Alleen met kerst
woensdag 27 november 2013 om 21:42
Hi, zoals het ernaar uit ziet zit ik sowieso 1e kerstdag alleen, 2e is nog twijfelachtig. Heeft iemand hier ervaring mee en tips of misschien ideeën over dingen die te doen zijn in je eentje met kerst.
Ik dacht ook als er meer mensen alleen zijn met kerst hier, kunnen we met meerdere wat doen.
Groetjes
Ik dacht ook als er meer mensen alleen zijn met kerst hier, kunnen we met meerdere wat doen.
Groetjes
We can do it!
woensdag 25 december 2013 om 12:26
Ik ben zo iemand die niet vrijwilllig alleen is nu. Relatie is sinds vrijdag uit en ouders hadden al een reis gepland staan. Voor vanavond heb ik wel een afspraak en voor morgen ook dus ik mag helemaal niet zeuren maar ik was vanochtend toch erg verdrietig toen ik voor het eerst in 29 jaar alleen een broodje ging eten op eerste kerstdag.
woensdag 25 december 2013 om 12:40
Tomatensoep, wat k#t is dat als je relatie vlak voor de feestdagen strandt ik heb dat ook eens meegemaakt en het voelt al snel extra alleen. Ik hoop dat je jezelf goed weet te vermaken deze dagen.
Misschien is echt alleen zijn nu wel minder vervelend dan aanschuiven bij familie tussen alle 'gelukkige' stelletjes
Mick, dank je
Misschien is echt alleen zijn nu wel minder vervelend dan aanschuiven bij familie tussen alle 'gelukkige' stelletjes
Mick, dank je
woensdag 25 december 2013 om 12:47
quote:mick87 schreef op 25 december 2013 @ 12:09:
Oooh, the Holiday! Mijn lievelings. Ik denk dat ik ook nog Bridget Jones ga kijken. Een must als single met de kerst.
Dat is de volgende film op mijn lijstje Gevolgd door de All You Need Is Love- kerstspecial icm een glas wijn. Al kom ik daarvoor waarschijnlijk wel mijn bed uit, want wijn drinken in bed is wel erg decadent
Naomii, Beterschap!
Appeltje; Je kunt ook nog sushi laten bezorgen? Dat was eerst ook mijn plan maar heb toch maar besloten om eindelijk een bepaald recept uit te proberen (heb het al maanden liggen haha)
Tomatensoep: Kan me voorstellen dat het even moeilijk is als je ongepland alleen bent met de kerst.
Oooh, the Holiday! Mijn lievelings. Ik denk dat ik ook nog Bridget Jones ga kijken. Een must als single met de kerst.
Dat is de volgende film op mijn lijstje Gevolgd door de All You Need Is Love- kerstspecial icm een glas wijn. Al kom ik daarvoor waarschijnlijk wel mijn bed uit, want wijn drinken in bed is wel erg decadent
Naomii, Beterschap!
Appeltje; Je kunt ook nog sushi laten bezorgen? Dat was eerst ook mijn plan maar heb toch maar besloten om eindelijk een bepaald recept uit te proberen (heb het al maanden liggen haha)
Tomatensoep: Kan me voorstellen dat het even moeilijk is als je ongepland alleen bent met de kerst.
woensdag 25 december 2013 om 12:59
Fijn, dit topic. Ga vanavond eventjes naar 'familie', maar verder ook alleen. Gister voelde dat even rot en alleen, maar al snel voelde ik de vrijheid om t zelf naar m`n zin te maken.
Misschien ga ik 2e kerstdag naar Amsterdam om te dansen, maar dan moet ik vroeg op, denk niet dat ik daar zin in heb
Misschien ga ik 2e kerstdag naar Amsterdam om te dansen, maar dan moet ik vroeg op, denk niet dat ik daar zin in heb
woensdag 25 december 2013 om 13:07
woensdag 25 december 2013 om 14:15
Ik ben ook bewust alleen. Al jaren geen contact meer met de familie. En meestal werd het ook niet echt gevierd, met de halve familie werkzaam in de gezondheidszorg, met alle diensten van dien.
Ik vind het heerlijk, kon vanavond wel naar familie, maar geen zin om als ik ze verder nooit spreek met kerst opeens gezellig te gaan doen.
Kon nog bij vrienden langs. Wat dat betreft ook niet een hele grote vriendengroep, maar het zijn wel allemaal schatten, die weken voor kerst al beginnen te zeuren of ik niet bij hun wil langskomen.
Maar ik vind het lekker, deze dagen, waarop ik echt helemaal niets hoef en er ook niets kan heerlijk een beetje te gamen. En vanavond Dr. Who kijken!!
Ik vind het heerlijk, kon vanavond wel naar familie, maar geen zin om als ik ze verder nooit spreek met kerst opeens gezellig te gaan doen.
Kon nog bij vrienden langs. Wat dat betreft ook niet een hele grote vriendengroep, maar het zijn wel allemaal schatten, die weken voor kerst al beginnen te zeuren of ik niet bij hun wil langskomen.
Maar ik vind het lekker, deze dagen, waarop ik echt helemaal niets hoef en er ook niets kan heerlijk een beetje te gamen. En vanavond Dr. Who kijken!!
woensdag 25 december 2013 om 14:18
Ja, dat is wel klote. Er wordt ook zo'n heisa van gemaakt. Normaal voel me ik me dan heel melancholisch... Gelukkig kom ik uit een land waar er eigenlijk maar een kerstdag is, dus morgen telt eigenlijk niet.
Naomii, herkenbaar. Ik heb het dit jaar ook en ben zo blij dat ik daar niet heen hoef... bah.
Naomii, herkenbaar. Ik heb het dit jaar ook en ben zo blij dat ik daar niet heen hoef... bah.
woensdag 25 december 2013 om 15:35
quote:bubblyblonde schreef op 25 december 2013 @ 12:47:
[...]
Ik heb een sushi-uitnodiging gekregen van een vriendin, dus alsnog onder de pannen
Iedereen - gewild of ongewild - die alleen is met kerst:
[...]
Ik heb een sushi-uitnodiging gekregen van een vriendin, dus alsnog onder de pannen
Iedereen - gewild of ongewild - die alleen is met kerst:
woensdag 25 december 2013 om 15:57
Sterkte Tomatensoep en Wen85, het is inderdaad mooi weer en er zijn leuke films. Heb zelf net de radio uitgedaan, omdat ik gek word van de kerstliedjes over stelletjes. Ga zo wel even eten bij mijn ouders, maar heb er helemaal geen zin in, zit tussen de stelletjes en heb ook 2 weken geleden mijn relatie verbroken en mis mijn ex gigantisch, zag net dat hij al actief aan het daten is en dat helpt ook niet gezien ik nog stiekem hoop had dat het goed zou komen.
We can do it!
woensdag 25 december 2013 om 17:34
Tomatensoep en Wen85, heel herkenbaar.
Mijn relatie is nu 6 maanden uit en woon sindsdien bij mn ouders. Die zijn een paar daagjes weg. Mn zus is bij haar schoonfamilie.
Merk dat het alleen zijn al wennen is. En dat het kerst is komt er ook nog een keer bovenop. Zometeen maar iets lekkers bereiden.
Groetjes
Mijn relatie is nu 6 maanden uit en woon sindsdien bij mn ouders. Die zijn een paar daagjes weg. Mn zus is bij haar schoonfamilie.
Merk dat het alleen zijn al wennen is. En dat het kerst is komt er ook nog een keer bovenop. Zometeen maar iets lekkers bereiden.
Groetjes