Angst om partner

29-02-2020 09:38 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn partner is wegens een (geplande) operatie het ziekenhuis ingegaan en is daar nu al bijna twee maanden omdat het herstel langer duurde dan verwacht. Sinds afgelopen week heeft hij een zware longontsteking, hij kon nauwelijks ademen en ze hebben hem naar de IC gebracht.

Ik dacht altijd dat ik onder zulke omstandigheden heel nuchter zou blijven, maar het tegendeel blijkt het geval. Ik ben weliswaar al bijna veertig maar ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat iemand die me zo dierbaar is zo ziek was. En ik krijg er paniek van. Vorige week werd hij zelfs boos omdat ik hem volgens hem aan zat te kijken "alsof hij al dood was". Ik snap heus dat hij meer heeft aan iemand die hem positieve energie geeft. Dit heb ik de afgelopen maand ook echt volop gedaan, maar sinds die longontsteking ben ik alleen nog maar bang dat hij doodgaat en ik weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen. Ik probeer mijn zinnen te verzetten maar zelfs als ik een tijdschrift lees merk ik dat de tekst niet tot me doordringt. Vanmiddag ga ik met mijn dochter en vriendinnen een uitstapje maken, maar het liefst zou ik thuis op een berichtje van hem blijven wachten. Ik kan wel op bezoek op de IC maar dat is met kind erbij niet handig dus daar voel ik me ook kut over, dan moet ik mijn dochter in de wachtkamer laten zitten.

Misschien heeft er iemand een paar opbeurende woorden of een schop onder mijn kont ofzo. Alhoewel ik mezelf al zoveel schoppen probeer te geven, ik word er niet goed van.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Wat lief!
En wat fijn te lezen dat je daarvan kan genieten.
Lief!

Dikke knuffel voor jou :hug:
Goedemorgen, ik denk aan je. Hoop dat je de dag goed doorkomt Bulbul :rose: .
Alle reacties Link kopieren
Ja, vandaag gaat het goed. Leid mezelf af met werk. Het gaat echt op en af. Had wel over hem gedroomd vannacht maar weet niet precies meer wat. Hij leefde in elk geval.

Heel gek misschien, maar ik heb gisteren zitten knutselen: met verf op een houten plankje een provisorische "grafsteen" gemaakt, aangezien het nog wel even zal duren voordat de echte steen komt. Ik zag op de begraafplaats dat meerdere nabestaanden bij verse graven gewoon een met viltstift beschreven plankje hadden gezet en had er gisteren ineens zin in om daar iets moois van te maken; snel naar de bouwmarkt gegaan om wat verf te kopen. Het is een mooi "gedenkplaatje" geworden met zijn naam, data en een regel uit een gedicht dat ons verbindt. Ga het vanmiddag met wat verse bloemen op het graf zetten.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
02-04-2020 11:33
Heel gek misschien, maar ik heb gisteren zitten knutselen: met verf op een houten plankje een provisorische "grafsteen" gemaakt, aangezien het nog wel even zal duren voordat de echte steen komt.
Helemaal niet gek juist. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag alweer twee weken geleden dat hij begraven werd. Het graf ligt er heel mooi bij, op een zonnig plekje met allemaal bloemen erop. Ik ben echt blij dat ik er heen kan, dat had ik vooraf niet verwacht (ik had erop gerekend dat hij in het land van zijn familie zou worden begraven, maar dat was vanwege corona nog moeilijker geweest). Zijn moeder belt me regelmatig op en we hebben afgesproken dat zij hierheen komt zodra het mag, dan kunnen we samen naar het graf. Ik heb zijn moeder pas na zijn dood voor het eerst gesproken, we hadden nog niet de kans gehad elkaar te ontmoeten, maar het voelt heel vertrouwd en ze zegt dat ze er troost uit put dat ik ook "voor haar" hier dichtbij hem ben.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Mooi!
Een heel persoonlijk kunstwerk van jouw hand bij zijn zonnige graf! En wat fijn dat hij bij jou in de buurt is en dat je lief contact hebt met zijn familie.
Ik hoop dat ze snel mag en kan komen! Voor zijn familie ook vreselijk zeg.
...
Ah gos, wat fijn dat jullie dat contact opgepakt hebben. Klinkt idd als een mooie plek om te rusten. Staat je bordje mooi?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind van wel. ;) Ook heel mooi in het zonlicht en het is toch fijn als er tenminste een naam op het graf staat. Ben nu bezig een steen uit te zoeken, ga morgen even rondbellen of dat (ondanks corona) een beetje vlot kan. Lijkt me wel fijn als het graf "af" is als zijn moeder komt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Wat een fijn bericht bulbul.
Ik vraag me altijd af of "iemand" toch langs is geweest als diegene in jouw droom tevoorschijn komt. Er is zoveel dat we niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat hij me "ziet" en weet wat ik nu aan het doen ben en wat ik voel. Ik denk dat hij heel trots op me is (was hij trouwens altijd). Dat geeft me ook wel moed.

Ik zit te sippen nu omdat ik mezelf een beetje zielig vind dat ik met Pasen alleen zit. Ik vroeg aan mijn ex wat hij met Pasen met dochter gaat doen, maar het kwam niet in hem op om me op de koffie te vragen ofzo. Hij viert het hoogstwaarschijnlijk met zijn vriendin en die wil mij "nog" niet leren kennen. Ik wou hem eigenlijk bij het wisselen op Paasmaandag voor het eten uitnodigen maar daar heb ik nu ook geen zin in. Ben wel blij als dochter dan tenminste vanaf maandagmiddag weer bij mij is. Heb ook PMS, misschien ligt het daar wel aan dat ik nu een beetje zelfmedelijden heb.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul: wat mooi dat je even een gedenkteken hebt gemaakt voor op het graf!
Naar dat je je sip voelt maar volgens mij heel begrijpelijk. Ik kan me voorstellen dat je je leven echt even opnieuw moet inrichten (los van de zorg voor je dochter) En dan mis je ook nog je beste maatje.

Zijn er misschien vrienden/vriendinnen met wie je een Skype ontbijt of brunch kunt organiseren zodat je niet echt alleen bent?

Dikke knuffel voor jou :hug:
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ga ik maar doen met Pasen, een wandeling met een vriendin op 2 m afstand. Dank je.

Het ergste vind ik dat ik nooit meer met hem kan praten. Het leven is gewoon niet meer zoveel aan nu.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Je mag toch ook verdrietig zijn. Alles is anders nu. :hug:
Bulbul dat zelfmedelijden waar jij het over hebt is verdriet. Gewoon ordinair verdriet omdat je in de rouw bent. Dit is een van die eerste dingen waar ik je over schreef en er komen er meer. Ontken jouw verdriet toch niet, omarm het en laat het toe. Ga naar een stille plek waar niemand jou kan horen en schreeuw het uit. Je mist hem en wil hem terug, je kunt hem nog niet loslaten; dat is rouw bulbul. Daar moet en ga je doorheen. Aanvaard het, het wordt minder als je het toestaat, in het begin niet maar je zult zien dat later alleen de mooie (en beetje minder mooie) herinneringen overblijven.
Misschien is vandaag een mooie dag om jouw verdriet even de ruimte te geven, dat kost energie dus ga wat liggen in de zon om wat uit te rusten. Je zult zien dat het helpt.
Weet je, ik geloof in mijn eigen geloof, is geen boek over en is geen gebouw voor. Soms bid ik even, gewoon naar dat wat mij misschien hoort of over mij waakt. Dat wil wel eens helpen. Het kan ook jouw partner zijn waar jouw vraag naar toe gaat. Ik weet niet hoe het zit.
Ga naar een bos, omarm een boom, stel jouw vraag en kijk wat er wel of niet gebeurt. Mij geeft het vaak wat duidelijkheid.
Hoop niet dat je het gezweef vindt.
Sterkte deze tijd bulbul en geniet van je kind wanneer zij weer bij je is.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik je zo stoer vind is je verdriet toch voelbaar door het scherm. Nooit meer met hem kunnen praten, hem in de ogen kijken, nooit meer een gewoontegebaartje voelen, naar elkaar lachen. Godver.
Zo inleefbaar ....

Ik zal dat wat ik heb extra koesteren dit weekend, gewoon omdat jouw topic er het levende bewijs van is dat het niet vanzelfsprekend is. Ik mag mijn zegeningen tellen... al is het alleen maar omdat jij een heleboel zegeningen kwijt bent!

Ik wens je een goed paasweekend toe lieve vrouw.
...
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief. Ja, tel je zegeningen, Roos. Dat doe je sowieso wel, als ik je juist inschat. Maar weet je, ik was zo blij met hem en dankbaar voor hem, en hij voor mij, we hadden het zo goed en we namen elkaar nooit voor lief, we genoten van elk moment samen. En toch is het voorbij.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook heel veel verdriet en dat is zo logisch. Heel veel sterkte ook met deze dagen. Weet dat ik je lees en aan je denk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Bulbul, ik denk aan jou :there:
Chocolade, altijd goed!
Maak er een fijne dag van bulbul. Geniet van de wandeling.
Ik wens je een vrolijk pasen met een thermoskan koffie/thee en roze koeken.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel, hijdie. Jullie ook vrolijk Pasen. :rose: Ik zit al sinds eergisteren te huilen maar mijn vriendin zei dat dat niet geeft, dus we gaan straks lekker wandelen in de zon.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
:hug: :rose: :rose:
Ik denk ook aan je BB en wil je sterkte wensen deze dagen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie dit topic nu pas.. Wat verdrietig dat het zo gelopen is! Heel veel sterkte :redrose:
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Knuffel Bulbul, fijn dat je vriendin nu bij je is en dat ze je lekker laat huilen als je moet huilen. Dat is de enige manier om hier doorheen te komen, rouwen in al zijn facetten. :hug:
Your ego is not your amigo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven