42 en kinderloos, best wel bewust maar ook niet helemaal....

13-11-2017 19:00 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

De topictitel vat eigenlijk wel samen waar het over gaat. En omdat ik niet zoveel mensen ken in mijn situatie, hoopte ik om hier wat gelijkaardige ervaringen te horen. En hoe jullie er dan in staan en het beleven.

Even verder uitleggen:
Ik ben dus nu 42, single, en heb dus geen kinderen. De meeste van mijn vriendinnen hebben wel kinderen. Maar zelf heb ik de behoefte nooit zo gevoeld. Vooral omdat het me simpelweg niet zo leuk leek. Baby's en kinderen doen mij emotioneel niet zo heel veel (behalve wanneer ik ongesteld ben, gek). En ik hou ervan om in een bepaalde vrijheid te leven, op allerlei vlakken (tijdsindeling, vakanties, financieel enz). En toen ik zelf een kind was, hield ik ook al niet zo van babypoppen (wel dol op Barbie). En ik was als kind zelf ook liever bij volwassenen ipv leeftijdsgenootjes (nu ook een aantal vrienden van 10 jaar ouder en meer). Ik sloot kinderen krijgen nooit uit, maar het hoefde gewoon niet zo dringend. Ik zei altijd: nou ja, als ik een man tegenkom die het écht wil, dan zou ik het wel doen, we zien wel...

En intussen verstreek er allemaal tijd, en opeens ben ik 42. Die man is er niet meer van gekomen (intussen 10 jaar zonder langdurige vaste relatie, latere korte relaties niet meegerekend), dus dat kind is ook niet gekomen. En het voelt best wel raar nu. En dubbel. Want al lijkt de dagelijkse realiteit van een kind/gezin me eerlijk gezegd nog altijd niet zo leuk, ik merk dat ik wel bij bepaalde dingen stilsta de laatste dagen. Bvb: bijna iedereen rond me heeft kinderen, en ik niet. Of: Ik zal nooit moeder zijn, maar dus ook nooit oma. Die keuzes (als je het zo kunt noemen bij mij) zullen een blijvend effect hebben. Hoe sta ik daarin? En: ga ik spijt krijgen? Of: Had ik niet toch graag een kleine Tove gewild? Zoiets...

Het is ook gewoon een gek idee om een optie af te sluiten, vind ik.
De meeste dingen kun je altijd nog wel: een mooie reis maken, emigreren, een bepaalde carrièrewending, een relatie krijgen, etc. Maar een kind krijgen moet je op een bepaald moment afsluiten - als vrouw dan toch. Misschien knelt bij mij het schoentje daar - afijn ja, knellen is ook weer zo'n groot woord. Ik ben iemand die graag opties openhoud...

Anderzijds: ik had nooit single mom willen worden. En ik heb ook nooit gedacht: ik ben nu 35, moet dringen gaan daten (in tegenstelling tot vriendinnen)... Niet echt een biologische klok dus.
En ik soms denk ook: ik heb professioneel bepaalde dingen bereikt die niet makkelijk waren en die ik absoluut wilde, als ik echt een kind wilde, had ik dat heus wel voor elkaar gekregen... Misschien wilde ik het echt niet...
En ik denk ook dat wat je als kind wilt en hoe je dan bent, dat dat veel zegt over je echte ik. En toen interesseerde het me dus echt niks. Ik snapte vriendinnetjes niet zo goed die per se wilde babysitten of op de lagere school met de kleuters spelen. Ik hield meer van lezen, tekenen enz. Met een babypop kon ik niks, want was kaal, dik en had geen leuke kleren, in tegenstelling tot Barbie, die ik oogverblindend vond, haha :-)

Maar toch denk ik: geef ik niet iets heel moois op?
Want al klinkt het nu misschien niet zo, ik ben tegelijk ook wel gericht op zorgen en liefde (vrienden, familie, dieren enz, en hoe ik algemeen in relaties en het leven sta), en dié bijzondere vorm van liefde niét in je leven hebben, vind ik ook wel nogal wat...

Geen concrete vraag dus. Gewoon op zoek naar mensen die hier gelijkaardig in staan.
anoniem_154838 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 19:05
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
17-11-2017 01:23
Even een vraag /opmerking tussendoor.

Ik ben heel blij voor Shisha en hoop dat het allemaal goed gaat. Zij maakte echter ook een opmerking die ik al eerder hoorde; namelijk dat bij de keuze voor kinderen het 'milieu' een argument is. Iets met footprint en teveel mensen op de aarde.

Ik hoop toch echt dat we mensen niet zo gek hebben gekregen dat de (vermeende) invloed op het milieu echt een rol speelt in de beslissing van het krijgen van kinderen?

:-?

"Nee, dat is teveel eer hoor dat "zij" mij zo gek hebben gekregen. Het heeft wel een rol gespeeld in mijn besluitvorming (samen met nog heeeeeel veel andere argumenten) en het was zeker niet de belangrijkste afweging maar het hoorde er wel bij zeg maar.
Dat "iets met footprint en teveel mensen" daar bedoel jij denk ik de overbevolking mee waar de aarde mee kampt, maar dat is gewoon een feit hoor.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Het niet in overdreven mate deelnemen aan allerlei milieubesparende acties ligt bij mij wél aan het feit dat die niet zelden gepredikt worden door mensen die zelf meer dan één kind hebben rondhobbelen.
MarkSD schreef:
17-11-2017 01:23
Ik hoop toch echt dat we mensen niet zo gek hebben gekregen dat de (vermeende) invloed op het milieu echt een rol speelt in de beslissing van het krijgen van kinderen?

Waarom niet? Ik eet bewust geen vlees, ik ga bewust zo duurzaam mogelijk om met energie en grondstoffen. De wereld, en zeker het stukje wereld waar wij leven, is al overbevolkt. Waarom zou je daar nog meer mensen aan toevoegen?

Ik verbaas mij er juist over dat mensen net kinderen vaak zo onachtzaam met het milieu omgaan, en totaal niet nadenken over wat voor impact hun (over)consumptie op onze aarde heeft. Ik bedoel: als ik dood ben is er niemand meer waar ik me nog verantwoordelijk voor voel en zou het me cru gezegd niet meer hoeven uitmaken of de aarde het overleeft of niet. Van ouders zou je toch mogen verwachten dat zij hun kinderen en kleinkinderen een wereld willen nalaten die op z'n minst nog een beetje leefbaar is. Maar dat besef zie ik bij de meeste mensen met kinderen totaal niet terug - integendeel.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-11-2017 13:26
Mijn argumenten zijn niet waardeloos, want ik ben natuurlijk ook gewoon kindvrij omdat ik kindergedrag/lawaai niet trek. En waarom voelen mensen met kinderen zich zo benadeeld als er kindervrije uren worden voorgesteld? Is het dan zó vreselijk om 'n klein beetje in te leveren voor je medemens?
Ik heb geen kinderen. Niet bewust, mijn exen wilden ze niet en bij de laatste had ik niet het zelfvertrouwen om eerder weg te gaan. Ben nu 40, heb nu een lieve vriend die wel kinderen had gewild, maar goed... het is de vraag of het er ooit in zou zitten.
Waarom deze info? Nou, niet omdat ik een hekel heb aan kinderen... helemaal niet zelfs, maar omdat ik er wel heel verdrietig om kan zijn dat ik ze zelf niet heb.
Het liefst word ik niet geconfronteerd met zwangere vrouwen, omdat dat aangeeft dat zij iets hebben wat ik ook graag gewild had. Ook niet met baby's, want die vind ik superschattig.
En het raakt me ook heel erg wanneer ik naar een pretpark ga of naar iets waar veel kinderen én hun ouders zijn. Omdat ze vaak zoveel lol schijnen te hebben...
Betekent dit dat al die mensen maar geweerd moeten worden? Nee, dat betekent dat IK het probleem ben. En dat ik dat niet moet opzoeken als ik dat niet wil.
Een Intratuin op een maandag zal echt niet overspoeld worden met kinderen. Er zullen vast eens kinderen vertoeven, maar zeker geen hordes.

Kindervrije uren vind ik suf. Kinderen maken deel uit van onze maatschappij en hoe leren ze anders hoe zich te gedragen?
Yraatje schreef:
17-11-2017 14:14

En het raakt me ook heel erg wanneer ik naar een pretpark ga of naar iets waar veel kinderen én hun ouders zijn. Omdat ze vaak zoveel lol schijnen te hebben...
Volgens mij hebben ze ook veel ergernis hoor als die jong moe worden en gaan jengelen. Als free spirit dartel ik gewoon door zo'n pretpark heen en word al moe als ik die groepjes/gezinnen zie aan modderen die de hele tijd rekening met elkaar moeten houden.
Betekent dit dat al die mensen maar geweerd moeten worden? Nee, dat betekent dat IK het probleem ben. En dat ik dat niet moet opzoeken als ik dat niet wil.
Een Intratuin op een maandag zal echt niet overspoeld worden met kinderen. Er zullen vast eens kinderen vertoeven, maar zeker geen hordes.

Kindervrije uren vind ik suf. Kinderen maken deel uit van onze maatschappij en hoe leren ze anders hoe zich te gedragen?
Als kinderen al 6 op 7 dagen overal in het openbare leven toegelaten worden, waarom dan niet bereid om 'n paar uur in te leveren voor mensen die overprikkeld raken of voor mijn part voor mensen zoals jij die niet graag geconfronteerd worden met wat ze zelf niet kunnen krijgen?
En ik zie mijzelf niet als het probleem. Ik zie de uit z'n voegen barstende samenleving als HET probleem. Want als er véél minder mensen op deze postzegel land rondhobbelden had je ook veel minder overlast van elkaar. Geen overlast van kinderen, geen overlast van te harde muziek van 'n omwonende etc.

Dit jaar was er, in Tilburg meen ik, een paar uur, prikkelarme kermis. Dát is het begin! Een heel goed begin! Denk dat je dit soort initiatieven steeds vaker zal gaan tegenkomen omdat steeds meer mensen overlast gaan ervaren. Maar dan moet je wel je bek open trekken, anders verandert er nooit wat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-11-2017 14:24
Volgens mij hebben ze ook veel ergernis hoor als die jong moe worden en gaan jengelen. Als free spirit dartel ik gewoon door zo'n pretpark heen en word al moe als ik die groepjes/gezinnen zie aan modderen die de hele tijd rekening met elkaar moeten houden.
Ik ben wel eens met een groepje mee geweest waar kinderen bij waren (neefjes/nichtjes) en dat was voornamelijk heeeeel erg gezellig.
En dat mis ik dan zelf. Maar betekent dat dat ik wil dat er een kindvrije dag komt? Nee... ik sluit me daar wel voor af.
redbulletje schreef:
17-11-2017 14:24
Als kinderen al 6 op 7 dagen overal in het openbare leven toegelaten worden, waarom dan niet bereid om 'n paar uur in te leveren voor mensen die overprikkeld raken of voor mijn part voor mensen zoals jij die niet graag geconfronteerd worden met wat ze zelf niet kunnen krijgen?
En ik zie mijzelf niet als het probleem. Ik zie de uit z'n voegen barstende samenleving als HET probleem. Want als er véél minder mensen op deze postzegel land rondhobbelden had je ook veel minder overlast van elkaar. Geen overlast van kinderen, geen overlast van te harde muziek van 'n omwonende etc.

Dit jaar was er, in Tilburg meen ik, een paar uur, prikkelarme kermis. Dát is het begin! Een heel goed begin! Denk dat je dit soort initiatieven steeds vaker zal gaan tegenkomen omdat steeds meer mensen overlast gaan ervaren. Maar dan moet je wel je bek open trekken, anders verandert er nooit wat.
Je kunt niet met iedereen rekening houden. Dat kan niet. Want die kan niet tegen jengelende kinderen, en een ander kan er juist niet tegen dat het heel rustig is. Weer een ander kan er niet tegen dat er mannen rondlopen, of vrouwen of honden, of katten of noem maar op.
Persoonlijk incasseer ik gewoon wat er op mijn pad komt. Die vriendin die met haar nieuwe vriend aan kinderen begint, terwijl hij ze al heeft en voor haar rustig een "nieuw" kind wil? Ik zal haar niet ontlopen, terwijl het best pijn doet dat zij iets heeft dat ik niet krijg.
Als ik me er geraakt door voel en verdrietig ben dan laat ik dat gaan en dan begin ik de dag erna vol goede moed.
Als ik dat niet zou doen dan zou ik niet kunnen functioneren omdat je overal met dingen wordt geconfronteerd die je misschien zelf wel of niet zou willen....
Degenen die niet tegen rust en stilte kunnen komen in onze overvolle samenleving al volop aan hun trekken.
De structurele geluidsoverlast is wél wat aan te doen. Verkeersregels worden immers ook steeds aangepast aan de toenemende drukte.
Dat we allemaal wel ns geconfronteerd worden met dingen die we zelf willen hebben is onvermijdelijk. Als ik een leeftijdgenoot zie met nog twee ouders weet ik ook dat voor mij die tijd voorgoed voorbij is. Echter heb ik geen emotionele problemen bij confrontatie daarmee. Vind het appels met peren vergelijken eigenlijk. Ik voel 'n lichamelijke nekslag inclusief migraine als ik in 'n te overprikkelende omgeving ben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Yraatje en Redbulletje praten vanuit hele andere perspectieven RB wil niet met kinderen geconfronteerd worden omdat ze lawaaiig en druk zijn, waardoor ze voor overprikkeling zorgen. Yraatje vindt babies en kinderen hartstikke leuk maar vindt het gevoelsmatig, vanwege het gemis, moeilijk.
Dat ligt mijlenver uit elkaar en toch allebei valide redenen.

Vroeger, toen ik nog jong was en regelmatig naar de gyn moest kon ik me wild ergeren aan alle leesvoer die daar lag en alle infoposters die op de gyn-afdeling hingen. Het was alleen maar vanuit het perspectief van kinderen krijgen. Dat was de normale standaard. Zeer ergerlijk want ik zat daar voor totaal andere redenen en wilde juist het tegenovergestelde. Dat ik me daar aan irriteerde was mijn probleem. Maar ik vond het niet eerlijk. want voor sommigen is het - gewild of niet - niet de norm om kinderen te (kunnen) krijgen.

Zo heeft iedereen zijn/haar eigen redenen en achtergrond om zich niet OK te voelen bij sommige situaties.

Ik mijd drukke plaatsen, vooral wanneer daar veel kinderen zijn. Is dat omdat ik kinderen 'haat'? Nee, zeker niet, ik vind kinderen vaak eerder een beetje zielig, als ik zie wat voor ouders daarbij horen. Maar dat is weer een ander verhaal. Ik mijd herrie en kinderen vanwege overprikkeling. Ik ga ook niet graag naar een café waar veel lallige mensen zitten, want die praten zo hard. Evenmin ga ik naar de bioscoop, omdat het geluid daarvoor te hard staat. Oordoppen zijn geen optie, ik heb tinnitus, een constant gillende toon, die door andere geluiden of luchtdruk (afzuigkap, autoraampje open/dicht) verandert van luid tot luider. Ook dit is mijn probleem, niet dat van de maatschappij en zeker niet dat van de kinderen, maar het is wel een optelsom van en + en + en, etc.

Wat dat betreft ben ik het met RB eens, er zou best wat meer stilte mogen zijn. Het brein van de mens is vanuit de oertijd niet veel meer veranderd, maar het aantal prikkelingen per dag is ontzettend toegenomen. Getallen van 50.000 prikkelingen, soms zelf 70.000 prikkelingen per dag. Als ik dat tot me door laat dringen dan vind ik het niet gek dat we met z'n allen steeds meer burn outs, labeltjes of gedragsproblemen krijgen. Wederom, dat is mijn probleem.

En ik denk dat er met mij velen anderen zijn die er in meer of mindere mate last van hebben. Misschien komt er nog ooit een 'Geen Prikkeldag', of ééns in de maand een 'Low Noise Day'. Wie weet, misschien wordt dat ooit de norm. Ik denk het niet, maar ik hoop het wel. :)

Wel erg off topic trouwens. :bye:
Ha dat van die gyn herken ik van een paar jaar geleden. Ik ging er naartoe voor een novasure en zag eigenlijk alleen maar pro-voortplanting folders en affiches. Dat vond ik toen idd ook heel vreemd omdat er niets hing over ongesteldheidsproblematiek en zwangerschapsbeeindiging.
redbulletje schreef:
17-11-2017 18:26
Ha dat van die gyn herken ik van een paar jaar geleden. Ik ging er naartoe voor een novasure en zag eigenlijk alleen maar pro-voortplanting folders en affiches. Dat vond ik toen idd ook heel vreemd omdat er niets hing over ongesteldheidsproblematiek en zwangerschapsbeeindiging.
.

Dat is niet zo vreemd. Uiteindelijk is een baby een nieuwe belastingbetaler cq melkkoetje.
Vandaar dat regeringen kinderen graag 'claimen' door ze te registreren (wettelijk verplicht en rap een beetje, anders boetes!) en een BSN nummer toe te kennen. Als je daar even rustig over nadenkt, is dat best een beetje eng.

Ik denk ook dat de enorme toename van de prikkelingen en snelheid van informatie uiteindelijk zal leiden tot meer uitval en psychische stoornissen. Mijn kind van 8 weet veel meer dan ik op die leeftijd en er wordt veel meer verwacht.

Aan de andere kant zie je dat ook (juist) in rustige omgevingen mensen elkaar niet kunnen velen; de bekende voorbeelden van de rijdende rechter waar twee boertjes met 28 hectare land zich doodergeren aan die ene fiets op de oprijlaan van de buren.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
17-11-2017 09:50
Waarom niet? Ik eet bewust geen vlees, ik ga bewust zo duurzaam mogelijk om met energie en grondstoffen. De wereld, en zeker het stukje wereld waar wij leven, is al overbevolkt. Waarom zou je daar nog meer mensen aan toevoegen?
De overbevolking aangrijpen om de keuze om geen kinderen krijgen te verdedigen ... wow.
Mensen die over iets een bepaalde keuze hebben gemaakt, maar toch ergens - diep verstopt - een knagend gevoel erover hebben, zoeken soms de gekste argumenten om vooral zichzelf wijs te maken dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Maar het kan nóg gekker: mensen die een andere keuze hebben gemaakt voor egoïsten verslijten, bijvoorbeeld.

Gelukkig dat sommige mensen zich niet voortplanten, dat wel.
Ter info: het blanke ras is wereldwijd met uitsterven bedreigd; daaraan zal de overbevolking dus zeker niet liggen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Gemalto doe eens even normaal met je "wow"....zo "wow" is dat niet hoor. Het feit dat je je serieus afvraagt of sommige mensen (die dit zuiver en inhoudelijk beargumenteren) gekke argumenten voor zichzelf zoeken omdat ze zichzelf iets wijs zouden maken is heel diskwalificerend naar een ieder die bewust kindervrij is.....

Blank of zwart of alien maakt verder geen hol uit toch m.b.t. overbevolking?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Gemalto schreef:
21-11-2017 14:57
De overbevolking aangrijpen om de keuze om geen kinderen krijgen te verdedigen ... wow.


Ik hoef mijn keuze om geen kinderen te willen helemaal niet te verdedigen en dat ben ik dan ook zeker niet van plan. Maar ik ben wel blij dat ik met die keuze zorg dat de wereld niet nog voller wordt dan ze al is. En dat ik met mijn hele levenswijze ervoor zorg dat ik de wereld niet nog verder verpest.

Mensen die over iets een bepaalde keuze hebben gemaakt, maar toch ergens - diep verstopt - een knagend gevoel erover hebben, zoeken soms de gekste argumenten om vooral zichzelf wijs te maken dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.


Dat zal best. Maar ik heb absoluut geen twijfels over mijn kinderloosheid. Ik heb op dit moment het leukste leven dat ik me kan wensen, ik zou er absoluut niets aan willen veranderen. Ik heb een fijne relatie, een prachtige (hypotheekvrije) woning, fantastisch werk waar ik veel voldoening uit haal en een flinke spaarpot. Ik reis veel en heb de absolute vrijheid om alles te doen wat ik wil. Met kinderen zou mijn leven er heel anders uitzien: dan had ik dit huis niet gehad, was mijn hypotheek nog niet afgelost, kon ik dit werk niet doen en al helemaal niet zoveel sparen en reizen. Mijn leven, oude echt niet leuker zijn met kinderen. Integendeel. Ik moet er niet aan denken om de vrijheid die ik nu in alles ervaar op te geven voor zo'n jankende, schijtende handenbinder.

Maar het kan nóg gekker: mensen die een andere keuze hebben gemaakt voor egoïsten verslijten, bijvoorbeeld.


Misschien moet je eens leren lezen. Ik heb niemand een egoïst genoemd. Wel heb ik benoemd dat kinderen krijgen een egoïstische keuze is. Mensen kiezen per definitie voor kinderen omdat zij dat zelf graag willen; omdat zij zich willen voortplanten, graag een gezinnetje willen stichten, omdat hun eierstokken rammelen, noem het maar op. Je krijgt geen kinderen voor je kinderen, maar voor jezelf.

Ter info: het blanke ras is wereldwijd met uitsterven bedreigd; daaraan zal de overbevolking dus zeker niet liggen.
'Het blanke ras'? Dat vind ik nou schokkend om te lezen. Gatverdamme, hoe krijg je het je toetsenbord uit, vieze racist.
Tr0tter schreef:
21-11-2017 17:36
Ik hoef mijn keuze om geen kinderen te willen helemaal niet te verdedigen en dat ben ik dan ook zeker niet van plan. Maar ik ben wel blij dat ik met die keuze zorg dat de wereld niet nog voller wordt dan ze al is. En dat ik met mijn hele levenswijze ervoor zorg dat ik de wereld niet nog verder verpest.





Dat zal best. Maar ik heb absoluut geen twijfels over mijn kinderloosheid. Ik heb op dit moment het leukste leven dat ik me kan wensen, ik zou er absoluut niets aan willen veranderen. Ik heb een fijne relatie, een prachtige (hypotheekvrije) woning, fantastisch werk waar ik veel voldoening uit haal en een flinke spaarpot. Ik reis veel en heb de absolute vrijheid om alles te doen wat ik wil. Met kinderen zou mijn leven er heel anders uitzien: dan had ik dit huis niet gehad, was mijn hypotheek nog niet afgelost, kon ik dit werk niet doen en al helemaal niet zoveel sparen en reizen. Mijn leven, oude echt niet leuker zijn met kinderen. Integendeel. Ik moet er niet aan denken om de vrijheid die ik nu in alles ervaar op te geven voor zo'n jankende, schijtende handenbinder.





Misschien moet je eens leren lezen. Ik heb niemand een egoïst genoemd. Wel heb ik benoemd dat kinderen krijgen een egoïstische keuze is. Mensen kiezen per definitie voor kinderen omdat zij dat zelf graag willen; omdat zij zich willen voortplanten, graag een gezinnetje willen stichten, omdat hun eierstokken rammelen, noem het maar op. Je krijgt geen kinderen voor je kinderen, maar voor jezelf.





'Het blanke ras'? Dat vind ik nou schokkend om te lezen. Gatverdamme, hoe krijg je het je toetsenbord uit, vieze racist.
Als ik jou zo lees dan is jouw keuze om geen kinderen te willen net zo egoistisch, want jij wil geen handenbindertje.

Te zeggen dat je de wereld dan niet overbevolkt is alleen maar om een egoistische keuze nobel te laten klinken.

Dat je geen kinderen wil vind ik op zich niet goed of slecht, maar maak er niet iets mooiers van dan het is.
Want dan zou iemand anders net zo gemakkelijk kunnen zeggen dat die kinderen heeft gekozen, omdat die die kinderen een leven gunt...anders waren ze er niet en hadden ze niet kunnen leven...het is maar net hoe je het bekijkt.

Iemand een racist noemen puur en alleen omdat hij een gegeven opnoemt wat gewoon een feit is en wat aangeeft dat er van het ene ras meer mensen bestaan dan van het andere, is in mijn ogen onterecht.
Als je zo lichtgeraakt bent dan mag niemand nog het woord ras gebruiken, want zelfs dat onderscheid zou dan racistisch zijn.
Dat ... zegt dat het blanke ras met uitsterven bedreigd zou zijn zegt niets over of superioriteit van het ene ras over het andere en drukt verder ook geen mening of vooroordeel uit.

Ik geloof niet dat de wereld er beter op zou worden als een bepaalde ondersoort zou verdwijnen.
Met dieren denken we er wel zo over en zouden we zeggen: o wat jammer als bvb de witte neushoorn of de blauwe vinvis zouden verdwijnen, maar met mensen zou dat dan ineens racsistisch zijn?
redbulletje schreef:
17-11-2017 14:24
Volgens mij hebben ze ook veel ergernis hoor als die jong moe worden en gaan jengelen. Als free spirit dartel ik gewoon door zo'n pretpark heen en word al moe als ik die groepjes/gezinnen zie aan modderen die de hele tijd rekening met elkaar moeten houden.


Als kinderen al 6 op 7 dagen overal in het openbare leven toegelaten worden, waarom dan niet bereid om 'n paar uur in te leveren voor mensen die overprikkeld raken of voor mijn part voor mensen zoals jij die niet graag geconfronteerd worden met wat ze zelf niet kunnen krijgen?
En ik zie mijzelf niet als het probleem. Ik zie de uit z'n voegen barstende samenleving als HET probleem. Want als er véél minder mensen op deze postzegel land rondhobbelden had je ook veel minder overlast van elkaar. Geen overlast van kinderen, geen overlast van te harde muziek van 'n omwonende etc.

Dit jaar was er, in Tilburg meen ik, een paar uur, prikkelarme kermis. Dát is het begin! Een heel goed begin! Denk dat je dit soort initiatieven steeds vaker zal gaan tegenkomen omdat steeds meer mensen overlast gaan ervaren. Maar dan moet je wel je bek open trekken, anders verandert er nooit wat.
Ik ken landen waar de wetgeving heeft ingesteld dat er 1 dag is voor de winkelcentra speciaal voor gezinnen. Dan mogen alleenstaande mannen niet naar binnen. - gaat om landen waar een hoog percentage werknemers gehaald wordt uit India.
Zelfde idee, maar dan andersom zeg maar. Ik vind het een mooi initiatief. Gaat in NL nooit gebeuren zulke dingen. Is ook niet vergelijkbaar ofzo.
Hawelry schreef:
21-11-2017 18:00
Ik ken landen waar de wetgeving heeft ingesteld dat er 1 dag is voor de winkelcentra speciaal voor gezinnen. Dan mogen alleenstaande mannen niet naar binnen. - gaat om landen waar een hoog percentage werknemers gehaald wordt uit India.
Zelfde idee, maar dan andersom zeg maar. Ik vind het een mooi initiatief. Gaat in NL nooit gebeuren zulke dingen. Is ook niet vergelijkbaar ofzo.
Maar wie heeft daar dan voordeel van? @(
Van volwassen mannen heb je geen last tenslotte tijdens winkelen.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
21-11-2017 17:54

Ik geloof niet dat de wereld er beter op zou worden als een bepaalde ondersoort zou verdwijnen.
Met dieren denken we er wel zo over en zouden we zeggen: o wat jammer als bvb de witte neushoorn of de blauwe vinvis zouden verdwijnen, maar met mensen zou dat dan ineens racsistisch zijn?
Wat wil je hier mee zeggen?
Oakes schreef:
21-11-2017 18:26
Wat wil je hier mee zeggen?
Dat ik voor diversiteit ben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-11-2017 18:09
Maar wie heeft daar dan voordeel van? @(
Van volwassen mannen heb je geen last tenslotte tijdens winkelen.
Wel als het lekkere mannen zijn....
Loop je continu met je snuit tegen de schuifdeuren van de Action en de MS mode :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
redbulletje schreef:
21-11-2017 18:09
Maar wie heeft daar dan voordeel van? @(
Van volwassen mannen heb je geen last tenslotte tijdens winkelen.
't Gaat er vooral om dat er in die landen weinig te doen is buiten winkelcentra... en als ze die dag zeggen 'je mag er niet in' gaan al die ''werkers'' niet daar rondhangen (krijg je boetes etc). In dit geval gaat het om Qatar.. en dat is puur voor eigen bevolking en expats met kinderen zodat die die dag geen last hebben van de indiers want die lanterfanteren in hun vrije tijd in die winkelcentra...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven