Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Wat de Napraat betreft: ik frequenteer die met zeer grote regelmaat maar dat houdt niet in dat ik iedereen daar even aardig vind. Integendeel eigenlijk.
feow schreef:
02-11-2019 16:32
Jij bent toch een naprater?
Dan ben jij van het ergstevanhetergstegroepje hoor.
Haha nou das wel erg veel eer ;-D
Tjezus, wat vals
Lady*Voldemort schreef:
02-11-2019 16:25
Ik mis de Parodiëttes. Dat was echt mijn lievelingsgroepje.
Ik het kasteel met de Zwarte Ridder, de ontwenningskliniek en de voettochten naar Rome, met of zonder kabouters. :proud:
Later is nu
Nouschi schreef:
02-11-2019 16:27
Was dat met ladyvolmetsnot etc? Of was dat een ander groepje?
Ja, die was ook leuk, dat LV nu niet denkt dat ik die niet mis! Gewoon zelfde humor/lol en afleiding.

Overigens heeft iemand LV in een ander topic nog eens aangesproken op zo'n verbastering van mijn nick, omdat die niet aardig zou zijn :rofl:
Later is nu
eigenlijk wil ik ook wel in een groepje maar dat lukt nu nooit.

misschien moet ik eerst worden gedoopt bij volle maan in maagdelijk bloed of zo.
Lady*Voldemort schreef:
02-11-2019 16:33
Wat de Napraat betreft: ik frequenteer die met zeer grote regelmaat maar dat houdt niet in dat ik iedereen daar even aardig vind. Integendeel eigenlijk.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dreamer schreef:
02-11-2019 16:40
Ja, die was ook leuk, dat LV nu niet denkt dat ik die niet mis! Gewoon zelfde humor/lol en afleiding.

Overigens heeft iemand LV in een ander topic nog eens aangesproken op zo'n verbastering van mijn nick, omdat die niet aardig zou zijn :rofl:
Nou ja, je zat toen ook echt wel een beetje te drammen hoor.
Dreamer schreef:
02-11-2019 16:40

Druiper? ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Marana schreef:
02-11-2019 16:07
Ooh nee prima groepje dus :D thnx voor de opheldering!

zeker als Solo ook nog zegt dat je goed volk bent :jump:
:proud:
Life is short. Eat dessert first.
strikjemetstippels schreef:
02-11-2019 16:45
eigenlijk wil ik ook wel in een groepje maar dat lukt nu nooit.

misschien moet ik eerst worden gedoopt bij volle maan in maagdelijk bloed of zo.
Kijk, dan mag je in mijn clubje
:high5: :couple: :blob:
Malinois schreef:
02-11-2019 16:58
Kijk, dan mag je in mijn clubje
:blob: :couple: :cat: :high5: :cheer2:
strikjemetstippels schreef:
02-11-2019 16:59
:high5: :couple: :blob:

:blob: :couple: :cat: :high5: :cheer2:
Eerstvolgende volle maan graag aantreden. Eigen maagd meenemen, indien dat niet lukt ligt er nog wel wat maagdenbloed in de vriezer.
Malinois schreef:
02-11-2019 17:00
Eerstvolgende volle maan graag aantreden. Eigen maagd meenemen, indien dat niet lukt ligt er nog wel wat maagdenbloed in de vriezer.
Thanks, ik vind er wel eentje :)
Malinois schreef:
02-11-2019 17:00
Niet vergeten om tijdig uit de vriezer te halen. Ik kan je vertellen dat zo'n klomp die op je hoofd terecht komt gemeen zeer doet. Oh en natuurlijk mengen met wat citroensap of azijn. Voor de zuurtegraad en de houdbaarheid.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lady*Voldemort schreef:
02-11-2019 16:33
Wat onaardig om te zeggen, kom in de kring!

(Zou het dan ook onaardig zijn om tegen een naprater te zeggen dat die aardig is... of sla ik nu door in de cirkelredenatie?)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het lievelingssnoep van mijn oudste. Mss kan ik hem interesseren voor dit forum.

Afbeelding
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Antoon69 schreef:
01-11-2019 13:11
Haha, deze is wel raak :proud: :kneel:
Heel erg raak zelfs.
Argentovivo schreef:
02-11-2019 03:16
@Lemoos;

Jawel. Zelfs in deze post. Met je ‘dat je überhaupt het woord dramadiva durf te gebruiken zegt mij iets over je inlevingsvermogen’. Wie ben jij dan wel niet dat je denkt mij de maat te kunnen nemen? De mond vol over respect maar gelijk ‘op de man’. Ja, iemand die in drie maanden tijd 20 topics opent over wat een of andere vage buurvrouw wel niet zou kunnen denken is naar mijn mening een dramadiva. Kan ook iemand zijn met een gebrek aan real life.

Of iemand met een zwakkere psychologische structuur, beperkingen, enz.
Je ziet niet dat je zelf 'op de man' speelt door een forummer een 'dramadiva' te noemen, terwijl je dondersgoed weet dat hier veel mensen komen met problemen, die om een beetje menselijke steun vragen...
Ik begrijp daarom niet hoe je iemand dramadiva kunt noemen en vind het uiterst beledigend. En dat meen ik oprecht.
Daarnaast speel ik niet 'gelijk op de man'. Ik reageer alleen

A. op iets dat ik stunning vind en zeg
B wat dat met mijn idee doet.

En vind dat heel wat minder onaardig, vervelend, enz. dan iemand een dramadiva noemen.
Iemand die dit ‘stunning’ vindt heeft serieus grotere problemen dan de inhoud van dit forum. Slechts mijn reactie.
Lady*Voldemort schreef:
02-11-2019 16:25
Ik mis de Parodiëttes. Dat was echt mijn lievelingsgroepje.
ja de pardonlesbiettes dat was echt een leuk groepje
Malinois schreef:
02-11-2019 09:41
Nuance en inhoud sneeuwt onder op dit forum en ook de mensen die voortdurend klagen over de zure reactie maken zich daar schuldig aan.

(Aanvulling van mij) dan niet bezig met de to in kwestie maar met hun eigen heilige gelijk en met anderen die zich niet gedragen volgens hun norm. Maar de to heeft er net zo weinig aan.
Ja, dit herken ik wel. Topics die imho verstoord kunnen worden door gehakketak over en weer waardoor het soms direct al niet meer gaat om het onderwerp/de vraag van degene die het topic geopend heeft. Maar goed dat is dan ook alleen maar mijn idee erbij. Dus ik sla de post
die ik nergens op vind slaan dan over of ga verder.
enn wijzigde dit bericht op 02-11-2019 18:30
10.76% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
02-11-2019 18:26
Ja, dit herken ik wel. Topics die imho verstoord kunnen worden door gehakketak over en weer waardoor het soms direct al niet meer gaat om het onderwerp/de vraag van degene die het topic geopend heeft. Maar goed dat is dan ook alleen maar mijn idee erbij en ik sla de post
die ik nergens op vind slaan dan over of ga verder.
Dan was je hier vandaag zeker snel bijgelezen :D
yette schreef:
02-11-2019 18:29
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
yette schreef:
02-11-2019 18:29
Helaas weet je soms pas dat een post onzinnig is als je em eerst gelezen hebt.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
Nouschi schreef:
02-11-2019 16:46
Druiper? ;-D
Nee, de lievere DrammerT.
Alsof ik zo dram.. tsk
Later is nu
Dreamer schreef:
02-11-2019 19:42
Nee, de lievere DrammerT.
Alsof ik zo dram.. tsk

Nou ja zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven