black-out

10-02-2012 09:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb de HA al gebelt,

die belt vanmiddag terug.

intussen zou ik graag weten of mensen hier ervaring mee hebben.

ik heb sinds ongeveer een week dat ik dingen mis,

dat ik een stuk kwijt ben zegmaar

ik gebruik weinig alcohol dus daar komt het denk ik niet door,

ik sta onder veel spanning en stress (2 zieke ouders, rechtszaak mbt incest waarin ik slachtoffer was)

ik heb ook het idee dat ik erg verward ben, praat en doe

kan mezelf niet echt meer uitdrukken

ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen

alvast bedankt voor het lezen in elk geval
Klinkt als heel erg veel stress. Hopelijk kan de huisarts je iets kalmerends kan voorschrijven. Ik heb het ook een tijdje gehad, toen had ik een forse burnout. En het verwerken van een incest met een rechtszaak is ook al niet niks.

Hopelijk heb je snel hulp en heel veel sterkte.
Hey, ik herken het wel.

Heb ff een nieuw account aangemaakt hiervoor.

Ik wil niet zeggen dat je hetzelfde heb als dat ik heb maar ik heb DIS. Bij DIS raak je blokken tijd kwijt.

Ik kan ook niet zeggen dat je hetzelfde hebt als ik, want voor deze diagnose is gedegen testten nodig en lange observaties.

En er bestaan zoveel soorten van dissociatieve stoornissen zonder dat je DIS hebt.

Heb ook dat ik wel heb dat ik soms erg verward ben, vooral als ik erg gestressed ben.

Mensen met DIS kunnen jarenlang prima functioneren en een stressor kan dan maken dat delen dan ineens toch eruit gaan komen. (bv zwangerschap en bevalling oid)

Als je je laat verwijzen zou ik dat laten doen naar iemand die in ieder geval bekend is met dissociatieve stoornissen.

Nu kun je denken, wat voorbarig en wat een nonsense maar ik heb jarenlang in foute hulpverlening gehangen. Etiketjes gekregen die niet klopten. Van borderline tot theatraal tot schizotypisch en psychotisch.

Je hebt in NL de zogenaamde TRTC`s

Ze bestaan sinds kort officieel niet meer maar zijn wel doorgegaan. Ze zitten in zeist, ermelo, den haag, assen, leeuwarden en eindhoven.

Je kunt ook kijken op de site van het LCVT en daar eens vragen.

Zij kijken gedegen of je een dissociatieve stoornis hebt of dat je tijd kwijt raakt door wat anders.. Dit kan nl ook..

Sterkt met je proces... Ik weet hoe angstig het is..
@origineel dankje,

maar de rechtszaak is nu voor mij bijzaak, ik ga vooral kapot aan de lijdensweg van mijn moeder.

@unlundun dat heb ik ook inderdaad,

verkeerde therapie wil ik niet zeggen want ik heb er wel wat aan gehad,

ben behandeld als borderliner terwijl ik dat echt niet ben,

ik heb de bevestiging ook gehad toen ik wel de juiste hulp kreeg,

maar dat ging om mijn trauma

wat ik net tegen origineel ook al zei,

ik ga kapot door de lijdensweg van mijn moeder,

de ziekte van mijn vader (beenmergkanker en de rechtszaak telt natuurlijk gewoon mee)

maar wat je zegt daar zit wel wat in hoor!

ik heb overigens tijdens zwangerschap en bevalling nergens last van gehad,

behalve die vreselijke hormonen natuurlijk dan.
Zwangerschap en bevalling was een voorbeeldje waar sommige mensen die DIS bleken te hebben het door naar buiten kwam.

Ik kende iemand waarbij het naar buiten kwam omdat ze overspannen werd door heftige dingen op dr werk, had ook geen last gehad met zwangerschappen en bevalling.

Veel sterkte...
quote:ikbenevelyn schreef op 10 februari 2012 @ 10:39:

@unlundun dat heb ik ook inderdaad, verkeerde therapie wil ik niet zeggen want ik heb er wel wat aan gehad,

ben behandeld als borderliner terwijl ik dat echt niet ben,

ik heb de bevestiging ook gehad toen ik wel de juiste hulp kreeg,

maar dat ging om mijn trauma.

heb je wel DIS? (niet om in twijfel te trekken hoor)

want dat zou toch al veel van je klachten verklaren.

maar zo niet dan zou het teveel stress de oorzaak zijn. ook al is de rechtszaak een bijzaak het kan door alle stress van alles oproepen waardoor je je een tijdje of af en toe afsluit en daarna niet meer zo goed weet wat er is gebeurt. en tijdens het afsluiten kun je je ook minder uitdrukken.

heel veel sterkte in iedergeval. ik hoop voor je dat het over tijdje beter gaat
ik weet niet of ik dis heb,

denk het niet want dan had ik het denk ik wel geweten,

ik bedoel ik ben getrouwd , dan zou mijn man toch iets opgemerkt moeten hebben?

of werkt dat niet zo?

sorry voor de late reactie,

ik was wederom weer ingestort
Rot dat je bent ingestort... Zwaar is t..

toen ik net begon met instortten was het mijn toenmalige vriend ook echt niet duidelijk.

Het enige wat duidelijk was, was dat er steeds onenigheid was over dat hij beweerde dat ik iets gezegd zou hebben dat ik beweerde niet gezegd te hebben of iets beloofd te hebben wat ik zei nooit beloofd te hebben.

Ik wist echt niet dat ik dit had.

Ook niet later, toen ik echt gecrashed was en in foute hulpverlening beland was en op een borderline afdeling zat en me toch afvroeg wat er met me aan de hand was.

Kan me nog herinneren dat ik ooit heel boos werd sochtends omdat er allemaal hagelslag om mn bed gestrooid lag.

Mn kamergenoot zei dat ik zelf met 6 boterhammen met hagelslag boven was gekomen en dit op t randje opgegeten had en heb lopen strooien.

Nu kan ik er wel om lachen maar destijds was ik zo boos en overtuigd dat mn kamergenoten me zaten te f*cken.

Later las ik in rapportages dat ze de diagnose daar al gesteld hadden en dit zelfs al tegen "mij" gezegd hadden, beetje jammer dat dit tegen een ander deel was en dat deel overtuigd heeft dat t niet nodig was dit op te schrijven in diagnose lijstje.

Daardoor nog veel langer geduurd voor juiste diagnose er kwam.

En nog steeds zijn er veel mensen (ook hulpverleners) die mijn volwassen delen niet uit elkaar kunnen houden en ook ik heb amper tot geen contact met ze.

Heel vervelend.

Sorry voor lange antwoord, en het is niet om je bang te maken.

Alleen wel om je hopelijk bewust te maken dat je voor diagnose stelling gaat naar een TRTC...

Veel sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven