Altijd jonger ingeschat dan ik werkelijk ben
donderdag 12 april 2012 om 12:06
Hoi viva'ers.
Over een maandje ben ik 21. Mensen geloven me soms niet als ik mijn leeftijd zeg. Ze schatten me vaak 16 of 17.
Ik vraag het me af waar het in zit. Ik kleed en gedraag me niet bepaald kinderachtig.
Ik vind het soms vervelend om mijn leeftijd te zeggen omdat ik zo vaak verbazende reacties krijg.
Hebben jullie een idee hoe ik ouder kan lijken? Of in ieder geval op iemand van 21.
Kan het ook aan mijn uitstraling liggen (ik kan soms best onzeker overkomen denk ik).
Over een maandje ben ik 21. Mensen geloven me soms niet als ik mijn leeftijd zeg. Ze schatten me vaak 16 of 17.
Ik vraag het me af waar het in zit. Ik kleed en gedraag me niet bepaald kinderachtig.
Ik vind het soms vervelend om mijn leeftijd te zeggen omdat ik zo vaak verbazende reacties krijg.
Hebben jullie een idee hoe ik ouder kan lijken? Of in ieder geval op iemand van 21.
Kan het ook aan mijn uitstraling liggen (ik kan soms best onzeker overkomen denk ik).
donderdag 12 april 2012 om 12:10
donderdag 12 april 2012 om 12:12
quote:Kirsten_ schreef op 12 april 2012 @ 12:11:
Fame, dat doe ik weleens haha! Maar dan gokken ze me heel jong.
Wat wel grappig is: met uitgaan vroeg een jongen een keer hoe oud ik was. Ik zei met een heel onschuldig gezicht: 15. En hij geloofde het nog ook!Niet meer vragen dus. Dan hoor je het minder vaak.
Fame, dat doe ik weleens haha! Maar dan gokken ze me heel jong.
Wat wel grappig is: met uitgaan vroeg een jongen een keer hoe oud ik was. Ik zei met een heel onschuldig gezicht: 15. En hij geloofde het nog ook!Niet meer vragen dus. Dan hoor je het minder vaak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 12 april 2012 om 12:12
donderdag 12 april 2012 om 12:14
Het klink heel herkenbaar ik werd ook altijd jonger geschat maar ik ben me iets vrouwelijker gaan kleden en nu valt het op zich wel
Ook een make up kan veel verschil maken. Voorheen gig ik wel eens zonder make up op weg maar nu ik dat niet meer doe word mijn id niet meer gevraagd als ik een wijntje, andere alcoholische drank of sigaretten koop.
Ook heb ik mijn haar in een heel ander kapsel laten knippen in het verleden!!
Succes ermee wellicht kun jij ook iets aan je kleding veranderen of aan je kapsel? Of make up
Ook een make up kan veel verschil maken. Voorheen gig ik wel eens zonder make up op weg maar nu ik dat niet meer doe word mijn id niet meer gevraagd als ik een wijntje, andere alcoholische drank of sigaretten koop.
Ook heb ik mijn haar in een heel ander kapsel laten knippen in het verleden!!
Succes ermee wellicht kun jij ook iets aan je kleding veranderen of aan je kapsel? Of make up
donderdag 12 april 2012 om 12:16
Ik word volgende maand 30 word tussen de 18 en 21 jaar geschat.
Mijn lengte (1.63 ) en maatje 36/38 helpen ook niet echt mee.
Als ik met mijn dochtertje(2) over straat loop, zie je mensen wel een denken van hoe oud zal ze zijn.
Vaak oudere mensen die dat ook nog eens willen vragen of een opmerking maken naar dochtertje (zo, jij hebt een jonge moeder, dat is wel fijn he?)
Tja familie kwaaltje, mijn moeder is in de 50 en word ook nog jonger geschat eveneens als mijn oma.
Geniet er maar van, ouder geschat worden is veeeeel erger.
Mijn lengte (1.63 ) en maatje 36/38 helpen ook niet echt mee.
Als ik met mijn dochtertje(2) over straat loop, zie je mensen wel een denken van hoe oud zal ze zijn.
Vaak oudere mensen die dat ook nog eens willen vragen of een opmerking maken naar dochtertje (zo, jij hebt een jonge moeder, dat is wel fijn he?)
Tja familie kwaaltje, mijn moeder is in de 50 en word ook nog jonger geschat eveneens als mijn oma.
Geniet er maar van, ouder geschat worden is veeeeel erger.
donderdag 12 april 2012 om 12:19
Flower, ik ben slank en mijn lengte is gemiddeld. Ik denk eigenlijk ook wel dat het daarmee te maken heeft. Ik gebruik best wat makeup maar dan wel stijlvol en niet alle kleuren van de regenboog.
Fame, ik bedoel dat als zij aan me vragen hoe oud ik ben, dat ik terugvraag. En dan krijg ik dus vaak te horen hoe jong ze me inschatten.
Maar dat doe ik niet altijd en als sommige mensen het vragen zeg ik gewoon mijn leeftijd. En dan schatten ze me geen 20.
Mjsja, in wat voor kapsel heb je je haar laten knippen als ik vragen mag?
Fame, ik bedoel dat als zij aan me vragen hoe oud ik ben, dat ik terugvraag. En dan krijg ik dus vaak te horen hoe jong ze me inschatten.
Maar dat doe ik niet altijd en als sommige mensen het vragen zeg ik gewoon mijn leeftijd. En dan schatten ze me geen 20.
Mjsja, in wat voor kapsel heb je je haar laten knippen als ik vragen mag?
donderdag 12 april 2012 om 12:20
Zijn het niet vooral mensen die veel ouder of jonger zijn dan jij die jouw leeftijd zo verkeerd inschatten? Ik merk namelijk dat naarmate ik zelf ouder wordt ik ook minder goed het verschil tussen bijvoorbeeld een 18-jarige en een 22-jarige kan zien dan toen ik zelf nog van die leeftijd was. Jij kunt waarschijnlijk op jouw beurt weer niet goed inschatten of iemand nou 45 of 52 is.
Feit dat je een verbaasde reactie zo vervelend vindt, vind ik op zich wel vrij kinderlijk eigenlijk.
Het kan aan je uiterlijk liggen, aan je gedrag maar bijvoorbeeld ook aan je stem. Als je een zachte en vrij hoge stem hebt dan associeren veel mensen dat ook met jong en onzelfverzekerd.
Feit dat je een verbaasde reactie zo vervelend vindt, vind ik op zich wel vrij kinderlijk eigenlijk.
Het kan aan je uiterlijk liggen, aan je gedrag maar bijvoorbeeld ook aan je stem. Als je een zachte en vrij hoge stem hebt dan associeren veel mensen dat ook met jong en onzelfverzekerd.
donderdag 12 april 2012 om 12:21
heel herkenbaar ben 25 en straal nog steeds schattig uit.
zelfs als ik me op mijn werk zakelijk kleed.
en toen ik afstudeerde en tegen iemand vertelde dat ik mijn diploma uitreiking had kreeg ik de vraag of het mijn vwo was, tja.
Ik kan er weinig aandoen. Het is mijn uitstraling.
Mijn beste advies, gewoon accepteren. en wachten tot je 60 bent, dan ben je er blij mee
zelfs als ik me op mijn werk zakelijk kleed.
en toen ik afstudeerde en tegen iemand vertelde dat ik mijn diploma uitreiking had kreeg ik de vraag of het mijn vwo was, tja.
Ik kan er weinig aandoen. Het is mijn uitstraling.
Mijn beste advies, gewoon accepteren. en wachten tot je 60 bent, dan ben je er blij mee
donderdag 12 april 2012 om 12:26
Ik word ook standaard 17-18 geschat en ik ben 26. Zelfs met make-up op. En ze geloven me ook niet als ik 26 zeg. Ik kleed me ook niet echt kinderlijk of zo.
Mijn ex heeft trouwens hetzelfde 'probleem'. Die is 29, maar wordt vaak 20 of zo geschat.
Mijn ex heeft trouwens hetzelfde 'probleem'. Die is 29, maar wordt vaak 20 of zo geschat.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 12 april 2012 om 12:26
Ik heb daar ook last van... inmiddels 30 en moeder, maar nog altijd denken mensen om me heen dat ik maar 24 ben ofzo?
Stom... alhoewel, beter dan dat ze denken dat je al 40 bent maar soms werkt het in je nadeel, bijvoorbeeld als ik wil solliciteren naar verantwoordelijke baan, dat mensen je hierdoor niet capabel genoeg inschatten etc.
Stom... alhoewel, beter dan dat ze denken dat je al 40 bent maar soms werkt het in je nadeel, bijvoorbeeld als ik wil solliciteren naar verantwoordelijke baan, dat mensen je hierdoor niet capabel genoeg inschatten etc.
donderdag 12 april 2012 om 12:28
Ik had en heb dat ook, en niet alleen door mensen die veel ouder zijn. Ook door leeftijdsgenoten. Het gaat bij mij met name op basis van uiterlijk, zodra mensen je meemaken, met je praten hoor ik vaak: jij bent wijs voor je leeftijd.... Nou... ik denk dat het precies aansluit bij mijn leeftijd
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om er iets aan te doen, qua uiterlijk. Maar besloot dat het niet bij me paste, in de loop der tijd word je steeds meer op de juiste leeftijd geschat. En leeftijd is en blijft maar een getal, het gaat om je persoonlijkheid.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om er iets aan te doen, qua uiterlijk. Maar besloot dat het niet bij me paste, in de loop der tijd word je steeds meer op de juiste leeftijd geschat. En leeftijd is en blijft maar een getal, het gaat om je persoonlijkheid.
donderdag 12 april 2012 om 12:30
quote:vele68 schreef op 12 april 2012 @ 12:26:
Ik heb daar ook last van... inmiddels 30 en moeder, maar nog altijd denken mensen om me heen dat ik maar 24 ben ofzo?
Stom... alhoewel, beter dan dat ze denken dat je al 40 bent maar soms werkt het in je nadeel, bijvoorbeeld als ik wil solliciteren naar verantwoordelijke baan, dat mensen je hierdoor niet capabel genoeg inschatten etc.Je leeftijd staat toch op je CV (geboortedatum)?
Stom... alhoewel, beter dan dat ze denken dat je al 40 bent maar soms werkt het in je nadeel, bijvoorbeeld als ik wil solliciteren naar verantwoordelijke baan, dat mensen je hierdoor niet capabel genoeg inschatten etc.Je leeftijd staat toch op je CV (geboortedatum)?
donderdag 12 april 2012 om 12:34
Nee, maar hoe je overkomt, je eerste indruk.
Ik heb bijvoorbeeld leiding gegeven aan een directiesecretariaat maar in eerste instantie zien ze je en word je veel jonger geschat of kom je over door je uiterlijk en dan kan men twijfelen.
Of in mijn huidige functie, geven van opvoedondersteuning aan anderen, als je oogt als 24, is dat wel de eerste indruk die je maakt bij anderen!
Ik heb bijvoorbeeld leiding gegeven aan een directiesecretariaat maar in eerste instantie zien ze je en word je veel jonger geschat of kom je over door je uiterlijk en dan kan men twijfelen.
Of in mijn huidige functie, geven van opvoedondersteuning aan anderen, als je oogt als 24, is dat wel de eerste indruk die je maakt bij anderen!
donderdag 12 april 2012 om 12:38
donderdag 12 april 2012 om 12:47
Erg herkenbaar! Toen ik 21 jaar was, werd ik ook vaak 16/17 jaar geschat (nee meisje jij mag geen sterke drank kopen). Nu ben ik wat ouder, maar word nog steeds jonger geschat. Ik ben ook klein en heb een hoge stem (aan de tel wordt vaak gevraagd naar mijn vader of moeder, of de persoon herhaalt met ongeloof in zn stem oh is dit mevrouw marvellous?) Dus ja dat helpt ook niet mee. Make up draag ik af en toe en ik kleed me wel volwassen. Maar afgezien van mn hoge stem, vind ik het niet zo erg. Hoe ouder we worden, hoe meer profijt we ervan hebben .