ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik

11-12-2009 00:29 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ja, dat klinkt verstandig. Sterkte ermee.
Lichtbron, ik vroeg me even af of jij nu, eindelijk, je scheiding doorzet omdat je verliefd bent op je hulpverlener.

Je hebt het al vaker over een scheiding gehad maar blies het elke keer af. Ik was nu benieuwd of jij nu doorzet omdat je verliefd op die man bent of dat je het nu genoeg vindt en gaat scheiden omdat het echt niet meer gaat. Daarom vroeg ik ook wat voor plannen je nu had en of het bekend is bij je man dat dit nu werkelijk gaat gebeuren en je ook concreet stappen onderneemt. ( ja dus, want je hebt hebt een mediator ingeschakeld. Goed zo )

No hard feelings
Had je die dan, Bosaapje,Hard feelings??

Nou het in de (beperkte) openheid is voel ik me wel opgelucht,ja. De familie van mijn man weten het nog niet,maar dat is zijn pakkie aan.

De kinderen reageerden eigenlijk vrij rustig op het nieuws. En verder heb ik zoiets als ik zin heb vertel ik het wel en anders niet.

Dat komt allemaal nog wel.
De belangrijkste stap is gezet Lichtbron Fijn dat de kinderen het zo rustig oppakten.

Had je het idee dat ze het eigenlijk wel aan voelden komen?
Ja,dat idee had ik wel. Hij had de dag erna ook tegen de juf gezegd toen die er naar vroeg, dat het beter was. want er was veel ruzie.

Ja en als je dat dan hoort.Moest ik toch wel effe slikken.

Ik zal blij zijn als de mediator in beeld komt.Weet helemaal nog niet wat erbij komt kijken. ja,een beetje wel.
Het was voor mij ook niet makkelijk om een "goed" moment te zoeken.

Ik heb het verteld toen ik met de kinderen aan tafel zat. Voelde zelf dat dat het moment was voor mij om het te zeggen.

Tot nu toe praten ze er niet over.Weleens van die opmerkingen "als we straks in het andere huis zitten".

maar je weet natuurlijk niet wat er allemaal nog meer in die koppies rondgaat.
Bleegh,zit er effe helemaal door.

Vandaag is de coach van mijn dochter geweest,en die heeft met ons ook gesprekken. met bijna-ex en mij heeft ze heel lang gepraat.

Veel dingen over vroeger.. o,ze spit alles uit. Dus veel gehuild over hoe de familie van vaders kant was/is. niet zo heel leuk.veel dingen kunnen je op latere leeftijd pas begrijpen.terwijl je als kind wel vóelt dat er iets niet klopt.

Mijn oma was een harde, gevoelloze vrouw. iemand met twee gezichten..

tsja,hoe komt zoiets ter sprake. ik weet het niet meer. Alleen dat ik er nu weer veel mee bezig ben in mijn hoofd.
pardon....dit hoort een coach van je dochter niet te doen..........

wat is het doel hiervan???
Logisch dat je het niet los kan laten. Wat bezielt eigenlijk zo'n coach om dingen naar boven te halen. Jij zit nu met een rotgevoel en kan er niks mee.

Zijn die dingen die vroeger gespeeld hebben relevant zoals jouw dochter nu is..

Gesprekken met jullie is natuurlijk prima maar laat haar in het hier en nu blijven, wat zijn nu de problemen en hoe kunnen we dochter daarbij helpen...

Is de coach overigens een psychologe of iets dergelijks en mag ze uberhaupt dit soort dingen doen?

sterkte Lichtbron
Ik denk wel dat dit mag..

Het is de bedoeling dat bijna-ex en ik weer een beetje op een lijn komen te staan inzake de opvoeding.

Maar eigenlijk had ik ook liever dat ze meer met mijn dochter aan de gang ging.

Bosaapje, ik vind je motto trouwens wel een goeie.. blijft wel hangen.
Dat is ook de bedoeling Lichtbron... Ik heb het voor jou en nog een andere forummer geplaatst.

Hoe voel je je vandaag?
Lief van je Bosaapje!!

Alleen... had ik net mijn tranen gedroogd..begin ik weer.

Als ik alleen was geweest had ik heel dag wel kunnen huilen,zou het liefste onder de dekens in mijn bed kruipen en over een half jaar wakker worden,maar daar is het probleem niet mee weg.

22 december hebben we een afspraak bij de mediator/advocaat
Het was niet mijn bedoeling om je aan het huilen te maken lieve meid.

Het is ook een rotsituatie waar je nu inzit en je emoties gaan, denk ik, alle kanten op. In bed kruipen lost inderdaad niks op, actie ondernemen en goed voor jezelf blijven zorgen geeft jou de energie om het stuk te bewandelen die je moet lopen.

Je hebt al heel wat stappen gezet en er komen nog plenty stappen. Je moet je bedenken dat deze stappen allemaal nodig zijn om te komen waar je wilt komen. Er zijn stappen die moeilijker gaan dan anderen maar je gaat het redden.

Je kunt het, nee je moet!

Met vallen en opstaan steeds een stap verder en zolang er vooruitgang in zit is het goed Lichtbron.

Heb je voor de kerst nog een afspraak met jouw hulpverlener?
Ja, ik heb 23 december nog een gesprek met het maatschappelijk werk.
Goedemorgen lichtbron

Bij jullie ook sneeuw gevallen? De wereld ziet er ineens anders uit. Het lijkt wel of de natuur in winterslaap is met een witte, dikke deken over zich heen. Zo mooi om te zien. Het straalt één en al rust uit.

Hoe is het vandaag met je Lichtbron?
Er is hier ontzettend veel sneeuw gevallen.

Moest mijn zoon halen op school. heen en terug 2 uur onderweg! Anders maar een half uurtje.

spek- en spekglad.

Is niet aan mij besteed om met zo'n weer te rijden.

Ik vind het wel heel mooi om te zien,dat wel. maar niet als ik er door moet met de auto..

Hoe ik me voel.. beetje in de war,moe.

Vandaag een bevestiging gehad van de advocaat/mediator dat dinsdag het gesprek plaats vind.

Nu wordt het echt... Zeker als je op de brief echtscheiding met "moeilijk woord" ziet staan.

En al is het mijn eigen keuze, toch moest ik even slikken.

Bosaapje, terug
Logisch dat je even moet slikken Lichtbron. Nu wordt het echt. Steeds weer een stapje verder naar de eigenlijke scheiding.

Je moet hier doorheen en je kunt het ook, op weg naar een andere toekomst.

Veel kracht en moed voor jou Lichtbron wens ik je toe.

Je blijft toch wel meeschrijven hé,Bosaapje?

Ik heb veel aan je troostende woorden..

Ja,op weg naar een andere en onbekende toekomst.

Nog een paar weken en dan zit 2009 er weer op.

2010 zal ook niet mekkelijk zijn,maar 2011 wordt MIJN jaar!!

Sprak zij stoer..
2010 Is wel een jaar van je vrijheid Lichtbron. De ozo belangrijke, moeilijke stap is gezet. Nu zie je er tegenop, aan het eind van 2010 zeg je misschien wel dat alles heel erg meegevallen is qua scheiding, verhuizen etc./

Mijn ervaring is dat toen éénmaal de advocaat ingeschakeld was en we ons eerste gesprek kregen dat ik dat heel moeilijk vond, mischien wel het moeilijkste van alles. Vanaf het eerste gesprek ben ik toen goed voor mezelf en de kinderen gaan kijken wat we nog nodig hadden aan huisraad ed en ben me daarop gaan richten. Echt toekomstgericht dus.

Door het zo bezig zijn werd het makkelijker...

Actie dus
Ik ben het voor mezelf ook aan het visualiseren,een eigen huurhuisje,meubeltjes kopen,inrichten.

Bedenken wat neem ik mee,wat laat ik hier.

Ik denk wel dat het confronterend is dat gesprek dinsdagmiddag..
Zo hé, je was nog laat wakker. Deze tijd is ook niet echt een tijd dat je moeiteloos in slaap valt vermoed ik. Ik weet nog dat ik veel piekerde en eigenlijk ook wel heel benieuwd was hoe het zou zijn als ik mijn eigen huisje zou hebben, de inrichting net zoals jij eigenlijk.

Wat jij meeneemt en wat jou man wil houden zullen jullie samen over moeten beslissen. Aangezien ik bij de eerste scheiding mijn kinderen meenam was wel duidelijk dat de spullen van de kids, ook het meubilair met mij meegingen. Speelgoed wat dubbel was blijf bij ex.

Kunnen jij en ex het hebben over de verdeling van jullie spulletjes en schrijven jullie dat ook op? Is wel handig dat jullie een lijstje maken wat voor wie wordt.

Probeer je te ontspannen dit weekend en tijd voor je zelf te nemen. Je hebt je energie hard nodig.
Nou,ik denk dat ik meubeltjes via marktplaats bij elkaar ga scharrelen. vind ik wel leuk. misschien schuren en dan een likje verf.

Energie is echt wat ik nodig heb. Maar ik ben vandaag boodschappen weesten doen met de benenwagen. Tuurlijk weer te zware tas en buiten adem thuis gekomen. Moet eigenlijk niet kunnen,ben pas 39. Maar ik zit dicht tegen COPD aan.Daarom ben ik via medicijnen aan het stoppen met roken.Ik gebruik daar Champix voor.

Ik was inderdaad nog laat wakker,maar lig bijna altijd laat in bed.
Sjee Lichtbron. Waarom doe je zoveel boodschappen te voet. Had je jouw man niet kunnen vragen of hij meeging? Jullie zijn nog steeds samen verantwoordelijk voor jullie huishouden. Hij wil toch ook graag eten?

Goed dat je gaat stoppen met roken alhoewel dit een emotioneel moeilijke tijd voor je is. Het lijkt me heel moeilijk maar snap ook dat als je het zo benauwd hebt dat je bijna geen keuze hebt. Als die Champix helpt moet je even een gil geven... Ik wil ook stoppen maar dat lukt voor geen meter.

Mijn meubeltjes heb ik ook allemaal 2e hands gekocht en net wat je zegt... een likje verf erover heen en het is als nieuw en ook nog in jouw smaak.

Ik vond het een hele sport om zo de meubels bij elkaar te sparen en ik kan zeggen dat het me beiden keren goed gelukt is.
Nou,mijn dochter zou eigenlijk met me mee gaan,maar die viel onderweg en is toen terug naar huis gegaan.anders hadden we met tweeën de tas kunnen dragen.

Ik was alleen een beetje buiten adem,hoor. eventjes gezeten en wat water gedronken toen ging het wel weer.

Champix helpt wel,het onderdrukt je verlangen naar een sigaret,je denkt er eigenlijk niet aan.Ja, soms wel maar dat gaat vlug over. In het begin moet je gewoon doorroken en plan je een datum tussen de achtste en veertiende dag dat je de champix gebruikt.

De eerste week zijn de pillen 0,5 mg. de resterende weken dat je de kuur volgt 1mg en je moet er twee per dag nemen.

Rook jij allang Bosaapje?

Ik heb 23 jaar gerookt. Vanaf mijn 16 jaar.

Weet je meteen hoe oud ik ben, ha,ha,ha!!

En jij bent twee keer gescheiden,was de liefde over of was er iets anders aan de hand.

Vergeef me dat ik zo nieuwsgierig ben.
weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven