Angsten Corona

28-01-2020 12:51 61 berichten
Ik weet dat er op gezondheid ook een topic is maar dit topic wilde ik toch even openen omdat ik zoveel angsten heb over t Corona virus en dat er ook in Nl heel veel doden gaan vallen.. zijn er mensen die niet bang zijn en mij wat nuchtere handvaten kunnen geven? Als ik sochtens wakker word durf ik bijna niet op Nos of Nu te kijken ;-(.. Ik maak mijzelf helemaal gek
Alle reacties Link kopieren
Er gaan ongeveer 1.000 mensen dood in het verkeer per jaar
Ongeveer 3.000 mensen gaan dood gedurende het griep seizoen
Kleine 5.000 mensen gaan dood door een val

Of te wel dood gaan doen we toch. Het corona virus is niet zo dodelijk als veel andere vormen van infectie ziektes. Wel dodelijker dan een gewone griep, maar niet zo dat er direct honderdduizenden mensen aan dood gaan in NL.

Zorg voor een goede handhygiëne en wanneer iemand besmet is blijf ongeveer 2 meter uit de buurt. Dit virus vliegt niet zo maar door de ruimte.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk lees je niet op twitter of facebook erover? Daar gaan de raarste geruchten en schrijven mensen die (al of niet bewust) paniek lopen aan te jagen.
Gewoon overslaan die onzin.

Wat je zou kunnen doen is alleen de berichtgeving van het RIVM erover volgen, dan krijg je alleen de feiten die je echt moet weten binnen.
https://www.rivm.nl/coronavirus
nounou
Ach ja, een paar jaar geleden waren een boel mensen ineens in paniek voor sinterklaasvieringen en festivals omdat daar zomaar een aanslag zou kunnen zijn.

En de terrorclowns, hebben we ook nog gehad.

Leven wordt ingewikkeld hoor, als je voor zoveel dingen bang moet zijn.
julius schreef:
28-01-2020 13:13
Deze cijfers komen van de Chinese regering. Je weet wel, dezelfde regering die liegt over werkelijk alles.

Je gaat niet 43 miljoen mensen in quarantaine doen voor een virusje met een overlevingskans van 98%.

Maar goed, buiten dat maak ik me bijzonder weinig zorgen.
Kijk dit maakt mij bang
Alle reacties Link kopieren
In de winter van 2018/2019 zijn er in Nederland 2900 mensen gestorven aan de griep. Dus dan zou ik me daar drukker over maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zazamaenade schreef:
28-01-2020 13:20
Hopelijk lees je niet op twitter of facebook erover? Daar gaan de raarste geruchten en schrijven mensen die (al of niet bewust) paniek lopen aan te jagen.
Gewoon overslaan die onzin.

Wat je zou kunnen doen is alleen de berichtgeving van het RIVM erover volgen, dan krijg je alleen de feiten die je echt moet weten binnen.
https://www.rivm.nl/coronavirus
Precies.

En lees dit eens TO:

https://newscientist.nl/nieuws/wat-zijn ... jk-is-het/
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
28-01-2020 13:17
Beyond the age of the patient, this latest case remains of concerns to experts. In many of the other 25 virus deaths, health officials reported pre-existing conditions such as diabetes, hypertension and pulmonary infection. The patient in this case, however, did not have any comorbidity.

“This 36-year old is an enigma,” said David Heymann, a professor of Infectious Disease Epidemiology at the London School of Hygiene. “We know that the majority of people who seem to have died to date have co-morbidity and they are elderly.”

Time.com
Oh, 1 persoon dus.
Nog niet echt iets om over te stressen.

Over ebola heb ik toen wel even nagedacht: als je dat krijgt ga je gewoon dood.
Gelukkig heeft dat zich niet verspreid. Bij deze griep snap ik weinig van de ophef.
Alle reacties Link kopieren
Met de man van 33 in Duitsland gaat het goed.
oudebaas schreef:
28-01-2020 13:03
We hadden een jaar of 10 geleden de Mexicaanse griep. Nu een Mexicaans biertje.
:rofl:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
28-01-2020 13:22
Kijk dit maakt mij bang
Tussen alle relativererende berichten kies jij net de enige uit die wel angst zaait.
Je lijkt je angst bewust te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
oudebaas schreef:
28-01-2020 12:54
In China zijn nu een paar duizend besmette personen... op 1.400.000.000 (zegge één miljard vierhonderd miljoen mensen) het is dus een miniem percentage. En de autoriteiten doen er veel aan om verdere verspreiding te beperken.
Precieessss joh
AnAppleADay schreef:
28-01-2020 13:25
Tussen alle relativererende berichten kies jij net de enige uit die wel angst zaait.
Je lijkt je angst bewust te voeden.
Dat klopt.. omdat ik een koekwaus ben die gek wordt van zich zelf.
Maar ik ben blij met al jullie berichten
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
28-01-2020 13:23
Oh, 1 persoon dus.
Nog niet echt iets om over te stressen.

Over ebola heb ik toen wel even nagedacht: als je dat krijgt ga je gewoon dood.
Gelukkig heeft dat zich niet verspreid. Bij deze griep snap ik weinig van de ophef.

Nee hoor.

. Eenmaal besmet is er een grote kans op overlijden. In Afrika overlijdt meer dan de helft van de patiënten.

https://www.rivm.nl/ebola
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Deze stam van Corona is alleen gevaarlijk voor 40+.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
28-01-2020 13:45
Deze stam van Corona is alleen gevaarlijk voor 40+.
:HA:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde duomarker, en ik pik 0ok net dat ene bangmakende bericht eruit hier . Zo werkt het als je gevoelig bent voor angst (en ja, ik heb t ook op de trap en met autorijden en met andere ziektes, en dat is meer klote dan je je ooit voor kan stellen, maar heb ook de beste therapeut hiervoor 😊)

Ik lees ook alleen op rivm, skip het journaal en nieuwsapps. Dat is misschien struisvogelig, maar beter dan de paniek.
En ik heb t gevraagd aan mijn huisarts (waar ik de deal mee heb iedere angst te melden zodat ik gezonde gedachten krijg over ziektes) en die zei dat er nog geen zorgen zijn in Nederland , dat er anders echt richtlijnen naar buiten gebracht worden door rivm, dat het inderdaad vooral mensen met zwak gestel treft, maar dat het wél slim is nu bij twijfel over kind of oudere of iemand die al zwakker is met symptomen van griep eerder de huisarts te bellen dan je normaal zou doen. En dat je het niet kan voorkomen, maar wel jezelf enigszins kan "beschermen" door handen te wassen na contact met anderen of spullen die door veel mensen aangeraakt worden (deurklink, winkelwagentje etc).
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
28-01-2020 13:13
Deze cijfers komen van de Chinese regering. Je weet wel, dezelfde regering die liegt over werkelijk alles.

Je gaat niet 43 miljoen mensen in quarantaine doen voor een virusje met een overlevingskans van 98%.

Maar goed, buiten dat maak ik me bijzonder weinig zorgen.
Dit. Helemaal eens, ik denk dat het groter is dan verteld wordt. Maar dan nog, je krijgt het of je krijgt het niet. En als je er aan dood gaat, ga je er aan dood. En dan?
Overigens is het natuurlijk vreselijk om er familie of vrienden aan te verliezen. En ik kan me voorstellen dat als je kinderen hebt, je daar ook heel anders in staat.
Er is een kans dat het groots wordt en er is een kans dat het weer min of meer verdwijnt. Van SARS en MERS hebben we hier uiteindelijk ook niet heel veel gemerkt.
Maar je doet er nu echt helemaal niks aan. Bang zijn heeft zo weinig zin. Maar ja, dat weet je natuurlijk zelf ook wel en is een enorme dooddoener.
eefje677 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 14:13
3.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
28-01-2020 13:12
In 2018 zijn er in Nederland rond de 4400 mensen aan griep overleden en wereldwijd meer dan 500.000.

En jij schiet al in paniek nu er enkele tientallen mensen aan dit virus overleden zijn ....?!
yep, dit dus. Als dit al niet meer relativeert weet ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus niet meer op fora hierover lezen, je merkt bij dat soort dingen altijd weer dat mensen juist angst gaan zaaien. Zelfs in dit topic, dat er juist om draait dat iemand erg angstig is, gebeurt het nog. Beperk je gewoon tot officiële bronnen zoals het RIVM en eventueel een nieuwssite die niet al te sensatiebelust is en hou het daarbij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik volg geen enkel nieuws meer en kijk geen tv dit scheelde voor mij veel stress want je wordt geïndoctrineerd door alle berichyen, ook dat constante herhalen van hetzelfde nieuwsbericht werkt op je geest.
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel erg angstig destijds met de Mexicaanse griep, want hoogzwanger/jonge baby en een jonge peuter, dus echt de meest kwetsbare doelgroep en rondhangen in forumdiscussies maakte het toen ook alleen maar erger. Je haalt er ook geen essentiële informatie vanaf, want de mensen die daar zitten hebben echt niet meer kennis dan op officiële sites, of dingen te vertellen die je moet weten die je anders niet te horen zou krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-01-2020 13:24
:rofl:

Afbeelding
:cheers:
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik vind het toch wel naar, zo'n nieuw virus. Ik heb een jong kind met een longziekte (dus extra vatbaar) en hoop maar dat het voorbij waait.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven