Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Ja en ook nog hele zware botten maris, en grote blauwe ogen. Oh, en serieus, flinke bovenbenen die ook nog extra flink zijn van al het littekenweefsel van het spuiten.

Veel mensen schrikken als ik zeg hoeveel ik weeg. Ze geloven het ook niet, ze schatten mij op 70-74kg. Ik ben zelf niet heel ongelukkig met mijn lijf hoor, er zouden best wat kilootjes van mijn buik af mogen maar verder vind ik het wel OK. Ik kan nog in maat 40 en dat vind ik goed (genoeg).

Ik zou dan liever mijn gezicht inruilen dan mijn lijf. Niet omdat ik dat lelijk vind, maar omdat ik zo enorm teken. Elke sprankje vermoeidheid uit zich in dikke donkere kringen en wallen, en een grauwe teint. Daar baal ik wel van. Ik straal nooit echt omdat mijn huid dat gewoon niet doet.

maar goed, als ik helemaal opnieuw gebakken kon worden, inclusief verse, onbeschadigde, goed werkende organen, dan zou ik het zo doen hoor, dat dan weer wel
Lief, ik heb geen vraag gezien over aanspannen van spieren. Wat was je vraag?

Ik zal naar niks zeggen over mijn gewicht, ik mag dan 13 kilo afgevallen zijn, ik ben nog steeds veel en veel te zwaar.

Mijn was is opgevouwen, bedtijd dus. Welterusten allemaal.
Dat kan ik me voorstellen Lief, alhoewel het ook niet leuk is dat je huid zo verklapt hoe het met je gaat. Is toch iedere keer confronterend om dat in de spiegel te zien... Ik heb dan wel geen wallen, maar heb wel een hele lelijke huid. Al zo'n 15 jaar is het eerste wat ik doe als ik opsta, naar de spiegel rennen om te kijken hoe ik er vandaag bij loop.... altijd pukkeltjes, vlekjes, littekentjes, en inderdaad, bij stress wordt het nog 10x erger. En rond mn eisprong, en rond mn menstruatie... Schaam me er erg voor, gebruik ook altijd make up om het te camoufleren. Wat ik in 15 jaar heb uitgegeven aan make up én middeltjes die zouden moeten werken is niet te geloven, duizenden euro's.

Maaaar... ik besef me heel goed dat er veel ergere dingen zijn hoor. Het is vervelend, that's all.
Truste Abc!
quote:lief_29 schreef op 21 februari 2011 @ 19:19:

Abc, herken jij dat, dat als je lekker ontstrest even zit, met laptop of boek ofzo, dat je ineens merkt dat je (met name) je beenspieren aangespannen hebt? Ik merk dat vaak tegenwoordig. Zo strak als een pijl en boog. Moet bewust ontspannen dan en opletten dat ik niet meteen weer aanspan. Met autorijden heb ik het ook.

Alsof ik klaar ben voor de aanval ofzo. Raar hè.
Oh dat lijkt me ook wel rot maris. Ik heb dat dan weer niet, puistjes enzo. Ben er wel bang voor dat ik dat ga krijgen als ik stop met de pil. Maar ja, als ik me dan wel gelukkiger voel, doe ik het er maar mee. Ik kom dan wel om advies vragen welke camouflagestick de beste is!

Oh en ik vind ook dat het nu wel mooi is he, met dat afvallen van jou? Anders moet ik koekjes chocola komen brengen.

Ik heb trouwens wel dat stemmetje gehad, jullie schreven op een gegeven moment dat je allemaal zo afviel, dus ik dacht: Oh, dat is voor mij een geluk bij een ongeluk. Maar nee hoor, ik weer niet... Daar kan kon ik enorm van balen. Ik hoop ook stiekem dat ik af zal vallen als ik stop met de pil... Maar dat zal ook wel niet... Net als dat bijna iedereen zich beter voelt nadat ze zijn gestopt... Bijna...
Ik heb dat wel erg met mn schouders, heb ze vrijwel altijd opgetrokken zonder dat ik het doorheb. Moet ook constant denken: schouders ontspannen!! Denk ook dat ik het ook wel in mn benen heb, want heb ook geregeld spierpijn in mn benen. Oh, (ben op dreef, haha) ik heb ook vaak mn kiezen/kaken heel hard opelkaar geklemd zonder dat ik het doorheb. Lig ik al een half uur in bed, en dan besef ik me ineens dat ik de hele tijd met een stijf getrokken bekkie lag... bizar.

Waarom vraag je dat eigenlijk specifiek aan Abc?
Ik voel me niet anders met of zonder pil eigenlijk.... Ik slikte jarenlang Diane 35 voor mn huid, was als de dood dat mn huid een groot rampgebied ging worden zodra ik daarmee ging stoppen... daarom gestopt met diane, en begonnen met Roaccutane, een paardemiddel tegen acne. Wat een rotmiddel... ik werd er depressief, lusteloos, sjaggerijnig van... en mn huid droogde enorm uit, de schilfers lagen overal. Werd er zó depressief van dat ik ermee moest stoppen van de huisarts. Heb toen tijdenlang de nuvaring gebruikt, maar ook niets van gemerkt toen ik daarmee stopte 2,5 jaar geleden. Over het algemeen hoor je vaak dat vrouwen energieker worden zonder pil, en een hoger libido. Maar ja, verschilt natuurlijk nogal per persoon, snap dat je wat angstig bent, ook om aan te komen...
quote:_maris_ schreef op 21 februari 2011 @ 21:46:

Ik heb dat wel erg met mn schouders, heb ze vrijwel altijd opgetrokken zonder dat ik het doorheb. Moet ook constant denken: schouders ontspannen!! Denk ook dat ik het ook wel in mn benen heb, want heb ook geregeld spierpijn in mn benen. Oh, (ben op dreef, haha) ik heb ook vaak mn kiezen/kaken heel hard opelkaar geklemd zonder dat ik het doorheb. Lig ik al een half uur in bed, en dan besef ik me ineens dat ik de hele tijd met een stijf getrokken bekkie lag... bizar.

Waarom vraag je dat eigenlijk specifiek aan Abc?

Goeie vraag. Omdat ze het er met annemie wel over heeft gehad, ook met die gesloten handen enzo? Eigenlijk weet ik het gewoon niet, waarom alleen aan abc... Sorry

Ja, die schouders dat herken ik ook, maar dat vind ik ook wel een heel algemeen verschijnsel bij stress, en ik moet zeggen dat dat nu een stuk beter gaat bij mij maar dat kan ook van mijn sport komen, dan worden ze gewoon losgeforceerd natuurlijk Ik vind die benen zo raar, omdat je dat niet 1-2-3 verwacht. Nu je het zegt, heb ik ook geregeld halve kaakontwrichtingen tegenwoordig. Je betrapt jezelf er echt op hè, ik vind dat zo raar. Daarom denk ik dat CSR wellicht iets kan doen voor mij. Want ook dat kost weer energie die je beter aan iets leuks kunt besteden. Slapen bijvoorbeeld want zolang dat bekkie of die benen verkrampt zijn, val je dus niet in slaap, is mijn ervaring. En als je niet beseft dat je het doet, kun je dus wachten tot je een ons weegt (en dat duurt bij mij nog veel langer dan bij jou )
Waar is iedereen ineens?
Wat me niet echt duidelijk werd op de site van CRS (maar misschien niet goed genoeg gekeken): zijn het groeps- of individuele trainingen en waar wordt dat allemaal gegeven? Kon niet een overzicht vinden van de locaties.
Hier kreeg wat zeurderige hoofdpijn, dus even laptop aan de kant gelegd.
En nu zelf aftaaien?
Locaties staan er niet op. En volgens mij is het individueel als ik abc zo hoor.
Ik ben weer eens aan het surfen naar van alles en niks....
Ik had je opgegeven voor vandaag
Kopen jullie ook zoveel nu je thuis zit? Ik heb gister en vandaag weer flink zitten shoppen op marktplaats en bol.com....
Ik ben nu vooral meer aan het kijken wat ik nog allemaal wil hebben.... hahaha
Ja ik heb (heel) veel kleren gekocht, zowel online als IRL. Vind het wel fijn, had dat al heel lang niet gedaan, dus ben fijn weer in het nieuw en dat geeft me een goed gevoel. Geen miskopen gedaan tot nu toe (normaalgesproken doe ik er meer...).

Ik kom de laatste weken nooit met lege handen een winkel uit, ook niet in woonwinkels ofzo.
Weet je wat ik vooral merk, dat ik nu veel bewuster aan het shoppen ben en veel minder met allerlei prul thuis kom. Leuke accessoires voor in mijn huis, boeken of mooie kleding voor mezelf daar verwen ik mezelf wel mee.

Heb dat echt jaren niet meer gedaan en het is heerlijk.....

Loop regelmatig bij de Leenbakker, Kwantum, Xenos of een tuincentrum binnen voor betaalbare leuke dingen.
Ik ga een dutje doen, welterusten allemaal!
Ik ga mijn hond nog even uitlaten en daarna een poging doen tot slapen. Want anders word het weer 2.00 uur voordat ik eindelijk in slaap val...

Truste meiden
Mijn kerel komt eindelijk zo thuis van zn werk, ga nog even gezellig doen met hem. Truste!
Ik heb beetje vlug gescrold maar zag iets over schuldig voelen en gewicht. Dat schuldig voelen heb ik zelfs, terwijl ik nauwelijks iets onderneem buiten de deur behalve moet-afspraken. Maar als ik bijv. even buiten wandel of naar dansen ga dan denk ik, waarom dat wel en niet werken (erg stomme gedachte die ik ook weer moet vergeten eigenlijk, dat weet ik).

Ik ben de afgelopen maand best wel wat af gevallen, was al 3 kilo kwijt omdat ik wat wil de afvallen (woog 69 bij een lengte van 1.63) en weeg nu nog 3 kilo minder. Vind het niet zo'n ramp. Ben alleen bang dat m'n gebit er de afgelopen maanden ook op achteruit is gegaan (gaatjes). Moet een controle afspraak maken bij de tandarts en tot nu toe heb ik het alleen maar uitgesteld omdat ik het nog niet wil weten.

Toen ik vanmiddag bij de huisarts was was m'n bloeddruk trouwens ook te hoog. Even opmeten hoor stilte...even nog een keer opmeten hoor...ja, hij is wel een beetje aan de hoge kant weer. Oh, hoeveel dan? (dat willen ze dan natuurlijk niet zeggen). Maar goed, was dus 100/150 en normaal ligt onderdruk bij mij tussen 70 en 80. Merk op het moment aan alles dat m'n lichaam niet in goeie doen is. Nog (weer) veel pijn dus ga weer stoppen en toch proberen te slapen maar.

Trusten allemaal!
Kan dat niet een momentopname zijn geweest 5x5, omdat je toch een beetje gespannen was voor dat gesprek bij de ha? Ik heb het zelf ook wel eens gehad, maar bij nadere controles was hij gewoon weer keurig laag.

Ik ben nu zelf ook een beetje gespannen, voel me erg moe en heb hoofdpijn. Geen zin. Ook omdat de sfeer op de afdeling een beetje jammer is.

Ik heb ook nog altijd last van mijn ribben. Nu zou de ba een prima punt zijn om er even naar te laten kijken, maar om de een of andere reden wil ik dat niet. Ik heb ook geen ertrouwen in haar diagnose.

En ik wil ook eigenlijk niet de mening horen van een capabele dokter dus ik wil ook niet naar de ha, want als het gekneusd is ben ik de l*l voor de komende weken en kan ik niet meer sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven