altijd boos

14-07-2018 17:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd
anoniem_372903 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 09:12
98.28% gewijzigd
devrouwelijkehulk schreef:
14-07-2018 18:09
dan ben ik zo in frankrijk
Neem je lekker een stokbroodje en wat paté mee terug voor je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Als je je boos voelt om onduidelijke redenen, is dat meestal een indicatie dat er ergens anders in je leven iets niet goed loopt. Je voelt op een andere vlak pijn of frustratie maar hebt daar zelf geen idee van. Dan komt automatisch de emotie van boosheid op omdat dat die emotie zaken in gang zet.

Door die boosheid, maakt je psyche het mogelijk om een ventiel vinden die lucht geeft aan die verborgen gevoelens.
Het is een natuurlijke reactie van je systeem om frustraties en dergelijke uit het systeem te gooien.

Maak je geen zorgen DAT je boos bent,,, vraag je zelf af WAAROM je boos bent.

Het is als het ware een uit die je gaat afpellen.... laag voor laag... tot je weet waar uiteindelijk de pijn zit.
Het is al eerder gezegd, vraag hulp bij een psychotherapeut. Is die stap je voor nu te ver, ga dan opschrijven wat er in je omgaat en waarom je denkt dat je boos bent.

Gaat moeilijk in het begin maar al snel ga je woorden vinden die je inzicht geven.

Heel veel succes.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Ik zou zeker met je ouders naar de huisarts gaan. Ik heb ervaring met een familielid waar nooit iets gedaan is aan de driftbuien die ze in haar jeugd al had. Dus had ze ze als volwassene nog steeds. Is niet leuk, voor je kinderen.
devrouwelijkehulk schreef:
14-07-2018 18:04
dankuwel voor uw reactie, ik zit niet op school nu dus dat wordt lastig
Je bent gewoon leerplichtig.
Alle reacties Link kopieren
Woede is een zwakte.....
Alle reacties Link kopieren
VictimadelAmor schreef:
14-07-2018 18:14
Als je je boos voelt om onduidelijke redenen, is dat meestal een indicatie dat er ergens anders in je leven iets niet goed loopt. Je voelt op een andere vlak pijn of frustratie maar hebt daar zelf geen idee van. Dan komt automatisch de emotie van boosheid op omdat dat die emotie zaken in gang zet.

Door die boosheid, maakt je psyche het mogelijk om een ventiel vinden die lucht geeft aan die verborgen gevoelens.
Het is een natuurlijke reactie van je systeem om frustraties en dergelijke uit het systeem te gooien.

Maak je geen zorgen DAT je boos bent,,, vraag je zelf af WAAROM je boos bent.

Het is als het ware een uit die je gaat afpellen.... laag voor laag... tot je weet waar uiteindelijk de pijn zit.
Het is al eerder gezegd, vraag hulp bij een psychotherapeut. Is die stap je voor nu te ver, ga dan opschrijven wat er in je omgaat en waarom je denkt dat je boos bent.

Gaat moeilijk in het begin maar al snel ga je woorden vinden die je inzicht geven.

Heel veel succes.

ik herken het wel. puberdrama met ex liefdes natuurlijk. ik weet zelf ook heel goed dat ik m’n emoties wegstop nu.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
14-07-2018 18:16
Je bent gewoon leerplichtig.
Hoeft niet, ze is zestien, dan kun je gewoon een startkwalificatie hebben.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
14-07-2018 18:16
Je bent gewoon leerplichtig.
hahah nee niet zo hoor. ik heb vakantie. in augustus begint mijn opleiding
aha vakantietijd.
Alle reacties Link kopieren
devrouwelijkehulk schreef:
14-07-2018 18:19
ik herken het wel. puberdrama met ex liefdes natuurlijk. ik weet zelf ook heel goed dat ik m’n emoties wegstop nu.
Aha!

Daar zit m de crux!
Liefdesproblemen.

Of misschien zelfs problemen met je niet geliefd of begrepen voelen terwijl er mensen om je heen zijn die denken dat dat wel zo is.
En daar komt strijd uit voort, Ook wel bekend onder de naam puberteit.

Schrijf je problemen op beste TO.

Maak voor jezelf inzichtelijk wat er precies met je aan de hand is. Belangrijker nog... maak de manier waarop je denkt inzichtelijk! Altijd goed om naderhand terug te kunnen lezen wat je op een bepaald moment voelde en het dan te kunnen relativeren .

En zoek objecten die je kapot kan maken als je je boos voelt. Scheur een telefoonboek door midden of zo. Waar het om gaat is dat je in relatief korte tijd lucht kan geven aan een geweldsexplosie.
Op den duur zal dat je helpen je emoties in bedwang te houden. Je confronteert je zelf namelijk met je afwijkende gedrag als je je eigen troep moet opruimen... ik spreek uit eigen ervaring.

Vergeet niet... boosheid is niet per definitie slecht. Zie het als een zuiverende emotie die je weer op het rechte pad brengt.
Eentje die je leert hoe het niet moet.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Ik was ookal zo driftig als kind.
Bij mij had het met mijn thuissituatie te maken waardoor ik niet helemaal lekker in mijn velletje kwam te zitten en een kort lontje als gevolg.
Vervelend als er geen onderliggende reden voor lijkt te zijn, misschien is er dan inderdaad meer aan de hand en een psycholoog kan je erbij helpen om uit te volgen waar jouw boosheid vandaan komt of eventueel mee te maken heeft. Maak een afspraak bij de huisarts en leg je verhaal uit misschien dat hij dan je ouders kan overtuigen om in te stemmen met een doorverwijzing.
Alle reacties Link kopieren
VictimadelAmor schreef:
14-07-2018 18:28
Aha!

Daar zit m de crux!
Liefdesproblemen.

Of misschien zelfs problemen met je niet geliefd of begrepen voelen terwijl er mensen om je heen zijn die denken dat dat wel zo is.
En daar komt strijd uit voort, Ook wel bekend onder de naam puberteit.

Schrijf je problemen op beste TO.

Maak voor jezelf inzichtelijk wat er precies met je aan de hand is. Belangrijker nog... maak de manier waarop je denkt inzichtelijk! Altijd goed om naderhand terug te kunnen lezen wat je op een bepaald moment voelde en het dan te kunnen relativeren .

En zoek objecten die je kapot kan maken als je je boos voelt. Scheur een telefoonboek door midden of zo. Waar het om gaat is dat je in relatief korte tijd lucht kan geven aan een geweldsexplosie.
Op den duur zal dat je helpen je emoties in bedwang te houden. Je confronteert je zelf namelijk met je afwijkende gedrag als je je eigen troep moet opruimen... ik spreek uit eigen ervaring.

Vergeet niet... boosheid is niet per definitie slecht. Zie het als een zuiverende emotie die je weer op het rechte pad brengt.
Eentje die je leert hoe het niet moet.
puberteit, dat is zeker iets dat telt. merk ook heel erg dat ik in de puberteit zit. kan daar helaas niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
devrouwelijkehulk schreef:
14-07-2018 18:31
puberteit, dat is zeker iets dat telt. merk ook heel erg dat ik in de puberteit zit. kan daar helaas niks aan doen.
Jawel hoor, je kunt er hulp en steun bij zoeken, dat scheelt enorm.
Alle reacties Link kopieren
devrouwelijkehulk schreef:
14-07-2018 18:31
puberteit, dat is zeker iets dat telt. merk ook heel erg dat ik in de puberteit zit. kan daar helaas niks aan doen.
Nee kun je ook niet.

Maar je kunt je woede buien wel anders gaan beleven, zodat anderen er geen last van hebben.

Je komt er vanzelf doorheen en beter nog.... je komt er sterker uit.

Ik vind het heel goed dat je erkent dat je die buien hebt en dat je er wat aan wilt doen.
Bij zoveel andere pubers ligt het altijd aan een ander...

Chapeau! Heel goed van je.
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Alle reacties Link kopieren
herbal2344 schreef:
14-07-2018 18:34
-
hee pleur eens op Herbal.... anders word ik boos!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2018 19:41
Reden: gelieve geen spam te quoten
78.90% gewijzigd
Veni, vidi, vagina.
Hij kwam en zag dat het kut was
Ja zeg, ga nog quoten ook...
Alle reacties Link kopieren
Zou TO ook groen worden als ze boos is? :O
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
14-07-2018 19:06
Zou TO ook groen worden als ze boos is? :O
soms
Alle reacties Link kopieren
VictimadelAmor schreef:
14-07-2018 18:28
Scheur een telefoonboek door midden of zo.
wie hebt die nou nog tegen woordig.
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om je boosheid en woede om te zetten in iets positiefs? Ga bijv. racefietsen, boxen of op hardlopen. Gooi je energie om in sport en dan heb je dagelijks een uitlaatklep. Je kunt al tot aan frankrijk rennen zeg je, waarom dan niet je aanmelden bij de plaatselijke atletiekvereniging en dat omzetten in sport? Je kunt dat elke dag doen, op de momenten dat jij het voelt opkomen. Je bent er even uit, dus niemand loopt je dan in de weg en als je klaar bent kom je weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
devrouwelijkehulk schreef:
14-07-2018 20:01
soms



Niet goed voor jouw garderobe :)

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@TO: heb je een vaste vriend of vriendin, wellicht zou zo iemand een positieve invloed op jou kunnen hebben?
ga sporten en neem je voortaan voor om normaal te doen
Alle reacties Link kopieren
Is het frustratie?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mensen die kwaad worden vernielen meestal niet hun eigen spullen (tenminste niet als ze daar heel hard voor hebben moeten werken om het geld te kunnen verdienen) maar altijd die van een ander of gekregen van een ander. En schoppen tegen beton doen ze ook niet, maar altijd iets wat zachter is zodat het niet zo'n pijn doet.

En zit dus wel degelijk berekening in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven