Alles zit mij dwars [24 jaar en depressief]

21-07-2018 00:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden.

Vandaag heb ik een account aangemaakt om mijn verhaal kwijt te raken, zodat ik, hopelijk, geholpen kan worden om een gelukkig leven te leiden. Eerst wil ik graag mijn verleden vertellen zodat jullie een beeld hebben hoe ik nu ben. Sinds kinds af aan was ik altijd al een bescheide persoon geweest, misschien zou dat kunnen omdat ik geen Nederlandse achtergrond heb, maar ik wil niet gelijk de schuld geven aan iets of iemand. Ik zat veel thuis en had geen vrienden om mee te spelen vooral na mijn 16e, want na mijn 16e was ik verhuisd naar een eengezinswoningen(daarvoor flatgebouw). Rond 17e ben ik begonnen aan mijn technische mbo 4 opleiding en ben na 2e leerjaar er mee gestopt, omdat ik de opleiding te moeilijk vond en ook te ver(30 km van huis). Na die technische opleiding was ik begonnen met een ander opleiding en dit keer zorg(apothekersassistent), ook dat vond ik niet leuk en ben na een halfjaar ermee gestopt. Na die opleiding heb ik 3 jarige economische opleiding gevolgd. Sinds vorig jaar februari heb ik dus mbo 4 diploma behaald, maar heb nog steeds geen baan gevonden.

Als ik mijn carriere bekijk voel ik me heel waardeloos. Vooral laatste maanden voel ik me waardeloos, somber en pessimistisch die nu en in de toekomst geen daglicht ziet. Ook heb ik nooit een vriendin gehad en ben dus altijd eenzaam geweest. Ik voel me heel kut om zo te zeggen. Ik ben gewoon waardeloos en voel me heel eenzaam. Hebben jullie wat adviezen voor mij of een opmerking hierover. Bedankt dat jullie alleen al dit tekst hebt gelezen.
Verdiep je eerst in depressie, Matis. Voordat je er nog maar onzin uitkraamt.
Jij hebt het over verveling. Dat is héél iets anders dan je zo depressief voelen dat je in de wereld niet meer kunt zijn.

(Ik moet zeggen dat mijn gedachte dus wel klopte toen ik een raar smaakje kreeg van jouw posts, direct in het begin al).
Een depressie is LETTERLIJK het verlies van levenslust of zware neerslachtigheid.

Je mag heel blij zijn dat jij dat duidelijk niet hebt. Als je de energie hebt om aan anderen te gaan verkondigen dat het leven zo mooi is en er een YOLO achteraan te gooien, zou ik je zelfdiagnose toch maar eens heroverwegen.

Het gebrek aan respect wat je toont is ongelofelijk. Succes bij de poh ggz, je hebt duidelijk veel te leren.
Alle reacties Link kopieren
Forumsmurf schreef:
21-07-2018 16:37
Verdiep je eerst in depressie, Matis. Voordat je er nog maar onzin uitkraamt.
Jij hebt het over verveling. Dat is héél iets anders dan je zo depressief voelen dat je in de wereld niet meer kunt zijn.

(Ik moet zeggen dat mijn gedachte dus wel klopte toen ik een raar smaakje kreeg van jouw posts, direct in het begin al).
Ik verdiep me ook laatste tijden in depressie.
Je bedoelt anders, i.p.v. raar. Zou kunnen ik respecteer ook jouw gedachtes.
Zoek een leuke dagbesteding buiten ofzo. "Ik verdiep me in depressie", man je hebt geen idéé waar je hebt over hebt.

En ik bedoel wat ik zeg: een raar smaakje.
Ik had al twijfels bij wat je typte.
Als jij je gelijkstelt aan iemand die al een lange weg in de GGZ heeft afgelegd, vind ik dat enorm disrespectvol. Kwalijk dat jij iemand zou willen helpen die aangeeft het even niet meer te weten.
Zoek een andere hobby. Wat jij doet kan schaden.
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
21-07-2018 16:40
Een depressie is LETTERLIJK het verlies van levenslust of zware neerslachtigheid.

Je mag heel blij zijn dat jij dat duidelijk niet hebt. Als je de energie hebt om aan anderen te gaan verkondigen dat het leven zo mooi is en er een YOLO achteraan te gooien, zou ik je zelfdiagnose toch maar eens heroverwegen.

Het gebrek aan respect wat je toont is ongelofelijk. Succes bij de poh ggz, je hebt duidelijk veel te leren.
Respect? Verwacht je nou respect die zegt dat ik geen onzin moet uitkramen Zonder erbij na te denken en zonder tonen van bewijs.
Waarom heb jij dan de energie om lappe teksten te typen? :)
Ik verlaat deze discussie met nog één goedbedoeld advies. Verwijder alle tekst die je hebt geschreven.

Het is namelijk heel dom om dezelfde nickname op dit forum te gebruiken, als die van je facebook, instagram, google+ en elke andere account die je hebt op internet. Iedereen die het interessant vind om jou te googlen, zoals die potientiële werkgevers van je, kan nu lezen wat voor onzin je hier uitkraamt.
Alle reacties Link kopieren
Forumsmurf schreef:
21-07-2018 16:49
Zoek een leuke dagbesteding buiten ofzo. "Ik verdiep me in depressie", man je hebt geen idéé waar je hebt over hebt.

En ik bedoel wat ik zeg: een raar smaakje.
Ik had al twijfels bij wat je typte.
Als jij je gelijkstelt aan iemand die al een lange weg in de GGZ heeft afgelegd, vind ik dat enorm disrespectvol. Kwalijk dat jij iemand zou willen helpen die aangeeft het even niet meer te weten.
Zoek een andere hobby. Wat jij doet kan schaden.
Schaden ook nog. Whaha jij gaat te ver .
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
21-07-2018 16:58
Ik verlaat deze discussie met nog één goedbedoeld advies. Verwijder alle tekst die je hebt geschreven.

Het is namelijk heel dom om dezelfde nickname op dit forum te gebruiken, als die van je facebook, instagram, google+ en elke andere account die je hebt op internet. Iedereen die het interessant vind om jou te googlen, zoals die potientiële werkgevers van je, kan nu lezen wat voor onzin je hier uitkraamt.
Vertel wat onzin is. Leg uit meisje.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet echt niet wat ik verkeerd heb gedaan/gezegd. Gestoorde typetjes hier. Helemaal gestoord.
Schaden; dat gaat niet te ver.
Ik heb zelf namelijk meerdere malen in een crisis gezeten en dan kun je jouw geouwehoer er niet bij gebruiken.
Je weet niet waar je het over hebt.
Succes verder, Matis.
Alle reacties Link kopieren
Forumsmurf schreef:
21-07-2018 17:04
Schaden; dat gaat niet te ver.
Ik heb zelf namelijk meerdere malen in een crisis gezeten en dan kun je jouw geouwehoer er niet bij gebruiken.
Je weet niet waar je het over hebt.
Iemand begon een youtube video te delen over Nihilisme. Hij/zij begon en ik ging erop in. Nihilisme is satanistisch om helemaal waardeloos te voelen. Ga liever dood dan geloven in die nihilisme onzin.
Alle reacties Link kopieren
Forumsmurf schreef:
21-07-2018 17:05
Succes verder, Matis.
DOEI
Matis94 schreef:
21-07-2018 17:02
Ik weet echt niet wat ik verkeerd heb gedaan/gezegd. Gestoorde typetjes hier. Helemaal gestoord.
Je maakt je eigen problemen groter en die van iemand anders kleiner, daar worden mensen boos van.en terecht.

YOLO zeggen tegen iemand die suïcidaal is, is ongeveer net zo als tegen iemand met kanker zeggen dat het leven mooi is. Het helpt niet.

Depressie is een ziekte. Twijfel, onzekerheid en gebrek aan discipline zijn geen ziekte, het zijn heel gewone kanten van het menselijk bestaan. Je moet ze niet met elkaar vergelijken. Echt gewoon niet.

Je hebt het tegen mensen die pijn hebben.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
21-07-2018 19:52
Je maakt je eigen problemen groter en die van iemand anders kleiner, daar worden mensen boos van.en terecht.

YOLO zeggen tegen iemand die suïcidaal is, is ongeveer net zo als tegen iemand met kanker zeggen dat het leven mooi is. Het helpt niet.

Depressie is een ziekte. Twijfel, onzekerheid en gebrek aan discipline zijn geen ziekte, het zijn heel gewone kanten van het menselijk bestaan. Je moet ze niet met elkaar vergelijken. Echt gewoon niet.

Je hebt het tegen mensen die pijn hebben.
Alle testen die ik heb gedaan kwam op hoog depressief uit......
Matis94 schreef:
22-07-2018 00:03
Alle testen die ik heb gedaan kwam op hoog depressief uit......
Hoog depressief? Hoe kom je daar nou weer op? Je hebt geen idee waar je over praat. Je posts zijn beledigend, kwetsend en uitermate ongepast. En volgens mij doe je dit bewust.
Wees blij dat je geen depressie hebt want dan piep je wel anders.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
22-07-2018 00:16
Hoog depressief? Hoe kom je daar nou weer op? Je hebt geen idee waar je over praat. Je posts zijn beledigend, kwetsend en uitermate ongepast. En volgens mij doe je dit bewust.
Wees blij dat je geen depressie hebt want dan piep je wel anders.
Hoho depressiven zijn niet dood. Ik heb wel gelukkig de kracht om te typen.
Matis94 schreef:
22-07-2018 01:21
Hoho depressiven zijn niet dood. Ik heb wel gelukkig de kracht om te typen.
Joh, wees blij. In plaats van te denken dat als jij het kunt, iedereen het moet kunnen. Dat is gewoon niet zo.
Volgens mij heb je gewoon iets gelezen waarin staat dat er sprake kan zijn van krachtsverlies. En als ik lees hoe jij dat interpreteert; daar maak ik uit op dat je niet begrijpt hoe dat wordt bedoeld.
Uitermate ongepast dat je ook in andermans topics loopt te stoken en te beledigen.
Alle reacties Link kopieren
Wees nou eens voorzichtig met wat je tikt, TO, en denk na voordat je iets plaatst !
Probeer je in te leven in wat anderen zouden kunnen voelen, dan doen anderen dat ook voor jou.
Volgens mij herken ik je van eerder dit jaar.
Je wilt toch blijven meeschrijven, neem ik aan ?

Als je een beetje lief en geduldig voor andere forummers bent zijn ze dat meestal ook voor jou. Rustig aan.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 22-07-2018 13:25
3.78% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
22-07-2018 10:12
Wees nou eens voorzichtig met wat je tikt, TO, en denk na voordat je iets plaatst !
Probeer je in te leven in wat anderen zouden kunnen voelen, dan doen anderen dat ook voor jou.
Volgens mij herken ik je van eerder dit jaar.
Je wilt toch blijven meeschrijven, en niet weer een ban krijgen, neem ik aan ?

Als je een beetje lief en geduldig voor andere forummers bent zijn ze dat meestal ook voor jou. Rustig aan.
Klopt, ik was heer eerder.
Ik ben altijd hier de pineut, zonder iemand te hebben beledigd. Nergens zie ik een belediging. Als dat zo is dan biedt ik mijn excuses.
Alle reacties Link kopieren
Matis94 schreef:
22-07-2018 12:28
Klopt, ik was heer eerder.
Ik ben altijd hier de pineut, zonder iemand te hebben beledigd. Nergens zie ik een belediging. Als dat zo is dan biedt ik mijn excuses.

ik denk echt dat het aan je stijl van forummen ligt, en aan je gebrek aan geduld. Ik denk ook wat te herkennen (van mezelf), namelijk snel geagiteerd zijn.
Daar heb je voornamelijk jezelf mee, zoals je hier ook weer merkt. En het verpest soms de sfeer, daar heeft niemand wat aan.

ik hoop dat de POH je wat verder kan brengen, en misschien daarna wat meer hulp ?
Je bent volgens mij een grappig, intelligent iemand, je komt alleen niet uit de verf. Als je probeert wat geduld en invoelingsvermogen op te bouwen kan dat al heel wat helpen om niet telkens te botsen. Ik vind ook dat je je af en toe onbeschoft gedraagt, op het forum. Dat is zo jammer, want je bereikt er niets mee.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
22-07-2018 12:39
ik denk echt dat het aan je stijl van forummen ligt, en aan je gebrek aan geduld. Ik denk ook wat te herkennen (van mezelf), namelijk snel geagiteerd zijn.
Daar heb je voornamelijk jezelf mee, zoals je hier ook weer merkt. En het verpest soms de sfeer, daar heeft niemand wat aan.

ik hoop dat de POH je wat verder kan brengen, en misschien daarna wat meer hulp ?
Je bent volgens mij een grappig, intelligent iemand, je komt alleen niet uit de verf. Als je probeert wat geduld en invoelingsvermogen op te bouwen kan dat al heel wat helpen om niet telkens te botsen. Ik vind ook dat je je af en toe onbeschoft gedraagt, op het forum. Dat is zo jammer, want je bereikt er niets mee.
Gelijk heb je. Ik ga wat rustiger aan doen. Reageren bij andere topics ga ik snel in conflict door een of ander reden. Dan maar alleen reageren bij eigen topic.
Matis94 schreef:
21-07-2018 17:02
Ik weet echt niet wat ik verkeerd heb gedaan/gezegd. Gestoorde typetjes hier. Helemaal gestoord.
Allereerst, kan no niet ontkennen dat hier af en toe wat aparte types rondhangen waaronder ikzelf.

Maar heb jij ooit bedacht dat het beledigend kan zijn zonder kennis over een ziekte zou praten? Is alsof ik zou zeggen tegen een kanker patiënt “HAHA LOL Ik had Hoog Kanker Ik zou sterven maar ik ben hier nou succes eey!”

Dat kan nog wel is beledigend overkomen.

Naja TO zoals je zelf ook wel zier gaat je topic de verkeerde kant op. Ik moet je eerlijk zeggen wat ik ook al eerder gepost hebt er is niets raars met je aan de hand en als ik jou was zou ik een afspraak maken met huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Matis94 schreef:
22-07-2018 12:44
Gelijk heb je. Ik ga wat rustiger aan doen. Reageren bij andere topics ga ik snel in conflict door een of ander reden. Dan maar alleen reageren bij eigen topic.

Verstandig !
Je kunt ook alleen meelezen op andere topics en zien of je er wat voor je eigen situatie van kunt opsteken :)
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven