Alsof ik in een droom leef

31-12-2015 13:02 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers!

Ik zit een beetje met iets in mijn maag... Het afgelopen jaar is bijna een droom geweest! Ik heb zoveel goede en ook moeilijke dingen gedaan, en ik ben druk bezig geweest met mezelf in positieve zin te veranderen. Zo ga ik in februari beginnen met therapie voor mijn eetstoornis, heb ik besloten om weer een beugel te nemen i.c.m. operaties (en de eerste al gehad!) en ben ik met de HAVO begonnen, om toch nog naar het HBO te kunnen.

Maar nu het jaar tot het einde komt ben ik toch heel bang dat deze droom kapot geprikt zal worden. Ik heb vroeger een moeilijke jeugd gehad, en nu gaat het echt zoveel beter met me. Ik ben nu zo bang dat ik zal zakken voor de examens dit jaar, dat mijn eetstoornis niet weggaat etc. Ook bang dat mijn vriend bij me weg zal gaan (we zijn bijna 3 jaar samen, en er is helemaal geen indicatie dat het uit zal gaan.)

Ik denk dat ik gewoon bang ben dat ik dit jaar zoveel goede dingen heb gedaan, en zoveel geluk heb gehad, dat het potje voor volgend jaar al leeg is. Hoe kan ik deze gedachtegang veranderen?
Probeer eens om te denken:) wat maakt morgen zo anders dan vandaag? Het jaartal? Voor de rest ben je nog steeds dezelfde persoon en het verschil tussen jou als persoon vandaag en jou als persoon morgen zit hem in wat je onderneemt en wat je doet. Dus als je gewoon je best doet komt de havo zeker goed! en als je je inzet voor therapie gaat het je lukken. Soms twee stappen vooruit, eentje terug en dan weer twee vooruit betekent niet meteen dat je geluk op raakt!
Wat zonde dat je moeite hebt om ervan te genieten, terwijl je het zo te lezen zo verdiend hebt! Lijkt me heel lastig maar ik krijg de indruk dat je zelf wel enigszins begrijpt waar het vandaan komt? Kun je hier met mensen in je omgeving over praten? In het 'nu' leven is makkelijker gezegd dan gedaan, tenminste, ik vind dat zelf ook een uitdaging.
Tjezus, wat vals
En zo te lezen ben je enorm gegroeid het afgelopen jaar, en dat kan niemand je afnemen, zelfs jijzelf niet!
Tjezus, wat vals
Bij mensen met wie het goed gaat, gaat ook wel eens wat mis. Het mooie is dat je er waarschijnlijk een stuk beter mee om kan gaan dan wanneer het minder goed zou gaan.

Kortom, wees niet bang voor pech, ik denk dat je het best aan kunt! En tot die tijd gewoon lekker genieten van je mooie droom
Liefje, een potje geluk is niet afhankelijk van een jaartal.

Dat zijn slechts een paar cijfers.

Wat fijn dat je jaar zo goed was!

En ga zo door, op deze voet. Probeer niet in data te denken maar in geluksdagen.

Daar kunnen er nog een heleboel van volgen.

Echt, het wordt nergens bijgehouden of jij je portie hebt gehad.

Dat líjkt misschien wel eens zo (geloof me, ik ken dat gevoel) maar ik beloof je dat het niet zo is.

En anders blijf je in je hoofd, voor jou, gevoelsmatig, in 2015, als dat jaar zo'n positief gevoel bij je heeft achtergelaten. Mag!

En dan zit jij op 137 december 2015 op een bepaald moment en wij zitten dan halverwege april 2016.

Wat heerlijk dat je zulke mooie stappen aan het maken bent! Supergoed van je!

Om je alvast een beetje uit je droom te helpen ja, je droom gaat 'kapot geprikt' worden. Niet elk jaar, niet elke maand, niet elke week of elke dag gaat geweldig zijn. Niet altijd zul je het gevoel hebben dat je stappen aan het maken bent. Juist wanneer je met therapie start zou het kunnen zijn dat je het gevoel hebt dat je achteruit holt, dat je stilstaat, dat alles wat je doet voor niks is. Misschien ook niet hoor, maar het kan wel. Dat zijn vervelende tijden, maar ook vervelende tijden gaan over. Probeer het leven niet alleen te zien als iets wat je overkomt (een potje geluk dat leeg kan), maar als iets waar jij zelf ook invloed op hebt. Moeilijke tijden moet je doorheen en dat kan ook, dus als je het moeilijk hebt kijk naar wat je nodig hebt en wat je helpt om die moeilijke tijden te doorstaan. Kijk naar wat wél kan in die tijden en minder naar wat er mis gaat. Ook wanneer je voor een examen zakt of een relatie overgaat, daar kom je doorheen. Dat betekent niet dat je potje geluk leeg is. Het zijn vaak de zwaarste en moeilijkste dingen in het leven waar we sterker van worden. Helaas gebeuren er soms ook vreselijke dingen waar we geen invloed op hebben, maar dat heb je niet in de hand.

Geniet van alle goede stappen die je dit jaar hebt gezet, alle mooie ontwikkelingen die je in gang hebt gezet. Wees niet bang voor moeilijke tijden, die kan je ook aan, al zijn ze natuurlijk niet leuk.
Herkenbaar, met een eetstoornis wil je alles onder controle houden. Én de therapie moet goed gaan, én je gebit, én je school, én je relatie. En het kan ook goed gaan maar je wil wel van alles tegelijk. Zelf was ik nogal een wrak met mijn eetstoornis en lukten werk en opleiding helemaal niet. Voor jezelf zul je moeten nagaan of die combinatie verstandig is. Misschien kan het juist helpen om iets te doen wat je graag wilt. Het allerbelangrijkste is dat je eerst zelf goed in je vel zit en dan volgt de rest. En dan is het goed om te beseffen dat het ook om loslaten gaat en dan gaan dingen ook makkelijker. En als je lekker in je vel zit zal de relatie beter gaan dan wanneer je van het ergste uit gaat en op die manier gaat reageren. Dan wordt het een selffulfilling prophecy. Dus goed naar jezelf luisteren en dan komt het goed.
quote:Eleonora-1 schreef op 31 december 2015 @ 13:14:

En dan zit jij op 137 december 2015 op een bepaald moment en wij zitten dan halverwege april 2016.

Haha!
Ik herken het wel een beetje. Ik heb er ook een jaar op zitten joh. Pfff. Ff bijkomen. Veel goeie dingen maar ook veel stress. En die stress valt zo op he. Gewoon tevreden zijn of rustig zijn, dat herinner je je slechter. Dus ik denk dat ik teveel focus op de stress. Je bent maar een mens he!
Dankjulliewel voor de aanmoedigende woorden. Ik ga gewoon genieten van wat ik allemaal goed doe, daar zie ik (hoop ik) in 2016 nog steeds de resultaten van
Wanneer je je "gewoon" blijft inzetten voor wat je wil bereiken, zal je ook resultaten mogen verwachten.

Als ik lees wat je allemaal bij de hand hebt genomen kan ik alleen maar bewondering voelen. Je hebt power, absoluut. Ik denk dat er pas wat van je af valt wanneer je je hbo-papiertje hebt, wanneer je het gevoel hebt dat je je eetstoornis verslagen hebt en je een stralende lach kunt laten zien. Het is veel om aan te werken, het mag ook wel eens iets minder, met wat pauze tussen de hobbels. Voor wat het waard is: wat jij aanpakt voor jezelf, is voor iedereen een bord vol. Je mag jezelf dus echt wel schouderklopjes geven wanneer er iets goed gaat. Het geheim is wsch. op de rem trappen wanneer je voelt dat je bijna aan je plafond zit. Nu 2015 bijna voorbij is, kan je jezelf ook een positieve boost geven: 2016 wordt mijn jaar!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven