Altijd met een rotgevoel op vakantie gaan.

08-01-2019 16:12 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast niemand zijn die mij begrijpt, maar ik heb nooit dat blije gevoel wat iedereen heeft wanneer je op vakantie gaat, als het nog even duurt voordat we op vakantie gaan dan vind ik het leuk, maar naarmate de tijd nadert vind ik het steeds minder leuk, iedereen in huis is dan in jubelstemming en ik ben de enige die zich van alles in het hoofd haalt en van alles wil regelen voor anderen voordat ik wegga, ook loop ik voorruit op problemen die helemaal niet aan de orde zijn maar het" wat als" gevoel blijft knagen.
Ik maak me druk om alles en iedereen die ik achter laat,
- Heeft mijn moeder genoeg medicijnen? Als ze maar niet de voordeur open doet voor vreemden, stel dat er iets gebeurd terwijl ik weg ben? Ik hoop niet dat mijn collega's het te druk hebben met mijn caseload, stel dat er word ingebroken wanneer we weg zijn, en zo gaat het maar door.
Al met al kan ik mij wel vermaken wanneer we eenmaal op plaats van bestemming zijn aangekomen, maar toch ben ik niet 100% gerust totdat we terug zijn, en ik ben altijd blij wanneer we weer thuis zijn.
Tips oh tips aub.



Dus mijn vraag is of er een iemand is hier op het forum die zich in mijn worsteling herkend,
( want veel zullen het er niet zijn ) en wat kan ik ertegen doen? Niet meer op vakantie gaan is geen optie, misschien als de kinderen wat groter zijn.
Ik word soms echt moe van mezelf, dus alle tips zijn welkom.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 19:13
Ja laat het maar stromen.
:rofl:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
[quote=anoniempje200117 post_id=29449187 time=1546979575 user_id=

Heb ik meer duidelijkheid gegeven?
[/quote]

Nee
Alle reacties Link kopieren
Als er thuis maar niet wordt ingebroken als je de deur achter je dicht doet,dat gevoel heb ik,dan wel. En dat kan ook gebeuren als je niet met vakantie bent. Maar als je dan op een verre bestemming zit is dat heel vervelend.Dat is dan wek wat er door mijn hoofd spookt.
Superhuisvrouw schreef:
08-01-2019 21:47
Als er thuis maar niet wordt ingebroken als je de deur achter je dicht doet,dat gevoel heb ik,dan wel. En dat kan ook gebeuren als je niet met vakantie bent. Maar als je dan op een verre bestemming zit is dat heel vervelend.Dat is dan wek wat er door mijn hoofd spookt.
Ik heb liever dat ik niet thuis ben..als dat gebeurt. Vooral voor je veiligheidsgevoel daarna.

En ja ik weet waar ik het over heb. ;)
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
08-01-2019 20:49
Ik ben al verbaasd dat er meerdere mensen hier zijn die mijn gevoel herkennen, ik heb een tijdje gedacht dat er iets mis met mij was.
Genieten lukt wel, maar ( en dit is echt genant) zelfs het weer houd me bezig, ik was ooit een keer in januari in Suriname, terwijl het hier - 10 was met sneeuw, het voelde echt niet goed. Ik in de zon en mijn dierbaren in de kou
Maar wat is de reden dat jij niet op vakantie gaat?
Ik hou d'r niet van. ;-)

Grappig: ik vraag wel eens aan mensen waarom ze op vakantie gaan. Word ik raar aangekeken, want op vakantie gaan is toch wel de norm.
Ik vind het eigenlijk andersom ook een rare vraag: waarom ga jij niet op vakantie?
Huh? Waarom doe je zo veel niet? Omdat je dat niet wilt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
anoniempje200117 schreef:
08-01-2019 21:32
Met stromen bedoel ik dat we al onze sensaties en gevoelens in ons lichaam helemaal toelaten, zonder met ons verstand iets van te vinden. Dan pas creëer je rust in je hoofd. Nogmaals hoe kan je je ooit voldaan voelen als je de hele tijd wegloopt van je gevoel? Echte pure rust en voldoening zit in ons iedereen maar omdat we pijnlijke evaringen meemaken lopen we weg van ons gevoel door met ons verstand er bv de hele tijd over na te denken of voeding, beter weten, kortom allemaal afleidingen.

Heb ik meer duidelijkheid gegeven?
En dit heeft met de vraag van TO te maken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie gaan is ook een belevenis als je een reis maakt staat die je 20 jaar later ook nog goed in je geheugen. Dat heb je niet zo gauw met iets wat je koopt.
Superhuisvrouw schreef:
08-01-2019 21:59
Op vakantie gaan is ook een belevenis als je een reis maakt staat die je 20 jaar later ook nog goed in je geheugen. Dat heb je niet zo gauw met iets wat je koopt.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-01-2019 21:52
Ik hou d'r niet van. ;-)

Grappig: ik vraag wel eens aan mensen waarom ze op vakantie gaan. Word ik raar aangekeken, want op vakantie gaan is toch wel de norm.
Ik vind het eigenlijk andersom ook een rare vraag: waarom ga jij niet op vakantie?
Huh? Waarom doe je zo veel niet? Omdat je dat niet wilt.
Ik ga niet op vakantie omdat dat de norm is.
Ik ga op vakantie omdat ik het heerlijk vind om alles te kunnen loslaten.
Thuis moet ik veel van mezelf.
Ik ontspan moeilijker.
Er zitten altijd lijstjes in mijn hoofd wat ik nog moet doen.
Op mijn werk heb ik hetzelfde.
Op vakantie hoef ik helemaal niks, dan kan ik lezen en genieten van niks doen.
En de zon, dat vind ik ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 22:02
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Dit.

Een reis is na afloop klaar, weg, blijven wat foto's van over.
Iets wat je koopt kun je jarenlang gebruiken, of naar kijken. Veel betere investering.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
08-01-2019 22:07
Ik ga niet op vakantie omdat dat de norm is.
Ik ga op vakantie omdat ik het heerlijk vind om alles te kunnen loslaten.
Thuis moet ik veel van mezelf.
Ik ontspan moeilijker.
Er zitten altijd lijstjes in mijn hoofd wat ik nog moet doen.
Op mijn werk heb ik hetzelfde.
Op vakantie hoef ik helemaal niks, dan kan ik lezen en genieten van niks doen.
En de zon, dat vind ik ook heerlijk.
Je snapt duidelijk mijn punt niet.

Maar fijn dat jij zo geniet van vakantie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-01-2019 22:10
Je snapt duidelijk mijn punt niet.

Maar fijn dat jij zo geniet van vakantie.
Ik vind het ook fijn dat jij geniet van thuis zijn. Ik wou dat ik dat meer had.
Wat was je punt dan?
Solomio schreef:
08-01-2019 22:08
Dit.

Een reis is na afloop klaar, weg, blijven wat foto's van over.
Iets wat je koopt kun je jarenlang gebruiken, of naar kijken. Veel betere investering.
Ik vind beiden niet zo nodig. Al vind ik sommige ervaringen echt wel geld waard. Maar vakanties en de meeste dure spullen niet. ;-)Kniert ben ik.


Ik snap de link ook niet mbt dit topic.

Had iemand als reden in dit dat ze/hij liever spullen koopt en daarom niet op vakantie wil? En was dat een reactie daarop Superhuisvrouw?
koko67 schreef:
08-01-2019 22:12
Ik vind het ook fijn dat jij geniet van thuis zijn. Ik wou dat ik dat meer had.
Wat was je punt dan?
Dat de vraag andersom gek blijkt.
Je hoefde de vraag zelf niet te beantwoorden hoor. Maar dat wist je heus wel. ;)
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
08-01-2019 22:12
Ik vind het ook fijn dat jij geniet van thuis zijn. Ik wou dat ik dat meer had.
Wat was je punt dan?
Ik zeg niet dat mensen op vakantie gaan omdat dat de norm is, maar dat als je doet wat de norm is je daar verder geen vragen over krijgt.

Ik vind het echt raar dat mensen mij vragen waarom ik niet met vakantie wil.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
08-01-2019 22:14
Dat de vraag andersom gek blijkt.
Je hoefde de vraag zelf niet te beantwoorden hoor. Maar dat wist je heus wel. ;)
Ow, zie ik iets over het hoofd?
Ik dacht echt dat ze het niet begreep.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-01-2019 22:14
Ik zeg niet dat mensen op vakantie gaan omdat dat de norm is, maar dat als je doet wat de norm is je daar verder geen vragen over krijgt.

Ik vind het echt raar dat mensen mij vragen waarom ik niet met vakantie wil.
Oh zo, nu snap ik je.
Dan sloeg mijn verhaal inderdaad nergens op. Ik begreep je verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het echt ongezond als je blijkbaar je huis (en je land) uit moet om te kunnen ontspannen.

Betaal je goud geld voor een leuk huis, moet je eruit om een beetje relaxt te kunnen zijn.

Ik vinnut gek.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik ben ook geen fan.
Als ik nooit van mijn leven meer zou gaan zou me dat niets uitmaken.

Tegenwoordig met vakantieliefhebbende vriend en kind wen ik er wel aan.

Maar man man wat een stress en prikkels kost het me. Een en al stress.

Maar goed, beetje geven en nemen.
Solomio schreef:
08-01-2019 22:18
Overigens vind ik het echt ongezond als je blijkbaar je huis (en je land) uit moet om te kunnen ontspannen.

Betaal je goud geld voor een leuk huis, moet je eruit om een beetje relaxt te kunnen zijn.

Ik vinnut gek.
Voor mij is het vooral om de andere omgeving te doen. Iets van de wereld zien, het resetten van mijn overprikkelde brein. Stukje winter overslaan.

Maar als je jaarlijks een gezinsvakantie naar een camping/huisje in Frankrijk ofzo moet managen, tja, dan kan ik me goed voorstellen dat dat meer als werk voelt dan als ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-01-2019 22:21
Voor mij is het vooral om de andere omgeving te doen. Iets van de wereld zien, het resetten van mijn overprikkelde brein. Stukje winter overslaan.

Maar als je jaarlijks een gezinsvakantie naar een camping/huisje in Frankrijk ofzo moet managen, tja, dan kan ik me goed voorstellen dat dat meer als werk voelt dan als ontspanning.
Vakantie om te ontprikkelen.......

Ik weet dat dat bij meer ASS-ers werkt, maar ik begrijp daar niks van.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
redbulletje schreef:
08-01-2019 22:21
Voor mij is het vooral om de andere omgeving te doen. Iets van de wereld zien, het resetten van mijn overprikkelde brein. Stukje winter overslaan.

Maar als je jaarlijks een gezinsvakantie naar een camping/huisje in Frankrijk ofzo moet managen, tja, dan kan ik me goed voorstellen dat dat meer als werk voelt dan als ontspanning.

En voor mij werk dat dus helemaal niet zo. Ook niet zonder kinderen of partner.
Gewoon niet te doen.

Dan is korte reistijd in de buurt voor een korte tijd beter te handelen. Of gewoon niet te gaan. Nog veel beter.
Ik heb er sinds vorig jaar ook opeens meer moeite mee, dat het reizen me meer energie kost dan dat 't me oplevert. Volgens mij hormonaal (overgang) Ik overweeg nu serieus 'n keukenrenovatie ipv een reis. Dat zijn voor mijn doen behoorlijk heftige veranderingen.
Alle reacties Link kopieren
Durf het niet vragen, maar als je collega's extra werk hebben omdat jij op vakantie bent...... wat is het ergste dat er dan kan gebeuren?
Denk jij nu echt dat jouw collega's zich zo druk maken over hun werk als zij zelf op vakantie gaan?

Durf het niet te vragen, maar stel dat ze inbreken als je gaat werken.........., stel dat je moeder de deur open doet en jij bent er niet bij.......,
ben op dreef :hyper: maar stel dat jij s'morgens de deur uit gaat omdat je gaat werken / een afspraak hebt en er gebeurt wat met jou.............

Je kunt jezelf ook gek maken. Ik zou willen adviseren om het andersom te willen zien........ ER GAAT NIETS GEBEUREN en dát zorgt ervoor dat ik met een gerust hart op vakantie kan.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-01-2019 22:18
Overigens vind ik het echt ongezond als je blijkbaar je huis (en je land) uit moet om te kunnen ontspannen.

Betaal je goud geld voor een leuk huis, moet je eruit om een beetje relaxt te kunnen zijn.

Ik vinnut gek.
Off topic

Niks geks aan ,thuis kun je nog lang genoeg zitten.
En of je dan ver weg gaat voor een reis of dichterbij. Gewoon lekker relaxen en de boel de boel laten.
Ben je thuis dan ben je nog bezig met stofzuigen en wassen en koken.
Dan is het heerlijk om die paar weken per jaar aan te schuiven en niet hoeft te koken en afruimen. En nogeens leuke ervaringen op doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven