Abortus en twijfels

05-05-2012 15:19 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volledig in paniek. Sinds een paar dagen weet ik dat ik zwanger ben van een man met wie ik nu een paar maanden date. Onlangs tijdens de sex scheurde het condoom. Enkele uren later heb ik de morningafter-pil ingenomen. Ik maakte me niet direct zorgen toen ik niet ongesteld werd. Door de MAP kan je cyclus behoorlijk ontregeld worden. Om mezelf gerust te stellen toch een test gedaan. Ik kon bijna geen adem krijgen toen ik zag dat die binnen no-time positief was. Ik heb meteen MrDate gebeld. Ook hij volledig in shock.

ik wil dit kind niet krijgen. Ik kán dit kind niet krijgen. Om heel veel verschillende redenen. MrDate staat er hetzelfde in. Dus heb ik meteen een abortuskliniek gebeld en een afspraak gemaakt. Volgende week moet het gaan gebeuren.

Maar wat een worsteling. Ik heb altijd heel veel bezwaren gehad tegen abortus. In een eerdere situatie waarin ik door de pil heen zwanger raakte heb ik ervoor gekozen het kindje te krijgen met een heleboel gevolgen van dien. Vooral omdat ik het niet over mijn hart kon krijgen om een zwangerschap bewust af te breken.

En nu maak ik dus toch die keuze. Ik kies er bewust voor een leven te beeindigen. Het gevoel dat ik het met dit kindje erbij niet ga redden is zo ontzettend sterk. Ik wil en kan niet nog eens alles doorstaan wat ik eerder heb doorstaan. Weer alles alleen...

Maar kan ik mezelf ooit nog in de spiegel aankijken als ik het kindje heb laten weghalen? Toen ik de positieve test net in handen had wist ik het zo zeker. Maar in de 5 dagen officiele bedenktijd speelt mijn geweten behoorlijk op. Ik voel me zo ontzettend verdrietig en alleen.

Ik durf er niet over te praten met familie en vrienden. Maar heb echt behoefte om het kwijt te zijn. Vandaar maar hier. Iemand wijze raad hoe hiermee om te gaan?
quote:dubiootje schreef op 05 mei 2012 @ 17:06:

Ik lees nu wat er een jaar geleden is gebeurd. Dat is nog erg recent. Ik vind dat je terecht twijfelt of je nog een kind kan opvoeden. Heel kort erna, dus je bent psychisch nog fragiel. Met een prille relatie met de vader. Is het wel verantwoord om dit kind te krijgen?

Kun je niet eens praten met je hulpverlener?Daar zeg je iets waars wat ik voor mezelf nog niet zo had verwoord. Maar idd, het voelt niet verantwoord. Denk inderdaad dat ik deze week nog even contact zoek met mijn hulpverlener, ook al is het traject afgesloten. Zij kent mijn situatie goed en ik vertrouw haar. Bedankt!
Iedereen overigens bedankt voor de reacties. Het helpt me echt een en ander op een rijtje te krijgen. Had er tot nu toe alleen met mijn date over gesproken. En hoewel hij hij probeert lief en begripvol te zijn richting mij merk ik dat het voor hem ook echt een dilemma is waarmee hij op zijn eigen wijze (zich terugtrekken) omgaat. We kennen elkaar nog maar net natuurlijk, dat maakt het niet makkelijk om elkaar in zoiets heftigs bij te staan.
Je date is geen geschikt klankbord, die is te betrokken. Met je hulpverlener praten lijkt me een goed idee. Die kent jou en je situatie en kan dus waarschijnlijk de vragen stellen die je verder helpen.

Sterkte!
Ga in therapie!
Sproet, ik herken je verhaal en wil er wel met je over praten/mailen....bij mij is het 11 jaar geleden....Ik herken je angst en twijfel. Misschien heb je iets aan mijn verhaal.

Ik weet alleen niet hoe ik jou mijn mailadres kan geven zonder het hier in het openbaar te doen. Iemand?
Heb je een contactverzoek gestuurd. Volgens mij kunnen we zo wel in contact komen.
Of mail me op sproetnick_viva@hotmail.com
Ik ken iemand die in ongeveer hetzelfde schuitje zat en heeft toen verschillende gesprekken gehad bij het Fiom.Dat heeft haar heel goed gedaan en is ze tot een besluit gekomen.Als je twijfelt zal ik in jou geval 'nog geen' abortus laten plegen maar eerst in gesprek gaan met je hulpverlener.heel veel sterkte!!
Jeetje TO, wat een ontzettend moeilijke situatie.. Vooral gezien je psychische verleden nog maar zo kort geleden.

Ik zit op dit moment ook in een vér van ideale situatie om een kindje te krijgen nu, maar ik ben ook zwanger, terwijl bij mij PCO was geconstateerd, ik zou volgens de gyn nooit zwanger kunnen worden zonder hulp van hormonen en hoppa, word ik even zwanger door de pil heen ook nog!! Dat is dus hartstikke onverwacht en erg moeilijk.

Zeker weten dat er soms heel stiekem door mijn hoofd is geschoten waar jij nu aan denkt, maar ik heb nooit die optie serieus overwogen. Ik denk meer door de moeilijk situatie nu ook dat het door mijn hoofd schoot. Ik ben nu 16 weken zwanger en zou het nu al niet meer kwijt willen

Veel heb je niet aan mijn verhaal, maar ik denk ook dat niemand je echt advies kan geven hierover.. Dit is echt iets wat je helemaal zelf moet beslissen en op je verstand, maar zeker ook op je gevoel vertrouwen. Als je nu twijfelt, geef jezelf dan nog heel even de kans om alles te overdenken. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen ongeacht je keuze
Je date ziet het absoluut 100 % niet zitten ?

En is afstaan misschien een optie of zeg ik nu iets heel geks ?

Gigantisch dillemma zeg, sterkte ermee !
quote:cheryl24 schreef op 05 mei 2012 @ 18:20:

En is afstaan misschien een optie of zeg ik nu iets heel geks ?

Ik vind dat persoonlijk gek ja. Zelfs al vind ik kleine kinderen irritant en heb ik uberhaupt geen trek in de verantwoording, te weten dat er ergens 'n biologische nakomeling van je rondloopt zou ik toch niet goed trekken. Ik wil ook gewoon geen nakomeling op deze wereld hebben, waarom zou je 'n nieuw mens op deze wereld zetten terwijl het leven steeds zwaarder wordt? Tenzij je uit eigen egoistische redenen bewust 'n kind wil, maar dat is bij TO niet van toepassing.
.....
quote:sproetnick schreef op 05 mei 2012 @ 17:16:

Iedereen overigens bedankt voor de reacties. Het helpt me echt een en ander op een rijtje te krijgen. Had er tot nu toe alleen met mijn date over gesproken. En hoewel hij hij probeert lief en begripvol te zijn richting mij merk ik dat het voor hem ook echt een dilemma is waarmee hij op zijn eigen wijze (zich terugtrekken) omgaat. We kennen elkaar nog maar net natuurlijk, dat maakt het niet makkelijk om elkaar in zoiets heftigs bij te staan.

Tja, die man is ook bang dat ie eraan hangt als je het houdt en als je hem allimentatie laat betalen...

Trouwens lullig dat sterilisatie niet mocht. Denk dat je daar toch wat voor rond moet shoppen als je zo'n ouderwetse gyn hebt. Mijn vriendin had bewust 'n kind genomen toen ze 25 was en heeft zich daarna gelijk laten steriliseren.
quote:cheryl24 schreef op 05 mei 2012 @ 18:20:

Nee, hij ziet het echt niet zitten. Net als ik.

Afstaan is voor mij geen optie. Als het kind er zou komen, zou het bij mij opgroeien. Wat dat betreft eens met Elninjoo.
quote:coco95 schreef op 05 mei 2012 @ 18:25:

Ik vind abortus echt niet kunnen tenzij je verkracht bent of je leven loopt gevaar. Je kunt altijd voor adoptie kiezen waarom een kind een kans op leven ontnemen. Mijn moeder was 15 toen ze zwanger werd van mij en had helemaal niks, heeft in een opvang gezeten en toch heb ik een leuke jeugd gehad en ben ik blij dat ik er ben.Ik zou, als ik de keuze had tussen abortus en adoptie, NOOIT de keuze maken voor adoptie. Dan zou ik het nog liever zelf proberen zo goed mogelijk te doen. Ik zou gek worden als ik net bevallen was en mijn kind werd aan een ander gegeven. Ik zou dan zeker weten kiezen voor abortus, al hakt dat er natuurlijk ook enorm in.

Ik vind abortus echt niet kunnen tenzij je verkracht bent of je leven loopt gevaar. Je kunt altijd voor adoptie kiezen waarom een kind een kans op leven ontnemen. Mijn moeder was 15 toen ze zwanger werd van mij en had helemaal niks, heeft in een opvang gezeten en toch heb ik een leuke jeugd gehad en ben ik blij dat ik er ben.Er IS helemaal geen sprake van 'n kind, het is 'n eicel en 'n sperma cel die in elkaar gesmolten zijn. Niks meer of minder dat 'n klompje cellen. Wat voegt 'n extra kind toe als het ongewenst is? Er zijn al massas ongewenste kinderen die men kan opvangen, er hoeven er niet nog meer bijgeproduceerd te worden. En wat is er nu zo bijzonder aan leven? Als je niet geboren was, dan had je helemaal niks gemist. Als je leeft, ga je ook veel verdriet, verlies en pijn krijgen en uiteindelijk ga je dood. Met 'n beetje mazzel word je dus alleen geboren bij ouders die beiden bewust voor 'n kind kiezen en die het ook 'n goede start kunnen bieden. Kun je dat niet en zit je ook helemaal 'niet op 'n kind te wachten, dan is weg laten halen de gunstigste oplossing.

Ik vind abortus echt niet kunnen tenzij je verkracht bent of je leven loopt gevaar. Je kunt altijd voor adoptie kiezen waarom een kind een kans op leven ontnemen. Mijn moeder was 15 toen ze zwanger werd van mij en had helemaal niks, heeft in een opvang gezeten en toch heb ik een leuke jeugd gehad en ben ik blij dat ik er ben.Alstublieft coco, niet doen, op dit soort serieuze topics gaan reageren.
quote:VotesforLeo schreef op 05 mei 2012 @ 18:31:

[...]

Alstublieft coco, niet doen, op dit soort serieuze topics gaan reageren.Waarom mag ik hier geen mening over hebben. Ik bedoel het echt niet onaardig.
quote:elninjoo schreef op 05 mei 2012 @ 18:31:

[...]

Er IS helemaal geen sprake van 'n kind, het is 'n eicel en 'n sperma cel die in elkaar gesmolten zijn. Niks meer of minder dat 'n klompje cellen. Wat voegt 'n extra kind toe als het ongewenst is? Er zijn al massas ongewenste kinderen die men kan opvangen, er hoeven er niet nog meer bijgeproduceerd te worden. En wat is er nu zo bijzonder aan leven? Als je niet geboren was, dan had je helemaal niks gemist. Als je leeft, ga je ook veel verdriet, verlies en pijn krijgen en uiteindelijk ga je dood. Met 'n beetje mazzel word je dus alleen geboren bij ouders die beiden bewust voor 'n kind kiezen en die het ook 'n goede start kunnen bieden. Kun je dat niet en zit je ook helemaal 'niet op 'n kind te wachten, dan is weg laten halen de gunstigste oplossing.Hmm zo kan je het idd ook zien.
Heb het verwijderd
quote:sproetnick schreef op 05 mei 2012 @ 16:21:

[...]

Had zo'n reactie er wel tussen verwacht. Ik weet dat het zo zit als ik schrijf. Plaats jij er gerust je vraagtekens bij.

Ik was er niet bij, dus ik weet niks zeker, maar wat ik bedoel is, het is wel stom toeval dat dit jou 2 keer overkomt, zoiets. Ik heb altijd gemengde gevoelens bij mensen die zeggen: door de pil zwanger. Dat vind ik wel erg vaak voorkomen voor iets wat zeldzaam is.

Maar goed, daarbij heb ik grote moeite met abortussen. En als sommige mensen zeggen dat het maar een klompje cellen zijn, dan vind ik dat tenenkrommend, echt waar. Vergeleken met de grootte van het universum zijn wij allemaal maar kleine klompjes cellen. Ja, kom op zeg, het is wel het begin van een mens.

Maar nogmaals, ik wil jou zeker niet veroordelen, en zeker niet als het jou echt allemaal overkomen is. Dan wordt het echt moeilijk om een beslissing te nemen.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:ster89 schreef op 05 mei 2012 @ 16:12:

[...]

Nou ja zeg! Sommige mensen zijn nou eenmaal supervruchtbaar! TO heeft er alles aan gedaan om zwangerschap op dit moment te voorkomen. Ik vind sommige reacties echt heel erg naar en kwetsend.

Wat is nou supervruchtbaar dan. Net zoiets als een beetje zwanger?

Wat jij kwetsend vindt hoeft nog niet kwetsend te zijn. Heel subjectief.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:Cameron10 schreef op 05 mei 2012 @ 18:51:

[...]

Ik was er niet bij, dus ik weet niks zeker, maar wat ik bedoel is, het is wel stom toeval dat dit jou 2 keer overkomt, zoiets. Ik heb altijd gemengde gevoelens bij mensen die zeggen: door de pil zwanger. Dat vind ik wel erg vaak voorkomen voor iets wat zeldzaam is.

Maar goed, daarbij heb ik grote moeite met abortussen. En als sommige mensen zeggen dat het maar een klompje cellen zijn, dan vind ik dat tenenkrommend, echt waar. Vergeleken met de grootte van het universum zijn wij allemaal maar kleine klompjes cellen. Ja, kom op zeg, het is wel het begin van een mens.

Maar nogmaals, ik wil jou zeker niet veroordelen, en zeker niet als het jou echt allemaal overkomen is. Dan wordt het echt moeilijk om een beslissing te nemen.

Neem ik je niet kwalijk hoor, had ik ook altijd. Voor het mij zelf overkwam ;) en ik vergeet de pil nauwelijks (op 1 hand te tellen in de afgelopen 10 jaar).. Maar ik hoor zo vaak vrouwen die de pil constant vergeten, zo ook mijn schoonzusje, die wil 'stiekem' een baby en 'vergeet' de pil aan de lopende band, gewoon wekelijks en soms 2 keer ook nog. Als zij straks roept van oh god ik ben zomaar zwanger door de pil heen, dan heb ik daar ook zeker mijn vraagtekens bij ;) maar dat kun je niet altijd zeggen..

Sorry, dat was eventjes een beetje offtopic

Ik ben het trouwens verder helemaal eens met je post..
quote:chococookie schreef op 05 mei 2012 @ 16:03:

[...]

Ze wil toch ook advies? Ik laat even weten dat ik het er gewoon niet mee eens ben. Ik kan niet zeggen dat het een "klompje cellen" is terwijl ik het een leven afnemen vind.

Als zij in problemen komt door het kind te "houden" dan heb ik liever dat bij wijze van ik het op ga voeden, dat dat ze abortus laat doen. Ik heb ook niet alle middelen en werk fulltime, woon alleen en zit krap aan kas. Maar iemand abortus laten plegen kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

Dus dring je even lekker, geheel ongepast, je mening op.

Bah.
*
Elninjo ik vind jou een ontzettende pessimist! Heb je werkelijk waar zo'n moeilijk leven gehad?! Dat je zo negatief moet praten?

TO ook ik heb 2 jaar geleden een abortus gehad. Ze zeiden in het ziekenhuis dat ik geen kinderen zonder hulp zou krijgen ivm schildklieraandoening. Nou... Ik werd dus wel zwanger. Woonde nog thuis, werkloos en ging nog naar school... Ik dacht dat het te beste keuze was. Ik heb er niet lang over na mogen denken, want letterlijk NIEMAND was er blij mee. Toch... Enorme spijt gekregen. Ondanks dat het niet de ideale situatie was geweest! Ik vraag me elke dag af hoe het geweest zou zijn. Als ik maar sterk was geweest.

Nu bijna 3 jaar verder na jaar weer zwanger proberen te worden toch via ziekenhuisbehandeling zwanger geworden. En ik moet er niet aan denken mijn kind weg te doen!

Denk er heel goed over na. Je hebt 2 kindjes zeg je. Ik neem aan dat ze onmisbaar zijn in je leven? Dit leven in je buik is nu een klompje cellen, maar dat hoeft het niet te blijven. Waarom denk je dat je het geen kans zou kunnen geven? Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt he. Liefde en geborgenheid is zo veel belangrijker dan het materiele.

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven