Angst en krachtverlies?

03-12-2010 08:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik had een vraagje. Als ik angstig word, verlies ik kracht in armen en handen, is dit normaal? Nog iemand die dit heeft?
-
anoniem_54567 wijzigde dit bericht op 03-12-2010 12:17
Reden: voegt niets toe...
% gewijzigd
Ja, is normaal. Angst werkt verlammend.
Geen ervaring mee, heb er zelf geen last van. Maar kan me voorstellen dat je dat zo ervaart. Bij angst voel je je ook niet sterk, kan best dat dit overslaat op je lichaam.

Ik zie dat je heel veel topics opent over onderwerpen die te maken hebben met je gevoel en je lijf. Ben je er zoveel mee bezig?
Zie www.angststoornis.com Daar vind je misschien lotgenoten die hier meer ervaring mee hebben.
Dat is heel normaal. Ik verlies de kracht in mijn benen, en laat ook sneller dingen vallen. Waarschijnlijk ben je er ook op gefocust en wordt je daar nog angstiger van. En hoe meer je je er op focust, hoe erger het dan wordt. Probeer het dus te accepteren, het mag er zijn.
Hey TO, als ik kijk naar jouw topic verleden denk ik dat je naar de huisarts moet voor je problemen, die kan je ook vast doorverwijzen naar iemand die je kan helpen met al je angsten, kwalen en stemmingen. Veel sterkte.
Klinkt mij als een verschijnsel van hyperventilatie.

Als je door angst gaat hyperventileren kan het zijn dat je een doof gevoel krijgt, bv in vingers, armen, lippen.

Daarmee verlies je ook kracht.

Ik kan me herinneren ooit een hyperventilatieaanval te hebben gehad onder de douche, ik kon de kraan niet meer dichtdraaien en de douchedeur maar met moeite openen.

Dus krachtsverlies bij angst is mogelijk.

Overigens niks om bang voor te zijn. Het is vervelend, maar gaat ook weer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven