Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Dit soort dingen gebeuren ook vaak bij te veel vrije tijd.
Alles wordt geanalyseerd. Daar hebben mensen die veel te doen hebben doodleuk geen tijd voor.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
02-01-2019 21:36
Ik heb sinds kort een relatie, en als ik dan heel gelukkig ben met hem en ik kom thuis, dan komt het weer keihard aan, van, ik mag van mezelf niet gelukkig zijn want mijn werk
Nog een werkpunt: stoppen met jezelf te straffen voor dingen waar je weinig tot niets aan kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
03-01-2019 08:02
Dit soort dingen gebeuren ook vaak bij te veel vrije tijd.
Alles wordt geanalyseerd. Daar hebben mensen die veel te doen hebben doodleuk geen tijd voor.
Daarom haat ik thuiszitten en ben ik normaliter een workaholic. En ben ik nu al bezig met nadenken over ander werk ipv met beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was een goede dag, ik was de deur uit dus dat hielp.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eindelijk weer therapie , vind het bizar hoe lang dat duurt vaak.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet alleen je werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-01-2019 08:09
Vandaag eindelijk weer therapie , vind het bizar hoe lang dat duurt vaak.
Kerstvakantie. De leerlingen op school hebben bepaalde vakken (bijna) net zo lang niet gehad.

Als jij een hogere frequentie wil, zul je daar zelf om moeten vragen. Net als andere hulp, bepaalde therapie of een verwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan maar niemand was beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-01-2019 11:55
Gedaan maar niemand was beschikbaar.
En dat komt door de kerstvakantie.

Je kunt het lang vinden duren, maar even heel realistisch: 2-3 weken is niets. 2-3 maanden is al heel erg kort.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt kort, maar als de geestelijke nood hoog is, is elk uur al lang.

Morgen heb ik een gesprek op school. Heb vlak na mijn gesprek met de BA gemaild dat zij wil dat ik ga reintegreren deze maand, en gevraagd wat mijn werkzaamheden zullen zijn. Gaan het daar over hebben, ook in het licht van mijn aanhoudende klachten waarover mijn therapeut zegt dat ik nog niet klaar ben voor reintegratie.

De gedachte aan het gebouw maken me angstig...
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-01-2019 15:00
Het lijkt kort, maar als de geestelijke nood hoog is, is elk uur al lang.
En daarom zeiden we dat je naar het sociaal team moest.

Geloof me, ik weet hoe klote het kan voelen. Tegelijkertijd weet ik ook hoe de zorg werkt. En als jij extra ondersteuning wil, zul je daar het nodige voor moeten doen. Of het moet zo ernstig zijn dat je accuut opgenomen moet worden, maar ook dan zit er niet iedere minuut iemand naast je en zul je regelmatig moeten wachten tot er iemand tijd heeft of er ergens plek is (voor therapie, hulp, een gesprekje...).

Je kunt blijven mopperen en roepen hoe erg het is. Je kunt ook trots zijn op het feit dat het je gelukt is om deze tijd door te komen, en opschrijven wat gewerkt heeft en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
08-01-2019 17:29
En daarom zeiden we dat je naar het sociaal team moest.

Geloof me, ik weet hoe klote het kan voelen. Tegelijkertijd weet ik ook hoe de zorg werkt. En als jij extra ondersteuning wil, zul je daar het nodige voor moeten doen. Of het moet zo ernstig zijn dat je accuut opgenomen moet worden, maar ook dan zit er niet iedere minuut iemand naast je en zul je regelmatig moeten wachten tot er iemand tijd heeft of er ergens plek is (voor therapie, hulp, een gesprekje...).

Je kunt blijven mopperen en roepen hoe erg het is. Je kunt ook trots zijn op het feit dat het je gelukt is om deze tijd door te komen, en opschrijven wat gewerkt heeft en wat niet.

Nou, het viel hier wel mee,maar ik weet uit ervaring hoe dat kan zijn.

Iemand tips voor dat gesprek? Ik heb het idee dat ze mij toch niet serieus neemt.
Dollop; ik zou mijn collega (een oud-docent) nog even gevraagd hoe ze in hasr huidige functie terecht gekomen is. Ze was ook docent op het vo en vond dit toch niet bij haar passen. Ze deed op deze school ook al werk voor de examencommissie dus zat niet volledig in het lesgeven. Ze heeft zich toen ingeschreven bij een uitzend/detacheringsbureau en kwam zo terecht waar ze nu zit (op een hogeschool). Ze heeft nu een functie als managementassistent maar kan haar ervaring wel goed inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
08-01-2019 18:41
Nou, het viel hier wel mee,maar ik weet uit ervaring hoe dat kan zijn.

Iemand tips voor dat gesprek? Ik heb het idee dat ze mij toch niet serieus neemt.
Je reageert elke keer op zo'n klein stukje van een reactie dat ik het idee heb dat tips ofzo niet aankomen. Ik was ook gestopt met reageren omdat je geen antwoord geeft op vragen die gesteld worden enz. Nu toch maar een reactie op je vraag.

Tips voor je gesprek, tja je bedrijfsarts had het over meelopen dus dat zal het wel worden toch.
Mijn tip is om vooral niet steeds te roepen dat je iets niet wil. Misschien vast nadenken over bij welke collega je mee zou willen lopen? Al moet je niet gaan steigeren als ze al overlegd hebben een iemand aan je toegewezen hebben.
En nadenken wat je kunt doen als je meeloopt. Achter in de klas zitten? Of ook een rondje lopen als de leerlingen aan het werk zijn?
Wat nakijkwerk op je nemen? En misschien wat je zou kunnen leren van een collega? Hoe reageert die op leerlingen waarvan jij dus heel boos wordt. Kijk hoe het anders kan.

En verder: evalueer. Zet op papier wat er gebeurd als je in de klassen bent. Wat doet het met je. Bespreek dit ook met iemand.
Alle reacties Link kopieren
matz schreef:
09-01-2019 07:29
Dollop; ik zou mijn collega (een oud-docent) nog even gevraagd hoe ze in hasr huidige functie terecht gekomen is. Ze was ook docent op het vo en vond dit toch niet bij haar passen. Ze deed op deze school ook al werk voor de examencommissie dus zat niet volledig in het lesgeven. Ze heeft zich toen ingeschreven bij een uitzend/detacheringsbureau en kwam zo terecht waar ze nu zit (op een hogeschool). Ze heeft nu een functie als managementassistent maar kan haar ervaring wel goed inzetten.
Hartstikke bedankt! Docent hbo lijkt mij ook wel wat, maar ik moet eerst nog even beter worden.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
09-01-2019 07:43
Je reageert elke keer op zo'n klein stukje van een reactie dat ik het idee heb dat tips ofzo niet aankomen. Ik was ook gestopt met reageren omdat je geen antwoord geeft op vragen die gesteld worden enz. Nu toch maar een reactie op je vraag.

Tips voor je gesprek, tja je bedrijfsarts had het over meelopen dus dat zal het wel worden toch.
Mijn tip is om vooral niet steeds te roepen dat je iets niet wil. Misschien vast nadenken over bij welke collega je mee zou willen lopen? Al moet je niet gaan steigeren als ze al overlegd hebben een iemand aan je toegewezen hebben.
En nadenken wat je kunt doen als je meeloopt. Achter in de klas zitten? Of ook een rondje lopen als de leerlingen aan het werk zijn?
Wat nakijkwerk op je nemen? En misschien wat je zou kunnen leren van een collega? Hoe reageert die op leerlingen waarvan jij dus heel boos wordt. Kijk hoe het anders kan.

En verder: evalueer. Zet op papier wat er gebeurd als je in de klassen bent. Wat doet het met je. Bespreek dit ook met iemand.

Ik hoef pas over 3 weken mee te lopen, nu alleen administratie maximaal 2 uur per dag dus dat scheelt. Gesprek ging goed naar mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zit al 2 dagen van het reintegreren thuis, de keer dat ik er was hevige paniek gevoeld en achteraf hele dag geslapen. Mijn TL wil teveel te snel zegt mijn therapeut. Ik probeer nu in contact te komen met de BA.
Alle reacties Link kopieren
Meelopen hoefde toch pas over een paar weken? Hoe ben je nu dan aan het reintergreren?

Verder: heel hard, maar jouw therapeut heeft niets te zeggen over jouw reintergratie.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
11-01-2019 14:09
Meelopen hoefde toch pas over een paar weken? Hoe ben je nu dan aan het reintergreren?

Verder: heel hard, maar jouw therapeut heeft niets te zeggen over jouw reintergratie.
Nou, ik moest nu 2 uur per dag gaan nakijken maar ik heb paniekaanvallen en de concentratiespanne van een vlieg. Dus ik weet niet hoe mijn TL dat voor zich ziet. Daarom wacht ik tot mijn BA mij spreekt want ze verwachten op school iets wat nu niet gaat lukken. Zeker niet paniekaanvallen meermaals per dag. Nakijken vergt focus en onthouden wat je gelezen hebt.

Mijn BA zou informatie opvragen bij mijn therapeut zei ze.
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt dat je thuis zit. Ben je uberhaubt naar je werk gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
11-01-2019 15:34
Jij zegt dat je thuis zit. Ben je uberhaubt naar je werk gegaan?
1 dag, de dagen erop hevige paniekaanvallen, overgeven, hartkloppingen moe... zou naar mijn vriend gaan maar blijf thuis.
Alle reacties Link kopieren
die ene dag, was dat dat gesprek van woensdag? En daarna ben je niet meer gegaan? (Omdat je woensdag een gesprek had en vandaag zegt dat je twee dagen thuis zit)
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
11-01-2019 17:19
die ene dag, was dat dat gesprek van woensdag? En daarna ben je niet meer gegaan? (Omdat je woensdag een gesprek had en vandaag zegt dat je twee dagen thuis zit)
Klopt, wilde vandaag wel gaan maar het lukte niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel geprobeerd om het nakijkwerk te doen?
Alle reacties Link kopieren
Besef jij hoe dit overkomt bij je werkgever?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven