Psyche
alle pijlers
Belangrijk nieuws over de psychiatrie
woensdag 4 juli 2007 om 12:59
ADHD:
www.fonteine.com/adhd.html
Nieuws over psychiatrie en farmaceutische bedrijven:
www.ncrm.nl/nieuws.htm
Kan Ritalin psychotisch maken?
www.haesbrouck.be
Laaste nieuws:
www.psychiatrie.nu
www.fonteine.com/adhd.html
Nieuws over psychiatrie en farmaceutische bedrijven:
www.ncrm.nl/nieuws.htm
Kan Ritalin psychotisch maken?
www.haesbrouck.be
Laaste nieuws:
www.psychiatrie.nu
vrijdag 18 januari 2008 om 20:15
Astrada, ik ben het niet met je eens dat psychiatrie een pseudo-wetenschap is. Psychologie wel. Ik ben het met je eens dat mensen veeeel te snel een etiketje krijgen, maar dat is nu eenmaal het gevolg van onze individuele consumptiemaatschappij. Dat lijkt me overigens een mooier onderzoek dan wat jij tracht te doen, maar da's mijn mening.
Die vriendin van mij was vanaf haar derde depressief, niet gelogen. Er veranderde voor de rest niet zoveel, ze was 16 ofzo toen ze medicatie kreeg. Placebo-effect bestaat niet volgens Stichting Scepsis, en die doen wel degelijk zwaar onderzoek, zij het een beetje obsessief natuurlijk, maar dat doe jij ook een beetje, nietwaar?
Ik betaal ook mee aan mensen die te lui zijn om te werken, zich vet vreten en daardoor veel te vroeg ernstige en dure klachten krijgen, aan subsidies voor achterlijke dingen. Maar he, ik rook ook, en ik ben heel blij als ik mijn been breek dat er voorzieningen zijn zodat ik geholpen word. Da's geen argument, tenzij je zelf nooit van de overheidsdiensten gebruik maakt.
Zoals ik eerder zei: ik geloof in kernziekten in de psychiatrie, niet in randdiagnoses. Mensen hebben soms een afwijking tov de normaalstandaard, maar da's geen ziekte. De duivel tegenkomen op straat, stemmen horen, 10 persoonlijkheden hebben, dat noem ik vrij ernstig en als die mensen beter fungeren met medicatie (ook zelf gezien), dan ben ik blij met de psychiatrie. Ik waag me er niet meer aan, maar voor die mensen is het een absolute noodzaak. En hoewel psychologie geen wetenschap is, zijn er echt mensen gebaat bij gesprekken. Je kunt heel hard roepen van niet, maar volgens mij heb je een beetje een complex aan je eigen diagnoses overgehouden. Heb ik ook een beetje, maar ik relativeer het dan ook weer. Is ook een kunst, moet je maar denken.
Die vriendin van mij was vanaf haar derde depressief, niet gelogen. Er veranderde voor de rest niet zoveel, ze was 16 ofzo toen ze medicatie kreeg. Placebo-effect bestaat niet volgens Stichting Scepsis, en die doen wel degelijk zwaar onderzoek, zij het een beetje obsessief natuurlijk, maar dat doe jij ook een beetje, nietwaar?
Ik betaal ook mee aan mensen die te lui zijn om te werken, zich vet vreten en daardoor veel te vroeg ernstige en dure klachten krijgen, aan subsidies voor achterlijke dingen. Maar he, ik rook ook, en ik ben heel blij als ik mijn been breek dat er voorzieningen zijn zodat ik geholpen word. Da's geen argument, tenzij je zelf nooit van de overheidsdiensten gebruik maakt.
Zoals ik eerder zei: ik geloof in kernziekten in de psychiatrie, niet in randdiagnoses. Mensen hebben soms een afwijking tov de normaalstandaard, maar da's geen ziekte. De duivel tegenkomen op straat, stemmen horen, 10 persoonlijkheden hebben, dat noem ik vrij ernstig en als die mensen beter fungeren met medicatie (ook zelf gezien), dan ben ik blij met de psychiatrie. Ik waag me er niet meer aan, maar voor die mensen is het een absolute noodzaak. En hoewel psychologie geen wetenschap is, zijn er echt mensen gebaat bij gesprekken. Je kunt heel hard roepen van niet, maar volgens mij heb je een beetje een complex aan je eigen diagnoses overgehouden. Heb ik ook een beetje, maar ik relativeer het dan ook weer. Is ook een kunst, moet je maar denken.
vrijdag 18 januari 2008 om 20:32
In de DSMIV staat trouwens niet dat je een stofje mist, om even op een eerdere post in te haken...daarin staat heel helder dat dat niet bewezen is, maar dat er waarschijnlijk wel een ontregeling is in dopamine/serotonine en heel veel andere zaken.
En het kost klauwen vol met geld, AD's of benzo's, daar betaal jij niet aan mee hoor.
En het kost klauwen vol met geld, AD's of benzo's, daar betaal jij niet aan mee hoor.
donderdag 24 januari 2008 om 11:28
Ik wil toch wel even aangeven dat ik het moedig vind van Astrid dat ze zo'n stelling inneemt. Gezien mijn ervaringen heb ik ook mijn twijfels over de psychiatrie. Het is typisch dat men in het westen vaak de manifestaties bestrijdt en niet kijkt naar de oorzaak. (een pilletje zodat iemand niet meer zo lastig is). Nu is het niet zo dat je mensen in bepaalde situaties (psychoses, depressies) maar moet onthouden van medicijnen, het kan in die functie een middel zijn om iemand weer tot een bepaald "beginpunt" te brengen van waaruit men d.m.v bijvoorbeeld therapie kan kijken waar de oorzaak ligt en dan deze te "bestrijden" of een plaats te geven.
Ik geloof dat er op goede therapeutische basis veel mogelijk is.
Ik geloof dat er op goede therapeutische basis veel mogelijk is.
donderdag 24 januari 2008 om 12:13
Ik vind het allemaal grote onzin wat je schrijft astrada. Als ik vanwege mijn borderlineklachten mezelf tegen een boom aan wil rijden, dank ik god op mijn blote knieen dat er zoiets als oxazepam bestaat. Ook al ben ik huiverig voor medicijnen, dan nog is het duizend maal een betere keus dan tegen die boom aan rijden. En nog iets, je kan wel stellen dat er zoveel geld rondgaat in de reguliere gezondheidszorg. Maar dan vergeet je te vermelden dat als je naar -in jouw ogen- experts gaat (voedingsdeskundige e.d.) je je helemaal blauw betaald. Duizende euros aan wat druppels en een 'onderzoek' en dat allemaal uit eigen zak, om vervolgens toch dood te gaan aan kanker of iets dergelijks.
Los daarvan, jarenlang knokken om mijn borderlineklachten te boven te komen of er in ieder geval mee te leven, om dan te vernemen, dat jij het onzin vind. Je mag er van mij best een ander naampje aan geven, maar feit blijft dat de klachten heel reeel en soms heel ondragelijk zijn. Bah!!
Los daarvan, jarenlang knokken om mijn borderlineklachten te boven te komen of er in ieder geval mee te leven, om dan te vernemen, dat jij het onzin vind. Je mag er van mij best een ander naampje aan geven, maar feit blijft dat de klachten heel reeel en soms heel ondragelijk zijn. Bah!!
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
woensdag 20 februari 2008 om 11:33
!!Laatste nieuws tentoonstelling!!
Tentoonstelling “PSYCHIATRIE, EEN INDUSTRIE DES DOODS” is geopend
De tentoonstelling “Psychiatrie, een industrie des doods” is donderdag 14 februari geopend door NCRM coordinatrice Hanneke Teunisse. Er waren twee sprekers uitgenodigd. Mevr. K. vertelde hoe zij door eigen ingrijpen met succesvol gevolg het ADHD-label van haar zoon af wist te krijgen. Mevrouw Agnita Ratelband vertelde over onder andere elektroshock die zij zelf onderging. Zij wist op eigen kracht aan psychiatrische behandeling te ontkomen, eveneens met uitstekend resultaat.
Zondag 17 februari 2008 was er een lezing door Fernand Haesbrouck, bekend van zijn niet aflatende strijd tegen Rilatin, Concerta en andere “geneesmiddelen” waarmee ADHD-kinderen worden “behandeld”. Terwijl de bijsluiters van deze producten vermelden dat het werkingsmechanisme niet bekend is, meldt Haesbrouck dat de werkzame stof een cocaïne-achtige amfetamine is die voorkomt op de lijst van verboden dopingproducten.
Hij heeft artsen en hoogleraren gevraagd om uit te leggen hoe Ritalin en Concerta werken bij kinderen met ADHD en om aan te tonen dat zijn verklaring van het werkingsmechanisme niet klopt en waarom. Als reactie werd hij bedreigd en geïntimideerd. Haesbrouck maakt er een levenswerk van om het publiek te laten weten dat men bij artsen legaal (hard-) drugs kan verkrijgen, waar men anders slechts via het illegale circuit aan kan komen. Hij schreef het boek ADHD medicatie medische megablunder.
Zondag 23 februari a.s. houdt hr Haesbrouck opnieuw een lezing.
lees verder op
http://www.ncrm.nl/nieuws.htm
http://www.psychiatrie-industrie-des-doods.nl/
Tentoonstelling “PSYCHIATRIE, EEN INDUSTRIE DES DOODS” is geopend
De tentoonstelling “Psychiatrie, een industrie des doods” is donderdag 14 februari geopend door NCRM coordinatrice Hanneke Teunisse. Er waren twee sprekers uitgenodigd. Mevr. K. vertelde hoe zij door eigen ingrijpen met succesvol gevolg het ADHD-label van haar zoon af wist te krijgen. Mevrouw Agnita Ratelband vertelde over onder andere elektroshock die zij zelf onderging. Zij wist op eigen kracht aan psychiatrische behandeling te ontkomen, eveneens met uitstekend resultaat.
Zondag 17 februari 2008 was er een lezing door Fernand Haesbrouck, bekend van zijn niet aflatende strijd tegen Rilatin, Concerta en andere “geneesmiddelen” waarmee ADHD-kinderen worden “behandeld”. Terwijl de bijsluiters van deze producten vermelden dat het werkingsmechanisme niet bekend is, meldt Haesbrouck dat de werkzame stof een cocaïne-achtige amfetamine is die voorkomt op de lijst van verboden dopingproducten.
Hij heeft artsen en hoogleraren gevraagd om uit te leggen hoe Ritalin en Concerta werken bij kinderen met ADHD en om aan te tonen dat zijn verklaring van het werkingsmechanisme niet klopt en waarom. Als reactie werd hij bedreigd en geïntimideerd. Haesbrouck maakt er een levenswerk van om het publiek te laten weten dat men bij artsen legaal (hard-) drugs kan verkrijgen, waar men anders slechts via het illegale circuit aan kan komen. Hij schreef het boek ADHD medicatie medische megablunder.
Zondag 23 februari a.s. houdt hr Haesbrouck opnieuw een lezing.
lees verder op
http://www.ncrm.nl/nieuws.htm
http://www.psychiatrie-industrie-des-doods.nl/
woensdag 20 februari 2008 om 17:14
Jammer dat ze mij niet gevraagd hebben om een lezing te houden over hoe mijn laatste AD mn leven veranderd heeft, en de psychiatrie me in leven gehouden heeft.
Of ben ik een 'minder officiele' bron als bovenstaanden.
Het zal regelmatig voorkomen hoor, verkeerde diagnoses, of te snel medicatievoorschrift.
Toch geloof ik heilig in dat er ook wèl goede en verantwoorde psychiaters en therapeuten zijn. Je moet soms alleen even zoeken...
Een van de voorgaande schrijvers zei trouwens dat medicatie in 'ernstige' gevallen een goed middel was om een 'patient' terug te krijgen naar een uitgangspositie, zodat vanaf daar aan het onderliggende probleem gewerkt kan worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Mijns inziens is medicatie vaak ondersteunend, niet oplossend.
Ik ben heul blij met mijn pilletjes, maar pieker er niet over om dan nu maar te stoppen met hard werken aan achterliggende problemen. Das vragen om een vernieuwde depressie... Nou mij niet gezien hoor..
Of ben ik een 'minder officiele' bron als bovenstaanden.
Het zal regelmatig voorkomen hoor, verkeerde diagnoses, of te snel medicatievoorschrift.
Toch geloof ik heilig in dat er ook wèl goede en verantwoorde psychiaters en therapeuten zijn. Je moet soms alleen even zoeken...
Een van de voorgaande schrijvers zei trouwens dat medicatie in 'ernstige' gevallen een goed middel was om een 'patient' terug te krijgen naar een uitgangspositie, zodat vanaf daar aan het onderliggende probleem gewerkt kan worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Mijns inziens is medicatie vaak ondersteunend, niet oplossend.
Ik ben heul blij met mijn pilletjes, maar pieker er niet over om dan nu maar te stoppen met hard werken aan achterliggende problemen. Das vragen om een vernieuwde depressie... Nou mij niet gezien hoor..
woensdag 20 februari 2008 om 20:53
Hallo Wurmpje,
ik haal uit je verhaal dat je leven weer leefbaar is gemaakt en verder niets.
Dat is echt fijn voor je en hopelijk houd je dit ook lang vol, hou wel je lichaam en je geest goed in de gaten!
De toegevoegde waarde door de psychiatrie vind ik niet terug in het bovenstaande, dus ik denk niet dat je een officiële getuige kunt zijn.
Het had namelijk i.p.v. Wurmpje-arts-psycholoog-apotheker ook Wurmpje-arts-apotheker kunnen zijn, ja toch?
Deze dure schakel had er niet tussen hoeven te zitten.
Op een ander forum trok ik vanavond enkele complete succesverhalen wel in twijfel:
quote:
"Er zijn geen onderzoeksresultaten bekent van grootschalige groepen mensen die geholpen zouden zijn door de psychiatrie.
Die kleine groep die zelf claimt wel geholpen te worden door de psychiatrie daar zet ik met alle respect toch mijn vraagtekens bij.
Was het preventief te voorkomen geweest en heeft de psychiatrie wel daadwerkelijk helend opgetreden?
Was de hele psychiatrie wel nodig geweest?
mijn argumenten:
-was het geen kopieergedrag op latere leeftijd(oa. veroorzaakt door een miljarden-kostende propagandistische reclamecampagne van de psychiatrie en farmacie in elke sector van onze samenleving) Denk aan de rage's Borderline, ADHD en depressiviteit.
iedereen wil begrepen worden, dan maar een pseudo-ziekte...met als gevolg dat de psychiatrie depressie als ziekte graag op nr.1 wil hebben in 2010!!! wat een zieke ambitie....
-is het geen verslaving aan de hulpverlening(gewoon lekker afhankelijk willen zijn en geen verantwoordelijk hoeven te nemen)
-zijn deze mensen niet zwaar vergiftigt met pesticiden, conserveringsmiddelen, smaakversterkers, kunstmatige koolhydraten, verzuringen(door te veel zure ipv base producten), kwik(almagaamvullingen), fluor en vaccinaties? en vertonen ze daarom misschien raar gedrag?
-hebben deze mensen toevallig niet grote essentiele vet-, mineraal-, vitaminen, spoorelementen en aminozuurtekorten waardoor ze zich vreemd gedragen?
-hebben ze geen andere onderliggende lichamelijke kwaal die geestelijk afwijkend gedrag veroorzaakt?
-komt het niet door het enorme aanbod van psychiatrische hulp, een bedrijf dat net als een ieder ander bedrijf wil groeien, een miljardenindustrie is die haar eigen wachtlijsten veroorzaakt, dat er zo makkelijk een hulpvraag onstaat?
Iedere psychiater die je op tv ziet verschijnen diagnosticeert er lustig op los, hoppa duizenden tot een miljoen klanten erbij als je bijv Bram Bakker vijf minuten hoort kletsen!
In een aantal tweede en derde wereld landen gaat het psychisch trouwens een stuk beter met de bevolking blijkt uit onderzoek(Met America als absolute dieptepunt).
-zijn deze mensen waar jullie het ook over hebben wel echt geholpen als zo nog steeds op afstand chemisch psychisch verdooft worden. Je kunt toch pas de balans op maken als er geen psychoharddrugs meer in het spel is?
-was het niet toevallig het placebo-effect in het middel wat hielp?
-was het niet toevallig het placebo-effect in de "arts" wat hielp?
-was het niet toevallig "regressie naar het gemiddelde" wat de doorslag gaf?
maw over de bovenstaande drie; is zo'n systeem dan niet veel te duur, kan toch ook voor een fractie van het bedrag?
-was er niet al vele jaren drugs in het spel afkomstig uit psychiatrisch- en farmaceutisch gesponsorde laboratoria? Cocaïne, Heroïne, LSD, XTC en de rest is allemaal afkomstig uit de reguliere hoek...
-is een volwassen persoon niet al vanaf zijn vroege jeugd geindoctrineert richting de psychiatrie om dat elke "afwijkende" gedraging genoteerd werd door een grote groep notulisten? (consultanten, docenten, pedagogen, huisartsen, kinderartsen, psychologen, ouders, buurvrouwen etc...) Vaak word er geroepen: Heeft ie geen ADHDééé of zo!
-bewegen die geholpen mensen waar jullie aan refereren wel genoeg?
-krijgen ze wel genoeg vocht binnen(driekwart van de westerse bevolking is in meer of mindere mate uitgedroogt), en frisse lucht(co2, schoonmaakmiddelen, luchtverfrissers)?
-hebben ze wel een doel in het leven, eigenwaarde en een eigen verantwoordelijkheid?
(zaken die je niet leert in de psychiatrie...)
-en zo kan ik nog wel even door gaan...
Nou,
ik geloof er dus niet in.
Zeker niet in zware chemicaliën die de laatste lichamelijke reserves ook nog eens verbranden.
Alle kans voor de vrije radicalen, enige optie: nog meer chemicaliën...."
Nou viel een lezer op dat andere forum over het woord "rage" waarop ik antwoorde "Een rage of een trend zoals ADHD veroorzaken heeft veel voorbereiding nodig, ook voor de bedrijven die deze hit verzonnen hebben.
Met als gevolg dat 90% bevolking nu echt denkt dat elk hyperactief kind een stoornis heeft tussen de oren.
Aanstellerij wil ik er niet van maken, maar het is wel makkelijk om er in te geloven, erg makkelijk.
Pilletje klaar, want ik wil het beste voor mijn kind...(Pilletje=amfetamine=harddrugs=opiumwet)
Vooral als de ouder het verder ook niet weet...."
Sorry voor de lap tekst en de spelfoutjes Wurmje...
groetjes Astrid
woensdag 20 februari 2008 om 22:35
Ik heb niet je hele tekst gelezen Astrid, dus bij voorbaat mijn excuses.
Ik kan (en wil) mijn uitspraken waarschijnlijk niet met bronnen onderbouwen, maar weet wel dat alleen de pillen het bij mij niet gedaan zouden hebben.
Wat ik schreef, ze hebben mn depressie weggewerkt. Maar zonder intensieve psychiatrische behandeling en dus verandering in omgang met gevoelens, gedachten en problemen zou die zo weer terug zijn. Merk ik. Het is wat ìk nodig heb om geconfronteerd te worden met mn doen, voelen en denken. Geloof ik heilig. (en anders zit ik mezelf al die tijd voor neits te kwellen :S)
Maar het is jou goed recht om er een andere mening op na te houden. :)Eigenlijk vind ik het mooi dat je zo 'gelukkig' bent om niets te hebben aan de psychiatrie. Dat gun ik iedereen!
Laten we hopen dat je nooit in de situatie terecht zal komen waarin je kan uitproberen of psychiatrische behandeling helpt of werkt, en dat het, of het nou placebo effect is of niet, mij nog wel verder helpt de komende jaren.
Zodat ik eindelijk in staat ben om een normaal leven te leiden als de zelfstandige vrouw die ik graag zou willen zijn!
Want deze 'rage' had ik best over willen slaan hoor :-)
Ik kan (en wil) mijn uitspraken waarschijnlijk niet met bronnen onderbouwen, maar weet wel dat alleen de pillen het bij mij niet gedaan zouden hebben.
Wat ik schreef, ze hebben mn depressie weggewerkt. Maar zonder intensieve psychiatrische behandeling en dus verandering in omgang met gevoelens, gedachten en problemen zou die zo weer terug zijn. Merk ik. Het is wat ìk nodig heb om geconfronteerd te worden met mn doen, voelen en denken. Geloof ik heilig. (en anders zit ik mezelf al die tijd voor neits te kwellen :S)
Maar het is jou goed recht om er een andere mening op na te houden. :)Eigenlijk vind ik het mooi dat je zo 'gelukkig' bent om niets te hebben aan de psychiatrie. Dat gun ik iedereen!
Laten we hopen dat je nooit in de situatie terecht zal komen waarin je kan uitproberen of psychiatrische behandeling helpt of werkt, en dat het, of het nou placebo effect is of niet, mij nog wel verder helpt de komende jaren.
Zodat ik eindelijk in staat ben om een normaal leven te leiden als de zelfstandige vrouw die ik graag zou willen zijn!
Want deze 'rage' had ik best over willen slaan hoor :-)
vrijdag 22 februari 2008 om 11:43
Die eed van Hippocrates heb ik een paar keer vergeleken met de werkwijze van bepaalde psychiaters maar ook artsen.
Er waren dan weinig tot geen overeenkomsten.
Maar goed, waarom?
Het zou kunnen omdat de meeste psychiaters ongelukkig zijn in hun werk en/of privé en dit frusteren op hun cliënten.
Dit zou weer kunnen voortkomen door een gebrek aan kennis op het psychische, psychosomatische en somatische vlak.
En dit laatste zou weer een gevolg kunnen zijn door een extreem sterke beïnvloeding van de farmaceutische industrie in het opleidingsniveau en in de uiteindelijke werkplek.
Ik ga er in ieder geval van uit dat een jonge student die psychiatrie gaat studeren dit in eerste instantie wil gaan doen om mensen te kunnen helpen...en de eed wil gaan volgen...
Wat er daarna met hem gebeurt is dus een heel ander verhaal, ik denk dat die zaken totaal los van elkaar staan.
maandag 10 maart 2008 om 18:16
Het is niet te geloven. Astrada heeft inmiddels op heel internet een hetze ontketend tegen de reguliere geneeskunde en in het bijzonder tegen de psychiatrie.
Verhalen van mensen, die goed geholpen zijn, veegt ze zonder meer van tafel als niet ter zake doende, of placebo-effect. Ik denk eerder dat het placebo-effect veel groter is bij de alternatieve genezers. Niets mis mee, maar daar moet je dan wel een berg geld voor betalen, terwijl je voor de reguliere geneeskunde gewoon verzekerd bent.
Misschien voel je je happy bij de Scientologykerk en is dat een manier om je borderline in de hand te houden, maar je moet toch eens leren om respect te hebben voor de keuzes van andere mensen en te leren om niet alles zo zwat/wit te zien. Misschien moet je ook eens onderkennen dat je ten prooi bent gevallen aan een obsessie, want dat hier sprake is van een obsessie en grensoverschrijdend gedrag mag duidelijk zijn
Verhalen van mensen, die goed geholpen zijn, veegt ze zonder meer van tafel als niet ter zake doende, of placebo-effect. Ik denk eerder dat het placebo-effect veel groter is bij de alternatieve genezers. Niets mis mee, maar daar moet je dan wel een berg geld voor betalen, terwijl je voor de reguliere geneeskunde gewoon verzekerd bent.
Misschien voel je je happy bij de Scientologykerk en is dat een manier om je borderline in de hand te houden, maar je moet toch eens leren om respect te hebben voor de keuzes van andere mensen en te leren om niet alles zo zwat/wit te zien. Misschien moet je ook eens onderkennen dat je ten prooi bent gevallen aan een obsessie, want dat hier sprake is van een obsessie en grensoverschrijdend gedrag mag duidelijk zijn
dinsdag 11 maart 2008 om 12:37
Gelukkig maar Tchina en Moeders, dat de onafhankelijke wetenschap en alle vindbare openbare statistische gegevens mijn mening onderbouwen.
De gemiddelde leeftijd is in 50 jaar nauwelijks omhoog gegaan, maar we worden wel veel zieker oud, vele ziekten(incl allergieën) stijgen explosief de laatste decennia, Nederland daalt op alle deskundige fronten t.o.v. andere landen, giftige drugs(medicatie), giftige vaccins, vetzucht, miljarden industrieën, enz...
De geneeskunde is op dit moment doodsoorzaak nr.3 in Engeland en België, in Amerika zijn artsen officieel doodsoorzaak nr.1! (2007)
http://www.laleva.cc/nl/abc_holister.html
http://www.dimitri.nu/sit...sk=view&id=3835&Itemid=76
En het enige wat sommige lezers hier tegenover kunnen zetten is "pas op! zij is Borderliner, Scientoloog en alternatieveling!"
Erg zwak, laag en triest hoor, om de boodschapper af te schieten en zo de boodschap niet te hoeven horen.
Maar goed, het zegt genoeg over jullie.
De boodschap was ook eigenlijk niet bedoeld voor niet geïnterreseerden, dus 100% off-topic reacties kunnen jullie voortaan achterwege laten, bvd.
Astrid
De gemiddelde leeftijd is in 50 jaar nauwelijks omhoog gegaan, maar we worden wel veel zieker oud, vele ziekten(incl allergieën) stijgen explosief de laatste decennia, Nederland daalt op alle deskundige fronten t.o.v. andere landen, giftige drugs(medicatie), giftige vaccins, vetzucht, miljarden industrieën, enz...
De geneeskunde is op dit moment doodsoorzaak nr.3 in Engeland en België, in Amerika zijn artsen officieel doodsoorzaak nr.1! (2007)
http://www.laleva.cc/nl/abc_holister.html
http://www.dimitri.nu/sit...sk=view&id=3835&Itemid=76
En het enige wat sommige lezers hier tegenover kunnen zetten is "pas op! zij is Borderliner, Scientoloog en alternatieveling!"
Erg zwak, laag en triest hoor, om de boodschapper af te schieten en zo de boodschap niet te hoeven horen.
Maar goed, het zegt genoeg over jullie.
De boodschap was ook eigenlijk niet bedoeld voor niet geïnterreseerden, dus 100% off-topic reacties kunnen jullie voortaan achterwege laten, bvd.
Astrid
dinsdag 11 maart 2008 om 12:52
90% medicijnen werkt onvoldoende of niet!
Bovendien remmen ze de opname van vitamines
http://www.uitdaging.net/gezond/medicijnen1.html
commerciële geneeskunde
http://www.debrozevlinder.be/Geneeskunde.htm
kleintje muurkrant
http://www.stelling.nl/kleintje/375/Ortho1.htm
Even wat anders, welke ondernemers gaan er volgens jullie de strijd winnen om de best verkopende ziekte?
Cardiologen die op dit moment de eerste plek bezetten en dit graag zo willen houden, Oncologen die deze plek maar al te graag willen overnemen of psychiaters die een massale reclamecampagne zijn begonnen(van ons geld...van wie anders) om hun paradepaardje "depressie" op de o zo gewilde eerste plek te krijgen!!!!
Wat denken jullie?
Wie staat er 2015 bovenaan?
Bovendien remmen ze de opname van vitamines
http://www.uitdaging.net/gezond/medicijnen1.html
commerciële geneeskunde
http://www.debrozevlinder.be/Geneeskunde.htm
kleintje muurkrant
http://www.stelling.nl/kleintje/375/Ortho1.htm
Even wat anders, welke ondernemers gaan er volgens jullie de strijd winnen om de best verkopende ziekte?
Cardiologen die op dit moment de eerste plek bezetten en dit graag zo willen houden, Oncologen die deze plek maar al te graag willen overnemen of psychiaters die een massale reclamecampagne zijn begonnen(van ons geld...van wie anders) om hun paradepaardje "depressie" op de o zo gewilde eerste plek te krijgen!!!!
Wat denken jullie?
Wie staat er 2015 bovenaan?
dinsdag 11 maart 2008 om 12:55
Oh oh Astrada, wat een nepziekte, kanker. En een hartaanval is natuurlijk ook nep. Ben je wel lekker in je kop? Je bent echt obsessief bezig. Depressie hoef je ook niet tussen haakjes te zetten, dat bestaat gewoon. En dat mag wat mij betreft ook onder 'ernstige ziektes' worden geschaard. Ik weet dat je er niet mee kunt omgaan, met het feit dat jij ooit eens te horen hebt gekregen dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt. En ik vind dat ook zwaar kut, maar om nu de gehele psychiatrie af te schrijven omdat ik er niet mee kan omgaan...erg pretentieus en sneu.
dinsdag 11 maart 2008 om 13:01
Aanvulling:
Eerdergenoemde "specialisten" staan niet open voor innovatie op welk gebied dan ook(individuen uitgezonderd).
De samenwerking met de voedings- en chemische industrieën is veelzeggend en de verdiensten zijn verschrikkelijk hoog!
Een hart-, kanker- of psychiatrische patiënt levert enkele tienduizenden tot wel meer dan 3 miljoen euro op.
Farmaceutische bedrijven zijn de meest winstgevende bedrijven ter wereld.
Eerdergenoemde "specialisten" staan niet open voor innovatie op welk gebied dan ook(individuen uitgezonderd).
De samenwerking met de voedings- en chemische industrieën is veelzeggend en de verdiensten zijn verschrikkelijk hoog!
Een hart-, kanker- of psychiatrische patiënt levert enkele tienduizenden tot wel meer dan 3 miljoen euro op.
Farmaceutische bedrijven zijn de meest winstgevende bedrijven ter wereld.
dinsdag 11 maart 2008 om 13:09
Mij boeit het weinig wat de onderzoekjes zeggen.Ik kijk liever naar eigen ervaringen.. Daarnaast zou ik nooit zeggen "Pas op ze is een borderliner want dat ben ik zelf ook....dus dat.
Maar ik vind wel dat Tchina goed verwoord wat veel mensen al 25 pagina's duidelijk proberen te maken.Al die links die je plaatst komen idd over als obsessief gedrag,evenals de manier waarop je mensen met een psychische aandoening bejegend.Maar ook dat heb ik je al eerder gezegd. Op mij komt het over alsof je zelf je beperkingen niet kunt accepteren en daarom alles en iedereen maar beschuldigd van vreemde oneerlijke praktijken (typisch borderline) Zoals al eerder gezegd ben je daarin heel zwart-wit (ook typisch borderline)
Dat zeg ik niet als oordeel want ook ik als borderliner ken deze ongemakken. Maar ook ik weet dat het begint bij eigen verantwoordelijkheid. Het zal mij dus de pis lauw maken wie er het beste verdiend aan de ziektes of wie de strijd wint om de best verkopende ziekte. Ik heb wel wat beters te doen dan me daar druk over te maken.
Je hebt eerder aangegeven dat je de knop omgegooid hebt en jezelf daarmee als het ware "genezen"hebt.
Mijn inziens is ben je er nog lang niet als continue zo bezig moet zijn met ziektes,psychiaters en hun "kgb"complotten.
En daarbij komt ook nog eens dat een verschil van mening niks met triest te maken heeft.Je moest es weten wat ik triest vind....
Maar ik vind wel dat Tchina goed verwoord wat veel mensen al 25 pagina's duidelijk proberen te maken.Al die links die je plaatst komen idd over als obsessief gedrag,evenals de manier waarop je mensen met een psychische aandoening bejegend.Maar ook dat heb ik je al eerder gezegd. Op mij komt het over alsof je zelf je beperkingen niet kunt accepteren en daarom alles en iedereen maar beschuldigd van vreemde oneerlijke praktijken (typisch borderline) Zoals al eerder gezegd ben je daarin heel zwart-wit (ook typisch borderline)
Dat zeg ik niet als oordeel want ook ik als borderliner ken deze ongemakken. Maar ook ik weet dat het begint bij eigen verantwoordelijkheid. Het zal mij dus de pis lauw maken wie er het beste verdiend aan de ziektes of wie de strijd wint om de best verkopende ziekte. Ik heb wel wat beters te doen dan me daar druk over te maken.
Je hebt eerder aangegeven dat je de knop omgegooid hebt en jezelf daarmee als het ware "genezen"hebt.
Mijn inziens is ben je er nog lang niet als continue zo bezig moet zijn met ziektes,psychiaters en hun "kgb"complotten.
En daarbij komt ook nog eens dat een verschil van mening niks met triest te maken heeft.Je moest es weten wat ik triest vind....
dinsdag 11 maart 2008 om 13:11
Wat ik al zei, graag geen off-topic reacties meer.
Het is diep triest om 4.25 miljoen Nederlanders niet bij het debat te betrekken om dat ze een "psychiatrische stoornis"zouden hebben volgens slechts 2800 pseudowetenschappers(psychiaters).
Trouwens, in de DSMIV is altijd nog een classificatievakje over voor de overige 12.75 miljoen Nederlanders die niet bij die 374 ziekten thuis gebracht kunnen worden!
Geen diagnose, dan toch nog een diagnose...
Ga naar een psychiater en je hebt een 100% kans, ha ha ha!
Beter nog dan in de staatsloterij.
Nogmaals; reageer inhoudelijk Digitalis, of anders liever niet.
Nu weten we het wel dat ik gek, religieus en alternatief ben!
Nog één keer; reageer aub inhoudelijk of helemaal niet.
Kom met zinnige onderbouwde tegenargumenten, vervuil mijn topic niet met eindeloze herhalingen aub.
dinsdag 11 maart 2008 om 13:21
Aardig trouwens, dat ik een borderliner ben volgens jullie...
In een ver, ver verleden begon het met mogelijk autistisch gedrag, toen Borderline en vervolgens Anti-sociaal.
Alles op vrijwillige, ambulante en zeer kortstondige basis.
Totaal een kwestie van weken.
Ik moest er achteraf erg om lachen!
Maar Borderline klinkt toch wel het beste van de drie, hahaha!
Kan ik dat ZWART op WIT krijgen???
Humor, snap je hem?
In een ver, ver verleden begon het met mogelijk autistisch gedrag, toen Borderline en vervolgens Anti-sociaal.
Alles op vrijwillige, ambulante en zeer kortstondige basis.
Totaal een kwestie van weken.
Ik moest er achteraf erg om lachen!
Maar Borderline klinkt toch wel het beste van de drie, hahaha!
Kan ik dat ZWART op WIT krijgen???
Humor, snap je hem?
dinsdag 11 maart 2008 om 13:27
Kind, bezoek eens een goede psychiater, misschien kan die je wèl helpen.
Want met al die mooie links van je ben je nog steeds net zo zwart-wit, obsessief en bovendien eigenwijs.
Dat jìj graag zo wilt leven met je ongemakken, best.
Maar je bent zelf het prachtige bewijs dat hoe harder je je ergens tegen afzet of ontkent, hoe dichter bij jezelf het staat.
Dusse: pilletje?
Want met al die mooie links van je ben je nog steeds net zo zwart-wit, obsessief en bovendien eigenwijs.
Dat jìj graag zo wilt leven met je ongemakken, best.
Maar je bent zelf het prachtige bewijs dat hoe harder je je ergens tegen afzet of ontkent, hoe dichter bij jezelf het staat.
Dusse: pilletje?
dinsdag 11 maart 2008 om 13:29
Hoor je mij zeggen dat K en H nepziektes zijn, je vult nu toch echt zomaar een tekst voor me in Digitalis.
Een depressie is geen ziekte maar een (onbewust) onverwerkt trauma, kopieergedrag, het missen van een doel in het leven, het gevolg van voedingstekorten, vergiftigingen of een ander lichamelijk probleem.
Of een rouwproces.
De onafhankelijke medische wetenschap deelt jouw mening niet dat depressie een ziekte zou zijn Digitalis, zij erkennen de DSMIV niet en verwerpen dit pseudoboek zelfs.
dinsdag 11 maart 2008 om 14:01
Wat is het probleem eigenlijk met jullie?
Niemand wil graag ziek zijn lijkt me, maar jullie wel?
Nou hebben we de kans op een gezond leven en een blanco medisch dossier en dan laten een aantal mensen (op dit forum) zich alsnog vrijwillig psychaitrisch ziek verklaren door een stelletje nepwetenschappers!
Ok, het is fijn om begrip te krijgen, on puzzelstukjes op hun plaats te doen laten vallen, om verzekerde gratis verdovers in te nemen als daar behoefte aan is....
Het is soms handig om verplichtingen, verantwoordelijkheden en afspraken niet na te hoeven komen omdat je nu éénmaal een psychiatrische aandoening hebt...
Het kan opluchten om eens lekker te schreeuwen of huilen om vervolgens de schuld te geven aan de borderline of depressie...
Het kan ook als een meerwaarde gevoelt worden om ergens bij te horen, een ADHD-club, kletsen met andere depressievelingen op fora enz.
Maar volgens mijn weten kan al het bovenstaande toch ook bereikt worden zonder "psychiatrische aandoening"?
Iedereen heeft toch het recht op een gevoel van eigenwaarde?
We hebben toch het recht om te kiezen?
Ik weet zeker dat een ieder van jullie bijzondere eigenschappen en verhalen heeft, daar hebben we toch geen stelletje nepwetenschappers voor nodig?
Die zorgen alleen maar voor een vrijwillige stigmatisatie, bagatellisatie van onze bijzondere karaktereigenschappen en een uitsluiting of nuancering van onze uitspraken tijdens een normaal gesprek.
Mensen,
diabetes of kanker kiest je niet voor, dat krijg je of niet. De keuze is dan niet meer aan jou.
Met de psychiatrie is dat anders, daar kies je voor of niet. Die keuze is altijd aan jou.
Want de vraag is...wil je ziek zijn of niet?
Wil je je pseudodiagnose uit je medisch dossier hebben dan zal je klacht altijd gegrond verklaard worden voor een commissie en gehonoreerd worden.
(mocht het je niet lukken dit op een vriendelijke manier voor elkaar te krijgen)
De diagnose die je dan ooit had is dan voorgoed verdwenen, ook al heb je een R.M.
Met een echte medisch aantoonbare ziekte zoals diabetes is dit onmogelijk.
Niemand wil graag ziek zijn lijkt me, maar jullie wel?
Nou hebben we de kans op een gezond leven en een blanco medisch dossier en dan laten een aantal mensen (op dit forum) zich alsnog vrijwillig psychaitrisch ziek verklaren door een stelletje nepwetenschappers!
Ok, het is fijn om begrip te krijgen, on puzzelstukjes op hun plaats te doen laten vallen, om verzekerde gratis verdovers in te nemen als daar behoefte aan is....
Het is soms handig om verplichtingen, verantwoordelijkheden en afspraken niet na te hoeven komen omdat je nu éénmaal een psychiatrische aandoening hebt...
Het kan opluchten om eens lekker te schreeuwen of huilen om vervolgens de schuld te geven aan de borderline of depressie...
Het kan ook als een meerwaarde gevoelt worden om ergens bij te horen, een ADHD-club, kletsen met andere depressievelingen op fora enz.
Maar volgens mijn weten kan al het bovenstaande toch ook bereikt worden zonder "psychiatrische aandoening"?
Iedereen heeft toch het recht op een gevoel van eigenwaarde?
We hebben toch het recht om te kiezen?
Ik weet zeker dat een ieder van jullie bijzondere eigenschappen en verhalen heeft, daar hebben we toch geen stelletje nepwetenschappers voor nodig?
Die zorgen alleen maar voor een vrijwillige stigmatisatie, bagatellisatie van onze bijzondere karaktereigenschappen en een uitsluiting of nuancering van onze uitspraken tijdens een normaal gesprek.
Mensen,
diabetes of kanker kiest je niet voor, dat krijg je of niet. De keuze is dan niet meer aan jou.
Met de psychiatrie is dat anders, daar kies je voor of niet. Die keuze is altijd aan jou.
Want de vraag is...wil je ziek zijn of niet?
Wil je je pseudodiagnose uit je medisch dossier hebben dan zal je klacht altijd gegrond verklaard worden voor een commissie en gehonoreerd worden.
(mocht het je niet lukken dit op een vriendelijke manier voor elkaar te krijgen)
De diagnose die je dan ooit had is dan voorgoed verdwenen, ook al heb je een R.M.
Met een echte medisch aantoonbare ziekte zoals diabetes is dit onmogelijk.