Alles zit mij dwars [24 jaar en depressief]

21-07-2018 00:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden.

Vandaag heb ik een account aangemaakt om mijn verhaal kwijt te raken, zodat ik, hopelijk, geholpen kan worden om een gelukkig leven te leiden. Eerst wil ik graag mijn verleden vertellen zodat jullie een beeld hebben hoe ik nu ben. Sinds kinds af aan was ik altijd al een bescheide persoon geweest, misschien zou dat kunnen omdat ik geen Nederlandse achtergrond heb, maar ik wil niet gelijk de schuld geven aan iets of iemand. Ik zat veel thuis en had geen vrienden om mee te spelen vooral na mijn 16e, want na mijn 16e was ik verhuisd naar een eengezinswoningen(daarvoor flatgebouw). Rond 17e ben ik begonnen aan mijn technische mbo 4 opleiding en ben na 2e leerjaar er mee gestopt, omdat ik de opleiding te moeilijk vond en ook te ver(30 km van huis). Na die technische opleiding was ik begonnen met een ander opleiding en dit keer zorg(apothekersassistent), ook dat vond ik niet leuk en ben na een halfjaar ermee gestopt. Na die opleiding heb ik 3 jarige economische opleiding gevolgd. Sinds vorig jaar februari heb ik dus mbo 4 diploma behaald, maar heb nog steeds geen baan gevonden.

Als ik mijn carriere bekijk voel ik me heel waardeloos. Vooral laatste maanden voel ik me waardeloos, somber en pessimistisch die nu en in de toekomst geen daglicht ziet. Ook heb ik nooit een vriendin gehad en ben dus altijd eenzaam geweest. Ik voel me heel kut om zo te zeggen. Ik ben gewoon waardeloos en voel me heel eenzaam. Hebben jullie wat adviezen voor mij of een opmerking hierover. Bedankt dat jullie alleen al dit tekst hebt gelezen.
Matis94 schreef:
22-07-2018 12:44
Gelijk heb je. Ik ga wat rustiger aan doen. Reageren bij andere topics ga ik snel in conflict door een of ander reden. Dan maar alleen reageren bij eigen topic.
Wijs besluit.

Bij geschreven tekst krijg je nou eenmaal sneller een conflict dan als je tegenover iemand zit. We kunnen niet zien of je het goed bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
22-07-2018 12:48
Allereerst, kan no niet ontkennen dat hier af en toe wat aparte types rondhangen waaronder ikzelf.



Ja en verschilt per patient. Dus gelijk heb je



Yep



Ik wacht volgende week af. We zullen het zien
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
22-07-2018 12:52
Wijs besluit.

Bij geschreven tekst krijg je nou eenmaal sneller een conflict dan als je tegenover iemand zit. We kunnen niet zien of je het goed bedoelt.
:flag: :thumbsup:
Matis, ik geloof echt wel dat je problemen hebt. Het is daarom ook goed dat je daarvoor hulp zoekt. Ik denk ook dat de manier waarop je soms reageert vanuit je problemen komt, en dat je echt niet doorhebt hoe het overkomt op anderen.

Respect voor Zaza dat ze nog met zoveel compassie richting jou kan schrijven, dat is heel knap!
Daar reageerde je ook heel goed op, misschien omdat je je toen begrepen voelde, en door andere reageerders onbegrepen waardoor je anders reageert? Dat kan heel goed, wordt ook wel eens "afstandelijk beschermer" genoemd.
Wel jammer dat je daarna weer de fout in gaat in het topic van Noor.

Zullen we mijn problemen buiten de discussie houden? Ik heb namelijk nergens om hulp gevraagd. Ik doe ook zeker niet alsof ik de enige ben die depressief is, als je mijn posts goed had gelezen heb ik geen depressie, alleen depressieve buien. Ik ben heel blij dat ik nog regelmatig momenten heb waarbij ikvan het leven geniet.

Als je ervoor open staat, wil ik dit hele gebeuren afsluiten en kijken of ik je misschien op de een of andere manier kan helpen.

Ik denk dat het voor jouzelf het beste is om even niet de andere topics te lezen. Je plaatst (onbedoeld) berichten die andere mensen kunnen kwetsen, en dat maakt je niet populair hier, waardoor je wel eens de hulp zou kunnen mislopen die je nodig hebt.

Mag ik vragen uit wat voor tests is uitgekomen dat je depressief bent?
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
22-07-2018 12:57
Matis, ik geloof echt wel dat je problemen hebt. Het is daarom ook goed dat je daarvoor hulp zoekt. Ik denk ook dat de manier waarop je soms reageert vanuit je problemen komt, en dat je echt niet doorhebt hoe het overkomt op anderen.

Respect voor Zaza dat ze nog met zoveel compassie richting jou kan schrijven, dat is heel knap!
Daar reageerde je ook heel goed op, misschien omdat je je toen begrepen voelde, en door andere reageerders onbegrepen waardoor je anders reageert? Dat kan heel goed, wordt ook wel eens "afstandelijk beschermer" genoemd.
Wel jammer dat je daarna weer de fout in gaat in het topic van Noor.

Zullen we mijn problemen buiten de discussie houden? Ik heb namelijk nergens om hulp gevraagd. Ik doe ook zeker niet alsof ik de enige ben die depressief is, als je mijn posts goed had gelezen heb ik geen depressie, alleen depressieve buien. Ik ben heel blij dat ik nog regelmatig momenten heb waarbij ikvan het leven geniet.

Als je ervoor open staat, wil ik dit hele gebeuren afsluiten en kijken of ik je misschien op de een of andere manier kan helpen.

Ik denk dat het voor jouzelf het beste is om even niet de andere topics te lezen. Je plaatst (onbedoeld) berichten die andere mensen kunnen kwetsen, en dat maakt je niet populair hier, waardoor je wel eens de hulp zou kunnen mislopen die je nodig hebt.

Mag ik vragen uit wat voor tests is uitgekomen dat je depressief bent?
Yep, beter niet lezen.

Gewoon testjes die je kan opzoeken in google. Maar ik denk dat POH kan meer dingen achterhalen en beter oplossingen voor me heeft. Ik wacht af.
Alle reacties Link kopieren
Matis94 schreef:
22-07-2018 12:44
Gelijk heb je. Ik ga wat rustiger aan doen. Reageren bij andere topics ga ik snel in conflict door een of ander reden. Dan maar alleen reageren bij eigen topic.
Lijkt me verstandig. Voor jou niet leuk om geïrriteerd te raken (of echt scheldwoorden te gebruiken waarvoor je - terecht - een ban hier zou kunnen krijgen), voor anderen ook niet leuk om zich gekwetst te voelen. Ben benieuwd hoe het bij de POH gaat. Ik hoop dat je goede begeleiding krijgt. Heb je een beetje vertrouwen in je sollicitatiegesprekken? Misschien gaat de structuur van een baan je ook wel helpen.
Matis, dat soort opmerkingen zoals 'yep, beter niet lezen' kunnen heel arrogant een vijandelijk overkomen.

Ik heb voor de zekerheid even teruggelezen maar vind niets waarbij je dat eerder hebt gezegd.

Goed van je dat je afwacht wat er bij de poh wordt gezegd, die testjes op internet zijn niet accuraat genoeg. Probeer voor nu dan ook het label depressief van je af te gooien!

Een diagnose kan heel bevrijdend werken, maar ook heel beperkend. Als je denkt dat je depressief bent en daarbij bepaalde beperkingen horen kan het moeilijk zijn om proberen daarbuiten te treden.
In je openingspost schrijf je ook dat je eenzaam bent omdat je nog nooit een vriendin hebt gehad. Hoe zit het met familie? Heb je daar een goede band mee? En heb je op het moment vriendschappen of goede kenissen?
Alle reacties Link kopieren
Matis, je hebt een pb.
nounou
Weet je. Ik ga mijn energie niet verspillen aan iemand die andere mensen zo uitscheld als jij doet.
Tweede kans krijg je van me, geen derde.
Alle reacties Link kopieren
LoVaKo schreef:
22-07-2018 14:04
Weet je. Ik ga mijn energie niet verspillen aan iemand die andere mensen zo uitscheld als jij doet.
Tweede kans krijg je van me, geen derde.

Ja, ik zag net ook wat er op een ander topic gebeurde :|
nounou
Matis94 schreef:
22-07-2018 12:28
Klopt, ik was heer eerder.
Ik ben altijd hier de pineut, zonder iemand te hebben beledigd. Nergens zie ik een belediging. Als dat zo is dan biedt ik mijn excuses.
Begin maar met je excuses dan, na je "Hoertje, bek houwe" en "gestoorde types hier".
Alle reacties Link kopieren
Forumsmurf schreef:
22-07-2018 14:15
Begin maar met je excuses dan, na je "Hoertje, bek houwe" en "gestoorde types hier".

Juist !
nounou
Tsjongejonge Matis, al heb je tien keer een depressie, dat is geen reden om zo onbeschoft te schelden. Zo krijg je geen vriendin hoor, en geen baan ook. Ik ga alsnog denken dat Dropfruitje gelijk had met haar ‘eigen schuld’.

Vind je het nou serieus gek dat je conflicten krijgt als je iemand uitmaakt voor hoer?
Alle reacties Link kopieren
:cry:
Ik snap inderdaad heel goed waarom je geen vrienden hebt TO en ik betwijfel of je ze zal krijgen met het gedrag dat je laat zien.

Mensen vinden het toch wel erg prettig als je iets van medeleven toont ipv dat je je gedraagt als een idioot.

Ik hoop dat je je volwassener gedraagt tijdens je sollicitaties, dan heb je minder tijd om hier de trol uit te hangen.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
22-07-2018 17:00
Ik snap inderdaad heel goed waarom je geen vrienden hebt TO en ik betwijfel of je ze zal krijgen met het gedrag dat je laat zien.

Mensen vinden het toch wel erg prettig als je iets van medeleven toont ipv dat je je gedraagt als een idioot.

Ik hoop dat je je volwassener gedraagt tijdens je sollicitaties, dan heb je minder tijd om hier de trol uit te hangen.
Je hebt groot gelijk dat je het niet leuk vind hoe er op jou werd gereageerd, echter is jouw reactie hierop niet gepast. Mensen gaan je dan helemaal niet meer serieus nemen..

Wat is er mis met gewoon te zeggen; Joh, jouw reactie vind ik niet leuk.
ipv gelijk mensen uit te gaan schelden etc etc.

Zo kan je (weer?) een ban verwachten, als je daarop uit bent is dat helemaal goed...

en nu ga ik je negeren :) Succes met alles.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
22-07-2018 19:27
Je hebt groot gelijk dat je het niet leuk vind hoe er op jou werd gereageerd, echter is jouw reactie hierop niet gepast. Mensen gaan je dan helemaal niet meer serieus nemen..

Wat is er mis met gewoon te zeggen; Joh, jouw reactie vind ik niet leuk.
ipv gelijk mensen uit te gaan schelden etc etc.

Zo kan je (weer?) een ban verwachten, als je daarop uit bent is dat helemaal goed...

en nu ga ik je negeren :) Succes met alles.
Ga je je excuses nog aanbieden, Matis? :rofl:

En Depster, er werd serieus op Matis gereageerd hoor, totdat hij zelf begin te beledigen. Dus "groot gelijk" dat er niet leuk op hem werd gereageerd... Ik heb nogal even over mijn post gedaan. Tijdverspilling!
Forumsmurf, dat vinden jij en ik. Hij kennelijk niet en dat mag... dat bedoelde ik alleen te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven