Afrijden
woensdag 16 november 2011 om 01:11
Hallo,
Donderdag aanstaande moet ik voor de eerste keer op voor mijn rijexamen.
Ik ben zooooooo ontzettend zenuwachtig! Ik kan er niet van slapen en kan aan niets anders meer denken.
Heeft iemand tips voor mij hoe ik mijn zenuwen in bedwang kan houden?
Hoe zenuwachtig waren jullie voor je rijexamen en viel het examen achteraf mee of tegen?
Donderdag aanstaande moet ik voor de eerste keer op voor mijn rijexamen.
Ik ben zooooooo ontzettend zenuwachtig! Ik kan er niet van slapen en kan aan niets anders meer denken.
Heeft iemand tips voor mij hoe ik mijn zenuwen in bedwang kan houden?
Hoe zenuwachtig waren jullie voor je rijexamen en viel het examen achteraf mee of tegen?
woensdag 16 november 2011 om 01:15
woensdag 16 november 2011 om 01:31
Wat spannend! Ik was ook heel erg zenuwachtig hoor. Heb toen huisarts gebeld en kreeg een kalmerings pilletje, maar daar merkte ik vrij weinig van eigenlijk.
Gewoon verstand op 0 zetten en gaan, goed nadenken wat je doet. Ik deed op mijn rij examen zo veel dingen fout (o.a. bijna door rood rijden) en ik was gewoon geslaagd terwijl ik dacht dat ik was gezakt, het kan alle kanten op gaan..maar als je je koppie erbij houdt komt het vast goed. En zak je, dan doe je het toch gewoon weer over
Succes!
Gewoon verstand op 0 zetten en gaan, goed nadenken wat je doet. Ik deed op mijn rij examen zo veel dingen fout (o.a. bijna door rood rijden) en ik was gewoon geslaagd terwijl ik dacht dat ik was gezakt, het kan alle kanten op gaan..maar als je je koppie erbij houdt komt het vast goed. En zak je, dan doe je het toch gewoon weer over
Succes!
woensdag 16 november 2011 om 02:52
1 tip GOED KIJKEN overal KIJKEN binnen,buiten dooie hoek altijd kijken met alles wat je doet! Ik ben na de 2de x geslaagd. De 1ste x was ik ook zo zenuwachtig als wat, maar had dan ook een groot fout gemaakt, dus was logisch dat ik was gezakt. 2de x ging hartstikke goed op 1 dingetje na.......Ik reek bij bochtje achteruit bijna tegen een staand brieven bus haha....maar ik KEEK goed om me heen en loste het goed op....en was geslaagd. Komt natuurlijk ook dat ik wist wat ik kon verwachten omdat ik de 1ste x al op ben geweest. Vooral niet zenuwachtig zijn (makkelijk gezegt dan gedaan) ik weet het.
Verdere tips heb ik niet maar wil je wel heel veel succes wensen!
Verdere tips heb ik niet maar wil je wel heel veel succes wensen!
woensdag 16 november 2011 om 08:47
woensdag 16 november 2011 om 12:15
Hey!
Spannend, ik heb 'm 5 december en ik ben ook een zenuwpees. Kreeg laatst de tip om een kalmeringsmiddel te kopen van bional met valeriaan , heb ik gister gekocht en er staat zelfs op de achterkant dat het goed is bij rijexamens. het verhoogd je reactievermogen en je concentratie, was iets van 12 euro ofzo. Het is gewoon te koop bij de etos. SUCCES! you can do it!!!
Spannend, ik heb 'm 5 december en ik ben ook een zenuwpees. Kreeg laatst de tip om een kalmeringsmiddel te kopen van bional met valeriaan , heb ik gister gekocht en er staat zelfs op de achterkant dat het goed is bij rijexamens. het verhoogd je reactievermogen en je concentratie, was iets van 12 euro ofzo. Het is gewoon te koop bij de etos. SUCCES! you can do it!!!
vrijdag 18 november 2011 om 09:34
ik heb hem 7 december. beetje lang verhaal, ik heb mn rijbewijs al, maar automaat.(medisch verleden, blablabla...) ik wist toendertijd niet dat dat kon, maar nu ik dat wel weet ben ik dat dus aan het proberen.
ik heb nogal last van faalangst, maar denk dat ik dat wel een beetje onder controle ga hebben. heb een TTT gehad, waar ik zeer veel last ervan had, zat helemaal te shaken enz.
heb inmiddels medicijnen gehaald (propranolol) tegen de lichamelijk reacties.....
moet zeggen dat van de week al wakker heb gelegen ervan, ben me nu bewust dat als ik vooral goed kijk (en niet na een klein foutje al ga denken dat het niks wordt...... zo denk ik dus ben ik achter) dat het misschien best gaat lukken.
maar goed ben dus niet de enige stresskous hier...
moet wel zeggen dat ik dat hele examen het liefst helemaal niet doe, maar heb zo in mn hoofd ik een schakelrijbewijs wil dat ik toch maar ff doorzet.....
ik heb nogal last van faalangst, maar denk dat ik dat wel een beetje onder controle ga hebben. heb een TTT gehad, waar ik zeer veel last ervan had, zat helemaal te shaken enz.
heb inmiddels medicijnen gehaald (propranolol) tegen de lichamelijk reacties.....
moet zeggen dat van de week al wakker heb gelegen ervan, ben me nu bewust dat als ik vooral goed kijk (en niet na een klein foutje al ga denken dat het niks wordt...... zo denk ik dus ben ik achter) dat het misschien best gaat lukken.
maar goed ben dus niet de enige stresskous hier...
moet wel zeggen dat ik dat hele examen het liefst helemaal niet doe, maar heb zo in mn hoofd ik een schakelrijbewijs wil dat ik toch maar ff doorzet.....