuurman en die lag dood in huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dit is afgelopen. tvp dus
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij waren het ooit de bovenburen, douche stond zo lang aan, dat het water bij ons door de meterkast liep
Woningbouw gebeld, en die regelde dat politie naar binnen ging.
De buren hadden langdurig seks onder de douche, (urenlang dus)
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
23-03-2023 06:13
Topic titel zegt "zorgen maken of...".
In TO's post staat verder niets over zorgen maken, alleen een aantal aannames: stomende sex, in slaap gevallen onder lekkere warme water...

Daaruit en uit het tijdstip, maak ik op dat TO overlast ervaart. Als TO zich zorgen maakte zouden er ook wel (andere ) aannames staan. "Mss is buur uitgegleden en ligt die nu dood te bloeden? "

En nu uiteindelijk zegt TO toch wel te willen gaan slapen. Wederom begrijp ik overlast en niet dat TO dat niet kan vanwege de zorgen die TO zich maakt.

Dat ik het zo lees ligt aan mijn referentiekader. Als ik me ergens zorgen over maak, dan had ik mijn zorgen opgeschreven. Andere aannames dan stomende sex en in slaap vallen onder een douche. Bij dit laatste vraag ik me nu af: hoe dan? Staand slapen of liggend op de tegels?
Ze bedoelde dus: ik maak me zorgen, maar misschien hebben ze gewoon een stomende sekssessie en is er niets aan de hand. Maar wat nu als iemand out is gegaan onder de douche, dat was de reden van zorg.

Ik las niets over mopperen over overlast. Niet iedereen (ik) die geluiden van buren hoort ervaart dat als overlast.

En TO wilde slapen, maar deze gedachten/zorg zaten in haar hoofd.

Staande seks onder de douche is vrij gangbaar. Probeer het eens. Ik ben er zelf geen anderhalf uur mee bezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
florence13 schreef:
23-03-2023 09:31
ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dit is afgelopen. tvp dus
Haha ja ik ben ook nieuwsgierig idd :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
23-03-2023 07:51
Hè gatsie, je moet er niet aan denken dat er daar iets aan de hand is. Ik hoorde een tijd terug een keiharde bonk uit de woning boven mij komen. Ik ben gelijk gaan kijken en zag door het raam een man op de grond liggen. Direct 112 gebeld en geprobeerd de woning in te komen via het raam (wat niet lukte). Het is gelukkig goed gekomen, de buurman heeft blijkbaar suikerziekte en had een aanval daarvan gehad.

Kun je niet iemand bellen voor de zekerheid? De huisbaas, de politie?
Wat goed dat je meteen bent gaan kijken en actie hebt ondernomen. Daarmee wellicht zijn leven gered?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook benieuwd.
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dit ook gek vinden. Hopelijk komt TO een update geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees mee want ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
23-03-2023 06:23
Ik denk niet dat je kan verdrinken onder de douche maar helemaal zeker weet ik het niet. Alleen als je heel diep bewusteloos bent hoest je ingeademd water niet meer uit je luchtwegen.

Ik hoop dat als je wakker bent het probleem zich opgelost heeft. :)
Ik had vroeger een vriendin met problemen die extra lang heet ging douchen zodat ze bijna out ging.

Verder benieuwd hoe dit afgelopen is to.
Alle reacties Link kopieren Quote
To ligt nu natuurlijk lekker te slapen....
Hoe is het, TO?
barnsteen wijzigde dit bericht op 23-03-2023 11:05
1.72% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me ook zorgen maken, en dan vooral voor CO-vergiftiging. Hopelijk was het iets onschuldigers !
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat was er nu TO?
Ik ben ook wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
23-03-2023 09:46
Ze bedoelde dus: ik maak me zorgen, maar misschien hebben ze gewoon een stomende sekssessie en is er niets aan de hand. Maar wat nu als iemand out is gegaan onder de douche, dat was de reden van zorg.

Ik las niets over mopperen over overlast. Niet iedereen (ik) die geluiden van buren hoort ervaart dat als overlast.

En TO wilde slapen, maar deze gedachten/zorg zaten in haar hoofd.

Staande seks onder de douche is vrij gangbaar. Probeer het eens. Ik ben er zelf geen anderhalf uur mee bezig.
Was ook vrij duidelijk dat TO zich zorgen maakte.

Maar even off topic, had jij tot recent een andere nick met een n?
Star⁴ schreef:
23-03-2023 11:31
Was ook vrij duidelijk dat TO zich zorgen maakte.

Maar even off topic, had jij tot recent een andere nick met een n?
Yes, was eruit gelocked en kwam in onmogelijke password loop terecht ;) en herstel e-mail werkte niet (ook niet in spam).

Grappig dat je iemand altijd meteen herkent aan manier van schrijven (en wat je zegt natuurlijk) hè!
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
23-03-2023 11:34
Yes, was eruit gelocked en kwam in onmogelijke password loop terecht ;) en herstel e-mail werkte niet (ook niet in spam).

Grappig dat je iemand altijd meteen herkent aan manier van schrijven (en wat je zegt natuurlijk) hè!
Ja soms is het onduidelijk, maar jou had ik meteen door :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
:hihi:

Dat tijdstip + lang douchen betekent voor mij eigenlijk óf zitten janken onder de douche/paniekaanval óf aan de drugs (eventueel in combinatie met paniekaanval) en voor je uit zitten staren onder de douche.

Hopelijk is alles oké.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Een half uur vind ik niet zo gek (wij wisselen elkaar ook wel eens af met douchen en dan blijft de douche aan, 2x 15 min is niet enorm zorgwekkend lang), maar 1,5 uur is wel heel gek in het holst van de nacht.

Kortom: ik ben ook benieuwd naar de update!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook benieuwd:

Ooit een keer gehad dat de benedenbuurvrouw ook al iets van 1-2 uur haar 50m2 app aan het stofzuigen was. Toen ik goed ging luisteren hoorde je geen heen-en-weer beweging maar echt op 1 plek. Ook geklopt en gebeld. Bleek dat ze aan het stofzuigen was en dat toen de stroom uitviel. Toen heeft ze de stofzuiger niet uit gedaan en is weggegaan. Later was de stroom weer aan en de stofzuiger dus ook.
De hele kamer was warm van de stofzuiger en dat ding zelf ook.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven