alles is spannend voor mij
vrijdag 6 juli 2012 om 13:58
Ik vind altijd alles spannend en ben voor bijna alle dingen zenuwachtig! Bijvoorbeeld nu; de man komt mijn laptop installeren en ik wacht op hem en heb buikpijn van de spanning. Toen ik de ouders van mijn ex moest ontmoeten kon ik wel huilen en lachen van de zenuwen tegelijk. Vind het zelfs soms nog spannend als ik iets met een vriendin ga doen en naar mijn werk waar ik al 3 jaar kom voel ik ook altijd zenuwachtigheid. Misschien is het wel gezonde spanning? Maar word er helemaal grazy van haha. Heeft iemand dit ook? Ik ga ook altijd inbeelden hoe iets precies gaat verlopen ipv gewoon op me laten af te komen
vrijdag 6 juli 2012 om 14:01
Yep, dat herken ik wel een beetje. Dat je zenuwachtig kunt worden van in de rij bij de supermarkt staan of dat soort gekkigheid. Beetje hoort 't gewoon bij me en is ok, beetje vind ik last die niet gezond is en waar ik m'n best voor doe om anders mee om te gaan. Enig idee welke omstandigheden het lastig voor je maken? Bij mij is het vaak op momenten dat ik ga denken wat anderen over mij denken en dat moet ik natuurlijk eigenlijk gewoon niet doen.. makkelijker gezegd, dan gedaan.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
vrijdag 6 juli 2012 om 14:28
quote:desyyyy schreef op 06 juli 2012 @ 14:03:
Nee wat anderen van mijn denken maakt mij niks uit en ik maak mij daar nooit druk om. Het is dus geen onzekerheid. Ik wil altijd dat alles goed verloopt en ben denk bang dat er iets mis gaat.
Je bent er dus niet zeker van dat alles goed gaat verlopen... Je verkeert dan in onzekerheid
Dus ben je onzeker naar situaties en gebeurtenissen toe.
Nee wat anderen van mijn denken maakt mij niks uit en ik maak mij daar nooit druk om. Het is dus geen onzekerheid. Ik wil altijd dat alles goed verloopt en ben denk bang dat er iets mis gaat.
Je bent er dus niet zeker van dat alles goed gaat verlopen... Je verkeert dan in onzekerheid
Dus ben je onzeker naar situaties en gebeurtenissen toe.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
vrijdag 6 juli 2012 om 14:48
quote:dr0pje schreef op 06 juli 2012 @ 14:01:Dat je zenuwachtig kunt worden van in de rij bij de supermarkt staanDit was precies wat ik had. Maar ik had het gevoel dat ik niet meteen weg kon, als er iets zou gebeuren... Toen ik het verder ging uitzoeken bleek dat dit een veel voorkomend verschijnsel is bij mensen met agorafobie. Kun je ook erg zenuwachtig van worden.
vrijdag 6 juli 2012 om 20:26
@maantje91
Gewoon gaan daten met die leukerd. Laat t gewoon op je afkomen.
@desyyyy
Ik denk niet dat je dit gezonde spanning kunt noemen. Gezonde spanning is dat je bijv. zenuwachtig bent voor een presentatie die je moet houden. Of voor je bruiloft. En voor de eerste ontmoeting met je schoonouders.
Met je vriendin afspreken en daar zenuwachtig voor zijn vind ik dan weer geen gezonde spanning.. Kun je die zenuwachtigheid achterhalen?
Voor je werk, ach tja.. ik werk nu net 3 maanden en het is voor mij wel meer een gewoonte geworden dan dat ik er zenuwachtig voor ben. Maar ik kan er weleens tegenop zien. Dus dat is wel herkenbaar.
Wat je er aan kunt doen.. Misschien meer relativeren? Dus zoals ik al zei: achterhalen waarom je je zenuwachtig voelt.
Gewoon gaan daten met die leukerd. Laat t gewoon op je afkomen.
@desyyyy
Ik denk niet dat je dit gezonde spanning kunt noemen. Gezonde spanning is dat je bijv. zenuwachtig bent voor een presentatie die je moet houden. Of voor je bruiloft. En voor de eerste ontmoeting met je schoonouders.
Met je vriendin afspreken en daar zenuwachtig voor zijn vind ik dan weer geen gezonde spanning.. Kun je die zenuwachtigheid achterhalen?
Voor je werk, ach tja.. ik werk nu net 3 maanden en het is voor mij wel meer een gewoonte geworden dan dat ik er zenuwachtig voor ben. Maar ik kan er weleens tegenop zien. Dus dat is wel herkenbaar.
Wat je er aan kunt doen.. Misschien meer relativeren? Dus zoals ik al zei: achterhalen waarom je je zenuwachtig voelt.