AD voor een iets makkelijker leven ?

25-10-2007 10:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds de pubertijd last van depressies en ben zeer snel overspannen. Zo ook nu weer, weer thuis van overspannenheid, kan niet zo heel veel aan in het leven, moet m'n bezigheden minimaliseren. Als het dan weer goed gaat met me denk ik dat ik de hele wereld aankan, ga dan meer uren werken en begin bv. een studie en dat gaat inderdaad een paar maanden goed en dan slaat het weer toe.

Heb jaren Prozac geslikt. Wel last van bijwerkingen gehad en werd er heel murm van, heel vlak. M'n vriend vond me niet meer dezelfde.....

Heb ook sinds pubertijd therapie gehad bij verschillende instanties, er is echter nooit een diagnose gesteld, behalve dan depressiviteit en overspannenheid.

Ik loop nu weer bij de huisarts en die gaf me als 'huiswerk' mee dat ik na moet denken over AD te slikken voor de rest van m'n leven, omdat dat het leven wat makkelijker zou kunnen maken voor me.

Verleden jaar heeft een psychiater me dit ook al verteld. Maar het voelt dan zo als paracetamol nemen omdat ik morgen misschien wel een hoofdpijntje krijg, want er zijn ook lange tijden dat het goed gaat met me en ik echt gelukkig kan zijn !

Toch blijft het door m'n hoofd spoken, want ja, naast de erg goede tijden zijn er ook diepe dalen.........

Huisarts vertelde ook dat de een of de andere AD niet zo heel veel verschil uit zou maken maar dat geloof ik niet zo. De een slaat bij de ene persoon natuurlijk veel beter aan dan bij de andere persoon.

Anyway; zijn er hier mensen die niet continu depressief/overspannen zijn maar die ook AD slikken omdat het normale leven anders net even te zwaar is bij tijd en wijle ?

Ben erg benieuwd
Weet iemand of de werking van de anticonceptiepil ook vermindert als je anti-deppresiva (Citalopram) slikt?
ff snel

Ik heb psychoses gehad, en last van een PPD. Slik nu al 1.5 jaar AP en AD. Ik voel me er prima mee. Het maakt mijn leven echt veel aangenamer.
Als je aan een anti depressiva moet heb je 2 mogelijkheden.

Eerste is dat je een bepaalde dosis slikt en dat blijft doen totdat de depressie minder wordt, weg gaat en dat je afbouwt en ermee stopt.

Er is ook nog een mogelijkheid om niet te stoppen als het beter met je gaat maar een zgn onderhoudsdosis te slikken. Deze dosis is flink minder en je gaat weer meer slikken als blijkt dat het net even te weinig is in een echte zwarte tijd.

Zelf ben ik chronisch depressief en kan niet zonder ad. Aangezien ik al 2 jaar geen depressie gehad heb slik ik 10 mg Lexapro. Als ik nu, ondanks die onderhoudsdosis toch weer in een depressie schiet ga ik naar 20 mg per dag.

Ik vergelijk het altijd maar met iemand die zijn leven lang insuline moet spuiten en niet met een paracetemolletje tegen de hoofdpijn.

Met paracetemol hoef je niet op te bouwen, die werkt vrijwel meteen tegen de pijn, met een AD wel dus je kunt het nooit vergelijken.

Succes met je keuze Levensgenietertje
Je kunt de pil en AD gewoon combineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven