Angsten Corona

28-01-2020 12:51 61 berichten
Ik weet dat er op gezondheid ook een topic is maar dit topic wilde ik toch even openen omdat ik zoveel angsten heb over t Corona virus en dat er ook in Nl heel veel doden gaan vallen.. zijn er mensen die niet bang zijn en mij wat nuchtere handvaten kunnen geven? Als ik sochtens wakker word durf ik bijna niet op Nos of Nu te kijken ;-(.. Ik maak mijzelf helemaal gek
Alle reacties Link kopieren
Tiana, dan komt er wel weer een ander virus. Zo bijzonder is het allemaal (nog) niet, maar door de enorme media aandacht ontstaat hysterie. In de media wordt het niet zo nauw genomen met feiten en fabels.

De kans dat je gewoon influenza krijgt is groter.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 15:28
11.11% gewijzigd
Fluithaas schreef:
28-01-2020 13:20

Leven wordt ingewikkeld hoor, als je voor zoveel dingen bang moet zijn.

Dat is inderdaad zo, maar mensen kiezen daar niet zelf voor. Ik ben ook angstig aangelegd, heb wellicht een angststoornis. Het is niet zo dat je 'besluit' ergens bang voor te zijn.
Je kunt ook onder een auto komen, een andere vreselijke ziekte krijgen. Dus ja, je kunt overal wel bang voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
28-01-2020 14:48
Ik vind het toch wel naar, zo'n nieuw virus. Ik heb een jong kind met een longziekte (dus extra vatbaar) en hoop maar dat het voorbij waait.
In zo'n geval snap ik je bezorgdheid wel.
Maar dat zijn de uitzonderingen.
Allemaal bangmakerij van de bovenste plank.
Door gewone griep kun je ook longontsteking krijgen en er vallen ook doden door.
Longontsteking is te genezen met antibiotica, mits je sterk bent, er op tijd bij bent en geen complicaties hebt.
Van een, uit de hand gelopen, verkoudheid kun je al longontsteking krijgen.

Dus uiteindelijk maakt het allemaal weinig uit.
De bevolking wordt vast weer bang gemaakt om de farmaceutische industrie nog rijker te maken.

Ik ben totaal niet bang en moet zelfs een beetje grinniken om het drama.
Het ene uur krijgt de vleermuis de schuld, dan toch maar weer een slang en dan weer een uit de band gesprongen aboriginal.

Over de Mexicaanse griep hoor je nu niemand meer, terwijl in 2009 iedereen panisch was.
Alle reacties Link kopieren
Een normale griep is dodelijker geloof ik. Je wordt bang omdat je overspoelt wordt door nieuwsberichten, die allemaal echt niet feitelijk zijn en ook niet relativeren.

Helaas is de kern van veel nieuws niet meer om mensen te informeren, maar om zoveel mogelijk gelezen/gezien/gehoord te worden. Een relativerende kop levert lang niet zoveel clicks op als iets lekker rellerigs.

Nog maar één generatie geleden, sterker nog, tot op 20 jaar geleden las men 1 krant, keek men naar het achtuurjournaal en luisterde men naar 1 radiozender.
En dat was dan over het algemeen ook nog eens serieuze media die waarheidsvinding hoog in het vaandel had staan. Het is dus niet gek dat je jezelf gek maakt met zoveel nieuws bullshit die helemaal niet gericht is op informatie overbrengen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/39562331046213 ... 047940601/

Uitleg van een viroloog! Vond ik wel fijn om te horen.
Alle reacties Link kopieren
Ach, zo'n tien jaar terug was er net zo'n mediahype over de mexicaanse griep.

Nieuwe ziektegevallen in Nederland werden gelijk geisoleerd in ziekenhuis.Maar 6 weken later had ik het zelf, en de dokter aan de telefoon zei gewoon uitzieken...
Bleek een "gewone"griep met wat hogere koorts.
Heisa om niks.
Overigens vind ik griep erger dan Corona.
Misschien heb je zelfs al Corona virus gehad , als je verkouden was.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel. Ik word er ook best een beetje angstig van. Vooral omdat die Chinezen niet de waarheid vertellen. Maar daarom probeer ik het nieuws over het virus zoveel mogelijk te mijden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Joh, dood gaan we allemaal. Je weet alleen nog niet wanneer en hoe.

Er zijn zat virussen en ziektes en andere ongelukken die je ook op kunt lopen. Misschien word er volgende week kanker bij je gevonden, misschien krijg je vanavond een auto ongeluk etc. Als je je overal druk over moet gaan maken dan is je leven eigenlijk daardoor voorbij.

En stop met het volgen van nieuws. Veel relaxter en rustiger.
Alle reacties Link kopieren
H

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven