Alleen uit eten?
vrijdag 10 juni 2016 om 22:46
Vandaag ben ik met mijn gezinnetje even uit eten geweest. Wat me opviel was dat er in dat behoorlijk drukke restaurant ook 3 mensen alleen aan tafel zaten, heerlijk aan het genieten.
Zo mooi om te zien dat iemand dat doet en er ook van geniet. Ik zou dat niet zomaar doen, alleen, maar waarom eigenlijk niet? Doen jullie dat wel eens?
Zo mooi om te zien dat iemand dat doet en er ook van geniet. Ik zou dat niet zomaar doen, alleen, maar waarom eigenlijk niet? Doen jullie dat wel eens?
vrijdag 10 juni 2016 om 22:51
vrijdag 10 juni 2016 om 22:54
Alleen lunchen vind ik geen probleem, maar alleen 's avonds in een restaurant zou ik niet zo snel doen. Tenzij ik alleen op reis zou zijn (niet dat ik dat van plan ben ). Lijkt me toch een beetje ongemakkelijk ofzo, terwijl er natuurlijk niets mis mee is. Wel tof als mensen daar gewoon van kunnen genieten!
vrijdag 10 juni 2016 om 22:59
vrijdag 10 juni 2016 om 22:59
quote:Ooze schreef op 10 juni 2016 @ 22:56:
Waarom niet? Gewoon schijt hebben.Hoezo? Vind er gewoon niks aan in mijn eentje. Ik mag graag wat kletsen onder het eten. Dus als er niemand bij is, ga ik net zo lief wat halen en het voor de tv opeten of zo. Nee, in mijn eentje in een restaurant, zou ik niet doen. Een broodje op een bankje in het park, dat weer wel!
Waarom niet? Gewoon schijt hebben.Hoezo? Vind er gewoon niks aan in mijn eentje. Ik mag graag wat kletsen onder het eten. Dus als er niemand bij is, ga ik net zo lief wat halen en het voor de tv opeten of zo. Nee, in mijn eentje in een restaurant, zou ik niet doen. Een broodje op een bankje in het park, dat weer wel!
vrijdag 10 juni 2016 om 23:00
Ik doe het soms ook ben na relatie van 23 jaar weer alleen. Vond het eerste Ook wel spannend, had echt het gevoel dat iedereen me sneu vond dat ik daar alleen zat. Neem nu iPad mee als ik alleen ga kan je daar beetje op klooien voelt op een of andere manier veiliger. Ik heb gelukkig genoeg vrienden om mee te gaan, maar heb besloten dat ik me in dingen die ik wil doen niet tegen laat houden omdat ik het alleen moet doen
vrijdag 10 juni 2016 om 23:03
quote:vivamien schreef op 10 juni 2016 @ 22:59:
[...]
Hoezo? Vind er gewoon niks aan in mijn eentje. Ik mag graag wat kletsen onder het eten. Dus als er niemand bij is, ga ik net zo lief wat halen en het voor de tv opeten of zo. Nee, in mijn eentje in een restaurant, zou ik niet doen. Een broodje op een bankje in het park, dat weer wel!Mijn opmerking is meer bedoeld naar mensen die niet durven en bang zijn voor wat andere mensen van ze kunnen denken.
[...]
Hoezo? Vind er gewoon niks aan in mijn eentje. Ik mag graag wat kletsen onder het eten. Dus als er niemand bij is, ga ik net zo lief wat halen en het voor de tv opeten of zo. Nee, in mijn eentje in een restaurant, zou ik niet doen. Een broodje op een bankje in het park, dat weer wel!Mijn opmerking is meer bedoeld naar mensen die niet durven en bang zijn voor wat andere mensen van ze kunnen denken.
vrijdag 10 juni 2016 om 23:08
Tegenwoordig niet meer, maar wel toen ik nog student en/of alleenstaand was, omdat er heel vaak niemand mee wilde, of altijd alleen maar in het allergoedkoopste pizzarestaurant. Toen trakteerde ik mijzelf eens in de zoveel tijd wel op een etentje buiten de deur. En op de vakanties die ik toen alleen maakte deed ik dat meerdere keren p/w.
vrijdag 10 juni 2016 om 23:10
Ik zou met niemand kunnen gaan. Nul friends. Geen relatie.
Dat doet pijn en ja, dan mis ik zeker wel eens iemand. Maar geen leuke dingen meer doen zou het niet fijnder maken. Dus ik ga zeker alleen, en geniet er ook van.
Denk dat de crux ligt in de mix/afwisseling/mogelijkheden. Als je alleen MOET gaan omdat je niemand kent die mee wil/kan, dan is het al minder plezierig als een avondje me-time, als je de volgende dag weer met vriendinnen op stap gaat.
Dat doet pijn en ja, dan mis ik zeker wel eens iemand. Maar geen leuke dingen meer doen zou het niet fijnder maken. Dus ik ga zeker alleen, en geniet er ook van.
Denk dat de crux ligt in de mix/afwisseling/mogelijkheden. Als je alleen MOET gaan omdat je niemand kent die mee wil/kan, dan is het al minder plezierig als een avondje me-time, als je de volgende dag weer met vriendinnen op stap gaat.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
vrijdag 10 juni 2016 om 23:11
quote:Ooze schreef op 10 juni 2016 @ 23:03:
[...]
Mijn opmerking is meer bedoeld naar mensen die niet durven en bang zijn voor wat andere mensen van ze kunnen denken.Ok, had ik niet begrepen. Ben het met je eens dat het niet uit zou moeten maken wat anderen denken/vinden, maar kan me wel voorstellen dat sommige mensen niet durven. En dat is jammer, maar dan is het niet anders. Vind het ook onzin om verkrampt in je eentje te gaan zitten eten, omdat dat nou eenmaal zou moeten kunnen. Nogmaals, ik vind het doodsaai, alleen. En ik verkies dan toch mijn eigen hotelkamer en laat soms lekker decadent het eten brengen
[...]
Mijn opmerking is meer bedoeld naar mensen die niet durven en bang zijn voor wat andere mensen van ze kunnen denken.Ok, had ik niet begrepen. Ben het met je eens dat het niet uit zou moeten maken wat anderen denken/vinden, maar kan me wel voorstellen dat sommige mensen niet durven. En dat is jammer, maar dan is het niet anders. Vind het ook onzin om verkrampt in je eentje te gaan zitten eten, omdat dat nou eenmaal zou moeten kunnen. Nogmaals, ik vind het doodsaai, alleen. En ik verkies dan toch mijn eigen hotelkamer en laat soms lekker decadent het eten brengen
vrijdag 10 juni 2016 om 23:12
Ja, laatst een weekendje alleen weggeweest. Alleen eten vond ik best eng, maar ik heb een gezicht opgezet alsof ik dagelijks alleen in restaurants zit. Ik had me voorgenomen om de tijd te nemen en te genieten en dat is gelukt. Zeker voor herhaling vatbaar. Ik heb wel vaker op zakenreizen alleen gegeten, maar dat voelde toch anders dan gewoon voor de leuk in je eentje eten.
vrijdag 10 juni 2016 om 23:13
De enige plek waar ik alleen eet, is bij de Mac.
Steek ik me ergens weg in een verre hoek.
Voor de rest vind ik alleen op resto verschrikkelijk.
Al die blikken op jou en ik kan er ook werkelijk totaal niet van genieten alleen aan een tafel te zitten eten.
Alleen op (zaken)reis zou ik dus gewoon iets afhalen / iets laten komen en dat op mijn hotelkamer of in een parkje opeten.
Alleen naar de bioscoop vind ik dan weer minder erg.
Zit je toch in 't donker.
Al die blikken op jou en ik kan er ook werkelijk totaal niet van genieten alleen aan een tafel te zitten eten.
Alleen op (zaken)reis zou ik dus gewoon iets afhalen / iets laten komen en dat op mijn hotelkamer of in een parkje opeten.
Alleen naar de bioscoop vind ik dan weer minder erg.
Zit je toch in 't donker.
vrijdag 10 juni 2016 om 23:14
vrijdag 10 juni 2016 om 23:19
quote:Mietrot schreef op 10 juni 2016 @ 23:13:
Die blikken zijn er volgens mij helemaal niet. Ik ervaar ze eerlijk gezegd nooit.
Die blikken zijn er volgens mij helemaal niet. Ik ervaar ze eerlijk gezegd nooit.
vrijdag 10 juni 2016 om 23:19
Ik vind het toch wel stoer hoor, buiten wat ik vandaag in dat restaurant zag heb ik het ook eens gezien in de bios en in een pretpark. Natuurlijk is het ook leuker om met mensen iets samen te ondernemen maar ik heb echt respect voor mensen die daar schijt aan hebben en ook alleen kunnen genieten van een uitstapje.
vrijdag 10 juni 2016 om 23:23
Op restaurant gaan is bij mij overigens vooral een sociaal gebeuren.
Als ik alleen ben in een stad en echt honger heb, stop ik wel bij een frituur of bij de afhaalpizza of kebab.
Dan ga ik geen 10-tallen euro's uitgeven aan een restaurant om daar alleen te zitten.
Gemiddeld 1 keer per jaar stop ik es bij de Mac na mijn werk.
Als ik alleen ben in een stad en echt honger heb, stop ik wel bij een frituur of bij de afhaalpizza of kebab.
Dan ga ik geen 10-tallen euro's uitgeven aan een restaurant om daar alleen te zitten.
Gemiddeld 1 keer per jaar stop ik es bij de Mac na mijn werk.