Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Handig van 'm!

Ik lees een boek en deze staat erin, vind 'm erg mooi en heb 'm in mijn boekje geschreven:

Op een dag

Als je er klaar voor bent

Begrijp je wat je wilt

En dan ga je er gewoon voor

Dan vraag je je onderweg af

Waar je je nou

Zo druk om hebt gemaakt

"Ex" van Helen FitzGerald

Oh en deze staat er vlak voor:

Op een dag

Begrijp je precies

Wie je bent

En dan

Zul je trots zijn op jezelf
Ik kan niet op hyves komen met mijn mobiel, ik zal vanavond daar bijlezen. Ik houd het nu bij een knuffel .

Handige actie van je vriend Marriss. Dat zou die van mij ook kunnen doen, hij is slecht in schatten hoeveel tijd iets kost.

Ik heb een lekkere dag, vanmorgen naar de Saturn geweest om een radio voor schoonouders te kopen, die zijn vriend en schoonvader nu aan het aansluiten, schoonmoeder kookt en ik forum . We gaan hier zo eten en daarna ga ik sporten. Op zo'n dag voel ik me gewoon schuldig dat ik niet gewoon werk. Het voelt nu een beetje als spijbelen.
Die zijn mooi Lief. Die komen ook in mijn boekje.
quote:abc schreef op 21 februari 2011 @ 16:02:

Ik heb een lekkere dag, vanmorgen naar de Saturn geweest om een radio voor schoonouders te kopen, die zijn vriend en schoonvader nu aan het aansluiten, schoonmoeder kookt en ik forum . We gaan hier zo eten en daarna ga ik sporten. Op zo'n dag voel ik me gewoon schuldig dat ik niet gewoon werk. Het voelt nu een beetje als spijbelen.

Nou, ik zat er net over te denken! Dat ik hier een beetje heerlijk van mijn boek lig te genieten in de baas zijn tijd! Maar dan bedenk ik ook maar, dat ik ook heel veel voor de baas heb gedaan in mijn eigen tijd vorig jaar.

En ik moet nou eenmaal rust nemen, en jij ook, en dan kan je er maar beter van genieten want als je dat niet doet, is het ook geen optimale rust.

(I'm back)
Good for you!

Ik geniet er ook gewoon van, dat heb ik nodig dus dat doe ik nu ook. Dat spijbelgevoel komt ook omdat mijn vriend vrij is en we daardoor samen een lang weekend hebben. Als mijn vriend aan het werk is, is het verschil tussen ziek en gezond duidelijk. Nu hij een dag vrij is, is dat verschil weg en voelt het anders. Ik geniet er wel van vandaag, dit soort ongedwongen dagen kan ik nu weer van genieten en dat heb ik heel lang niet gekund.
Abc, herken jij dat, dat als je lekker ontstrest even zit, met laptop of boek ofzo, dat je ineens merkt dat je (met name) je beenspieren aangespannen hebt? Ik merk dat vaak tegenwoordig. Zo strak als een pijl en boog. Moet bewust ontspannen dan en opletten dat ik niet meteen weer aanspan. Met autorijden heb ik het ook.

Alsof ik klaar ben voor de aanval ofzo. Raar hè.
ff berichtje op hyves, zit er een beetje doorheen op het moment na bezoek aan de huisarts
voor 5x5
Ook eentje van mij.
5x5, heel veel sterkte

Lief, je doosje is leeg... wat een heerlijk gevoel. Heel veel succes morgen bij de ba. Zie je tegen het gesprek op?

Toffe, ziek eerst maar eens goed uit en hopelijk ben je binnenkort weer helemaal fit. Het blijft ook lastig om te luisteren naar jezelf, dat zijn wij helemaal niet gewend.

Abc, wat heerlijk zo'n relaxt dagje.

Herken dat gevoel ook wel van me schuldig voelen. Ga wel lekker wandelen, bij vrienden op bezoek, zingen en naar de masseur, doe de broodnodige boodschappen enzo. Maar durf niet zo goed om naar de sauna, bioscoop of restaurant te gaan. Terwijl ik gewoon weg mag gaan maar toch voelt het als iets wat niet goed is. Dan kan je ook wel gaan werken gevoel overheerst dan bij mij.

Maris, wat een stunt van je vriend

Nu ben ik hier, zitten jullie weer op hyves. Soms is het echt niet bij te houden hoor...
5x5

Hier ook erg herkenbaar, dat schuldgevoel. Vandaag weer met lg gebeld, hij vraagt wel eens wat ik zoal doe op een dag. Durf dan ook eigenlijk niet eerlijk te zeggen dat ik me af en toe best heel goed voel, en wel eens met vriendinnen afspreek, naar de sauna ga, over even ga winkelen. Ik ben wel blij dat er in een straal van 20 km van mn huis geen collega's wonen, ik ben niet heel bang dat ik collega's tegenkom als ik in mn eigen woonplaats ben.

Doe je het weer zonnestraal... op iedereen reageren maar niet vertellen hoe het met jezelf is. Foei!

Hier wel een goeie dag. Vanmorgen gesport, ging gelukkig veeel beter dan vrijdag! Daarna lekker met vriend op de bank gelegen in de zon, toen verf gekocht voor de zolder en daarna bij mn ouders aangeschoven voor avondeten (vriend moest weer werken) Mams is nog meegegaan hier naar toe om die vriezer schoon te maken... (aai luf my mum )

Nu lekker op de bank.

Morgen:

ik moet naar shiatsu

ik wil boodschappen doen

ik zou (samen met vriend) de kelder op kunnen ruimen
Heb vandaag een relaxt dagje gehad. Kon er vanmorgen alleen niet uitkomen. Heb zoveel moeite met inslapen, dat duurt echt een paar uur. Gelukkig slaap ik nu verder wel goed.

Vanmorgen eerst zangles gehad met weer goede ademhalingsoefeningen, kom dan echt tot rust. Raak alleen zo in de stress als iets me niet meteen lukt. Zo irritant dan.

Vanmiddag eerst een kwartiertje gewandeld naar de masseur en drie kwartier later weer helemaal ontspannend vertrokken.

Nu zit ik moe naar dit beeldscherm te staren

Vandaag een start gemaakt met een gezondere eetpatroon.

Wil nu even voorlopig alles bijhouden wat ik eet en drink.

Heb zelfs een klein glas vers wortelsap gedronken. Wat is dat vies zeg. Bah!

Ben vandaag ook begonnen met supradyn vitamine extra hoge dosering. Ben benieuwd of dit gaat helpen. Slik nu ook extra foliumzuur.

Alleen toen ik straks bij voedingswijzer in ging vullen wat ik tot nu toe gegeten heb, kwam ik op 1650 kcal uit.

Nog veel te weinig dus. Ik moet meer en gezonder gaan eten. Maar eigenlijk zouden er ook nog wel wat kilo's af mogen.

Weet niet zo goed hoe ik hier nu mee om moet gaan.
Ik was nog bezig Maris, ben niet zo snel
Zonnestraaltje, ik heb me ook heel lang schuldig gevoeld als ik ging winkelen of naar de bioscoop ging ofzo. Vooral de winkels in mijn werkplaats heb ik lang vermeden. Laatst gingen we winkelen en uit gewoontje ging vriend daar wel heen, pas toen ik een collega zag lopen besefte ik dat ik weer eens in werkplaats aan het winkelen was. Ik ben wel weggedoken achter een stelling trouwens dus ik ben niet gezien .

Tegenwoordig ga ik na het werk weleens het centrum in en dan voel ik me daar ook niet meer schuldig om. Ik heb toestemming van de ba om te gaan en te staan waar ik wil, ik moet er juist uit en leuke dingen doen. Dat herhaalt hij elke keer en ik ben inmiddels wel grotendeels van dat schuldgevoel af. Af en toe komt het nog wel eens op (zoals vanmiddag) maar over het algemeen doe ik gewoon waar ik zin in heb zonder er over na te denken wat anderen daar wel niet van vinden.

We hebben bericht van het ziekenhuis gekregen en we beginnen in de eerste week van april met de behandeling.

*Even dromen*

Als alles in een keer goed gaat en ik zou meteen zwanger worden dan ben ik toch nog voor mijn 30e zwanger (net een paar dagen).

* en weer met beide benen op de grond*

Het zal een zware tijd worden denk ik. Komende donderdag hebben we een infoavond en krijg ik prikles.

Ik moet ga nu even de was opvouwen, er ligt geen handdoek meer in de kast.
Zonnestraaltje, als je te weinig eet (wat jij lang gedaan hebt) dan gaat je lichaam in de spaarstand en zul je niet afvallen. Let maar eens op als je nu genoeg en gezond gaat eten, val je waarschijnlijk wel af.

Morgen:

Ik moet werken

Ik wil nog wat was wegwerken

Ik zou boodschappen kunnen doen

Ga nu echt mijn was op vouwen, douchen en op tijd slapen. Vriend ligt al te slapen, hij heeft volgens mij een griepje onder de leden.
Spannend Abc!
Abc, Wat spannend zeg. En nu opeens gaat het heel erg snel. We gaan allemaal voor je duimen hoor.

Het is denk ik ook dat ik bang ben voor geklets... daar heb ik geen zin in. Volgens mij woont er wel een collega van mij vlakbij. Alleen weet ik niet wie het is, ken ze niet allemaal. Alleen weet wel iedereen wie ik ben.

Ga ook echt niet naar de stad toe, want daar kan ik iedereen tegenkomen. Daarom vind ik het ook wel weer fijn als ik binnenkort weer ga werken al is het maar voor een paar uurtjes per week.

Ben trouwens toch al moe na een uur shoppen in de stad.
quote:zonnestraaltje1 schreef op 21 februari 2011 @ 20:18:

Vandaag een start gemaakt met een gezondere eetpatroon.

Wil nu even voorlopig alles bijhouden wat ik eet en drink.

Heb zelfs een klein glas vers wortelsap gedronken. Wat is dat vies zeg. Bah!

Gatver! Dat motiveert niet denk ik! Waarom niet lekker een glaasje vruchtensap?

Ben vandaag ook begonnen met supradyn vitamine extra hoge dosering. Ben benieuwd of dit gaat helpen. Slik nu ook extra foliumzuur.

Alleen toen ik straks bij voedingswijzer in ging vullen wat ik tot nu toe gegeten heb, kwam ik op 1650 kcal uit.

Nog veel te weinig dus. Ik moet meer en gezonder gaan eten. Maar eigenlijk zouden er ook nog wel wat kilo's af mogen.

Weet niet zo goed hoe ik hier nu mee om moet gaan.Volgens mij moet je eerst je spijsvertering maar eens wakker maken. Het kan wel dat je in het begin wat aankomt, omdat je lichaam nu in overlevingsstand staat: Als het iets krijgt, slaat het het op voor mindere tijden. Als je lichaam doorkrijgt dat je regelmatig iets eet, dan wordt het aankomen ook minder en als je dan niet chocola eet maar slanke dingen, dan moet jij gewoon weer gaan afvallen hoor.
Oh, mosterd... Sorry zonnestraal.

Ik zie niet heel erg op tegen de afspraak morgen, maar ik heb er ook niet veel zin in. Moet het over CSR hebben maar ook over het feit dat ik me nu weer best moe voel. Ik twijfel echt of ik verder moet gaan opbouwen of moet stabiliseren. Eigenlijk weet ik het wel, maar ik vrees dat ba het er niet mee eens gaat zijn. Ben dan ook heel benieuwd wat haar advies gaat zijn daarin.

Wel uitslapen morgen: Ik moet laat in de ochtend naar ba en ik ga 's middags sinds tijden weer eens een maandelijks overleg bijwonen. Dus ook lunchen in de kantine. Ben heel benieuwd.

Morgen:

Ik moet werken

Ik wil nog een wasje doen

Ik zou boodschappen kunnen doen
Wortelsap is goed voor lage bloeddruk, daarom heb ik het gedronken. Maar zoals het ruikt, proeft het ook. Heb echt mijn adem in moeten houden en geprobeerd om in drie slokken alles naar binnen te werken. Echt erg... hahahaha

Daarna meteen een glas water erachter aan gedaan.

Wil alleen echt niet meer gaan aankomen, zit net in de gezonde zone. Weeg tussen de 70 en 71,5 kg bij 1.69m.

Voel me nu ook echt dik!
Waarom zou de ba er niet mee eens zijn als je de uren even zo laat voor wat het is? Tenminste dat is toch wat je het liefste wil?

Het is alleen misschien iets lastiger om haar te overtuigen als je helemaal uitgerust bij haar zit.

Maar aan de andere kant, zij geeft maar een advies en uiteindelijk beslist je baas. Je kan ook altijd nog met hem overleggen.

Bij mij is het ook steeds een veel lager tempo, dan dat de ba aangeeft. Je lg ziet letterlijk hoe jij je wel of niet staande kan houden op je werk.
Dank je

Ik weeg nu 79 kilo bij 1.73.

Ik zou wel 10 kilo eraf willen maar dat is zo moeilijk voor mij met die dieten, dan mag ik niks meer. En als ik het zo graag wou, was het er al af geweest, dus blijkbaar vind ik het niet zo belangrijk.

Abc, heb je mijn vraag nog gezien over aanspannen van ledematen?
Mijn lg is helaas op vakantie en ik zie hem ook nooit. Hij gelooft me wel denk ik, als ik aangeef dat het niet wil.

Misschien moet je even bij de krabbels op Hyves kijken. Vrij verhelderend en heel typerend.
Lief, oeps dat was niet naar jou bedoeld hoor dat je dan dik bent

Voel mezelf alleen nog niet lekker in mijn vel zitten. Zowel letterlijk als figuurlijk. Door de zwangerschap was ik 23 kg aangekomen en ben wel blij dat ze er grotendeels weer vanaf zijn. Ging van maatje 40 naar maatje 46. Gelukkig kan ik bijna al mijn oude kleren weer aan. Heb alleen nog een dikke kont, dikke bovenbenen, die tegen mekaar aanschuren (erg vervelend in de zomer als ik een rokje draag) en een zeer slappe buik.

Ga maar even de krabbels lezen....
Jij hebt toch zware spieren Lief?

Ik woog 67 kg (1,71m) maar ben door de misselijkheid die eerste weken van mn bo 6 kg afgevallen en dat is er tot nu nog niet weer aangekomen. Nog steeds 61 dus, voel me er wel prettig bij, ben er eigenlijk niet zo erg mee bezig. Ik heb gelukkig ook niet zulke lastige dieten... heb wel zeer gevoelige darmen maar weet inmiddels wel aardig goed waar ik wel/niet op reageer (varkensvlees, koolsoorten, gekruid eten, teveel koffie, aantal zuivelproducten....en regelmaat...misschien nog wel het belangrijkst)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven