Autisme,wie ook?

31-05-2015 16:01 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er meerdere dames zijn met autisme die zin hebben om mee te schrijven. Bij mij is de diagnose pas gesteld en ben al in de 30. Ze weten alleen nog niet of het Asperger is of pdd-NOS. Wil er iemand meekletsen?😊
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:36:

ja.

ik ken ook een kind dat met een arm is geboren. ouders hebben het er oprecht best zwaar mee want het kind is vier en moet echt veel geholpen worden met van alles. maar die ouders krijgen echt geen pgb hoor. t is wel superzwaar en soms zitten die ouders er ook doorheen. continu naar allerlei fysio's omdat het andere armpje ook niet honderd procent functioneert.Weet je wel hoe duur fysio is?
Life is short. Eat dessert first.
quote:tvandattum schreef op 17 februari 2016 @ 16:37:

[...]

Ook die kinderen zullen op school hun uitjes etc hebben. Je stelt je ongelooflijk aan.

Dit.

Dus.
Life is short. Eat dessert first.
niet overal is pgb voor! pgb wordt vrij snel toegkend als je een autistisch kind hebt. maar is je kind blind of doof of slechtlopend dan niet!

fysio is totaal iets anders dan je kind met begeleiding naar de film laten gaan hoor.
de kinderen met pddnos hebben toch ook op school uitjes? waarom dan ook nog met hun begeleiders?
Echt dames, geef he t op. Elke keer als het weerlegd wordt weet ze weer een nieuw "echt waar hoor" voorbeeld te verzinnen.

Zo verloopt het in elk topic.

Sommige mensen zetten hun werkzaamheden nou eenmaal voort op het forum.
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 16:34:

[...]

Kan je minder uur werken enzo.

Belachelijk.

Beter dat ouders van kinderen met een etiket de taken ouderwets verdelen. Vader werkt, moeder zorgt. Heel functioneel.

Bij homostellen gaat de mannelijkste werken. Logisch.

En een alleenstaande ouder kan er gewoon bij webcamseksen of zo, voor extra inkomen.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:40:

de kinderen met pddnos hebben toch ook op school uitjes? waarom dan ook nog met hun begeleiders?Bij mij op school niet hoor. Ook die geen pdd nos hebben niet trouwens.
Wat een vervelende wending krijgt dit topic.

En ik voel me al zo kut, omdat ik al een week amper slaap omdat het zo druk is in m'n hoofd.

Ben de afgelopen week zwaar overvraagd, ik kan er niet mee omgaan.

Ik snap niet hoe mensen het kunnen; een 'normaal leven leiden'.

Zo, dat was even mijn klaagzang.

Soms wordt het me even te veel.

Gelukkig ben ik nu een week vrij.

Ik heb het hard nodig.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:39:

niet overal is pgb voor! pgb wordt vrij snel toegkend als je een autistisch kind hebt. maar is je kind blind of doof of slechtlopend dan niet!

fysio is totaal iets anders dan je kind met begeleiding naar de film laten gaan hoor.

Wat een onzin. Zorg in natura gaat ook voor kinderen met autisme voor op evt pgb. Alleen als je kunt aantonen dat de zorg die je wilt inkopen beter voldoet dan wat de gemeente aanbiedt kun je evt een pgb krijgen.

En dat geldt voor alle beperkingen: doof, blind, autistisch, whatever.
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:35:

tvandattum

die groep kinderen bedoel ik niet. ik bedoel bv kinderen waarvan een broertje kanker heeft en de ouders daar logischerwijs continu mee bezig zijn. die kinderen krijgen niet de aandacht die ze wellicht verdienen. die kinderen willen ook weer even kind zijn en even niet die stress voelen en het verdriet van thuis. maar die kinderen krijgen geen leuke uitjes.

Wel hoor.

Toen mijn dochter jeugdige mantelzorger werd omdat ze mij moest helpen tijdens mijn herstelproces en haar vader in het buitenland werkte en dus afwezig was, had ze allerlei uitjes voor jonge mantelzorgers.

Dus, wat lul je nou?
quote:Eleonora-1 schreef op 17 februari 2016 @ 16:41:

[...]

Belachelijk.

Beter dat ouders van kinderen met een etiket de taken ouderwets verdelen. Vader werkt, moeder zorgt. Heel functioneel.

Bij homostellen gaat de mannelijkste werken. Logisch.

En een alleenstaande ouder kan er gewoon bij webcamseksen of zo, voor extra inkomen.

Maar dan krijg je Veilig Thuis weer op je dak....

Je kunt ook niks meer tegenwoordig.
quote:Lotte35 schreef op 17 februari 2016 @ 16:43:

En ik voel me al zo kut, omdat ik al een week amper slaap omdat het zo druk is in m'n hoofd.

Ik heb het hard nodig.

Wat rot dat je je zo voelt.

Hopelijk helpt de vakantie om een beetje tot rust te komen. Niet slapen sucks.
quote:Eleonora-1 schreef op 17 februari 2016 @ 16:45:

[...]

Wel hoor.

Toen mijn dochter jeugdige mantelzorger werd omdat ze mij moest helpen tijdens mijn herstelproces en haar vader in het buitenland werkte en dus afwezig was, had ze allerlei uitjes voor jonge mantelzorgers.

Dus, wat lul je nou?

En dan krijgt ze ook nog al die leuke uitjes via pgb?

Jouw dochter is een bofferT.
quote:Lotte35 schreef op 17 februari 2016 @ 16:43:

Ik heb het hard nodig.Wat mij heel goed helpt is een luisterboek luisteren als ik ga slapen. Het helpt me focussen, waardoor mijn gedachten niet zo gaan razen. Gewoon op mijn iPod.
quote:Solomio schreef op 17 februari 2016 @ 16:48:

[...]

En dan krijgt ze ook nog al die leuke uitjes via pgb?

Jouw dochter is een bofferT.

Nee hoor, via weer een andere pot van de gemeente.

Ach meid, potten te óver overal, jeweettog.
quote:Eleonora-1 schreef op 17 februari 2016 @ 16:50:

[...]

Nee hoor, via weer een andere pot van de gemeente.

Ach meid, potten te óver overal, jeweettog.Ik hartje potten.
quote:Solomio schreef op 17 februari 2016 @ 16:47:

Wat rot dat je je zo voelt.

Hopelijk helpt de vakantie om een beetje tot rust te komen. Niet slapen sucks.

Dank je wel.

Slapen is al jaren een zwak punt.

In slaap komen gaat goed, doorslapen is het probleem.

Soms slaap ik nachten zo slecht, dat ik gewoon een soort jetlag heb.

Voelt echt klote!

Maar goed.

Ben blij met mijn vrije week.
quote:Lotte35 schreef op 17 februari 2016 @ 16:59:

[...]

Dank je wel.

Slapen is al jaren een zwak punt.

In slaap komen gaat goed, doorslapen is het probleem.

Soms slaap ik nachten zo slecht, dat ik gewoon een soort jetlag heb.

Voelt echt klote!

Maar goed.

Ben blij met mijn vrije week.

Heb ik sinds een paar jaar last van. Schijnt bij de overgang te (kunnen) horen. Vreselijk vervelend en er zijn idd dagen dat ik me voortsleep, zo moe ben ik. Maar ik hoef dan gelukkig niks.

Een 'normaal leven' leiden snap ik ook niet hoor.
quote:Moiren_ schreef op 17 februari 2016 @ 16:49:

Wat mij heel goed helpt is een luisterboek luisteren als ik ga slapen. Het helpt me focussen, waardoor mijn gedachten niet zo gaan razen. Gewoon op mijn iPod.

Dank je wel voor de tip.

Alleen is in slaap komen niet het probleem.

Met een boek ben ik in no time vertrokken.

Helaas word ik (tijdens slechte nachten dan) tig keer wakker.

Weer in slaap komen is dan heel moeilijk, omdat mijn hoofd zo vol zit met een miljoen gedachten die nooit stoppen. Ontspanningsoefeningen werken soms, maar lang niet altijd.

Goed kunnen slapen is een zegen.
als je dochter mantelzorger is is dat wel ff wat anders dan als je vijf jaar bent en je vader is niet in beeld, je broer is meervoudig gehandicapt en moeder kan het ook allemaal maar moeilijk bolwerken.
Ik heb de hele pgb discussie met interesse gevolgd. Ik denk dat er in het het verleden inderdaad veel misbruik van is gemaakt, omdat het kón en dat er terecht paal en perk aan is gesteld. Of er meer geld beschikbaar is voor hulp aan (ouders) van ass'ers dan mensen/ouders van een kind met een lichamelijke handicap of hun (mantel)verzorgers weet ik niet. Dat zou ik wel oneerlijk vinden.

Maar het is nu eenmaal zo dat er enorm veel gesubsidieerd wordt. Ook vakantie en ontspanning (ik denk bv aan reisjes met de Zonnebloem). Er zijn idd potjes voor van alles en nog wat. En het is gewoon heel lastig om te bepalen wat 'erger' is en waarvoor meer/minder geld beschikbaar zou moeten worden gesteld. En om een verdeling te maken die 'eerlijk' is. Dat lijkt me ook onmogelijk. Er zal altijd enige oneerlijkheid blijven. Maar het makkelijke alternatief is alle potjes opdoeken, en daar ben ik ook niet voor.
.
Ik heb ook een probleem met doorslapen, wordt vaak veel te vroeg wakker. Gooi er van alles tegenaan, van nachtrustthee tot luisterboeken, zen-muziek, body checks en geleide meditaties op youtube. Het is idd erger geworden tijdens/na de overgang. Ik probeer me er maar niet te druk over te maken en vroeger naar bed te gaan . Dan ben ik ook vroeg wakker, maar wél eerder gaan slapen waardoor ik toch meer rust heb gekregen.
.
Doorslapen gaat bij mij redelijk de laatste tijd. Alleen kan ik nooit op tijd naar bed, heb ook last van controle dwang al 15 jaar. Als het me al eens lukt om voor 0:00 in bed te liggen, zie ik het vaak nog 01:30 worden. Er is altijd iets wat me wakker houdt. Of niet rustig genoeg in mijn hoofd óf een knorrende maag óf vaak moeten plassen. Ik sta ook altijd moe op doordeweeks. In het weekend slaap ik gerust tot 10:30.
quote:huidprobleem schreef op 17 februari 2016 @ 16:36:

ja.

ik ken ook een kind dat met een arm is geboren. ouders hebben het er oprecht best zwaar mee want het kind is vier en moet echt veel geholpen worden met van alles. maar die ouders krijgen echt geen pgb hoor. t is wel superzwaar en soms zitten die ouders er ook doorheen. continu naar allerlei fysio's omdat het andere armpje ook niet honderd procent functioneert.Jij kent ook altijd wel iemand in je omgeving/familie/kennissenkring die het ook heeft/heeft gehad. Welk probleem er op Viva ook aan de kaak gesteld wordt.
quote:Lotte35 schreef op 17 februari 2016 @ 17:03:

[...]

Dank je wel voor de tip.

Alleen is in slaap komen niet het probleem.

Met een boek ben ik in no time vertrokken.

Helaas word ik (tijdens slechte nachten dan) tig keer wakker.

Weer in slaap komen is dan heel moeilijk, omdat mijn hoofd zo vol zit met een miljoen gedachten die nooit stoppen. Ontspanningsoefeningen werken soms, maar lang niet altijd.

Goed kunnen slapen is een zegen.Dat is balen. Daar heb ik geen tips voor, ik slik doorslapers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven