Borderline

02-11-2010 22:27 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar meer informatie over Borderline persoonlijkheidsstoornis.

Dat mag gaan over de stoornis zelf, inclusief behandelmethoden, zelfhulpboeken, maar ook ervaringsverhalen. Als het maar goed leesbaar is.

Er zijn zoveel boeken over geschreven, ik zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een tip voor me?
Als het maar goed leesbaar is?
Toevallig heb ik gisteren een boek in mijn handen gehad over dit onderwerp. Het boek is recent uitgekomen, maar misschien al wel in de bieb.

Op bolpuntkom kun je ook inkijken.borderline van binnen

Ik vond het er goed uitzien, alleen beetje te duur qua budget deze maand.
http://www.infonu.nl/zoeken.php?zoekterm=borderline
quote:Ises schreef op 02 november 2010 @ 22:33:

Als het maar goed leesbaar is? Haha, ja sorry, ik bedoelde natuurlijk dat ik geen wetenschappelijk rapport zoek, maar iets wat min of meer lekker wegleest.
Thanks Heleen, ik zit even een inkijkexemplaar te lezen op Bol, het is precies wat ik bedoel!
De borderline-dans van Anthony Walker

Stop walking on eggshells (is vertaald in NL, maar weet even de nederlandse titel niet en ben te lui om op te staan )
Maar meer tips zijn zeker welkom!
ik vind de boeken van Erwin v Meekeren beter dan die van Koos Krook (qua informatief)

Qua romans: girl interrupted, de borderline dans, ik ook van jou, eentje v Caroline Krauss meen ik, weet niet meer hoe die heet.

Zelf wil ik nog lezen: sometimes I act crazy, stop walking on eggshells en I hate you, don't leave me (allemaal Amerikaanse self help of info voor omstanders)
Ik ook van jou vind ik echt totaal de lading niet dekken.
voor ervaringsverhalen kun je op internet goed terecht, talloze blogs/sites met ervaringsverhalen te vinden.
Ga NIET NIET NIET naar het forum van Borderline.nl. Gewoon niet doen. Tenzij jij ook een zwelgje bent, dan zal het wel een warm bad worden
tja wat is lading dekken, het gaat voor n groot deel toch over n relatie met iemand met borderline al wordt dat niet expliciet zo benoemd in het verhaal.
www.moeilijkemensen.nl geeft wat info over persoonlijkheidsstoornissen, waaronder bordeline. Daar kan je volgens mij verder klikken. Je kan een info-avond bijwonen ook, volgens mij.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:fleurtje schreef op 02 november 2010 @ 22:45:

Ga NIET NIET NIET naar het forum van Borderline.nl. Gewoon niet doen. Tenzij jij ook een zwelgje bent, dan zal het wel een warm bad worden

Whahaha, dank voor de tip. misschien mag ik er tijdens mijn maandelijkse zwelghalfuurtje heel even op kijken. En voor de rest doe ik heel normaal ja.

Fijn ook, al die tips voor romans. Bol.com & ik worden beste vrienden vanavond!
quote:tijgermeisje schreef op 02 november 2010 @ 22:46:

tja wat is lading dekken, het gaat voor n groot deel toch over n relatie met iemand met borderline al wordt dat niet expliciet zo benoemd in het verhaal.Ik vond het niet zo borderline. Niet elk zelfdestructief persoon heeft borderline.
quote:Suzy65 schreef op 02 november 2010 @ 22:46:

www.moeilijkemensen.nl geeft wat info over persoonlijkheidsstoornissen, waaronder bordeline. Daar kan je volgens mij verder klikken. Je kan een info-avond bijwonen ook, volgens mij.

Moeilijke mensen? Voel me ietsjepietsje aangesproken. Ik ben juist veel te makkelijk, dat is het probleem!

Ik ga mijn halfuurtje zwelgen gelijk maar even inlossen op dat andere gekkenforum waar Fleurtje het over had.
quote:SjakieAfhakie schreef op 02 november 2010 @ 22:48:

[...]

Bol.com & ik worden beste vrienden vanavond!Dat zeggen borderliners nogal snel
quote:SjakieAfhakie schreef op 02 november 2010 @ 22:52:

[...]

Moeilijke mensen? Voel me ietsjepietsje aangesproken. Ik ben juist veel te makkelijk, dat is het probleem!

Ik ga mijn halfuurtje zwelgen gelijk maar even inlossen op dat andere gekkenforum waar Fleurtje het over had.

Ben je al lid daar?

Pas op, als je 'kut' zegt krijg je een ban.

En vergeet niet alles de schuld te geven aan je stoornis(sen).
Ik heb aan deze twee veel gehad:

Leven met een borderliner P. Mason en R. Kreger

Borderline de baas Gids voor naastbetrokkenen K. Krook
quote:emmelie_ schreef op 02 november 2010 @ 22:57:

Ik heb aan deze twee veel gehad:

Leven met een borderliner P. Mason en R. Kreger

Borderline de baas Gids voor naastbetrokkenen K. Krook

Sjakie, dit is de vertaling van Stop walking on eggshells.

Afschuwelijk foute slechte titel/vertaling trouwens. Mensen (en mensen met borderline voorop), moeten es stoppen met een ander als een ziekte te zien. Je bent geen borderline, je hebt borderline.
Fleur; er valt toch ook niemand over de term " diabeet " als je diabetis hebt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 november 2010 @ 23:02:

Fleur; er valt toch ook niemand over de term " diabeet " als je diabetis hebt?

Toevallig gister over gehad met iemand met suikerziekte, en ja, die ergerde zich er ook aan.

Denk dat psychische dingen ook nog iets gevoeliger liggen, zeker stoornissen die een redelijk negatieve klank hebben. Mensen zeggen dat dan ook zo jankerig: maar ik ben borderli-hi-ner

Maar goed, dat zijn mensen die over het algemeen ook geen blijk geven van meer te willen zijn dan dát.
Ik zal maar aan mijn nieuwe beste vriend Bol vragen of ie de engelse versie van Stop walking on eggshells besteld.

@emilie: heb jij zelf borderline, of iemand in je omgeving? Ik kom veel boeken tegen voor "slachtoffers" uit het gezin, hoe ga je om met zo'n gek. Is dat ook leuk om te lezen voor borderliners?

@fleur: die laatste opmerking maakt me dus een heel klein beetje bang, ik ken niemand met borderline (denk ik) maar ik heb nooit geweten dat er met die diagnose zo'n enorme sticker op je hoofd komt te staan. Alsof je niet goed kunt functioneren als je borderline hebt?

Ik ben vandaag gediagnosticeerd met trekken van borderline stoornis, dus ik heb geen borderline. Alleen maar een klein stempeltje dus. En ik functioneer (voor de buitenwereld) prima. Ik vind het juist nogal lastig om dingen met mensen te delen. Het is allemaal een beetje nieuw voor me, ik wil me er eerst in verdiepen. Ik zou het erg naar vinden als er heel veel vooroordelen over zijn, en ik niet meer van een levensgrote stempel afkom. Over schizofrenie, manische depressie of narcisme heb ik allerlei oordelen, maar over borderline eigenlijk niet omdat het zich zo divers uit. Ik hoopte dat de rest van Nederland daar ook zo over dacht....
quote:

Denk dat psychische dingen ook nog iets gevoeliger liggen, zeker stoornissen die een redelijk negatieve klank hebben. Mensen zeggen dat dan ook zo jankerig: maar ik ben borderli-hi-ner

Maar goed, dat zijn mensen die over het algemeen ook geen blijk geven van meer te willen zijn dan dát.Ok, ik ben hier dus een beetje nieuw in, maar wat is dat dan? Wat ben je als je het hebt over een borderliner? Wat is het (voor)oordeel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven