Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Nou, nu krijg ik er ook nog een rotgevoel door Waarom loopt dit nou zo?? Goed, dan val ik ook maar in herhaling. Je eerste post kwam op mij over alsof je vond dat ik eens heel gauw uti die slachtofferrol moet gaan komen. Later legde je uit wat je bedoelde en vooral waaróm je het schreef, en toen kon ik het een stuk beter verteren, ik snapte je (goede!) bedoelingen, die ik in eerste instantie niet zag.

Waarop ik (als verdediging???) heb gereageerd met: ja, ik zit soms in de slachtofferrol, daar ben ik me bewust van. Ik denk soms negatief, voel me soms ook gewoon rot, maar ik dacht dat ik die gevoelens hier (ook) mag plempen.

Alleen als ik hier op een dag 4 berichtjes kom plaatsen, waarvan 3 in de negatieve sfeer zijn, dan heb ik het idee dat velen denken dat ik aan het vechten ben tegen negatieve gevoelens en mn bo niet accepteer. Tsja, zo zie ik het niet, zoals ik al schreef, ik kom hier soms even spuien, als ik me rot voel, dan moet ik het even kwijt. Maar ik zal er beter op letten, wat ik hier wel/niet schrijf, en vooral hoe, want ik vind het vervelend dat dit onstaat nav mijn berichten....en blijkbaar schets ik een beeld van mezelf dat niet goed overeenkomt met de realiteit, want ik ben niet zo negatief en aan het vechten als blijkbaar gedacht wordt.

Edit: Lieve lieve Lief, NO HARD FEELINGS!

Ik zag alleen in eerste instantie je goede bedoelingen niet, en heb toen vanuit mn eerste emotie gereageerd. Na je 2e bericht zag ik de goeie bedoelingen wel, en was het wat mij betreft helemaal klaar. (En als ik nu je 1e bericht terug lees, zie ik ze meteen al, maar op dat moment zat ik in een sjaggerijnige bui en zag ik ze niet. Sorry.)

Nou ik ben gewoon boos en chagrijnig en moe en ik heb pijn en ik ben die hele kutburnout en alles wat ermee te maken heeft en me ermee confronteert spuugzat! En dan ben ik ook wat minder geduldig. En dan wil ik ook gewoon troostende woorden. En ik krijg dat er dan niet goed uit.

Maris, ik stel voor dat we Oplossing 5 even toepassen voor mij: Even koffiedrinken slapen. Morgen weer over. OK?

OK, en vooruit dan...

Slaap lekker
Gaan we nou tegelijkertijd zitten te editten? Hebben we toch wel iets van elkaar weg.

(ga nog zitten janken ook nu. Ik had de hele tijd al zo'n stomme brok in mijn keel)

Ben onderweg met thee en koekjes en sigaretten. Wel de deur opendoen als ik aankom, want het is f*** koud.
Meiden toch, jullie bedoelen het allebei goed. Jouw gevoel is jouw gevoel en dat mag! En we reageren daar allemaal anders op en ook dat mag.

Maris, spui gewoon alles wat je kwijt wil. We herkennen het allemaal. Zelf zou ik het veel vervelender vinden als je niet jezelf kan zijn hier. Misschien dat je beide dingen op kan schrijven?

Ook de leuke en positieve dingen van de dag.

Durf jij van jezelf te zeggen, dat je nu je bo en de negatieve gevoelens die er nog vaak zijn accepteert?

Zelf heb ik dit echt moeten leren en het zou erg mooi en fijn voor je zijn als jou dat al gelukt is.
quote:lief_29 schreef op 18 februari 2011 @ 23:06:

Hebben we toch wel iets van elkaar weg.

Wissikallang
Zonnestraal, het ene moment lukt dat accepteren inderdaad beter dan het andere moment. Maar die acceptatie is wel verdriedubbeld hoor, vergeleken met de eerste weken. Maar juist op de momenten dat het even niet lukt (zoals vanmiddag) kom ik hier ff uithuilen. Omdat jullie dan allemaal zo lief voor me zijn
Lieverds, even een voor allebei, dat hebben jullie verdiend! We helpen elkaar zo goed hier doorheen, dat is toch hartstikke mooi!

En iedereen mag hier schrijven wat ie wil en in wat voor stemming je ook bent. Wat Zonnestraaltje ook al zegt, wees jezelf en schrijf alles wat je kwijt wilt. Ga je niet beter of slechter voordoen dan je bent.

Nu lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen voor ons allemaal!
Ik wou een open deur plakken maar dat lukt ook al niet.

Wel aardbeienthee toch?
ielk! Ja schat, aardbeien. En voor mezelf rooibos
quote:zonnestraaltje1 schreef op 18 februari 2011 @ 23:08:

Durf jij van jezelf te zeggen, dat je nu je bo en de negatieve gevoelens die er nog vaak zijn accepteert?

Zelf heb ik dit echt moeten leren en het zou erg mooi en fijn voor je zijn als jou dat al gelukt is.Nou, mij nog lang niet altijd hoor.
quote:_maris_ schreef op 18 februari 2011 @ 23:16:

ielk! Ja schat, aardbeien. En voor mezelf rooibos

Als ik al lig te snurken, even wakker porren. Wel aan mijn rechterkant, want links doet pijn en dan ga ik meppen.

Dames, ik val om... Welterusten.
Ben er! Mag ik erin?

(ff tussendoor, valt me trouwens wel op dat wij avondmensen zijn Voor 11u smorgens wordt er meestal maar nauwelijks gepost. na 11u savonds des te meer )

Ik ga ook plat. Truste!
Voor elf uur ben ik er nog wel eens, maar dan voel ik me heel alleen. Zo laat 's avonds ga ik niet redden, best jammer, dan ontstaan vaan de mooiste gesprekken.

Lief, Marriss, jullie mogen van mij alles zeggen wat je wilt. Laten we vooral eerlijk blijven en ons niet gaan aanpassen omdat we denken dat anderen dan misschien iets van ons gaan denken of ons niet meer leuk vinden. Dat hebben we al veel te lang gedaan waardoor we nu met zijn allen in hetzelfde schuitje zitten.
Meiden, hoe is het vandaag met iedereen?

Uhm ja,ik ben een nachtbraker. Dat wordt wat als ik weer moet gaan werken. Heb vannacht nog een soort voedingstest gedaan.

Daar kwam wel een hele erge negatief resultaat uit.

Was geen verrassing hoor;-)

Beertje, kan me wel voorstellen dat jouw lontje helemaal op is gebrand. 60 uur werken naast je chronische ziekte ondanks dat je afgekeurd was, is niet niks. Doorgaan totdat je erbij neervalt... Wel goed van je, dat je al inziet waar je problemen liggen. Het eerste begin is gemaakt.

Ik krijg het gevoel, dat je nu heel erg aan het verstoppen bent voor alles.

Kan je psycholoog geen contact opnemen met je huisarts?

Misschien dat je daarna een verwijzing kan krijgen via een telefonisch gesprek? En anders zal je toch over die drempel heen moeten gaan. Want hoe langer je wacht, hoe langer het zal gaan duren voordat je aan die intensievere therapie kan beginnen. Waarschijnlijk zijn er ook nog wachtlijsten?
pfff...manlief en ik hebben ruzie en ik vraag me af of mijn verwachtingen nu te hoog liggen of zouden jullie hier ook over vallen?

We zouden lekker een weekendje samen zijn en nu heeft manlief afgesproken met mijn broer zonder mijn medeweten. Normaal vind ik dat echt niet erg maar ik had me verheugd op een weekendje met z'n tweeen . Ben ik dan zo erg dat ik daar boos om word?

Bovendien zegt manlief dat hij toch niks aan me heeft, want ik ben toch te moe om dingen te doen...dat gaf hij als reden aan om even weg te willen. Bleh...en nu zijn we allebei boos
Jee zonnestraal, nou ben ik wel benieuwd wat jij dan zoal eet. Maar ik vind de standaarden ook wel erg ver gaan hoor. Twee ons groenten is gewoon niet altijd haalbaar. Gister had ik sla gemaakt van rucola en tomaat en paprika, maar daar krijg ik echt geen 200 gram van weg hoor. En die lullige 75 gram vlees overschrijd ik met grote stappen. En volgens de geldende normen ben ik ook veel te zwaar (allemaal spieren, maar dat begrijpen ze niet ).

Ik lees hier oo kwel vaak vóór 11 uur, maar om de één of andere reden ervaar ik een drempel om als eerste te posten ofzo. Raar eigenlijk. Ik ben wel een echt avondmens ja, dat klopt wel, maris. Moeite met wakker worden, maar ook heel veel moeite met naar bed gaan...
5x5, ik zou dat ook niet leuk vinden. De vraag is natuurlijk of hij wist dat jij twee dagen saampjes wilde zijn, of dat hij dacht dat jullie lekker leuke dingen voor jezelf konden doen.

Maar ik snap je frustratie.

Ik vind trouwens de opmerking dat hij niks aan je heeft omdat je steeds moe bent, wel een beetje jammer. Daar heb jij ook niet voor gekozen dus dat kan hij je niet kwalijk nemen. Die opmerking zou bij mij reden zijn voor een knappe knallende confrontatie.
Ja, die opmerking viel ik ook over, maar ik viel nu vooral over het feit dat hij afspraken maakt in ons weekend. Ik vroeg of hij dezelfde verwachtingen van dit weekend had als ik, want kennelijk dus niet. Manlief antwoorde, tja weekendje zonder kinderen is voor mij wel een weekendje samen zijn maar als jij toch te moe bent om dingen te doen. (terwijl ik van de week al had aangegeven lekker samen te willen wandelen en later op de dag naar de bios. Manlief leek dat ook prima te vinden.

Maar toen ik er als een dweil bij lag donderdag (griepgevoel bovenop de moeheid) toen zei hij al...daar gaat ons weekendje dan, kunnen we nog niks doen. Ik vermoed dat hij toen die afspraak heeft gemaakt met m'n broer. Gisteren voelde ik me al wat beter maar manlief had niks gezegd over die afspraak, daar kwam hij vanochtend ineens mee.
Eigenlijk ben ik meer een ochtendmens maar mijn ritme is helemaal omgedraaid de afgelopen paar jaar. Door slecht inslapen van mij maar ook doordat de jongste heel slecht sliep lange tijd, had ik behoefte aan mijn vrije avonden. Als ik mijn biologische ritme zou volgen lag ik er rond half 11 wel in. Nu is het meer een ingesleten patroon waarvan ik nog niet zeker ben of ik dat wel weer om wil keren, want ik geniet ook wel van m'n vrije/lange avonden.
Hmm, ik vind niet dat je overdrijft 5x5, daar zou ik ook flink pissig om zijn. Hij ziet nu toch dat het beter met je gaat dan donderdag? Kunnen de plannen/verwachtingen dan niet alsnog worden bijgesteld? Bah, heb je eindelijk een weekend samen, heb je ruzie....hopelijk komen jullie er gauw uit en kunnen jullie dan alsnog samen genieten van het weekend.
Ik probeer mn ritme niet te drastisch om te gooien, anders wordt het weer zo lastig terug schakelen als ik weer ga werken. Probeer er nu tussen 23u en middernacht in te liggen. Hoe laat ik wakker wordt is heel wisselend, ene keer om 6u, andere keer om half elf (zoals vanmorgen) Ene nacht slaap ik 7 uur, andere wel 10 of 11... Slapen jullie ook mee uren dan normaal?
5x5, jullie verwachtingen zijn gewoon totaal verschillend van een vrij weekend. En dat is lastig als je van iets anders uit gaat.

Zelf zou ik het ook niet leuk gevonden hebben.

Maar hetgeen wat ik wel geleerd heb, door voornamelijk alleen maar mannen om me heen te hebben, is dat je duidelijk moet zijn en hardop moet zeggen wat je graag wil. Een man kan dit niet van je gezicht aflezen. Wij vrouwen zijn veel meer gericht op de ander en houden steeds rekening met.... i.p.v. wij eerst.

Herken je dit: Een vrouw gaat naar de winkel boodschappen doen voor het avondeten en denkt: "Wat zou manlief lekker vinden?"

Een man gaat naar dezelfde winkel en denkt vaak: "Waar zou ik vanavond zin in hebben"

Het is wel jammer, dat het nu zo gelopen is. Blijft je broer de hele dag? Vanavond kan je alsnog gezellig met z'n tweeën naar de bioscoop en anders morgen gaan wandelen?

Aan de ene kant snap ik de beredenering van je man ook wel. Alleen de manier waarop hij het aan heeft gepakt, had wel anders gekund.
Abc, hoe was de verjaardag trouwens? Waren ze een beetje spraakzaam?

Ik ga vanmiddag met mn moeder naar de film, leuk! Mn handen jeuken om nu even een stofzuiger door het huis te halen, maar ik weet dat dat niet slim is dus ik hou me in. 'Wat gebeurt er als ik morgen ga stofzuigen ipv vandaag?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven