anticonceptie en depressie

28-01-2011 13:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of het verstandig is om met de pil van start te gaan als je in een depressie zit? Kan de depressie daardoor nog erger worden? Alle tips zijn welkom!
Ik weet niet of het bewezen is maar bij mezelf had ik het gevoel dat de prikpil me net over de rand heeft geduwd... Ging al niet heel lekker, maar daarna dus slecht! Ben blij dat ik helemaal niet meer aan de pil of wat ook hoef, man heeft zich laten helpen! Overleg het eens met je huisarts?!
Ik merkte ook dat ik depressiever werd van de anticonceptiepil. Maar ben 'm blijven combineren met antidepressiva. Dat ging goed.
Dit is je 9e! topic alleen al dit jaar.

Misschien een keertje naar de huisarts?
Is er dan een limiet??
Ik heb jaren geleden voor het laatst de pil geslikt en begin er niet meer aan. Al als puber had ik last van neerslachtigheid tijdens pil gebruik.

Meerdere keren opnieuw de pil geslikt en ook van de Meliane( toen een va de lichtste pillen) kreeg ik last. Dus vrouwen kunnen er gevoelig voor zijn. Niet zo gek natuurlijk. Als een vrouw aanleg heeft voor depressie komt dat vaak door hormonale dis-balans en dan kan anti-conceptie het verergeren.

Heb je er al eens met je huisarts over gesproken?

Misschien kan je kijken naar alternatieven.

Je kan het ook gewoon proberen en als je je slechter gaat voelen stoppen. Dan weet je ook al een hoop meer en kan je verder kijken naar andere opties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven