zwemplas N-O Rotterdam?

09-08-2015 12:37 11 berichten
Ik wil morgen gaan zwemmen. Liefst in een natuurwater/zwemplas (*mompelt iets over jeugdsentiment*). Als niet-Rotterdamse ben ik in al die jaren dat ik er nu woon nooit verder gekomen dan de Kralingse Plas maar als ik me niet vergis wordt zwemmen daar nu afgeraden i.v.m. blauwalg.

Waar dan wel? Heb (vind ik zelf) geen gekke eisen: auto redelijk in de buurt kunnen parkeren (ivm gezondheid mede-zwemmer), geen negatief zwemadvies vanwege algen ed., schaduwplekken om handdoek en tas te kunnen parkeren.

Horeca/kiosk en ander vermaak/vreterijvoorzieningen zijn allemaal optioneel maar sla ik niet af

Roept u maar!
Zevenhuizerplas
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 22:52
Reden: .
% gewijzigd
Kralingseplas
Sorry verkeerd gelezen TO en idd ik was er een paar dagen geleden er is blauw alg! Ik ben een beetje duf vandaag
anoniem_153680 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 12:45
Reden: gaat lekker vandaag zeg!
% gewijzigd
Er is een app waarop je kan zien waar en welk zwemwater veilig is. Heet geloof ik gewoon zwemwater. Misschien is dat handig? Zie je ook meteen of het water goed is
Op www.zwemwater.nl vind je die info ook trouwens daar staat ook bij of er parkeerplek is en schaduw enzo.
Super! Bedankt! Die app ga ik downloaden en morgen wrs naar de zevenhuizerplas.
Alle reacties Link kopieren
De Kralingseplas is inderdaad geen aanrader, niet alleen vanwege de blauwalg maar er schijnt ook één of andere parasiet in het water te zitten.
verba volant, scripta manent.
En de Rottemeren? Daar al geweest?
Ik woonde op fietsafstand van de zevenhuizerplas en dat voldeed toen iig wel aan jouw wensen.

Heerlijk hoor, geniet er maar goed van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven