Behoorlijk bezopen; Zulke rot gedachtes..

01-04-2011 01:21 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Dames bedankt voor de lieve reacties vannacht.

Stoppen na 5 wijntjes is ook gewoon beter. Niet eens qua misselijkheid of brak zijn (dat krijg ik alleen van sterke drank).. Maar puur om die gedachten te voorkomen.. Het is niet dat ik dat niet kan.. Maar als ik het zó gezellig vind en ik voel me gewoon goed, is het net alsof ik me niet kan voorstellen dat die omslag wéér gebeurt.

Relativeringsvermogen is back in the house.. Helaas blijven die gevoelens toch en beetje hangen.. Maar, dat wist ik natuurlijk al lang.
quote:Frankie33 schreef op 01 april 2011 @ 08:50:

Oh gut ik ben eens lazarus geweest. Ik hing aan de verwarming roepend om mijn moeder (die 200 km verderop zat). Ik had toen absoluut niet zo foutloos kunnen schrijven als jij vannacht. Ik kon alleen nog maar jammeren in mijn bed boven de kotsemmer.

Dat was de laatste keer.Oei... De laatste keer dat ik dát had is héul lang geleden .. Daar heb ik toch echt nog wat meer wijntjes voor nodig.. (Laat ik dat maar niet doen )
Hey Sweets,

ik wil toch even reageren ondanks dat je nu nuchter bent en er dus niet meer middenin zit.

Ik heb deze rotgedachtes heel vaak. Ik ben in 2 zeer diepe depressies geraakt en heb er een angst en paniekstoornis aan over gehouden.

Ik heb een jaar dagbehandeling gevolgd en daar is wel uitgekomen dat ik nare dingen heb meegemaakt o.a. dat ik geen opvoeding heb gehad en daardoor heb ik last van nare gedachtes. Voorbeeld: ik kreeg geen aandacht maar wilde dat wel waardoor ik het beste uit mezelf moest halen om complimentjes te krijgen. Kreeg ik niet waardoor ik nu een vreselijke perfectionist ben met faalangst (want als ik iets niet goed deed, kreeg ik dat wel te horen ).

Zo heb ik meerdere dingen, mijn gedrag is dus op bepaalde vlakken niet goed. (Gelukkig ben ik nu wel zo ver dat ik niet mezelf de schuld meer geef, dat deed ik wel en daar krijg je nog meer rotgedachtes van )

Ik heb de afgelopen weken cognitieve gedragstherapie gevolgd. In het kort: dankzij je gedachtes heb je gevoel en daar gedraag je je naar. In jouw geval is dat: ze vinden me niet leuk (aankomende zaterdag), ik voel me teleurgesteld/verdrietig/boos en je gedrag slaat om, je bent negatief. (Dat je het niet laat merken is omdat je een masker opzet, je bent gekwetst, natuurlijke reactie).

De eerste 20 jaar van je leven word je gevormd. Dus ook je gedachtes. En dus je gevoel en gedrag. Ze noemen dit automatische gedachtes, ze zijn er in gesleten en je merkt eigenlijk niet dat ze er zijn. Door middel van g-schema's/cognitieve gedragstherapie word je je bewust van je gedachtes en gedrag.

Want jij zegt zelf, het is of je *knip van je vingers* omslaat, uit het niets. Maar dat was het niet. Er zijn heel veel gedachtes aan vooraf gegaan.

Omdat je zegt dat je 'in behandeling' bent, wilde ik je hier even op wijzen. Ik boek geweldige resultaten hiermee maar waarschuw je wel: het is vreselijk confronterend.

Succes! Chooc

(Ps. Ik forum mobiel dus lees nooit 'losse' topics terug. Mocht je me zoeken heb ik een topic op Psyche: goede dag, slechte dag.)
Hey Chooc,

ik zal toch ook even hier reageren..

Wat fijn om te lezen dat jij zulke goede resultaten boekt!

Ik heb exact dezelfde klachten als jij (al ligt de oorzaak anders) en ben inderdaad in behandeling. Cognitieve gedragstherapie is daar een groot onderdeel van. Zoals je al zei: Ontzéttend confronterend..

Ik doe geen makeup op als ik naar mijn psych ga .. Anders kom ik er vandaan als een pandabeertje.

Ik ga es ff kijken op je topic.
Haha die panda-ogen, zo herkenbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven