Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Lief, wat vervelend dat je je zo verveeld op je werk. En misschien moet je inderdaad zelf wat werk gaan zoeken, dan ziet je lg misschien wel in dat je dus meer verantwoordelijkheid aankan.

Maris, hoe voel je je nu? Super dat het zo goed ging, en ook knap dat je die vervelende opmerking gewoon hebt kunnen negeren.

Zon, waar heb je het zo druk mee? Van 9 tot 21.00 weg is wel lang hoor!

Gesprek bij de psych was weer lastig. Ze confronteerde me op het feit dat ik met een bepaalde blik (vragende blik) mensen het gevoel kan geven dat ze verantwoordelijkheid voor mij moeten nemen en mij moeten helpen. (Beetje lastig uit leggen nu ik het zo hier typ) Ik maak mensen aan het twijfelen zeg maar. Ik stel onduidelijke vragen omdat ik eigenlijk bang ben voor kritiek. Moet nu dus leren gericht vragen te stellen, met het gevoel van: kom maar op met je kritiek, ik kan het hebben.

En we hebben het gehad over het feit dat ik me erg snel schuldig voel als ik me bijv. ziek meld op mijn werk. Het was wel erg verhelderend, maar heb ook enorm veel stof tot nadenken meegekregen.

Morgenmiddag intake voor de mindfullness-training. (Is dat nou wel met 2 ll-en en 2 ss-en? of spel ik het verkeerd?) en woensdag begint die training al. Vind het erg spannend vanwege het groepsverband. En het is elke week 3 uur. En dan nog elke dag 1 uur oefenen. Maar ik heb het er wel voor over, ben er klaar voor!

Stem is nog steeds niet terug, voel me wel iets beter. Heb me morgen en woensdag nog ziek gemeld, hoop donderdag weer fris en fruitig te kunnen werken!
Het lijkt er gewoon op, dat ze eerst willen dat je weer fulltime aanwezig bent en dat goed vol kan houden voordat ze je oude werkzaamheden/werkdruk/belasting weer willen geven.

Ach zolang je zelf ook laat zien dat je geen terugval krijgt doordat je uit eigen initiatief weer inhoudelijk werk gaat doen, dan kunnen ze maar weinig zeggen. Kan bmw hierin ook niks betekenen voor je?

Gelukkig heb ik geen stommetjes werk gekregen. Heb dat ook wel erg duidelijk aangeven, dat ik zoiets niet wil! Wil gewoon het werk doen wat ik altijd doe maar dan voorlopig gewoon het eenvoudige en lichte werk. Mijn bazen gaan wel heel erg met mij mee.

Ga zo slapen, ben zo moe.

Morgen:

Ik moet bellen voor de uitslag van het uitstrijkje.

Ik moet werken

Ik moet repeteren

Ik moet een extra lange pauze nemen op het werk

Ik wil in de zon relaxt wat lezen

Ik wil nog wat nummers oefenen
heb niet gelezen wil alleen even zeggen dat ik in een goeie flow zit.

ben echt nog wel snel en veel en heel moe, dat vind ik echt wel vervelend. stomme is dat ik ban 3 uur werk helemaal op ben, maar als ik dan thuis ben dan ontspan ik en kan ik thuis nog bergen verzetten bij wijze van spreke..

maar goed ik zit nu in mijn goeie flow dus..donderdag naar psych hoop maar wel dat ik dan niet denk oh ik voel me nu goed hoef mijn enorme dip niet te noemen want dat is voorbij.

heb nog geen dokter gebeld, want moet natuurlijk weer via een omweg omdat ik geen ha meer heb en doie kan je dan maar wel bellen tussen bepaalde tijd...en dan ben ik op werk en wil ik niet bellen.

tot laterss
De laatste spuit zit er net in. Over 36 uur de punctie. Ik word steeds nerveuzer.

Ik heb bijgelezen, maar het is niet blijven hangen.
jiehoe, voorlopig niet spuiten abc, fijn! Ik kan me voorstellen dat je nerveus bent, ik vind het al spannend, laat staan jij Mn duimen draaien in ieder geval overuren.

Toffe, fijn dat je je weer wat beter voelt. Probeer er voor te waken dat je nu niet weer over je grenzen gaat he? (zegt zij, die dat ook altijd doet...) en je wilde toch je ups en downs juist met psych bespreken?

Zon, drukke dag morgen. En vandaag ook al. Voorzichtig he...

Choco, klinkt wel herkenbaar, je psych verhaal. Hopelijk heb je er wat aan! Benieuwd wat je van de mindfullness vindt, had het er vandaag nog over met een collega die dat ook heeft gedaan, zij had er veel aan gehad. Vind het wel intensief hoor...

Lief, als ik jou zo lees heb je allang besloten hoe je het aan gaat pakken op je werk Succes, benieuwd hoe bazen erop reageren.

Ik ga ook zo naar bed, morgen lekker dagje niks, vriend is ook vrij en het wordt prachtig weer. Fijn!!!

Truste allemaal.
Maris, geniet van je vrije dag! Het is inderdaad al prachtig weer!

Abc, kan me voorstellen dat je steeds nerveuzer wordt, hoe laat heb je morgen de punctie?

Toffe, ik zou toch je dip benoemen hoor. En ook vertellen dat je er zélf uit bent gekomen. Heb je ook enig idee waarom het nu weer beter gaat?

Ik voel me ook weer beter. Ga morgen weer werken. Had me in eerste instantie nog ziek gemeld voor woensdag, maar het gaat nu al weer beter dus morgen kan ik er weer tegen aan.

Vanmiddag de intake, en verder niet echt veel op de planning. Nog even langs de drogist want heb sinds een aantal dagen echt extreem vet haar. Snap er niks van, normaal is het eigenlijk altijd erg droog. Het is echt vies, voel me ook vies, bah!
Hoi

maris en choco..ja dat is nu juist een knelpunt he...nu voel ik me zo oke en zie ik alles weer zonnig, dat mijn dip echt ver ver weg lijkt en dat ik echt denkt ach zo erg was het niet en ja kom er zelf wel uit en het gaat nu niet meer gebeuren dusik hoef het niet te melden. moet er dus juist op letten dat ik het wel meld want als ik zo eens terug lees komt het wel steeds terug.

ik gavan het zonnetje genieten.

abc ik vind het zo spannend voor je, succes meid
Toffe, echt melden hoor. Je vliegt zo heen en weer, als dat wat stabieler wordt dan voel je je overall zoveel beter.

Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds lang weer vreselijk zitten janken. De combinatie van angst voor morgen, hormonen en werkdruk zijn blijkbaar toch te veel geweest de afgelopen dagen/weken. Eén k**-opmerking van mijn baas en ik was volledig over de zeik. Ik stond al op het punt om naar huis te gaan dus ik heb mijn tranen nog kunnen inhouden tot ik buiten het gebouw was. Eenmaal op de parkeerplaats was er geen houden meer aan. Ik heb echt een dik uur zitten janken in mijn eentje.

Ik weet wel dat mijn baas helemaal niks verkeerds bedoelde met die opmerking. Hij is juist nu nog zorgzamer voor me dan anders en had me al naar huis gestuurd omdat hij vond dat ik genoeg gedaan had voor vandaag. Daar heb ik deze keer heel verstandig naar geluisterd. Die ene opmerking was blijkbaar net de druppel die ervoor gezorgd heeft dat mijn verzet brak en ik wel moest toegeven aan alle emoties die er nu zijn in mij.

Voor vanavond heb ik mijn yoga afgezegd, gaat vriend alleen naar een verjaardag en zorgt hij voor het eten. Ik heb voor vandaag aan de noodrem getrokken en ik doe helemaal niks meer vandaag.
Oh alle emoties komen eruit bij je abc.

Als morgen maar achter de rug is...

Hou vol, dapper mens!
Het leek erop dat het wat beter ging maar dat valt tegen . Ben nog steeds benauwd door het slijm wat op m'n longen zit en dat slaat ook op m'n stem. Hierdoor ook snel moe. Heb m'n thuiswerk al gekregen maar ga daar donderdag pas mee beginnen. Morgen 2 uurtjes werken, hoop dat dat een beetje vol te houden is. En verder weer veel last van m'n buik het laatste uur, hou het nu even voor gezien, kom later weer bijlezen. Alleen even dikke voor abc!
Geef er maar gewoon aan toe abc, het is echt niet meer dan logisch dat je zo reageert meis. Morgen, en de dagen daarna, is ook gewoon zoooo allejesus spannend, dat zit allemaal in je lijf en die emmer is overovervol. Probeer een beetje te genieten van je abc-avond Misschien even iets rustgevends innemen voor je naar bed gaat?

5x5, jij sukkelt ook maar wat door hé, met je gezondheid... Heb jij alle uitslagen nu al binnen? Succes morgen, ik ga ook weer twee uurtjes heen.

zon, sta jij nog wat stevig op je benen? Je had vandaag weer zo'n drukke dag hé. morgen uitrusten hoor, dat is een bevel !

Lief, hoe was je dag? Heb je nog actie / initiatief genomen op je werk?

Ik heb volop genoten van de zon. Heerlijk zitten lezen en luieren en zit nu uit te buiken in de tuin na een ordinaire pizza met wijn. Zalig.
Geef er maar gewoon aan toe abc, het is echt niet meer dan logisch dat je zo reageert meis. Morgen, en de dagen daarna, is ook gewoon zoooo allejesus spannend, dat zit allemaal in je lijf en die emmer is overovervol. Probeer een beetje te genieten van je abc-avond Misschien even iets rustgevends innemen voor je naar bed gaat?

5x5, jij sukkelt ook maar wat door hé, met je gezondheid... Heb jij alle uitslagen nu al binnen? Succes morgen, ik ga ook weer twee uurtjes heen.

zon, sta jij nog wat stevig op je benen? Je had vandaag weer zo'n drukke dag hé. morgen uitrusten hoor, dat is een bevel !

Lief, hoe was je dag? Heb je nog actie / initiatief genomen op je werk?

Ik heb volop genoten van de zon. Heerlijk zitten lezen en luieren en zit nu uit te buiken in de tuin na een ordinaire pizza met wijn. Zalig.
Maris, heerlijk hoor dat je zo lekker genoten hebt!

Ja, ik blijf sukkelen inderdaad, ik baalde ook echt flink dat ik qua vermoeidheid weer flink terug bij af ben, zelfs weer hartkloppingen de laatste week , maar dat zal wel met de benauwdheid samenhangen. Had wat onkruid weggehaald uit de tuin, een half uurtje werk, maar ik was helemaal kapot.

Daarna een uur niks gedaan, toen de jongste uit bed gehaald, oudste uit school gehaald en moest toen door naar m'n schoonmoeder omdat zij op zou passen zodat ik met de oudste naar fysio kon. Hoe langzaam ik ook fietste heen en terug, toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot. Ben net tegelijk met de kids naar boven gegaan op manliefs bevel en ga vanavond maar vroeg proberen te slapen. Vanochtend overigens wel rustig aan gedaan en lekker genoten van het weer en de jongste die zo heerlijk speelde.

Ik krijg donderdag nog de lactose-intolerantie test (duurt de hele ochtend) en pas half mei de uitslag. Dan ga ik verder bespreken dat ik nog een keer wil laten prikken op vit. D en b12 om te checken of de waarden wat beter zijn.

Ook wordt dan besproken of ik nog een dunnedarm onderzoek ga krijgen om glutenintolerantie uit te sluiten.
Hou je alsjeblieft je poot stijf 5x5, dat je dat dunnedarmonderzoek wilt... Antistoffen heb je niet zomaar hoor. Ook als ze er luchtig over doen, gewoon aandringen. Moet ik anders met je meegaan?

Werk was wel OK. Ik ben gister gewoon stuk gegaan op het feit dat ik een afwachtende houding aannam, dat is niet mijn karakter en dus niet gezond voor mij. Vandaag had ik een overleg en gelukkig kreeg ik ook wat resultaten binnen, en toen ik daarmee bezig was, kwam opperbaas binnen met werk waar ik erg blij mee ben (dat hele leuke, wat ik op Hyves had geschreven. Nu mag het ineens weer wel... Pfff... Naja, ik heb mijn zinnetje ). Ik denk dat ik morgen wel vol krijg en donderdag gedeeltelijk ook wel. Als ik tijd overheb, heb ik nog een illegaal klusje voor een collega dus ik hoef me niet te vervelen, ook al is het niet wat met lg is overlegd.

Morgen

Ik moet werken

Ik wil vissen

Ik zou een wasje kunnen doen

Donderdag

Ik moet werken

Ik moet=wil sporten

Ik zou wat onkruid kunnen weghalen uit de tuin

Vrijdag vrij, we gaan een weekend naar Terschelling! Heel veel zin in!
Fijn lief! Leuk dat je dat ene toch weer mag oppakken. nu kan je lg laten zien dat je alweer heel wat (aan)kan. Ooh en lekker naar terschelling! Enige waddeneiland waar ik nog nooit ben geweest... staat al jaren op mn lijstje Ik ga het weekend ook weg, met mn schoonfamilie. Naar een LandaI park. Niet heel veel zin, veel lawaaiige en drukke leuke kinderen... daar krijg ik vaak hoofdpijn van Bovendien zijn er een paar bij in de familie die in een half jaar tijd nog niet één keer een iets van zich hebben laten horen richting mij, en dat irriteert me. Ik zou willen dat ik dat van me af kon schudden, maar dat kan ik dus niet.

5x5, sluit me bij lief aan, op je strepen staan hoor! Er is duidelijk iets mis, je hebt zoveel klachten. Vastbijten totdat je weet wat de oorzaak is...

Morgen:

ik moet werken

ik moet bloedprikken

ik wil in de tuin koffie drinken met mn broer

ik zou een wasje kunnen doen

Donderdag:

ik moet tas inpakken

ik wil lunchen met 5 vriendinnen

ik wil/moet/ga een appeltaart bakken (met mn stomme hoofd alweer beloofd aan mn schoonmoeder dat ik dat meeneem voor het weekend)

Ik voel me goed. Ik doe veel vind ik, maar ik fladder erdoorheen. Niet down, geen hoofdpijn, geen tranen, niet moe. Het is gewoon eng en ik ben doodsbang voor die onvermijdelijke dip maar tot die tijd probeer ik er maar van te genieten.
die dip heb ik nu, ben er wekenlang doorheen gefietst en ineens baf... (en juist nu ik weer begin met werken, komt lekker uit, NOT) maar trek je er maar niks van aan, nu genieten, die dip kom je dan ook wel weer uit.
denk dat ik er trouwens verstandig aan doe om toch voor het weekend even naar de huisarts te laten gaan en te laten luisteren. Straks is het een longontsteking ofzo...
Klote he, die dips. Net als je denkt dat het (veel) beter gaat... komt die kloteman met die klotehamer weer langs. Ik zie daarom ook wel tegen het weekend op hoor. Het gaat nu zó goed, dit kan gewoon niet nog heel lang zo blijven, onmogelijk. Zul je zien dat ik in het weekend instort ofzo. En ik weet wel dat ik zulke gedachtes niet toe moet laten, ik moet in het hier&nu bezig zijn... maar dat vind ik moeilijk. In die zin zou mindfullness wel wat voor mij zijn Daarover gesproken, hoe was het choco? Vandaag had je dat toch?

Abc, hoe is jouw abc-avond? Ik hoop dat je je wat beter voelt en dat je vannacht lekker kan slapen. En ik heb het al 100x gezegd, maar ik meen het zo enorm: ik duim me suf voor je, ook morgen. Ik gun het je zoooo dat het gewoon in 1x raak is!!!

Ik ben druk in mn hoofd. Ik wil dit, ik wil dat, ik moet zus, ik moet zo. Bah. Ga maar eens een lijstje maken, een planning, en één en ander afschuiven naar vriend
Maris, ik had vanmiddag de intake voor de mindfullness training. Zie er best tegen op, is toch echt een zware training! Komende 8 weken elke woensdagochtend 3 uur lang. En dan 6 dagen per week 1 á 1.5 uur oefenen. Er zit veel meditatie in, en als ik iets niet kan is dat het wel. Ik heb er de rust niet voor. Maar de bedoeling met die training is dus om dat wel te krijgen. Denk dat ik mezelf elke dag wel 10 schoppen onder mijn kont moet geven om te oefenen. Maar ik houd het doel wel voor ogen, dan is het hopelijk wat makkelijker.

Morgen begin ik ook weer met werken. Zit nu al wat te stressen want training is tot 12 uur, dan snel naar huis, even eten en gelijk door naar werk. Ik begin meestal rond 13.00 maar dit zal nu wat later zijn. Merk dat ik dan toch wat onrustig wordt, want ik zal dan gewoon wat door moeten werken om alles op tijd af te hebben. Maar meestal red ik het makkelijk dus druk maken daarom is onzin

Heb wel bijgelezen, maar ben alles weer vergeten, sorry!

Maar voordat ik het vergeet: Abc, ik duim voor je morgen! Heel veel sterkte/succes. Ik hoop net zoals maris dat het in 1x raak is!
Ik voelde me rot toen ik wakker werd en ik begin hoofdpijn te krijgen. Heb een kledingcrisis, vind mezelf dik en vadsig en er zit een brok in mijn keel.

En toen bedacht ik me dat ik volgende week ongesteld moet worden. Ik heb nu officieel besloten dat ik structureel last heb van PMS.

Abc, aan deze kant van het land wordt er geduimd, gedacht, gehoopt...! Zet 'm op!
Bedankt voor al jullie geduim. Ik ben gister om half acht naar bed gegaan en ben net wakker. Ik had duidelijk extra rust/slaap nodig. Nu even douchen en dan over een uurtje richting het ziekenhuis.
Abc veel succes vandaag meid!
Wow, 13uur slaap, lekker! Daar knapt een mens van op zeg. Veel succes, hopelijk heb je vanmiddag nog een lepeltje over om te vertellen hoe het is gegaan.

Lief, pms is hartstikke stom en vervelend, niet in de laatste plaats voor je omgeving. Knap dat je het al inziet, ik besef me het altijd pas na afloop...
Ik voel me ook rot, nog steeds dezelfde klachten, heb net de huisarts gebeld en morgenmiddag mag ik erheen. Ik wil eigenlijk niet werken maar ga toch omdat ik dan denk, wat zijn nou 2 uurtjes (+ het reizen dan nog). Ga iig niet dansen vanavond, ben met lopen en praten tegelijk al helemaal buiten adem.
Abc, heel veel succes vandaag! Hoop dat het allemaal goed gaat en mijn duimen gaan ook overuren draaien voor je.

Hier gaat het wel. Heb gisteren weer drie uur gewerkt. Wel erg moeizaam maar ik heb wel voor mezelf besloten, dat hier voorlopig mijn grens ligt en blijft. Hoef officieel maar 2 uur per dag te werken. Kan dus altijd na 2 uur naar huis als ik dat wil.

Ben eens terug gaan denken in de tijd en kom er achter dat de dinsdag steeds een keerpunt is waarop het fout gaat. Heb dit ook bij therapeute en lg aangegeven. Meestal ben ik na een uur werken al helemaal doodop en begin me dan ontzettend rot en verdrietig te voelen. En gisteren was dat voor de eerste keer sinds lange tijd dat het goed ging qua stemming.

Vandaag alleen maar relaxen en genieten van de zon.

Meiden een fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven