zwarte kleding blijft "stinken" na het wassen

22-06-2008 14:04 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was zwarte sokken en zwarte werk-tshirts van mijn man gewoon volgens het wasetiket. Op 60 graden, lang programma en genoeg wasmiddel. (witte reus) Maar ik krijg de was toch echt niet fris. Na de wasbeurt ruikt het nog hartstikke muf.

Ik heb nu zelfs al hetzelfde wasje 2x gedraaid met beide wasverzachter erbij, maar nog wordt het niet fris. Zelfs ook met een schepje Vanish erbij, wordt het niet beter.



Hebben jullie hier ook last van? Tips om het frisser te krijgen. Ik heb tot nu toe 2 merken wasmiddel gebuikt.
Alle reacties Link kopieren
Ruikt je wasmachine (de trommel) op zich wel fris? Misschien moet je m een keer op negentig graden laten draaien zonder was, maar wel met wasmiddel.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Hoi Joni,



stop je het ook in de droger erna? Dat hielp bij mij. Bovendien zou ik even vragen of je man zich eraan stoort. Mijnes deed dat nl niet; dus het probleem was opgelost :)
Alle reacties Link kopieren
Misschien de trommel te vol? Snel drogen helpt ook om de was frisser te krijgen, als het langzaam droogt wordt het soms muf.



Soms krijg je zweetluchtjes er gewoon niet meer uit, ik denk dan ook dat je deze was in de droger moet gooien en dan kijken hoe het eruit komt. Je wast het al vrij heet, dat zou toch voldoende moeten zijn. Een kort programma kan soms ook gewoon te kort zijn trouwens. En misschien moet je man elke dag een schoon shirt aandoen, zodat het zweet er niet te veel in kan trekken. Wel balen he, dat gedoe met die was! Succes. O ja, ik heb ook gehoord van flink wat soda erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even een topic uppen van een tijdje geleden, moment...
sarinadanae schreef op 22 juni 2008 @ 14:10:

Hoi Joni,



stop je het ook in de droger erna? Dat hielp bij mij. Bovendien zou ik even vragen of je man zich eraan stoort. Mijnes deed dat nl niet; dus het probleem was opgelost :)
Is niet zo aardig tegenover de collega's van je man...
Alle reacties Link kopieren
Joni ik heb hem ge-upt, staat bij de wonen-pijler
Alle reacties Link kopieren
Buiten in de wind drogen, daar ruikt je was ook lekker fris door!
Alle reacties Link kopieren
soms blijven luchtjes in de kleding hangen, zet het een nacht in koud water met een scheut schoonmaakazijn, en draai dan opnieuw wasje, evt. met een scheut azijn in het zeepbakje en hij is weer okselfris
Alle reacties Link kopieren
je moet je was machine af en toe op 95 graden laten wassen met een vaatwasmiddeltablet er in. De wasluis (zoek maar op google) moet er uit.
Alle reacties Link kopieren
en als je was stinkt: laat het eerst drogen en als hij dan nog niet fris is, opnieuw doen. Natte was die stinkt (door te lang laten staan in de machine) verhelp je zo.
Alle reacties Link kopieren
korenwolf schreef op 22 juni 2008 @ 14:14:

[...]



Is niet zo aardig tegenover de collega's van je man...
Haha het stonk geen uur in de wind hoor. De droger verhielp al veel. En bovendien is het met zijn werk na tien minuten toch al bezweet en onder zaagsel/stof, dus dan hoeft het echt niet bloemetjesfris te zijn.
Je hebt het alleen over de zwarte was. Gebruik je ook zo'n speciaal wasmiddel voor donkere was? Dat was bij mij nl. het probleem. Daar ging mijn zwarte was ook muf van ruiken. Nu gebruik ik het dus niet meer en de zwarte was ruikt weer lekker fris.
Antonio, waar moet die vaatwastablet dan in? In de trommel of in het zeepbakje?

Ik ben namelijk bang dat de tablet niet helemaal oplost als ik hem in het zeepbakje leg maar het is natuurlijk wel fris als het schoonmaakmiddel daar wel doorheen komt...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal.



Hij zei zelf dat zijn zwarte kleding muf rook, dus hij stoorde zich er eerder aan dan ik.



Op 95 graden doe ik altijd de vaatdoekjes, dus een hele hete was doe ik regelmatig. Maar eens zonder was erin is misschien wel een idee.

Mijn andere was ruikt wel fris.



Ik heb wel even naar mijn wasmiddel geroken, maar die vind ik zo uit de doos al weinig ruiken. Maar eens een ander merk proberen? Welke vinden jullie sterk ruiken? Ik vind toch al dat van poederwasmiddel de geur sneller weg is, dan van vloeibaar.

Ik gebruik geen speciale zwarte wasmiddel, het is geen fijne kleding die ik was.



En azijn wassen, kan ik eens proberen, wordt de geur misschien iets anders van en neemt het daarna weer de geur van het wasmiddel op.
Alle reacties Link kopieren
Antonio schreef op 22 juni 2008 @ 14:39:

je moet je was machine af en toe op 95 graden laten wassen met een vaatwasmiddeltablet er in. De wasluis (zoek maar op google) moet er uit.
Ieks. Ik gooi er effe een emmer chloor doorheen.

http://www.snel-press.be/images/huismijt.jpg
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic bij Wonen ook doorgelezen. Dank.
Alle reacties Link kopieren
He wat grappig, ik heb dat ook met de donkere was. Ik gebruik een speciaal wasmiddel voor zwarte kleren en als de was uit de machine komt, ruikt ie mif. Eenmaal droog ruikt ie overigens wel fris.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb er zelf ook last van. Ik gebruik een speciaal wasmiddel voor de zwarte was. De azijn tip had ik al eens eerder gehoord, maar als je dan gaat zweten ( sportkleding ) krijg je een sterke azijn lucht om je heen. Het wordt zo van kwaad tot erger.

Tegenwoordig droog ik de was eerst aan de lijn en daarna laat ik het nog "luchten" in de droger met een wasdrogerdoekje van Robijn. Omdat het bij mij voornamelijk sportkleidng is kan ik het niet gelijk in de droger drogen en hang ik het uit.

Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het zo dat je nauwelijks de slang tussen het wasmiddelenbakje en de kuip kunt schoonmaken. Dan moet je echt je wasmachine uit elkaar halen en een pijpenragger kopen in de ijzerwarenwinkel, en dan gaan boenen. Is wel heel fris trouwens.

Ook goed: haal eens het bakje van de zeeep uit je wasmachine en kijk er onder/achter. Daar zit vaak veel aangekoekte zeep. Haal dat eens weg met een afwaskwast.

Ik zou dus het vaatwastablet direct in de trommel doen en dan een kookwas ZONDER voorwas.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de tip Antonio. Nooit gehoord van dat beest maar um.. ieks. Geen blije luizen hier meer.
Bedankt Antonio!

Ik heb er nu een was inzitten maar ga het vanavond nog proberen.
Alle reacties Link kopieren
Weggooien en nieuwe kopen. Probleem opgelost. X-D
Alle reacties Link kopieren
Toevallig had ik een bonte was gedraaid, nu rook ik aan mijn donkerblauwe spijkerbroek (Indian Rose) en die stonk! De rest van de was niet trouwens. Ik laat m maar gewoon drogen, en gelukkig zit het niet dicht bij mijn neus als ik m draag. Toch denk ik ook dat 30 graden te weinig is, je moet toch minstens op 40 graden wassen. En ik ga morgen even een lege trommel draaien op 95 graden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag hadden we het toevallig op mijn werk ook over dit probleem. Mijn collega heeft dit probleem ook alleen bij de donkere was en haar oplossing is om je zwarte wasmiddel te mengen met een kleurwasmiddel. Je was blijft zwart en het ruikt lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven