Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
ja ik ken veel mensen inderdaad.
quote:impala schreef op 16 februari 2016 @ 22:02:

[...]

Jij bent geen echte INTP. Wat ben ik nu?
Geen idee. Ik was benieuwd of ass'ers istp'ers zijn, verder weet ik er ook weinig van.

Is dit topic genoemd in de Napraat ofzo? En/of wordt Huidprobleem gevolgd? Ik zie hier opeens een 'groepje' dat ik hier anders nooit zie.
.
quote:impala schreef op 17 februari 2016 @ 18:05:

Geen idee. Ik was benieuwd of ass'ers istp'ers zijn, verder weet ik er ook weinig van.

Is dit topic genoemd in de Napraat ofzo?Nee, hij kwam steeds omhoog bij mijn berichten, dus ik wilde weten wat er aan de hand was
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 15:03:

Wat zit je weer te zuigen. Pgb is voor zorg, niet voor uitjes.

Zat stichtingen die voor diverse doelgroepen wat doen.

Het is hier begonnen, de 'napraat invasie'

Toevallig nét nadat Solomio het om 14.48 in Napraat over Huidprobleem had gehad.
.
quote:impala schreef op 17 februari 2016 @ 18:24:

[...]

Toevallig nét nadat Solomio het om 14.48 in Napraat over Huidprobleem had gehad.Dat had ik toen nog niet gelezen. Ik heb hier wel vaker geschreven. Vooral als mensen onzin lopen te verkondigen.
Sorry het begon nog even te kriebelen toen ik een paar berichten over pgb las.... Ik, mijn broertje en mijn zusje hebben alle 3 een pgb en daar kan je echt niet lang leven de lol dingen van doen hoor! Ik betaal er mijn wekelijkse begeleiding van dat 'huiswerkinstituut' van, en om dat pgb te krijgen moet je tegenwoordig ook echt heel veel moeite doen. Word hier echt een beetje boos van, alsof het zo'n feestpakket is allemaal.

Ik heb vandaag echt een kutdag, bah. De hele dag het gevoel dat ik moet janken om niks, gewoon stress. Terwijl alles op zich loopt. maar ik kan even niet zo goed tegen alle drukte op stage, gezemel aan mn hoofd. Vanmiddag even lekker in de pauze een wandelingetje gemaakt, even mn hoofd leeg. En vanavond doe ik dus even lekker helemaal NIKS!
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
quote:impala schreef op 17 februari 2016 @ 18:05:

Is dit topic genoemd in de Napraat ofzo? En/of wordt Huidprobleem gevolgd? Ik zie hier opeens een 'groepje' dat ik hier anders nooit zie.1. Genoemd inderdaad, 2. Ik lees mee.
Ik doe ook even niks.

Begin me af te vragen of het wel zo'n goed idee was, dat ik mezelf heb opgelegd te bellen.

Want dat stel ik steeds uit, terwijl ik dan ándere dingen weer uitstel omdat ik eerst moet bellen van mezelf. En die andere dingen zijn belangrijker dan het bellen.

Ga even niks doen en hopen dat er in deze kwestie dan een kwartje gaat vallen.
.
quote:impala schreef op 17 februari 2016 @ 18:24:

[...]

Toevallig nét nadat Solomio het om 14.48 in Napraat over Huidprobleem had gehad.

Ik lees hier al vanaf het begin mee maar lees doorgaan liever dan dat ik schrijf hier.

Omdat ik zelf een kind met ASS heb interesseert het hele pgb verhaal me nogal en inmiddels weet ik dat het allemaal juist níet zo eenvoudig is als hier door HP gesteld wordt.
quote:impala schreef op 17 februari 2016 @ 18:29:

Ik doe ook even niks.

Begin me af te vragen of het wel zo'n goed idee was, dat ik mezelf heb opgelegd te bellen.

Want dat stel ik steeds uit, terwijl ik dan ándere dingen weer uitstel omdat ik eerst moet bellen van mezelf. En die andere dingen zijn belangrijker dan het bellen.

Ga even niks doen en hopen dat er in deze kwestie dan een kwartje gaat vallen.

Dit herken ik heel erg, ook vooral met bellen inderdaad. De hele dag het gevoel dat ik niks heb kunnen doen omdat ik eerst moet bellen van mezelf. Dat blijft dan een beetje knagen... Ik moet mezelf dan echt even een schop onder m'n kont geven, die telefoon pakken en gelijk bellen.

En daarna denken van 'oh het viel toch eigenlijk best wel mee'
You have to go on and be crazy, craziness is like heaven.
quote:tvandattum schreef op 17 februari 2016 @ 16:36:

[...]

Lieve schat: 2010. De wereld is veranderd sinds 2010.

Overigens kun je als ouder jezelf via PGB uitbetalen. Er zijn namelijk ouders die niet kunnen werken, omdat hun ernstig beperkte kind begeleiding en/of zorg nodig heeft. Die tarieven stellen echter geen ruk voor. En het is aan voorwaarden gekoppeld.

In onze gemeente kun je als mantelzorger maar een heel klein bedrag krijgen. Erg vervelend als je als alleenstaande ouder een kind met een beperking moet opvangen als het niet op school hoeft te zijn, maar toch toezicht, verzorging of continu begeleiding nodig hebben. Dat wordt dus automatisch bijstand met sollicitatievrijstelling.

Verder: mensen die met de wildste verhalen komen over zelfverrijking met PGB zouden eens een paar weken met een aantal budgethouders mee moeten lopen en wat minder de indianenverhalen die de media en sommige politici verspreiden geloven.
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 17:48:

Dat is balen. Daar heb ik geen tips voor, ik slik doorslapers.

Vannacht gelukkig een betere nacht gehad.

Meerdere keren wakker geweest wel, maar gelukkig rustig kunnen blijven.

Ik heb nogal de neiging in paniek te raken als ik niet meer in slaap kan komen, omdat ik weet dat ik me dan de volgende dag ruk zal voelen. Nu ik echter weet dat ik vrij ben, is die druk minder, en dat werkt.

Blij mee.
Je zou eens cbd olie kunnen proberen. Haal eerst eens een flesje en kijk wat het doet. Als het bevalt kun je het misschien op recept en vergoed krijgen. Kost ca 20 euro, het was in de aanbieding bij de Tuinen zag ik. Ik heb het vandaag in de vorm van smelttabletjes gekocht. Kan er nog weinig van zeggen maar heb wel het idee dat ik er rustiger van word. Qua slapen heb ik er veel positiefs over gelezen.
.
Heb het even gegoogled, maar dat er hennep in zit schrikt me wel een beetje af.
De stof waar je high van wordt (thc) zit er niet in. Ik heb vandaag 2 tabletjes genomen en ben niet high :-)

Het schijnt wel positief te werken bij mensen met autisme. Mijn psycho-edu begeleider had het erover.
.
Oh, oké.

Zou wat zijn zeg; ik high.

Ik ben zo degelijk als de neten
Van mij had er wat thc in mogen zitten;-) maar helaas... Bij de apotheek hebben ze dat trouwens wel.
.
Mijn collega met Autisme klaagt dat ze echt overprikkeld naar huis gaat. Zeker als er meer mensen ingezet worden om ons werk te doen. Dan is het ook een stuk rumoeriger. Ze werkt 32 uur. Ik vroeg haar of ze niet beter een paar uur per dag minder kan werken, tot half 3 kan ook. Maar dat wil ze niet. Want ze werkt "maar" 32 uur en ze wil het toch volhouden. Voor mij zou dit echt teveel zijn. Het scheelt denk ik dat ik hierbij een Wajong-uitkering heb en zij niet. Ik hoor dit vaker, dat het eigenlijk teveel is maar het ondanks de klachten toch maar blijven aanmodderen. Is dit omdat ze echt geen andere keus hebben of omdat ze hun handicap toch niet kunnen accepteren?

Ik vind het soms ook nog akelig dat ik minder aankan, maar ik vind kwaliteit van mijn leven toch het belangrijkst.
Hoi,

Ik heb ook een vorm van Autisme (Asperger). Momenteel ben ik opgenomen in een Autismekliniek.

Zijn er wellicht mede gebruikers van dit topic die ook ervaringen hebben met een opname in een Autismekliniek?
Ik wist niet eens dat er een kliniek voor was. Waarom ben je opgenomen, als ik vragen mag?
.
Er zijn 2 behandelgroepen speciaal voor autisme in Nederland, ik weet niet of je dat bedoelt met een kliniek?

En ja, ik geef het maar meteen toe, ik heb ook ASS.
Heel toevallig ben ik momenteel dit boek aan het lezen:

quote:hondenmens schreef op 19 februari 2016 @ 13:30:

Mijn collega met Autisme klaagt dat ze echt overprikkeld naar huis gaat. Zeker als er meer mensen ingezet worden om ons werk te doen. Dan is het ook een stuk rumoeriger. Ze werkt 32 uur. Ik vroeg haar of ze niet beter een paar uur per dag minder kan werken, tot half 3 kan ook. Maar dat wil ze niet. Want ze werkt "maar" 32 uur en ze wil het toch volhouden. Voor mij zou dit echt teveel zijn. Het scheelt denk ik dat ik hierbij een Wajong-uitkering heb en zij niet. Ik hoor dit vaker, dat het eigenlijk teveel is maar het ondanks de klachten toch maar blijven aanmodderen. Is dit omdat ze echt geen andere keus hebben of omdat ze hun handicap toch niet kunnen accepteren?

Ik vind het soms ook nog akelig dat ik minder aankan, maar ik vind kwaliteit van mijn leven toch het belangrijkst.

Ik kan uiteraard niet voor je collega spreken, maar zelf leef ik ook een stuk boven mijn belastbaarheid.

Ik werk 27u in combinatie met een gezin en man die af een toe een paar dagen tot 2 weken van huis is voor zijn werk.

Ik kan mijn 'handicap' wel degelijk accepteren, maar ik hou ook erg veel van mijn werk, en kan binnen deze baan niet minder uren werken, en een andere baan wil ik niet.

Financieel zou het ook erg moeilijk worden, zeker nu de kinderen qua studies meer en meer kosten.

Ik heb geen recht op toelagen, omdat ik te goed kan doen alsof ik een normaal mens ben

Uiterlijk ben ik dat ook: ik werk en run gezin en huishouden.

Wat het me kost aan energie, dat valt niet te bewijzen en niet in cijfers uit te drukken.

In een ideale wereld zou:

- een deel van mijn huishouden worden uitbesteed,

- de kinderen door iemand naar school gebracht worden op de dagen dat mijn man er niet is (school is 30km verder, ik rij die dagen 's ochtends 60km, dan dag werken, 's avonds terug 60km en dan nog huishouden/koken/kinders verzorgen - en school veranderen is geen optie)

- ik een extra thuisdag hebben op een dag dat de kinderen allemaal op school zijn (ik heb meer alleentijd nodig dan ik nu kan krijgen);

- ...

Dat zijn dingen die op een of andere manier allemaal geld kosten, maar die ik dus nu al niet kan betalen, laat staan als ik nog minder zou werken.

Heeft dus niks te maken met niet willen/kunnen accepteren, maar soms heb je gewoon geen andere keuze.
quote:MonicaGeller schreef op 21 februari 2016 @ 09:35:

ik rij die dagen 's ochtends 60km, dan dag werken, 's avonds terug 60km en dan nog huishouden/koken/kinders verzorgen - en school veranderen is geen optie)

Hoe hou je dit vol...

Natuurlijk kun je zeggen dat je soms geen keuze hebt, maar als ík dit zou moeten doen, zou ik instorten en ziek thuis komen te zitten.

Ik zou het echt, écht niet kunnen.

Ik heb al zo ontzettend mijn handen vol aan mezelf.

Het is echt maar goed dat ik nooit kinderen heb gekregen, want het was een fiasco geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven