3x gezakt

14-05-2018 22:58 38 berichten
ik ben nu 3x gezakt voor mijn praktijk examen auto en ik merk dat het er best wel inhakt, elke keer dat ik gezakt was ging mijn zelfvertrouwen omlaag, tijdens de lessen gaat het heel goed en tijdens het examen maakt ik dan weer rare fouten wat kan ik doen om te slagen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de vierde keer geslaagd met faalangst examen.
Ik heb ook sterke vermoedens dat Cbr mijn gestuntel niet langer meer kon aanzien, en daarom mijn rijbewijs kado heeft gedaan. :sarcastic:
Je focust op de verkeerde dingen. " De rijinstructeur mag mij niet" Als je dit soort vragen stelt tijdens je rijexamen ben je niet goed gefocust op het rijden. Houd jezelf voor dat je het kan en dat de instructeur gewoon een mens is die met je mee rijd.

Mijn rijleraar vroeg wat denk je ga je slagen? Ik zei tegen hem ja natuurlijk ik kan het. Ik weet dat hij er twijfels over had ;-) Heb mezelf heel zelfverzekerd neergezet (van binnen was ik ook echt wel gespannen) Stevige handdruk aan de rijinstructeur gegeven , hij vroeg ben je nerveus? Ik heb geantwoord gewoon wat gezonde spanning. Terwijl hij kletste in de auto dacht ik lul maar een end weg ik ga slagen en focussen op het rijden. Dit heeft me wel geholpen te slagen.

Mijn advies focus op de dingen die er toe doen. Geen bijzaken over wat de instructeur zou kunnen denken. Hij kijkt naar je rijstijl en hoe jij reageert in het verkeer.
you go girl
Doorzetten! Ik heb het ook pas de 5e keer bij BNOR gehaald. Faalangst en bij examens op papier kon ik me herpakken door even de tijd te nemen, maar in e auto niet. Ik wilde gewoon stoppen, maar mijn ouders hadden alles betaald en dan zou dat voor niets zijn geweest. Ik was zo blij toen ik het haalde.
Ik heb een test examen gedaan, op 3/4 van mijn rijcursus. Het stomme is dat het net zo duur is als een gewoon examen, dus achteraf dacht ik had ik net zo goed een echt examen kunnen doen, wie weet dat je t gewoon haalt. Mijn rijschool had 'het hoogste slagingspercentage van Rotterdam', wat bleek te komen door dat proefexamen en mensen superveel lessen te geven voor je op examen kon. Maar, ik heb het dan ook wel in 1x gehaald. Met een succesvol proefexamen kan je vrijstelling krijgen op het echte examen voor sommige onderdelen, zoals inparkeren.
Ik vond het ook erg behulpzaam dat ik alle routes vanuit het CBR tot uitentreuren geoefend had met mijn rij-instructeur, tijdens het examen kwam ik daardoor op bekend terrein, en dat scheelt de helft.
jeansjacket schreef:
15-05-2018 08:41
Je focust op de verkeerde dingen. " De rijinstructeur mag mij niet" Als je dit soort vragen stelt tijdens je rijexamen ben je niet goed gefocust op het rijden. Houd jezelf voor dat je het kan en dat de instructeur gewoon een mens is die met je mee rijd.
Daar zou ik me zeker niet mee bezig houden; ik heb van de zenuwen toen iets heel stoms gezegd in de trant van ‘vind je het nou niet jammer dat je geen vak hebt geleerd...’ - dat zal hij ook wel niet zo leuk hebben gevonden maar ik ben toen wel geslaagd!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Orangetree schreef:
15-05-2018 08:09
komt echt allemaal goed. Ik heb het in twee keer gehaald. De eerste keer was een van de zwartste dagen ook. Ik zakte omdat ik de snelheid van een kruisende wielrenner niet goed kon inschatten, en die dus boven op mijn motorkap/half onder de auto kwam. Met ambulancediensten en wat dies meer zij als gevolg. Ik was zo van slag dat ik even helemaal niet meer heb gereden. Gelukkig is het met die meneer helemaal goed gekomen. Maar ik vond het wel wijs genoeg om maar niet te vragen of ik 'geslaagd' was ;-)
Sjeez.... waarom heeft die examinator niet ingegrepen? Daarom zit die man/vrouw daar toch?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Geef niet op! Ik was pas de 4e keer geslaagd. Ik was bij elke examen super nerveus. Ik ben meestal niet zo goed in praktijk examens :-| .

De derde keer werd ik zelfs nog afgemaakt door de examinator. Zij vond dat ik geen goed inzicht had en vroeg zich af of ik dat ooit zou krijgen o_o . Wat een doos. Ik was ziek en besloot toch maar af te rijden aangezien ik mijn geld niet zou terugkrijgen als ik me zou afmelden.

Gelukkig kon ik anderhalve week later nog een keer afrijden en was ik geslaagd. Ik kreeg toen van een vriendin een homeopathisch pilletje tegen nervositeit. Misschien heeft me dat een beetje geholpen :-)
anoniem_268355 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 09:43
0.63% gewijzigd
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
eckano schreef:
15-05-2018 09:33
Sjeez.... waarom heeft die examinator niet ingegrepen? Daarom zit die man/vrouw daar toch?
Ik dacht hetzelfde, wat erg! Die had vol op de rem gemoeten.
Niet iedereen heeft het in zich om een atheneum opleiding doen.
Hetzelfde geldt voor het rijbewijs.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
15-05-2018 09:50
Niet iedereen heeft het in zich om een atheneum opleiding doen.
Hetzelfde geldt voor het rijbewijs.
Ik dacht er precies omgekeerd over; er rijden zoveel idioten rond, dan moet ik het ook toch ook wel kunnen. Een rijbewijs is als een paspoort/ID-kaart, je moet ‘t gewoon hebben.
eckano schreef:
15-05-2018 09:33
Achteraf vond ik dat ook. Die had op zijn rem moeten trappen maar was te druk om tegen me aan te praten en zag dus zelf ook niks. Hij is uiteindelijk verantwoordelijk, maar wat voelde ik me kut joh. Nadat ik eenmaal mijn rijbewijs had gehaald heb ik werkelijk nooit meer een ongeval gehad. Zelfs geen paaltje geraakt. Overigens deed ie het helaas nog jaren goed op feestjes en partijen :-S
LizBakker schreef:
15-05-2018 09:52
Ik dacht er precies omgekeerd over; er rijden zoveel idioten rond, dan moet ik het ook toch ook wel kunnen. Een rijbewijs is als een paspoort/ID-kaart, je moet ‘t gewoon hebben.
.
.Dat is waar.
Je kunt uiteraard altijd nog opgaan voor de titel "Slechtste chauffeur van Nederland".

En dan vraagt heel Nederland zich weer af hoe zo iemand aan een rijbewijs komt.
Niet geschoten is altijd mis
bedankt voor jullie reacties ik ga over anderhalf maand opnieuw met faalangst dus we shall see..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven