afbouwen Cipramil
woensdag 12 oktober 2011 om 21:26
Hoi hoi,
Even een vraagje, ik heb een maand of 8 cipramil geslikt en ben, in overleg met de huisarts, afgebouwd. Nu ben ik sinds 4 dagen medicijnloos en heb eigenlijk niks gemerkt van het afbouwen. Maar vandaag ben ik zo licht in mn hoofd/duizelig en met vlagen ook misselijk. Kan het zijn dat mn lichaam er toch n reactie op geeft ondanks ik niks heb gemerkt?
Thanx alvast
Even een vraagje, ik heb een maand of 8 cipramil geslikt en ben, in overleg met de huisarts, afgebouwd. Nu ben ik sinds 4 dagen medicijnloos en heb eigenlijk niks gemerkt van het afbouwen. Maar vandaag ben ik zo licht in mn hoofd/duizelig en met vlagen ook misselijk. Kan het zijn dat mn lichaam er toch n reactie op geeft ondanks ik niks heb gemerkt?
Thanx alvast
woensdag 12 oktober 2011 om 23:16
Ja want pas na n dag tot n paar dagen is alles uit je systeem en krijg je ontrekkingsverschijnselen. Afhankelijk van je gevoeligheid, t medicijn en de dosis duurt dit korter of langer. Je kan er zelfs n paar weken last van houden: moe, duizelig, hoofdpijn, migraine, griepklachten enz. Daarnaast kun je ook somber, prikkelbaar, angstig e.d. zijn (en t dan lijkt alsof je oorspronkelijke klachten terugkomen). Succes!
donderdag 13 oktober 2011 om 08:17
donderdag 13 oktober 2011 om 10:20
Heb je deze vraag ook niet gesteld bij 'Gezondheid.'
Daar heb ik ook gereageerd. Het staat ook in de bijsluiter dat je klachten kunt hebben als je plotseling stopt. Maar na afbouwen kun je evengoed last hebben weet ik uit ervaring. Gaat uiteindelijk over. Als je je zorgen maakt, altijd overleggen met je eigen dokter!
Sterkte!
Daar heb ik ook gereageerd. Het staat ook in de bijsluiter dat je klachten kunt hebben als je plotseling stopt. Maar na afbouwen kun je evengoed last hebben weet ik uit ervaring. Gaat uiteindelijk over. Als je je zorgen maakt, altijd overleggen met je eigen dokter!
Sterkte!