18 jaar, ga nooit uit, raar?
zondag 8 december 2013 om 16:52
Hi allemaal!
Ik ben een meisje van 18 jaar en volg momenteel een HBO studie die prima verloopt. Ik woon thuis omdat mijn school ongeveer 5 minuten lopen vanaf mijn huis ligt en het dus in mijn ogen behoorlijk zonde is om op kamers te gaan.
Ik houd niet van uitgaan, daarom doe ik dit ook nooit en ik zit vrijwel ieder weekend thuis. Dan lees ik, of zit ik achter de computer. Een aantal keer per jaar ga ik eens naar de bios o.i.d. met een vriendin die ver weg woont. Ik ben tevreden met mijn leven, maar mijn moeder niet. Ze vindt het idioot dat ik niet zo'n sociaal leven heb, terwijl ik wel sociaal ben. Ik ben niet bang voor mensen ofzoiets, ook op school ga ik gewoon om met meiden en ik maak gemakkelijk een praatje met anderen. Ik heb gewoon geen behoefte aan innige vriendschappen en elk weekend weg.
Zijn er meer mensen die dit herkennen of wat vinden jullie hiervan? Ben ik nu echt zo raar en gek als mijn moeder beweerd?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben een meisje van 18 jaar en volg momenteel een HBO studie die prima verloopt. Ik woon thuis omdat mijn school ongeveer 5 minuten lopen vanaf mijn huis ligt en het dus in mijn ogen behoorlijk zonde is om op kamers te gaan.
Ik houd niet van uitgaan, daarom doe ik dit ook nooit en ik zit vrijwel ieder weekend thuis. Dan lees ik, of zit ik achter de computer. Een aantal keer per jaar ga ik eens naar de bios o.i.d. met een vriendin die ver weg woont. Ik ben tevreden met mijn leven, maar mijn moeder niet. Ze vindt het idioot dat ik niet zo'n sociaal leven heb, terwijl ik wel sociaal ben. Ik ben niet bang voor mensen ofzoiets, ook op school ga ik gewoon om met meiden en ik maak gemakkelijk een praatje met anderen. Ik heb gewoon geen behoefte aan innige vriendschappen en elk weekend weg.
Zijn er meer mensen die dit herkennen of wat vinden jullie hiervan? Ben ik nu echt zo raar en gek als mijn moeder beweerd?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
zondag 8 december 2013 om 16:57
Ik vind het niet vreemd, en was zelf destijds ook geen stapper. Ik ging wel eens 'uit', maar dan inderdaad naar de bios, wat eten of wat drinken in een grand café. Ik zag en zie er de lol niet van in om pas rond middernacht de deur uit te gaan en dan urenlang rond te hangen in een lawaaierige tent waar je geen normaal gesprek kunt voeren.
zondag 8 december 2013 om 16:58
zondag 8 december 2013 om 17:27
Misschien kun je dit filmpje aan je moeder laten zien: http://www.ted.com/talks/ ... _power_of_introverts.html
Doei Pippi Langkous!
zondag 8 december 2013 om 17:35
Het eerste wat in mij opkomt: het is jouw leven, niet dat van jouw moeder. Als jij je prettig voelt in je huidige bestaan, prima toch?
Ik ben nu 29, single en ga ook nooit uit. Ik heb op mijn manier een druk bestaan, met een fulltime baan en verantwoordelijkheid in de vorm van een hond.
Toen ik 18 was, ging ik ook nooit uit. Ik had er geen behoefte aan. Ik heb al mijn geld gespaard en ben op mijn 22e begonnen met reizen maken,
Ik ben nu 29, single en ga ook nooit uit. Ik heb op mijn manier een druk bestaan, met een fulltime baan en verantwoordelijkheid in de vorm van een hond.
Toen ik 18 was, ging ik ook nooit uit. Ik had er geen behoefte aan. Ik heb al mijn geld gespaard en ben op mijn 22e begonnen met reizen maken,
zondag 8 december 2013 om 17:49
quote:betjebig schreef op 08 december 2013 @ 16:57:
Ik vind het niet vreemd, en was zelf destijds ook geen stapper. Ik ging wel eens 'uit', maar dan inderdaad naar de bios, wat eten of wat drinken in een grand café. Ik zag en zie er de lol niet van in om pas rond middernacht de deur uit te gaan en dan urenlang rond te hangen in een lawaaierige tent waar je geen normaal gesprek kunt voeren.Precies!
Ik vind het niet vreemd, en was zelf destijds ook geen stapper. Ik ging wel eens 'uit', maar dan inderdaad naar de bios, wat eten of wat drinken in een grand café. Ik zag en zie er de lol niet van in om pas rond middernacht de deur uit te gaan en dan urenlang rond te hangen in een lawaaierige tent waar je geen normaal gesprek kunt voeren.Precies!
zondag 8 december 2013 om 18:06
Ik vind er ook niks aan" aan uitgaan".Je staat in een kroeg maar wat te staan.Muziek staat te hard,veels te vol,veels te warm.De geur van teveel parfum,(duur)bier.Haantjesgedrag bij mannen,vrouwen met een arrogantie dat ze denken de mooiste vrouw op aarde te zijn.Nee ik klink heel gezellig haha,maar ga liever naar een concert/festival.Of bij me in de buurt een kleine bioscoop met hele mooie films.Of naar een lekker restaurant.Iedereen mag toch doen wat je zelf leuk vind,maar blijkbaar MOET!!!je op stap gaan als je 18 bent want je bent jong.Nou en????
zondag 8 december 2013 om 18:20
To,het is toch jouw leven en niet dat van je moeder?Je moet het
toch helemaal zelf weten of je gaat stappen of niet.Ik zou niets
tegen je zin doen.
Ik ga ook niet vaak stappen,maar als dat wel gebeurt dan vaker naar een feestje zoals b.v. get back in time met jaren 60-90 muziek.
Af en toe ga ik ook naar een concert,uit eten,naar het theater,de bios of een balletoptreden of lekker een filmavond thuis met mijn vriend,een drankje en wat knabbeltjes.Er zijn mensen die dat saai vinden maar dat zegt meer over hun dan over mij.Ieder weekend verplicht stappen tot 5:00 in de ochtend b.v.:Ik moet er niet aan denken.
Vaak doe ik ook leuke dingen overdag en dan wil ik de avond vrijhouden.
toch helemaal zelf weten of je gaat stappen of niet.Ik zou niets
tegen je zin doen.
Ik ga ook niet vaak stappen,maar als dat wel gebeurt dan vaker naar een feestje zoals b.v. get back in time met jaren 60-90 muziek.
Af en toe ga ik ook naar een concert,uit eten,naar het theater,de bios of een balletoptreden of lekker een filmavond thuis met mijn vriend,een drankje en wat knabbeltjes.Er zijn mensen die dat saai vinden maar dat zegt meer over hun dan over mij.Ieder weekend verplicht stappen tot 5:00 in de ochtend b.v.:Ik moet er niet aan denken.
Vaak doe ik ook leuke dingen overdag en dan wil ik de avond vrijhouden.
zondag 8 december 2013 om 18:23
Hier ook iemand die stappen niet bijzonder leuk vind om het elk weekend te doen.
Het schijnt te 'moeten' maar idd wat NoordHolland80 zegt de te luide muziek staat me niet aan.
Ging op die leeftijd naar de verenigingen waar ik lid van was. Spendeerde veel tijd aan school ( wilde perse 2 studies volgen) en werkte elke vakantie ( voor uiteindelijk mijn eerste auto)
Mijn ouders vonden dat er iets mis was met me omdat ik nooit buitenshuis ging.
Af en toe vind ik het jammer dat ik niet meer met 'leeftijdsgenoten' uit ben geweest maar aan de andere kant deed ik daar andere dingen voor in de plaats.
11 jaar later nog steeds geen stapper. Manlief zijn tweede naam was 'stapper' maar mij trekt het nog steeds niet. Wel ga ik naar concerten / festivals en ben ik een bekende bij de lokale bioscoop.
Het schijnt te 'moeten' maar idd wat NoordHolland80 zegt de te luide muziek staat me niet aan.
Ging op die leeftijd naar de verenigingen waar ik lid van was. Spendeerde veel tijd aan school ( wilde perse 2 studies volgen) en werkte elke vakantie ( voor uiteindelijk mijn eerste auto)
Mijn ouders vonden dat er iets mis was met me omdat ik nooit buitenshuis ging.
Af en toe vind ik het jammer dat ik niet meer met 'leeftijdsgenoten' uit ben geweest maar aan de andere kant deed ik daar andere dingen voor in de plaats.
11 jaar later nog steeds geen stapper. Manlief zijn tweede naam was 'stapper' maar mij trekt het nog steeds niet. Wel ga ik naar concerten / festivals en ben ik een bekende bij de lokale bioscoop.
zondag 8 december 2013 om 18:23
zondag 8 december 2013 om 18:31
zondag 8 december 2013 om 18:36
Ik ben zelf 20 en ging wel 3 keer per maand de kroeg in op jouw leeftijd. Ik vind er nu echt niks meer aan, enkel de grote feesten zoals Latin Village en Misteryland. Spaar mijn nachten liever, zodat ik oerdag tijd heb om leuke dingen te doen met vrienden, vriend, familie. Mijn vrienden zitten nog steeds in hun stapfase. Ik vond het in het begin lastig om 'nee' te zeggen tegen een stapavond, maar doe nu lekker waar ik zelf zin in en dat is helemaal niet raar, wat anderen daar ook van vinden!
Mijn zusje is 2 jaar jonger en spendeert haar weekenden ook aan: op een terrasje zitten met vriendinnen, films kijken, logeren met vriendinnen 'van ver'. Dus nee je bent niet raar. Heel normaal zelfs!
Mijn zusje is 2 jaar jonger en spendeert haar weekenden ook aan: op een terrasje zitten met vriendinnen, films kijken, logeren met vriendinnen 'van ver'. Dus nee je bent niet raar. Heel normaal zelfs!