ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik
vrijdag 1 januari 2010 om 14:36
vrijdag 1 januari 2010 om 18:38
Singalala en Bosaapje ik wens jullie natuurlijk hetzelfde!!
We ziijn vandaag bij mijn ouders en zijn moeder geweest.
En weer lekker gegeten bij mijn moeder!!
Zal blij zijn als maandag weer de school begint en bijna-exman gaat werken.
We ziijn vandaag bij mijn ouders en zijn moeder geweest.
En weer lekker gegeten bij mijn moeder!!
Zal blij zijn als maandag weer de school begint en bijna-exman gaat werken.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
vrijdag 1 januari 2010 om 22:54
Weet je,bijna-exman heeft tegen zijn moeder en broers en schoonzussen nog steeds niks gezegd van onze scheiding.
Voelt zo raar om daar te zitten en te weten dat het misschien de laatste ke(e)r(en) is kan zijn.
Vraag me ook af hoe dat contact daarna gaat verlopen.
Voelt zo raar om daar te zitten en te weten dat het misschien de laatste ke(e)r(en) is kan zijn.
Vraag me ook af hoe dat contact daarna gaat verlopen.
maandag 4 januari 2010 om 21:59
Lees nu net je laatste berichtje. Voor jou zal het inderdaad raar zijn dat je weet dat je binnenkort er niet meer zult zitten. Dit ligt er uiteraard aan of je het contact nog wil en kunt doorzetten met schoonfamilie.
Je bijna- exman moet zelf tegen zijn familie vertellen dat jullie gaan scheiden. Ook al kan het soms jeuken, jij bent absoluut niet degene die dan kan of moet vertellen.
Hoe is het vandaag gegaan?
Je bijna- exman moet zelf tegen zijn familie vertellen dat jullie gaan scheiden. Ook al kan het soms jeuken, jij bent absoluut niet degene die dan kan of moet vertellen.
Hoe is het vandaag gegaan?
maandag 4 januari 2010 om 22:25
Ik heb haar vandaag weggebracht naar haar oude school.Van daaruit is ze met de vertrouwenspersoon vertrokken naar haar eigen school.
Het is heel goed gegaan zeiden ze alletwee.
Voor morgen is de afspraak dat ik haar om tien uur naar de vertrouwenspersoon breng en dat ze samen daar naar toegaan. En dat ze een les meedoet...
Voor mij wil dat zeggen dat ik hem deze week weer een aantal keren zal zien,en dat brengt mij weer danig in de war..
Ik probeer het heel zakelijk en koel te beredeneren en te benaderen,maar dat valt niet mee.
Weet dat het belang van mijn dochter nu voorop staat en dat we dit eerst tot een goed eind moeten brengen..
Pfft! wat verstandig.. Maar gevoel zegt anders..
Bijna-exman is gisteren naar zijn moeder geweest om het te vertellen.
Heb gevraagd wat ze gezegd had. Bijna-exman heeft alleen gezegd dat ze geschrokken was..
Ik ga me maar niet te druk maken over het contact met de schoonfamilie. Dat is iets voor later..
Het is heel goed gegaan zeiden ze alletwee.
Voor morgen is de afspraak dat ik haar om tien uur naar de vertrouwenspersoon breng en dat ze samen daar naar toegaan. En dat ze een les meedoet...
Voor mij wil dat zeggen dat ik hem deze week weer een aantal keren zal zien,en dat brengt mij weer danig in de war..
Ik probeer het heel zakelijk en koel te beredeneren en te benaderen,maar dat valt niet mee.
Weet dat het belang van mijn dochter nu voorop staat en dat we dit eerst tot een goed eind moeten brengen..
Pfft! wat verstandig.. Maar gevoel zegt anders..
Bijna-exman is gisteren naar zijn moeder geweest om het te vertellen.
Heb gevraagd wat ze gezegd had. Bijna-exman heeft alleen gezegd dat ze geschrokken was..
Ik ga me maar niet te druk maken over het contact met de schoonfamilie. Dat is iets voor later..
maandag 4 januari 2010 om 22:44
Wat zou dat fijn zijn als je dochter het goed doet nu. Het zou een pak van je hart zijn. Ik hoop echt dat dit positief blijft
Het zal inderdaad raar zijn om hem te zien. Gemengde en dubbele gevoelens maar je moet maar zo denken Lichtbron, die hulpverlener weet van niks. Nu inderdaad eerst het welzijn van je dochter.
He, he eindelijk... Door het te vertellen aan zijn moeder weet bijna-ex dat het echt wel definitief is. Ik was even bang dat hij misschien nog stille hoop had maar dat is dus niet.
Eerst je druk maken over de belangrijkste dingen Lichtbron. Het contact met schoonfamilie is iets van latere zorg.
Het zal inderdaad raar zijn om hem te zien. Gemengde en dubbele gevoelens maar je moet maar zo denken Lichtbron, die hulpverlener weet van niks. Nu inderdaad eerst het welzijn van je dochter.
He, he eindelijk... Door het te vertellen aan zijn moeder weet bijna-ex dat het echt wel definitief is. Ik was even bang dat hij misschien nog stille hoop had maar dat is dus niet.
Eerst je druk maken over de belangrijkste dingen Lichtbron. Het contact met schoonfamilie is iets van latere zorg.
maandag 4 januari 2010 om 23:40
Hey,Bosaapje,
Ik probeer positief te blijven wat mijn dochter betreft.Valt niet altijd mee,maar die diepe,machteloze wanhopige wanhoop en onmacht is al veel weg bij mij.
Ik weet niet hoe ik die man (ik zal hem hier maar J. noemen..) straks moet bedanken als dit allemaal weer op de rails is..
Het liefst zou ik hem zoenen en nog veel meer.. maar da'k kan ik nie maken..
Binnenkort eens kijken of ik er nog een baantje naast kan doen. Zal het geld straks hard nodig gaan hebben.
Ben zo blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. krijg het zo wel een beetje beter op een rijtje..
Bosaapje,fijn hoor dat je hier nog steeds meeleest en schrijft.
Misschien lezen er nog meer mee,dat weet ik niet.
Ik probeer positief te blijven wat mijn dochter betreft.Valt niet altijd mee,maar die diepe,machteloze wanhopige wanhoop en onmacht is al veel weg bij mij.
Ik weet niet hoe ik die man (ik zal hem hier maar J. noemen..) straks moet bedanken als dit allemaal weer op de rails is..
Het liefst zou ik hem zoenen en nog veel meer.. maar da'k kan ik nie maken..
Binnenkort eens kijken of ik er nog een baantje naast kan doen. Zal het geld straks hard nodig gaan hebben.
Ben zo blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. krijg het zo wel een beetje beter op een rijtje..
Bosaapje,fijn hoor dat je hier nog steeds meeleest en schrijft.
Misschien lezen er nog meer mee,dat weet ik niet.
dinsdag 5 januari 2010 om 11:05
Enneaaa,het is niet de coach waar ik gevoelens voor heb.Ha,ha!!
da's een vrouw.. !
Nee,het is de vertrouwenspersoon van de lagere school waar mijn dochter heeft gezeten. En die steekt op dit moment heel veel tijd in haar.
Maar ik ga nog wat ruimen en dan ben ik niet terug voor vanavond!!
da's een vrouw.. !
Nee,het is de vertrouwenspersoon van de lagere school waar mijn dochter heeft gezeten. En die steekt op dit moment heel veel tijd in haar.
Maar ik ga nog wat ruimen en dan ben ik niet terug voor vanavond!!
dinsdag 5 januari 2010 om 11:13
dinsdag 5 januari 2010 om 17:13
Ach,Enneaaa,had ik miijn humor niet (en die is nogal zwartgallig en cynisch!!) dan zou ik de dagen niet door komen..
En het is hééél fijn om zoveel hulp te krijgen,maar soms.. vind ik het niet altijd even fijn.
Vanmorgen heeft ze één uurtje les gevolgd. J. is weer met haar mee gegaan,heeft op haar gewacht. En na een kort gesprekje zijn ze terug gekomen op haar oude school,waar ik zat te wachten.
Heb nog even met mijn dochter en J. gepraat hoe het gegaan was,en een afspraak voor donderdagmorgen om 9.00 uur.
Ze gaat dan drie lesuren volgen.
Op dit moment is ze haar huiswerk nederlands aan het maken.
En het is hééél fijn om zoveel hulp te krijgen,maar soms.. vind ik het niet altijd even fijn.
Vanmorgen heeft ze één uurtje les gevolgd. J. is weer met haar mee gegaan,heeft op haar gewacht. En na een kort gesprekje zijn ze terug gekomen op haar oude school,waar ik zat te wachten.
Heb nog even met mijn dochter en J. gepraat hoe het gegaan was,en een afspraak voor donderdagmorgen om 9.00 uur.
Ze gaat dan drie lesuren volgen.
Op dit moment is ze haar huiswerk nederlands aan het maken.
woensdag 6 januari 2010 om 19:11
Zullen het morgen hard genoeg nodig hebben..
Ze begon vanmiddag al met klagen over hoofdpijn,dat ze vlekken voor haar ogen zag. Ben er niet teveel op ingaan.
Toch is ze zonder mopperen meegegaan naar de SOVA-training.
En nu klaagt ze weer over hoofdpijn. Ben benieuwd naar morgenvroeg.
Affijn, geen zorgen voor de dag van morgen,toch??
Maar heb zo mijn bedenkingen.
Ze begon vanmiddag al met klagen over hoofdpijn,dat ze vlekken voor haar ogen zag. Ben er niet teveel op ingaan.
Toch is ze zonder mopperen meegegaan naar de SOVA-training.
En nu klaagt ze weer over hoofdpijn. Ben benieuwd naar morgenvroeg.
Affijn, geen zorgen voor de dag van morgen,toch??
Maar heb zo mijn bedenkingen.
woensdag 6 januari 2010 om 23:57
Misschien is negeren het beste wat je kunt doen dus goed dat je er niet op in bent gegaan.
Morgen ook niet vragen hoe het met de hoofdpijn gaat en haar gewoon naar de afspraak sturen. Als het daar echt niet gaat sturen ze haar echt wel naar huis.
Vaak is het zo moeilijk om te weten, voelen of ze echt hoofdpijn hebben of dat kinderen het zeggen om ergens onder uit te komen.
Je doet het goed lichtbron. Vertrouw op jezelf.
Morgen ook niet vragen hoe het met de hoofdpijn gaat en haar gewoon naar de afspraak sturen. Als het daar echt niet gaat sturen ze haar echt wel naar huis.
Vaak is het zo moeilijk om te weten, voelen of ze echt hoofdpijn hebben of dat kinderen het zeggen om ergens onder uit te komen.
Je doet het goed lichtbron. Vertrouw op jezelf.
donderdag 7 januari 2010 om 01:09
Hey lichtbron hoofdpijn of niet, afspraken staan nu even voor je dochter. Dat geeft haar structuur en duidelijkheid dat heeft ze echt nodig nu denk ik. Mocht ze morgen klagen geef haar anders dan een paracetamol. Hoe dan ook ik denk dat het voor je dochter belangrijk is dat naar haar afpraak gaat.
Ik krijg namelijk het gevoel uit je berichtjes hier dat ze het best moeilijk vind om grenzen , belangen en regels van anderen te respecteren. Juist dan is het denk ik heel belangrijk even op je standpunt te blijven staan, en volgens mij kan je dat goed
Een paracetamol kan ervoor zorgen dat je bezorgde moederhart niet overneemt en je haar aan haar afspraken houdt.
Dikke
Ik krijg namelijk het gevoel uit je berichtjes hier dat ze het best moeilijk vind om grenzen , belangen en regels van anderen te respecteren. Juist dan is het denk ik heel belangrijk even op je standpunt te blijven staan, en volgens mij kan je dat goed
Een paracetamol kan ervoor zorgen dat je bezorgde moederhart niet overneemt en je haar aan haar afspraken houdt.
Dikke
donderdag 7 januari 2010 om 09:55
Ze is vanmorgen met veel pijn en moeite met mij meegegaan naar J.
Heb behoorlijk wat overredingskracht moeten gebruiken.
Zij huilen en klagen dat ze buikpijn had. Nou dan trekt je moederhart samen hoor.
Maar heb toch zo goed mogelijk door gezet.
Was wel blij dat ze me niet aanviel..
En nu zit ik hier.. moet nog zoveel doen,maar kan me er niet toe zetten. Denk heel de tijd aan d'r..
Ik ga ook niet teveel in op haar klachten,zeg alleen maar dat ik het vervelend voor haar vind en dat het zo wel over zal zijn. En inderdaad is het moeilijk om te weten of ze echt hoofdpijn/buikpijn heeft.
Ze probeert echt haar grenzen uit,of ze haar zinnetje krijgt. Natuurlijk gebeurt dat weleens,maar 9 van de 10 keer is nee bij mij ook echt nee.
Het scheelt ook denk ik dat ze mijn wanhoop en machteloosheid niet meer ziet en dat ik het probleem bij haar heb neergelegd.niet letterlijk natuurlijk,ze weet dat ze altijd op me kan rekenen. En ze ziet dat er mensen zijn die haar willen helpen. Maar ze moet zelf ook een stapje meer doen. En dat valt niet mee..
Bosaapje en enneaaa,bedankt voor de knuffels en de complimentjes..
Heb behoorlijk wat overredingskracht moeten gebruiken.
Zij huilen en klagen dat ze buikpijn had. Nou dan trekt je moederhart samen hoor.
Maar heb toch zo goed mogelijk door gezet.
Was wel blij dat ze me niet aanviel..
En nu zit ik hier.. moet nog zoveel doen,maar kan me er niet toe zetten. Denk heel de tijd aan d'r..
Ik ga ook niet teveel in op haar klachten,zeg alleen maar dat ik het vervelend voor haar vind en dat het zo wel over zal zijn. En inderdaad is het moeilijk om te weten of ze echt hoofdpijn/buikpijn heeft.
Ze probeert echt haar grenzen uit,of ze haar zinnetje krijgt. Natuurlijk gebeurt dat weleens,maar 9 van de 10 keer is nee bij mij ook echt nee.
Het scheelt ook denk ik dat ze mijn wanhoop en machteloosheid niet meer ziet en dat ik het probleem bij haar heb neergelegd.niet letterlijk natuurlijk,ze weet dat ze altijd op me kan rekenen. En ze ziet dat er mensen zijn die haar willen helpen. Maar ze moet zelf ook een stapje meer doen. En dat valt niet mee..
Bosaapje en enneaaa,bedankt voor de knuffels en de complimentjes..
donderdag 7 januari 2010 om 10:00
donderdag 7 januari 2010 om 10:32
Heb daarstraks mijn moeder gebeld,want die denkt ook de hele dag aan mijn dochter.
Moet echt opletten dat ik haar naam hier niet neerzet. Het is wel eens gebeurd dat ik het berichtje wou versturen en dat de naam van mijn dochter erin stond.
Ik denk dat ik dadelijk maar drie grote koeken ga halen,voor mijn dochter,voor J. en voor mezelf.. hebben we wel verdiend vind ik.
Moet echt opletten dat ik haar naam hier niet neerzet. Het is wel eens gebeurd dat ik het berichtje wou versturen en dat de naam van mijn dochter erin stond.
Ik denk dat ik dadelijk maar drie grote koeken ga halen,voor mijn dochter,voor J. en voor mezelf.. hebben we wel verdiend vind ik.
donderdag 7 januari 2010 om 15:57
Zo,nou,om 12.00 uur heb ik mijn dochter opgehaald. Ze zag intens wit,maar dat is de spanning geweest.
Ze had het goed gemaakt ,zei ze.We zijn door gereden naar haar oude school om J. even bij te praten hoe het gegaan was. J. had koffie gehaald voor mij en thee voor hem. Dus dat kwam mooi uit voor mij om de koeken op tafel te zetten.Dat hadden we wel verdiend alle drie.
Dat heb ik zo ook gezegd.Moest J. wel om lachen.
Ze heeft vertelt hoe het gegaan was. We zijn er wel een half uur geweest. toen was het haasjerepje naar huis want ik moest naar het werkoverleg.
En nu ga ik een paar boodschappen doen..
Ze had het goed gemaakt ,zei ze.We zijn door gereden naar haar oude school om J. even bij te praten hoe het gegaan was. J. had koffie gehaald voor mij en thee voor hem. Dus dat kwam mooi uit voor mij om de koeken op tafel te zetten.Dat hadden we wel verdiend alle drie.
Dat heb ik zo ook gezegd.Moest J. wel om lachen.
Ze heeft vertelt hoe het gegaan was. We zijn er wel een half uur geweest. toen was het haasjerepje naar huis want ik moest naar het werkoverleg.
En nu ga ik een paar boodschappen doen..