Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Maud*de*Braose schreef:
02-11-2019 21:12
Gossie, ik vind het best sneu, hoe je alleen maar denkt is strijd en wij en zij. Waarom toch de sterke behoefte om op denkbeeldige barikades te staan en te spreken voor een zelfbedachte achterban? Verbeeld je je echt dat anderen zo zwak en onmondig zijn dat ze jou nodig hebben als voorvechtster?

En dat alles op een simpel forum.
Maud*de*Braose schreef:
02-11-2019 21:07
Gewoon lekker meeschrijven. Dan zul je zien dat het allemaal best meevalt.
Vind je het goed als ik daar morgen, in nuchtere toestand, op terugkom? :hyper:
pilatespas schreef:
02-11-2019 20:57
En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.

Er zullen nu wel weer 20 haat berichtjes komen, soit :lol: zoals jullie al hebben gemerkt doet me dat vrij weinig.

Hoe bozer jullie reageren, hoe duidelijker jullie angst voor verandering.
Meid toch.
sjansje schreef:
02-11-2019 21:14

Welnee, nu gezellig meeschrijven dan ben je er morgen doorheen :proud:
Solomio schreef:
Wij hartje verandering.
Precies.

Maar deze snapte ik echt niet.
Life is short. Eat dessert first.
the_Wicked_Witch schreef:
02-11-2019 21:16
Dit!
Life is short. Eat dessert first.
sjansje schreef:
02-11-2019 21:14

Wanneer je maar wil. :)
Gewoon doen idd

Geen linkjes van Prince plaatsen, dan zit je safe
Het halve forum verkeert in beschonken toestand.
Ik denk dat dit soort topics nog steeds voortvloeien uit het hele A-tafel/B-tafel- gebeuren.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
SallySpectra* schreef:
02-11-2019 21:20

Daarom. Ik heb de fles nog dicht btw. Niet te harden katers tegenwoordig.
pilatespas schreef:
En weet je wat ik ook tussen de regels door lees...meelopers...forummers (beetje onzichtbare types, met alle respect) die ook maar beginnen over azijnzeikerds...om bij de schreeuwers te horen. Er zijn hier een aantal mensen die een tegengeluid laten horen, om het forum voor iedereen weer een veilig "thuis" te laten worden. Dat doen we niet voor niks.

Er zullen nu wel weer 20 haat berichtjes komen, soit :lol: zoals jullie al hebben gemerkt doet me dat vrij weinig.

De forummers die ik als meelopers zie zijn nou net degenen die hier niet in dit topic schrijven.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Maud*de*Braose schreef:
Gossie, ik vind het best sneu, hoe je alleen maar denkt is strijd en wij en zij. Waarom toch de sterke behoefte om op denkbeeldige barikades te staan en te spreken voor een zelfbedachte achterban? Verbeeld je je echt dat anderen zo zwak en onmondig zijn dat ze jou nodig hebben als voorvechtster?
Sta je daar een beetje een kruising tussen John Lennon en klimaat Greta na te doen voor vrede en tegen de oorlog, compleet met demonstraties, in het weiland naast Tietjerksteradeel.

Zoiets.

Iedereen kijkt er wat hoofdschuddend naar en gaat weer verder.
SallySpectra* schreef:
02-11-2019 21:20
Ik wel. Maar dat komt door de napraters die zeiden dat ik whisky moest kopen. Stelletje sekreten. :cheer2:
Malinois schreef:
02-11-2019 21:22
Sta je daar een beetje een kruising tussen John Lennon en klimaat Greta na te doen voor vrede en tegen de oorlog, compleet met demonstraties, in het weiland naast Tietjerksteradeel.

Zoiets.

:rofl:
Malinois schreef:
02-11-2019 21:22

Zoiets.

Ja vooral dat laatste. :rofl:
Maud*de*Braose schreef:
Er zijn hier al meer mensen met een tegengeluid gekomen, dan ik had verwacht. Maar die vindt jij bijna niet terug omdat jij samen met je vriendinnen alweer 24/7 dit topic overspoeld.

Voel me in zekere zin een voorvechtster, klopt ja. Ik loop hier al 12 jaar mee, en zie een tendens van mensen belachelijk maken, waar niet op wordt ingegrepen. Waarom zal ik dan mijn vingers er aan branden? Omdat ik niet tegen onrecht kan en ik vind dat iedereen zich hier vrij moet voelen om re schrijven en reageren wat hij wil.

Nu ga je met je vriendinnen weer lachen dat ik gemeen ben, venijn, verheven voel etc.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2019 22:22
Reden: op de man
8.31% gewijzigd
Solomio schreef:
02-11-2019 21:09
Mijn humor is duidelijk te moeilijk voor je.
Lachen om jouw grapjes is misschien een inside ding van jouw groepje. Niet iedereen snapt dat. Een stuk of 7-8 mensen liggen wel dubbel steeds.
Let’s Go Brandon!
pilatespas schreef:

damned if you do, damned if you don't.....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Malinois schreef:
02-11-2019 21:19
Gewoon doen idd

Geen linkjes van Prince plaatsen, dan zit je safe
Neuh... moet effe plat op de bank :@@: En dadelijk ga ik iedereen aardig vinden, dat motten we natuurlijk niet hebben ;)

Oh, enne Prince vind ik best leuk, maar hou meer van Rammstein
strikjemetstippels schreef:
02-11-2019 21:11
Ik kan zo nog 3 dingen op noemen maar ik sta al op een watch list denk ik.
Tsss. Iemand die jou staft moeten ze slaan met een braadpan.
Nou wordt het me iets te, Pilatespas. Of is het ironisch bedoeld? Want dan heb ik de grap niet begrepen.
pilatespas schreef:
02-11-2019 21:27
Er zijn hier al meer mensen met een tegengeluid gekomen, dan ik had verwacht. Maar die vindt jij bijna niet terug omdat jij samen met je vriendinnen alweer 24/7 dit topic overspoeld.

Voel me in zekere zin een voorvechtster, klopt ja. Ik loop hier al 12 jaar mee, en zie een tendens van mensen belachelijk maken, waar niet op wordt ingegrepen. Waarom zal ik dan mijn vingers er aan branden? Omdat ik niet tegen onrecht kan en ik vind dat iedereen zich hier vrij moet voelen om re schrijven en reageren wat hij wil.

Nu ga je met je vriendinnen weer lachen dat ik gemeen ben, venijn, verheven voel etc.

[...]
Ik ga je voordragen voor de nobel prijs.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2019 22:23
Reden: quote aangepast
10.99% gewijzigd
sjansje schreef:
02-11-2019 21:28
Neuh... moet effe plat op de bank :@@: En dadelijk ga ik iedereen aardig vinden, dat motten we natuurlijk niet hebben ;)

Oh, enne Prince vind ik best leuk, maar hou meer van Rammstein
Daar ging het net over. Voorwaarts! Iedereen is daar toch dronken, de meesten altijd
Is het al Pasen?

:bunny:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven