Belangrijk nieuws over de psychiatrie

04-07-2007 12:59 785 berichten
Alle reacties Link kopieren
ADHD:

www.fonteine.com/adhd.html

Nieuws over psychiatrie en farmaceutische bedrijven:

www.ncrm.nl/nieuws.htm

Kan Ritalin psychotisch maken?

www.haesbrouck.be

Laaste nieuws:

www.psychiatrie.nu
Ik heb nu geen genoeg tijd om alle artikelen te lezen, moet werken, maar ga ze zeker lezen. Ik sta niet negatief tegenover de zogenaamde 'alternatieve' behandelwijzen, maar heb helaas uit directe omgeving voorbeelden waarbij ik niet denk dat een bepaald dieet de oplossing is. Ten eerste omdat de persoon in kwestie er volledig achter moet staan en iemand die chronisch psychotisch is zie ik geen dieet volgen in het belang van zichzelf. Daarbij twijfel ik over de efficiency ervan. Wel besef ik dat bepaalde dieeten een positieve invloed kunnen hebben bij bepaalde ziektes, maar toch denk ik niet dat iemand die 7jaar lang psychotisch is, gebaat is bij deze methode..(en het ook nog eens zelf moet willen ondergaan) Nogmaals, heb niet alles gelezen, maar ga dit zeker doen. Gewoon uit belangstelling en nieuwsgierigheid.
astrada01 schreef op 17 januari 2008 @ 17:15:

[...]

Dat begrijp ik wel Eleonora,

maar met alleen maar discussieren overtuig ik helemaal niemand!

Nu word er al geroepen van "Astrid, Scientology, Sekte!"

Als ik geen enkele link zou plaatsen zou waarschijnlijk helemaal niemand me meer geloven en zullen de "tegenaanvallen" alleen nog maar persoonlijk zijn...

Dan komen er denk ik alleen nog maar van die vragen van "maar Astrid heb je dan iets erg meegemaakt in de psychiatrie dat je zo slecht over ze denkt?" of insinuaties van een gelijke vorm...

Omdat dat te voorkomen hou ik het liever een beetje afstandelijk en informatief.

Ik hoorde Iwan Wolffers laatst nog zeggen op tv dat hij ALTIJD reacties krijgt van boze en verontwaardigde moeders omdat hij nu eenmaal vaak zegt wat een ander nu net niet wil horen of lezen.

En daar sluit ik me bij aan.

Waarom wil je zo graag mensen overtuigen. Denk je niet dat mensen voor zichzelf kunnen bepalen wat de positieve - en negatieve kanten van de psychiatrie zijn? Ik denk ook niet dat je werkelijk begrijpt waar Eleonora op doelt, al zeg je van wel want vervolgens klap je er weer tig links op. Het is 'overkill'.

Als je mensen zo graag wilt overtuigen, moet je ze niet overvoeren. Dan sla je de plank mis.

Je mag het best informatief houden maar dat mensen beginnen te denken dat je misschien lid bent van een sekte of iets dergelijks zou ook kunnen komen omdat je hier nogal 'gedreven' mee bezig bent. Je wilt zo graag dat mensen hetzelfde vinden als jij, daar doe je zo hard je best voor dat je eigenlijk het tegenovergestelde bereikt.

Geen idee wie die Iwan is maar als hij het net zo brengt als jij kan ik me wel voorstellen dat mensen daar geïrriteerd van kunnen raken.

Helaas begint het nu een beetje weer op een topic te lijken van 'is de psychiatrie slecht of niet' en het ging dacht ik om een tentoonstelling. Laten we het eens hebben over wie er van plan is erheen te gaan en wat je denkt te gaan zien. Denk je dat het objectief kan zijn met zo'n titel?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Advies:

STOP HIERMEE.

Of open een topic: Negers, een industrie des doods. Zie je meteen in hoe ridicuul het is.

En dan toon je wel lef, moet ik zeggen.
Ik vind het klare bullshit sorry dat ik het zeg. Ik ben al sinds mijn 15e onder behandeling in de psychiatrie en heb alleen maar goede ervaringen.De "psychiatrisch patient" van tegenwoordig heeft inbreng in zijn/haar eigen behandeling. Gedwongen opnames zijn er niet voor niets.Misschien ben je zelf een beetje bang voor deze kant van het leven?Ik bedenk me altijd maar dat er meer gekken buiten de hekken lopen dan erbinnen.Zo kortzichtig als ik het hier lees heb ik het nog nooit gezien.Alleen als je zelf ervaring hebt kun je erover meepraten. We leven niet meer in de middeleeuwen en,misschien voor jou onbegrijpelijk, de "psychiatrisch patient" van tegenwoordig word gewoon als volwaardig mens aangezien.

Ooeeh spooky shit!
Astrid, ik ken je helemaal niet, de enige reden dat ik aan een rare sekte dacht bij het zien van de topictitel was omdat ik daar gisteren een docu over zag van BBC's Panorama, plus dus die Cruise. Prijs verder rustig 'The Bell Jar" van Plath aan en adviseer mensen 'One flew over the Cuckoo's Nest' te lezen dan wel kijken, maar die links komen inderdaad een beetje obsessief over. On topic: ik ga niet naar die tentoonstelling. Dat is namelijk een onwaarschijnlijk pleuriseind van mij vandaan en da's niet alleen geografisch gezien, gezien Yamuna's eerste post.
shahla schreef op 17 januari 2008 @ 17:43:

[...]

Waarom wil je zo graag mensen overtuigen. Denk je niet dat mensen voor zichzelf kunnen bepalen wat de positieve - en negatieve kanten van de psychiatrie zijn? Ik denk ook niet dat je werkelijk begrijpt waar Eleonora op doelt, al zeg je van wel want vervolgens klap je er weer tig links op. Het is 'overkill'.

Als je mensen zo graag wilt overtuigen, moet je ze niet overvoeren. Dan sla je de plank mis.

Je mag het best informatief houden maar dat mensen beginnen te denken dat je misschien lid bent van een sekte of iets dergelijks zou ook kunnen komen omdat je hier nogal 'gedreven' mee bezig bent. Je wilt zo graag dat mensen hetzelfde vinden als jij, daar doe je zo hard je best voor dat je eigenlijk het tegenovergestelde bereikt.

Geen idee wie die Iwan is maar als hij het net zo brengt als jij kan ik me wel voorstellen dat mensen daar geïrriteerd van kunnen raken.

Helaas begint het nu een beetje weer op een topic te lijken van 'is de psychiatrie slecht of niet' en het ging dacht ik om een tentoonstelling. Laten we het eens hebben over wie er van plan is erheen te gaan en wat je denkt te gaan zien. Denk je dat het objectief kan zijn met zo'n titel?

Objectief moet het wel zijn anders zou deze tentoonstelling helemaal niet kunnen en mogen plaatsvinden.

goed, al die links...

Eigenlijk is één link ook wel voldoende, ze zijn allen toch bijna synoniem aan elkaar.

Maar goed iemand kan z'n voorkeur hebben, misschien leest de een liever iets van Ron Fonteine dan van Henk Mutsaers of juist andersom.

En uiteindelijk heeft de lezende persoon de mogelijkheid om de rest ook te lezen.

Overvoeren is denk ik dan toch beter dan ondervoeren.

Ondervoeren is meer iets voor een psychiater, die heeft een boekenkast vol boeken, een 12-jarige studie achter de rug, meerdere websites gelanceerd en folders uit gegeven maar hij verteld jou niets bruikbaars omdat hij het zelf ook niet weet.

De opmerking dat het tegenovergestelde bereikt word ben ik het dan ook niet mee eens.
Digitalis schreef op 17 januari 2008 @ 17:58:

Advies:

STOP HIERMEE.

Of open een topic: Negers, een industrie des doods. Zie je meteen in hoe ridicuul het is.

En dan toon je wel lef, moet ik zeggen.
Digitalis is een oude bekende, ik weet niet meer welke maar de discussie vast toch al gevoerd en vast gelopen of zoiets?
moeders schreef op 17 januari 2008 @ 18:16:

Ik vind het klare bullshit sorry dat ik het zeg. Ik ben al sinds mijn 15e onder behandeling in de psychiatrie en heb alleen maar goede ervaringen.De "psychiatrisch patient" van tegenwoordig heeft inbreng in zijn/haar eigen behandeling. Gedwongen opnames zijn er niet voor niets.Misschien ben je zelf een beetje bang voor deze kant van het leven?Ik bedenk me altijd maar dat er meer gekken buiten de hekken lopen dan erbinnen.Zo kortzichtig als ik het hier lees heb ik het nog nooit gezien.Alleen als je zelf ervaring hebt kun je erover meepraten. We leven niet meer in de middeleeuwen en,misschien voor jou onbegrijpelijk, de "psychiatrisch patient" van tegenwoordig word gewoon als volwaardig mens aangezien.

Ooeeh spooky shit!

Mag ik vragen of je toevallig een ideale patiënt ben voor de psychiatrie?

Zo iemand die een gemiddelde van een paar duizend euro per jaar oplevert voor de industrie, iemand die gelooft in een pseudo-ziekte, iemand die begrip en een luisterend oor krijgt van een GGZ-medewerker wanneer het nodig is, iemand die genoeg verantwoordelijkheden in het leven heeft en daarom zelden tot nooit doorflipt, iemand die er van overtuigd is dat ze de psychiatrie echt nodig heeft, iemand die netjes en met mate AD'tjes of Benzo's slikt of heeft geslikt of af en toe slikt, iemand die dus zelden een isoleercel heeft gezien de laatste jaren, iemand die ook niet met andere gedwongen maatregelen of dreigementen te maken krijgt, iemand met wie het best wel goed gaat eigenlijk??

Als het zo is wat ik suggereer dan is dat een ideaal voorbeeld hoe men elkaar aanvult in deze industrie.

Het is geven en nemen, vraag en aanbod.

Opleidingsniveau doet er dan niet toe, de één kan haar ei kwijt en de ander vult haar portemonnee en de werkenden betalen ervoor!

Mijn vraag is dan als volgt: "waarom moet zoiets 100 euro per uur kosten en een vermogen aan medicatie voor de belasting- en premiebetaler" terwijl een ervaringsdeskundige best wel voor een tientje per uur of zelfs gratis aan de slag wil?

HET ZOU KUNNEN DAT IK ER HELEMAAL NAAST ZIT.

Dan biedt ik mijn excuses aan en neem ik mijn woorden terug.

ben niet eng, ben gewoon normaal.

gelukkig maar vind ik zelf
@astrada

je zit er idd helemaal naast, ten eerste als het zo goed zou gaan zou ik niet al 16 jaar in behandeling zijn of wel?

Ten tweede weet ik maar al te goed hoe een isoleercel er van binnen uitziet. Daarnaast durf ik best toe te geven dat,wanneer ik geen hulp had gekregen,mijn man en zoon mij nu op de begraafplaats hadden kunnen bezoeken.Elke industrie draait om geld en macht.Waarom zou een chirurg wel duizenden euro's mogen verdienen en een psychiater niet? Beide beroepen brengen veel verantwoordelijkheden met zich mee. Hierbij denk ik aan het toedien van juiste medicatie en het weten hoe te handelen in bepaalde situaties. Ja medicijnen kosten een hoop geld. Maar al koste het me 2000 euro in de maand, dan nog betaalde ik die. Niet alleen de psychiatrie maakt misbruik van de consument,noem eens 1 tak die dat niet doet.Als ik honger heb eet ik een boterham die ik zelf moet betalen.Als ik een stofje in mijn hersenen mis betaal ik met alle liefde dat stofje.Zonder dat stofje is mijn leven ondraaglijk,net zoals het hebben van honger een leven ondraaglijk maakt.Net als een diabeet dood gaat zonder de insuline,die ook weer geld kost.

In hoeverre ben je zelf een ervaringsdeskundige? Ik ben namelijk van mening dat , wanneer je op het randje van de afgrond zit,geld het laatste is waar je je zorgen over maakt.Materie staat niet boven geluk.

Ik vraag me af in hoeverre er van jouw kant uberhaupt begrip is voor deze situaties.Het leven wat holistischer en emotioneler bekijken zou inzicht kunnen verschaffen.

Mensen die niet geholpen willen worden zullen altijd negatief reageren op de behandelaars etc.Als je alleen op hen afgaat krijg je mijn inziens een zeer vertekend beeld.
Astrada, op zich vind ik het altijd leuk/boeiend om te zien als iemand ergens heel erg begeistert over is. En dan kan dat een huisdier zijn tot aan een bepaalde hobby of zelfs geloofsovertuiging. Maakt me niks uit. Ergens met elkaar over discussiëren, prima. Daar is een forum als dit voor in het leven geroepen maar je kunt overdrijven en té hard pushen om je standpunt duidelijk te maken. Ik vind dat jij dat doet, al zul je het ongetwijfeld goed bedoelen en wil je voor iedereen het beste en wat jou betreft is dat een wereld zonder psychiatrie. Jammer dat je er zo over denkt maar als dat jouw standpunt is, geen probleem.

Ook ik ben blij dat ik steun had van de wetenschap, de psychiatrie in dit geval. Daar kan niemand mij vanaf bengen, al staan er duizend links met artikelen. Ik baseer me op de wetenschap, niet op de pseudo wetenschap en de wetenschap is en blijft voor mij een stuk betrouwbaarder dan methodes die alternatieven er op na houden om geestelijke aandoeningen te behandelen of te genezen.

Als iemand baat heeft bij een alternatief genezer dan juich ik dat toe. Voor die ander. Voor mijzelf heb ik mijn eigen ideeën en die wil ik best delen, maar ik zal ze niemand door de strot duwen en dat gevoel krijg ik wel bij jou. Wat jij denkt en vindt, al onderbouw je dat met vele artikelen, is slechts jouw kijk op de zaak. Voor jou de waarheid, voor mij niet.
moeders schreef op 17 januari 2008 @ 20:03:

@astrada

je zit er idd helemaal naast, ten eerste als het zo goed zou gaan zou ik niet al 16 jaar in behandeling zijn of wel?

Ten tweede weet ik maar al te goed hoe een isoleercel er van binnen uitziet. Daarnaast durf ik best toe te geven dat,wanneer ik geen hulp had gekregen,mijn man en zoon mij nu op de begraafplaats hadden kunnen bezoeken.Elke industrie draait om geld en macht.Waarom zou een chirurg wel duizenden euro's mogen verdienen en een psychiater niet? Beide beroepen brengen veel verantwoordelijkheden met zich mee. Hierbij denk ik aan het toedien van juiste medicatie en het weten hoe te handelen in bepaalde situaties. Ja medicijnen kosten een hoop geld. Maar al koste het me 2000 euro in de maand, dan nog betaalde ik die. Niet alleen de psychiatrie maakt misbruik van de consument,noem eens 1 tak die dat niet doet.Als ik honger heb eet ik een boterham die ik zelf moet betalen.Als ik een stofje in mijn hersenen mis betaal ik met alle liefde dat stofje.Zonder dat stofje is mijn leven ondraaglijk,net zoals het hebben van honger een leven ondraaglijk maakt.Net als een diabeet dood gaat zonder de insuline,die ook weer geld kost.

In hoeverre ben je zelf een ervaringsdeskundige? Ik ben namelijk van mening dat , wanneer je op het randje van de afgrond zit,geld het laatste is waar je je zorgen over maakt.Materie staat niet boven geluk.

Ik vraag me af in hoeverre er van jouw kant uberhaupt begrip is voor deze situaties.Het leven wat holistischer en emotioneler bekijken zou inzicht kunnen verschaffen.

Mensen die niet geholpen willen worden zullen altijd negatief reageren op de behandelaars etc.Als je alleen op hen afgaat krijg je mijn inziens een zeer vertekend beeld.

Helemaal naast? Geloof ik niet.

Kan dat ook wat specifieker?

Heb je nu de laatste jaren in de isoleer gezeten of niet?

Medicatie gebruik je dus wel, AD's of Benzo's? Ik gok AD's.

16 jaar in behandeling zegt helemaal niets, ja dat bewijst juist het tegenovergestelde dat de psychiatrie namelijk niet geneest alleen maar verdooft en afhankelijk maakt...

Stofje in de hersenen wat mist? en wat het gedrag zou beïnvloeden? Vergelijken met insuline bij een diabeet?

Dit is één van de allergrootste meest succesvolste leugens/marketingsoffensieven/kreten ooit geweest door de psychiatrie gelanceerd!!!!

99 procent van de bevolking is er in getrapt.

In zo ongeveer elk psychiatrisch boekje staat dit sprookje...

Maar je gaat niet met je tijd mee, er zijn al lang weer nieuwe leugens op de markt!

Je zult ongetwijfeld zeer moeilijke momenten in je leven hebben gehad, dat geloof ik direct.

Wat ik me afvroeg is hoe de situatie de laatste jaren was, of het geen "gewoonte" is geworden...
@ astrada

Ik vind dat je extreem ver gaat in het vragen van zeer persoonlijke dingen. Maar goed, ja ik ben 2007 meerdere malen gedwongen opgenomen geweest en heb meerdere keren de isoleer bewoond.

De psychiatrie geneest niet omdat ik een ers stoornis heb die niet te genezen valt. Ik gebruik stemmingsstabillisatoren en sinds ik die gebruik weet ik mijn hoofd boven water te houden. Daarnaast kun je je ook nog gaan afvragen wat de oorzaak is van mijn problemen maar die zal ik nooit delen met mensen zoals jij.

Dat jij zo'n antipathie hebt tegen de psychiatrie wil niet zeggen dat mijn waarheid een leugen is.

Ik weet wat mijn ziekte inhoudt en ook wat er gebeurd als ik geen medicatie neem.

Op mij kom je over als een betweterig persoon die haar mening zo door iemand zijn strot wil duwen dat je daarin andermans argumenten niet eens serieus wilt nemen. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat jij degene bent die nooit iets heeft meegemaakt,anders had je wel begrip voor je medemens.

Maar aangezien jij alle wijsheid in pacht hebt nodig ik je van harte uit om mijn ers voor een jaar over te nemen. Je probeert mij op een zeer onaangename en respectloze manier duidelijk te maken dat mensen als ik geloven in sprookjes en leugens en bla bla. Mijn vraag aan jou is Geloof jij in jezelf als persoon? Ik namelijk wel.

Daarmee ben ik dus ook wel van mening dat enige discussie met jou volkomen tijdsverspilling is. En of jij mij nou gelooft of niet...who cares anyway. Ik schaam me er niet voor dat mijn leven leef op de manier dat ik hem leef.

Had ik in jouw schoenen gestaan was dat zeker weten een heel ander verhaal geweest. Ik geloof niet dat ik hier de "zieke"ben
moeders schreef op 17 januari 2008 @ 20:53:

@ astrada

Ik vind dat je extreem ver gaat in het vragen van zeer persoonlijke dingen. Maar goed, ja ik ben 2007 meerdere malen gedwongen opgenomen geweest en heb meerdere keren de isoleer bewoond.

De psychiatrie geneest niet omdat ik een ers stoornis heb die niet te genezen valt. Ik gebruik stemmingsstabillisatoren en sinds ik die gebruik weet ik mijn hoofd boven water te houden. Daarnaast kun je je ook nog gaan afvragen wat de oorzaak is van mijn problemen maar die zal ik nooit delen met mensen zoals jij.

Dat jij zo'n antipathie hebt tegen de psychiatrie wil niet zeggen dat mijn waarheid een leugen is.

Ik weet wat mijn ziekte inhoudt en ook wat er gebeurd als ik geen medicatie neem.

Op mij kom je over als een betweterig persoon die haar mening zo door iemand zijn strot wil duwen dat je daarin andermans argumenten niet eens serieus wilt nemen. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat jij degene bent die nooit iets heeft meegemaakt,anders had je wel begrip voor je medemens.

Maar aangezien jij alle wijsheid in pacht hebt nodig ik je van harte uit om mijn ers voor een jaar over te nemen. Je probeert mij op een zeer onaangename en respectloze manier duidelijk te maken dat mensen als ik geloven in sprookjes en leugens en bla bla. Mijn vraag aan jou is Geloof jij in jezelf als persoon? Ik namelijk wel.

Daarmee ben ik dus ook wel van mening dat enige discussie met jou volkomen tijdsverspilling is. En of jij mij nou gelooft of niet...who cares anyway. Ik schaam me er niet voor dat mijn leven leef op de manier dat ik hem leef.

Had ik in jouw schoenen gestaan was dat zeker weten een heel ander verhaal geweest. Ik geloof niet dat ik hier de "zieke"ben

Je hoefde geen enkele vraag te beantwoorden, dat is je eigen keuze geweest.

Als je in 2007 opgenomen bent geweest dan zat ik er op dat punt volledig naast, excuses daarvoor.

Maar goed,

mijn visie over de psychiatrie blijft onveranderd.

Een ervaringsdeskundige ben ik zeker wel, maar ik heb ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor anderen en mezelf.

Ik weet dat als je een "psychiatrische stoornis" niet wilt hebben je hem dan ook niet hoeft te hebben.

Een psychiatrische stoornis is psychisch maar niet chronisch of erfelijk.

Psychisch betekent dat je zelf bepaald of je hem hebt of niet.

Die keuze aan jou, niet aan de psychiater.

Als jij wilt dat je stoornis verdwijnt dan zul je geestelijk maar ook lichamelijk het gevecht moeten aangaan. Je stoornis zal dan als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Een psychiater is geen wetenschapper op het psychische vlak.

Hij staat alleen in zijn hypothese dat er zoiets bestaat als een "psychische stoornis", andere echte wetenschappers delen zijn mening niet. En natuurlijk wil hij graag serieus gevonden worden, vooral door zijn patiënt, jij dus.

Hij wil dus graag dat je zijn geloof met hem deelt....

Ik heb dus denk ik wel begrip voor mijn medemens, praat niemand een ziekte aan, drogeer geen medemensen en heb geen verheven macht om over een ander zijn vrijheid te beslissen.
Ik heb schizofrenie nog nooit,als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.
astrada01 schreef op 17 januari 2008 @ 19:19:

[...]

ben niet eng, ben gewoon normaal.

gelukkig maar vind ik zelf

Weet je dat de grootste gekken van zichzelf denken dat ze normaal zijn? Niet zíj ijn gek, nee de rest van de wereld is gek!

Af en toe twijfelen of je wel helemaal bij je gezonde verstand bent, schijnt een teken te zijn van gezond verstand.
Tuurlijk hoor en als je tegen je tumor praat slinkt hij ook?Wat een flauwekul allemaal zeg.
maansa schreef op 18 januari 2008 @ 00:08:

Ik heb schizofrenie nog nooit,als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.
Heb een keer een verward iemand weer helder gekregen door hem 4 liter water op een dag te laten drinken, hem tientallen mineralen, spoorelementen en vitamines te laten gebruiken en elke dag vis, verzadigde vetten, zo min mogelijk M.O.plantaardige vetzuren, biologisch sap en groente te laten drinken en eten...

Het heeft niet lang geduurd voordat hij weer de fout in ging maar goed het resultaat was er tijdelijk.

Ik ben trouwens geen orthomoleculaire genezer, het is dus niet mijn vak.

Om het precies goed te doen is een uitgebalanceerd dieet en zijn aanvullende voedingssupplementen nodig dat is mijn overtuiging.

De persoon die het echt goed uit kan leggen is Henk Mutsaers.

http://www.uitdaging.net/

in een paar uurtjes kun je via zijn site meer leren over voeding dan een diëtist in een paar jaar geleerd heeft.

Ook op www.fonteine.nl kun je genoeg ware feiten vinden...

maar ook op http://kernkracht.org/

en op http://www.scdiet.nl/

http://www.dewegterug.nl/

je moet het wel willen weten natuurlijk...
moeders schreef op 18 januari 2008 @ 11:26:

Tuurlijk hoor en als je tegen je tumor praat slinkt hij ook?Wat een flauwekul allemaal zeg.

Lichamelijke ziektes zijn geen geestelijke ziektes, zolang je daar geen verschil in ziet in een discussie zinloos.

Het ene kan het andere wel beïnvloeden.

Maar je moet ook ff wat beter lezen de volgende keer, ik zei dat je OOK lichamelijk de strijd moest aangaan.

Afkicken dus, meer dan 95 procent van de bevolking heeft tekorten, bijna iedereen heeft wel opgehoopte vergiftingen en verzuringen.

Sommigen zijn net wandelende medicijnenpotten!

Afkicken uiteraard onder begeleid van een niet-drugs-dealer, geen psychiater zoals je begrijpt....
astrada01 schreef op 17 januari 2008 @ 19:00:

[...]

Objectief moet het wel zijn anders zou deze tentoonstelling helemaal niet kunnen en mogen plaatsvinden.

goed, al die links...

Eigenlijk is één link ook wel voldoende, ze zijn allen toch bijna synoniem aan elkaar.

Maar goed iemand kan z'n voorkeur hebben, misschien leest de een liever iets van Ron Fonteine dan van Henk Mutsaers of juist andersom.

En uiteindelijk heeft de lezende persoon de mogelijkheid om de rest ook te lezen.

Overvoeren is denk ik dan toch beter dan ondervoeren.

Ondervoeren is meer iets voor een psychiater, die heeft een boekenkast vol boeken, een 12-jarige studie achter de rug, meerdere websites gelanceerd en folders uit gegeven maar hij verteld jou niets bruikbaars omdat hij het zelf ook niet weet.

De opmerking dat het tegenovergestelde bereikt word ben ik het dan ook niet mee eens.

Ik had ook niet de illusie dat je het met me eens zou gaan zijn. Maar laten we wel wezen, hoeveel mensen heb je nu overtuigd van jouw visie dat de psychiatrie en wat ermee samenhangt enkel en alleen maar slecht is voor de mens?

Zelf denk ik niet dat die tentoonstelling echt helemaal objectief is, want vlak eronder op die site staat een filmpje van vijf minuten en dat druipt van de wil en de drang om mensen toch vooral in te laten zien dat ze zich verre moeten houden van de psychiatrie. Werkelijk waar geen een spreker in het filmpje ziet ook nog de positieve dingen die te bereiken zijn of zijn bereikt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik begrijp echt wel wat je probeert te zeggen. Ik heb net ook je verhaal op een ander topic gelezen. In sommige opzichten ben ik het met je eens. Jaren geleden was ik vreselijk depressief.Pas op het moment dat ik zelf zoiets had van "Nou is het gedonder afgelopen" voelde ik ook de kracht om zonder enige hulp verder te gaan.

Tot zover kan ik dus ook meekomen in je verhaal. Ik vind het ook mooi dat jij het zo hebt ervaren en daardoor beter je leven weet in te delen.

Helaas gaat dat niet voor iedereen op. Wat doe op het moment dat je je klote voelt maar niet weet wat de oorzaak is en hoe je er mee om moet gaan?

En of een psychische stoornis nu wel of niet bestaat is niet zo relevant. Als je gelooft dat een stoornis bestaat zul je ook moeten geloven in de behandeling van die stoornis. Ik geloof daarbij in de hulp van medicatie, jij niet. Prima dat is een verschil van mening en dat geeft niks.

Wat je zei over dat een diagnose tegenwoordig wel heel snel word gegeven ben ik ook volkomen met je eens. Ieder druk kind heeft adhd tegenwoordig en ik ben ook van mening dat dat niet altijd juist is.

Waar ik mij eigenlijk gewoon heel erg aan stoor is de manier waarop je mensen met een psychische stoornis bejegend. Ikzelf was altijd verpleegkundige,heb zowel in de ouderenzorg als in de psychiatrie gewerkt. Als ik een ding van mezelf durf te zeggen is het wel dat ik een meelevend persoon ben. Ookal begrijp ik een ander of zijn/haar problemen niet,dn nog zul je mij nooit horen zeggen dat alles maar onzin is.Jij zegt uiteindelijk dat mensen zich een stoornis laten aanpraten en dat alle psychiaters leugenaars zijn. Hoe verklaar je dan het gedrag voor de gestelde diagnose? Creeert iedereen zijn eigen angsten,problemen,emoties etc?

Zelfmoord is in jouw ogen dan ook de schuld van de psychiatrie? Mensen die zo met zichzelf in de knoop zitten dat de dood uiteindelijk het enige is wat hen rust bied?

Vertel je dat ook aan nabestaanden? Hoe kun je zo'n denkwijze rechtrekken naar de wereld? Kortom je noemt jezelf heel begripvol naar andere mensen.Erkend psychische problemen en zegt tegelijkertijd dat iemand het zichzelf aandoet?

Sexueel misbruik,trauma's,verwaaslozing door ouders enz.Allemaal oorzaken van psychische problemen .En jij wilt zeggen dat als je maar tegen jezelf zegt dat je daar mee moet leren leven alles vanzelf over gaat?

Voor zulke situatie helpt een flesje biologisch sap echt niet hoor. Ik vind het allemaal nogal kortzichtig
Lees eens op de site van de stichting Skepsis Astrada. Er zal een wereld voor je opengaan. Ik plaats de link even niet, je kunt het vast zelf vinden, je bent (denk ik) een intelligent mens, alleen draaf je door in het erd oorheendrukken van je mening wat mij betreft. Wat voor jou werkt hoeft voor een ander niet te werken en andersom.

Ik voor mij wil altijd en dan ook altijd een consult bij een dokter met een rijkserkende diploma aan de muur en dat zeg ik door schade en schande wijsgeworden want ik bén wat behandeld voor van alles en nog wat in mijn leven. Ik moet niks hebben van flesen water die mij weer helder zouden krijgen, mij geadviseerd door iemand die dat ook allemaal maar heeft van een persoon die geen dokter is. Ik geloof daar simpelweg niet in en ik heb - omdat ik opgegroeid ben in het alternatieve circuit - behoorlijk wat mensen ten onder zien gaan, zowel geestelijk als lichamelijk omdat ze zich niet tot de wetenschap maar tot de psuedo wetenschap wendden.

Voor mij wil ik dat dus niet maar ik gun jou een vredig leven met de keuzes die jij maakt op gezondheidsgebied. Want als het voor jou wel werkt vind ik dat fijn voor jou, het zou prettig zijn als jij ook andersmans visie zou kunnen respecteren zonder daar doorlopend vraagtekens bij te zetten. Accepteer dat niet iedereen denkt zoals jij en je leven wordt er een stuk leuker op.
Ik heb met interesse een aantal doorgelinkte artikelen gelezen en ook de discussie over dit onderwerp. Heb al eerder aangegeven dat ik niet denk dat bijvoorbeeld een cronisch psychotisch persoon gebaat is bij een bepaald dieet. Ik sluit mij volkomen aan bij Moeders en Eleonora (mijn complimenten over moeders schrijfstijl, hoe duidelijk en beheerst, ik had het niet beter kunnen zeggen) ..

Wilde toch nog even een puntje aankaarten wat Astrada heeft genoemd, dat een psychiatrische stoornis niet chronisch of erfelijk kan zijn. Een groot vraagteken voor mij. Ik heb helaas een familie vol met mensen met een dergelijke aandoening. Is dat dan toeval? En toevallig ook cronisch? Misschien kun jij ze dat even vertellen, dat hetgeen zij meemaken eigenlijk helemaal niet echt zo is (over psychoses gesproken) Ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop jij iets duidelijk probeert te maken; het heeft een volkomen averechtse werking. Daarbij wals je over andermans serieuze problemen door ze niet serieus te nemen. Als voorbeeld; de manier waarop je moeders reactie in twijfel trekt, heftig! Ook ben ik benieuwd naar de diagnose die bij jou ooit is gesteld? Begreep dat je persoonlijke ervaring had in de psychiatrie? Zonder al te lullig te willen klinken, denk ik toch dat het misschien een of ander zou verklaren..
[quote]astrada01 schreef op 18 januari 2008 @ 11:43:

[...]

Heb een keer een verward iemand weer helder gekregen door hem 4 liter water op een dag te laten drinken, hem tientallen mineralen, spoorelementen en vitamines te laten gebruiken en elke dag vis, verzadigde vetten, zo min mogelijk M.O.plantaardige vetzuren, biologisch sap en groente te laten drinken en eten...

Het heeft niet lang geduurd voordat hij weer de fout in ging maar goed het resultaat was er tijdelijk.

Inderdaad, zoals ik al eerder heb gezegd; stel het zou werken, dan zou diegene volkomen achter het dieet moeten staan en dit ook moeten volhouden in het belang van zichzelf. Het vervelende is dat veel mensen met een psychiatrische stoornis het belang van behandelingen niet in zien en de ziekte sowieso moeilijk kunnen accepteren. Al werkte het tijdelijk, het heeft niet lang geduurd voordat hij weer de fout in ging. Het heeft dus geen effect gehad. Het dieet heeft misschien voor even de zichtbare symptomen weggehaald, maar de ziekte zelf was niet verdwenen.
moeders schreef op 18 januari 2008 @ 12:12:

Ik begrijp echt wel wat je probeert te zeggen. Ik heb net ook je verhaal op een ander topic gelezen. In sommige opzichten ben ik het met je eens. Jaren geleden was ik vreselijk depressief.Pas op het moment dat ik zelf zoiets had van "Nou is het gedonder afgelopen" voelde ik ook de kracht om zonder enige hulp verder te gaan.

Tot zover kan ik dus ook meekomen in je verhaal. Ik vind het ook mooi dat jij het zo hebt ervaren en daardoor beter je leven weet in te delen.

Helaas gaat dat niet voor iedereen op. Wat doe op het moment dat je je klote voelt maar niet weet wat de oorzaak is en hoe je er mee om moet gaan?

En of een psychische stoornis nu wel of niet bestaat is niet zo relevant. Als je gelooft dat een stoornis bestaat zul je ook moeten geloven in de behandeling van die stoornis. Ik geloof daarbij in de hulp van medicatie, jij niet. Prima dat is een verschil van mening en dat geeft niks.

Wat je zei over dat een diagnose tegenwoordig wel heel snel word gegeven ben ik ook volkomen met je eens. Ieder druk kind heeft adhd tegenwoordig en ik ben ook van mening dat dat niet altijd juist is.

Waar ik mij eigenlijk gewoon heel erg aan stoor is de manier waarop je mensen met een psychische stoornis bejegend. Ikzelf was altijd verpleegkundige,heb zowel in de ouderenzorg als in de psychiatrie gewerkt. Als ik een ding van mezelf durf te zeggen is het wel dat ik een meelevend persoon ben. Ookal begrijp ik een ander of zijn/haar problemen niet,dn nog zul je mij nooit horen zeggen dat alles maar onzin is.Jij zegt uiteindelijk dat mensen zich een stoornis laten aanpraten en dat alle psychiaters leugenaars zijn. Hoe verklaar je dan het gedrag voor de gestelde diagnose? Creeert iedereen zijn eigen angsten,problemen,emoties etc?

Zelfmoord is in jouw ogen dan ook de schuld van de psychiatrie? Mensen die zo met zichzelf in de knoop zitten dat de dood uiteindelijk het enige is wat hen rust bied?

Vertel je dat ook aan nabestaanden? Hoe kun je zo'n denkwijze rechtrekken naar de wereld? Kortom je noemt jezelf heel begripvol naar andere mensen.Erkend psychische problemen en zegt tegelijkertijd dat iemand het zichzelf aandoet?

Sexueel misbruik,trauma's,verwaaslozing door ouders enz.Allemaal oorzaken van psychische problemen .En jij wilt zeggen dat als je maar tegen jezelf zegt dat je daar mee moet leren leven alles vanzelf over gaat?

Voor zulke situatie helpt een flesje biologisch sap echt niet hoor. Ik vind het allemaal nogal kortzichtig

Dank je wel voor je bijdrage Moeders,

het is niet de bedoeling dat ik geestelijke problemen bij mijn medemensen disrespecteer, niet volledig erken of zelfs volledig ontken.

Het gaat er mij om dat er een "ziekenboek" over is geschreven door een commercieel bedrijf.

(A.P.A. heeft geschreven de DSMIV)

Met maar een doel; stigmatiseren, verdienen en onderdrukken.

En dat lukt, de omzet wereldwijd is momenteel 12 cijfers...

Het boek is zo subjectief en pseudowetenschappelijk als ik weet niet wat.

Voorbeeld: vroeger stonder er negers en homo's in, na protesten en onderhandelingen niet meer...

Voorbeeld: nu staan er "verlegen mensen" in, verlegen mensen werden vervolgens boos... in de nieuwe editie(DSMV) willen ze die "ziekte" daarom maar weer schrappen!

Je kunt dus onderhandelen met de auteurs over je ziekte, dat is toch te gek om los te lopen!

Zie je het al voor je dat je Hart- en vaatziekten of kanker uit de medische encyclopedie wilt krijgen en je dient daarvoor een verzoek in?? Zo gek is toch niemand...

Er is daarom een wereld van verschil hoe psychiaters geestelijke problemen omschrijven en hoe echte wetenschappers(waar ik me bij aan sluit) dit doen.

Een psychiater heeft het over

-een psychiatrische stoornis

-erfelijkheid in de genen

-stofjes in de hersenen

-chronisch

-mee leren leven

-ziek in je hoofd

-geest en lichaam zijn één

-ELK mensen gedrag is ziek, IEDEREEN kan zich zelf terug vinden in de DSM

-onderdrukken en verdoven

Ikzelf heb het liever over

-geestelijke problemen

-lichamelijke oorzaak proberen uit te sluiten

-trauma opsporen EN verwerken

-geest en lichaam zijn seperaat

-kinderen zijn druk

-beetje "Borderline" is heel gezond en leerzaam

-oplossingen

-begrip, verantwoordelijkheid, geven en nemen, vertellen en aanhoren in balans met elkaar, etc etc

Wat betreft zelfmoord veroorzaakt door psychiatrische behandelingen(regressie en vervolgens niet weten wat te doen met de omhoog gehaalde "rotzooi" bijv waardoor een cliënt nog meer overstuur raakt...) en medicatie kun je je beter zelf gaan informeren.

Er zijn genoeg internationale waarschuwingen te vinden vandaar.

Een goede eigenschap trouwens dat je je zelf meelevend vind moeders, je kind(eren) en de ouderen om je heen zullen zeker iets aan deze positieve eigenschap hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven