Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Wat fijn Abc! De echo was dus goed? Hoe voel je je? zie je het wat zitten om naar huis te gaan? Vast wel heeel fijn om vannacht weer lekker in je eigen bed te liggen met vriend.

5x5, voor jou.

Lief, de mijne was wel ok, en de jouwe? Al wat verdiept in je nieuwe opdrachten?

Zon, voor jou... het schiet ook maar niet op he. Wel fijn dat je een beetje weet waar die wekelijkse dip vandaan komt. Ik bedoel, je kan er pas mee aan de slag als je weet waar het vandaan komt.

Choco, wat een druk weekend! Denk je er wel om dat je je rust pakt? Hoe gaat het nu thuis met je ouders?

Ik heb de planning voor de komende tijd doorgenomen met de teamcoordinator. Ze vond het nog niet verstandig om al veel op te bouwen (en ik eigenlijk ook niet. Deze week was natuurlijk niet echt goed, dinsdag niet gegaan en vandaag alweer flink zitten huilen...) Volgende week ga ik maar één keer heen, twee uurtjes met uitloop naar drie uur als ik me ok voel. Zou eigenlijk 2x, maar door allerlei andere afspraken en bevrijdingsdag lukt het gewoon niet. Die week erna ook nog 2x heen, ook 2 uurtjes met uitloop naar 3 uur als ik me goed voel. Dan moet ik aan het eind van de week nog naar de ba, na dat gesprek ga ik naar kantoor voor een evaluatie met mn teamcoordinator en een verdere planning maken. Voelt wel goed dat we per 2 weken plannen nu, en dat ik niet gepusht wordt om al veel op te bouwen. Ik ben zó bang om te snel te gaan en weer onderuit te gaan, dat ik het liever (te) langzaamaan doe dan (te) snel.
Abc, wat een goed nieuws!

Maris, fijn dat je zo rustig op je eigen tempo op mag bouwen. De rest komt wel...

5x5,

Je lg zal het al veel langer weten natuurlijk maar zij zal ook niks hebben mogen zeggen tegen je. Hoe vervelend het ook is.

Choco, toch weer gepoetst

Gelukkig zie je zelf al waar het voor jou verkeerd is gegaan. Morgen weer choco tijd!

Voel me nog steeds rot. Merk dat ik echt moet vechten om niet weer in een depressieve stemming terecht te komen. Ik blijf hier helaas nog erg gevoelig voor. En vooral als dan je lg nog even de dingen extra benadrukt. Ook al is het waar dan zit ik daar op zo'n moment echt niet op te wachten.
Zon jij ook maar een dan.

Ik ben een beetje kort van stof, kan niet zo goed op jullie reageren, sorry. Zo vreselijk moemoemoe. Ik heb zelfs sporten afgezegd voor vandaag.

Heb het op het werk wel goed gedaan, die twee opdrachten zijn veel teveel werk gezien de deadlines (ook voor een gezond persoon). Bovendien krijg ik niet veel ondersteuning bij één van de twee. En dus ben ik zo verstandig geweest dat bij lg neer te leggen. Ik had prima argumenten en lg was zeer schappelijk. Hij gaf ook aan dat hij niet had beseft dat één van de opdrachten al zoveel haast had.

Ik maak nu alleen een voorzetje voor opdracht 1 en geef het dan aan hem terug. Opdracht twee, met de deadline, blijft staan. Dat levert al genoeg werk op, zeker de komende week en waarschijnlijk de weken erna ook wel.

Ik weet niet waar de vermoeidheid vandaan komt. Menstruatie, druk fysiek weekend achter de rug, regulier terugvalletje, intensiever werk, urenopbouw, geen idee. Ik ga wel te laat naar bed al een paar dagen. Vandaag wil ik er echt om 22.00 in liggen, liefst vroeger. Psychisch heb ik geen terugval, het is echt lichamelijk. Natuurlijk zitten de tranen wel een beetje bovenin, maar dat komt gewoon van de vermoeidheid, ik merk echt dat dat niet psychische tranen zijn zeg maar. Ik voel me ook niet down. Wel nog een beetje chagrijnig.
Wat balen, dat je zo moe bent! Je gaat echt vooruit merk je dat zelf ook? Eerst zou je waarschijnlijk toch beide opdrachten zelf gedaan hebben ondanks de hoge werkdruk.

En nu heb je het perfect opgelost. Je kan goed de dingen verwoorden en hebt snel een totaal overzicht. Je maakt er goed gebruik van.

Zolang je maar op tijd aan de bel trekt en ook op lichamelijk vlak je jezelf de rust gunt, dan komt het vast goed.
Dankjewel Zon. Ja, ik merk wel dat ik beter en eerder aan de rem trek. Ik ben er erg trots op dat ik niet ga sporten. Dat is echt het willetje tegen het verstand en het verstand heeft gewonnen.

Op mijn werk ook. Ik weet niet of het makkelijker was geweest als ik helemaal gezond was, dan had ik vast meer aan beide opdrachten kunnen werken, maar nu gaat het niet, het is teveel, te druk en te intensief, ook lichamelijk. En zeker in 6 uur niet te doen. Natuurlijk is er een stemmetje dat roept: Zie je, nu denkt lg dat je bevestigt dat je nog niet 100% bent, zie je, hij krijgt gelijk. Maar ik probeer dat dan maar te negeren...

Mijn man zei trouwens net dat ik al eerder, een paar weken terug, een dipje had zoals deze. Maar dat dat dipje niet diep was en niet lang duurde, en dat ik daarna gewoon de stijgende lijn weer heb voortgezet. Ik kan me dat niet goed herinneren, maar ik ga er maar vanuit dat deze dan ook van tijdelijke aard is.

Helaas is er nóg een stemmetje dat roept: Zou dit dan je energieniveau zijn? Blijf je hier op hangen dan? Is dit wat je de rest van je leven aan kunt?

Maar ja, ook maar negeren hè.

Eerst maar eens uitrusten.

Naast abc op de bank Hoe gaat het met jou abc? De reis naar huis overleefd?
Oh en dan ook nog een stemmetje dat roept: Je zou wat geinteresseerder in Zon kunnen doen, die voelt zich ook rot. En in 5x5 want die heeft een k*tdag. En in het werkverhaal van maris. En in Choc, omdat ik zoveel slimme dingen heb bedacht over haar post maar niet de energie heb om erop te reageren.

Negeerstand. Dus.
Je hebt niet voor niks een bo gekregen! Je hebt altijd meer gedaan dan dat een mens aan kan. En zoals je nu gehandeld hebt, zou je het ook moeten doen als je weer helemaal 100 % fit bent.

Het blijkt gewoon dat de werkdruk veel te hoog ligt en dat de opdrachten maar half omschreven zijn. In het verleden heb jij de problemen gewoon zelf opgelost en iemand anders zijn/haar verantwoording overgenomen. Prioriteiten stellen; doelen/taken omschrijven; delegeren; taken laten bij degene voor wie ze zijn; grenzen neerleggen zijn eigenlijk de dingen, die een manager al behoort te doen voor zijn werknemers.

En daar gaat het al fout. Het is niet voor niks dat managers en anderen met een verantwoordelijke baan een groot risico hebben op een bo.

Je gaat echt vooruit. En we hebben allemaal een dip ook als we helemaal lekker in ons vel zitten. Het gaat nu eenmaal met vallen en opstaan. Zolang je daarna maar weer de draad op kan pakken zodat je opbouwend bezig bent. En dat doe je hartstikke goed!
Lief, je hoef er helemaal niet altijd voor ons te zijn. Zorg eerst maar eens goed voor jezelf. Daarna komen je lieve, wijze en relativerende woorden weer vanzelf bij ons terecht....

Als we ergens begrip kunnen vinden voor onze dip dan is het wel hier. Ik blijf je
Dankjewel lieverd. Knuffelavond vandaag voor ons allemaal!

Lief, denk jij maar even om jezelf, ik neem jou niks kwalijk! Heb al heel veel aan jullie wijze woorden gehad! Ben ook even in ego stand maar wel logisch denk ik. De meeste tranen zijn voor nu gedroogd en heb hoofdpijn en emotioneel uitgeput. Vanavond is RUST het enige wat ik wil en manlief ook. We hebben met elkaar afgesproken het onderwerp even te laten rusten. Morgen ga ik naar de psych en dan bespreek ik mijn zorgen en dat ik even niet meer zo goed weet hoe of wat.

Mijn vader zei trouwens dat ik moet leren op mezelf en vooral op m'n gevoel te vertrouwen, hij denkt dat het wel goed komt op wat voor manier dan ook en dat dit heeft moeten gebeuren misschien. En misschien is dat ook zo maar ik kan er nu nog niet zo naar kijken als hij.

Volgende week ga ik met dochter en de dag erna voor mezelf naar de acupuncturist. Ik hoop dat dat me ook weer een klein zetje in de goeie richting geeft.

En nu zit ik weer te janken dus ik stop maar weer even...
5x5.
Ik weet even niks te zeggen. Heb een k*tavond.

voor jullie aaaallemaaal
Jij ook een Maris (en de rest ook uiteraard)

Ik ga proberen te slapen, trusten en bedankt voor jullie lieve
Goedemorgen!

Abc, ben je al thuis? Of ga je vandaag naar huis?

Lief, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen! Je zit in een dipje, en dan mag je echt wel even alleen maar dippen. En zoals 5x5 en Zon ook al zeggen: Zorg goed voor jezelf. Je staat zelf op de 1e plek, daarna komt de rest.

Maris Hoe voel je je nu? Ik vind je verstandig overkomen wat betreft de opbouw. Je kunt het inderdaad nu beter te langzaam dan te snel opbouwen.

5x5 Hoe is het met jou vandaag? Beetje kunnen slapen? Je vader heeft wel gelijk, maar ik snap heel goed dat je dat nu nog niet kunt inzien.

Ik ben nog steeds moe van afgelopen weekend. Niet zo erg als woensdag, maar ik ben nog steeds aan het bijkomen. Gisteren gesprek met mijn lg gehad over de ziekmeldingen. Ik heb toen ik begon verteld over mijn situatie, maar mijn oude lg is gestopt en heeft dit niet doorgegeven aan de huidige lg. Hij pakte het gelukkig wel heel goed op. Was heel begripvol en had goede voorstellen. Ik was toch wat gespannen vooraf het gesprek maar het is me alles meegevallen.

Vandaag naast werken niks gepland. Ouders gaan een nachtje weg dus heb het huis tot morgenavond voor mij alleen. Was eigenlijk van plan van alles te gaan doen met Koninginnedag maar ik denk dat ik dat lekker allemaal niet ga doen. Misschien even in het dorp kijken, maar misschien ook niet.
5x5, hoe gaat het nu? Heb je een beetje kunnen slapen na zo'n k**-dag?

En Maris, Lief en Zon, hoe is het vandaag met jullie?

Maris, jij ging vanavond toch naar X-factor? Heb je er zin in?

Ik heb heerlijk geslapen in mijn eigen bed. Ben echt blij dat ik weer thuis ben. Ik voel me best goed, ben wel moe en af en toe wat buikpijn als ik te snel/plotseling beweeg. Ik moet het gewoon echt rustig aan doen en dan komt het allemaal goed.
Ik heb niet echt goed geslapen vannacht, lag nog een hele poos wakker maar uiteindelijk wel weer in slaap gevallen.

Ben vanochtend bij de psych geweest en zij zei vandaag dat ik dit maar moet zien als extra ruimte voor m'n herstel en niet te hard meer voor het werk gaan, want ik heb toch niks te winnen of te verliezen. M'n herstel is toch echt het belangrijkste en de begeleiding en therapie die we voor onze dochter nodig hebben.

Maar als ik het slim speel probeer ik het zo te spelen dat m'n ontslagdatum zowiezo niet voor 1-9 ingaat (want ze willen me het liefste met een uitvloeiingsregeling wegwerken) en dan nog 4 maanden ww erbij (heb er 4 jaar gewerkt). Tot het einde van het jaar zit ik dan nog onder de pannen. In die tussentijd moet ik zowiezo kijken hoe het financieel gaat als ik (al dan niet tijdelijk) geen baan heb daarna, want ik kan pas weer solliciteren als ik gedeeltelijk uit de ziektewet ben, eerder heeft weinig zin. En wie weet gaan we het financieel toch redden tijdelijk op 1 salaris en neem ik even een break om uit te vinden wat ik wil. Want dat weet ik ook nog helemaal niet als ik heel eerlijk ben. Ik denk nl. wel aan omscholen en heb een vermoeden welke richting ik op wil maar wil dat met een jobcoach oid eerst gaan uitzoeken en in die tussentijd heb ik dan alle tijd voor m'n gezin.

En verder ga ik zowiezo met iemand samen het gesprek in en ik geef helemaal nergens zomaar akkoord voor.
Hey 5x5, kijk eens hoe postitief je alweer klinkt! Knap hoor, binnen een dag alweer zo kunnen relativeren en met je verstand redeneren ipv met je emoties (das geen verwijt hoor, das doodnormaal! Bij mij duurt het juist altijd best lang voordat mn verstand het weer wint van mn emoties.)

Lief, hoe gaat het vandaag? Sluit me bij de rest aan, jij komt op de eerste plek hoor, en reageren op ons bungelt daar ergens ver onder

abc, fijn dat het goed gaat, voor zover mogelijk dan. Kan me voorstellen dat het fijn is om weer in je vertrouwde omgeving te zijn. Krijg je nog wat visite ofzo? Beetje afleiding is misschien wel fijn, alhoewel bezoek ook wel vermoeiend kan zijn.

Ik ga inderdaad naar xfactor vanavond. Nog niet zoveel zin, voel me niet zo goed. Ongesteldheid heeft eindelijk doorgezet, dus nu de maandelijkse buik- en rugpijn. Tranen ook nog steeds hoog merk ik, maar dat zal ook wel met spanning voor vanavond te maken hebben. Hebben trouwens toch een hotel geboekt in hilversum, vind ik wel een fijn idee, dat we na de show lopend naar ons bed toe kunnen ipv nog 2uur met de auto terug. Vriend is toch met de vriendengroep aan het feesten in Amsterdam (traditie met q-day, met zn allen 3 dagen op de camping ) maar dat zag ik dit jaar niet zitten.

Uhm, rest heb ik niet onthouden, sorry. Ik ga me klaarmaken, een pam innemen en op pad. Fijn weekend allemaal, gaan jullie nog wat doen morgen?
Veel plezier maris! Hopelijk ben je je spandoek niet vergeten! Wel zwaaien he!

Vandaag gaat alweer een stuk beter met me. Ik ben nog wel moe maar niet meer zo afgedraaid als gisteren. Weet niet of ik vandaag zou gaan sporten, maar dat hoeft ook niet.

Ik heb voor mijn gevoel een berg werk verzet vandaag. Als je het van een afstand beklijkt heb ik er maar 2 mailtjes uitgestuurd, maar er zit erg veel uitzoekwerk en planning achter. Zag net nog de complimenten van opperbaas langskomen dat het een duidelijk verhaal is. Toch leuk.

Vanavond lekker op de bank hangen met Xfactor, als het niks is lekker vroeg naar bed. Morgen beetje vissen en zondag zal wel lekker uitrusten worden. Ik heb er zin in, een lekker rustig weekend!

*irritatiemodus aan*

Kreeg ik net een brief van PsyQ. Ik wist al dat ik vanaf 12 mei op donderdagochtend die zelfbeeldcursus ging doen, 8 weken lang elke week twee uur. Dus dat heb ik geregeld met werk. Komt er nu ineens een mededeling dat er (weer!) een intake moet plaatsvinden. En wel midden op de dag op 10 mei. Dus ik bellen dat ik dan niet kan en of het niet verzet kan worden naar een andere dag ofzo, vroeg in de ochtend of laat in de middag. Onmogelijk. En als ik niet naar de intake (het duurt maar een halfuurtje hoor mevrouw) kom, dan mag ik de cursus niet volgen. Naja zeg. Lekker flexibel. Alsof dat halfuurtje iets bijdraagt.

*irritatiemodus uit*
Lief, ik had precies hetzelfde met de mindfullness-cursus. Was ook een aparte intake, en als ik niet zou kunnen zou de cursus voor mij niet door kunnen gaan. Erg flauw is dat.

Maris, veel plezier bij Xfactor! Heb je iets aan waaraan we je mogelijk kunnen herkennen? Of een groot spandoek voor Pyke?

5x5, je hebt flink wat uit te zoeken lees ik! Neem er ruim te tijd voor hoor, zulke dingen zijn energievreters.

Abc, fijn dat je weer lekker thuis bent. Hoe is je dag gegaan? Kun je jezelf wel een beetje vermaken?

Zon, hoe gaat het met jou?

Werk ging vandaag wonderbaarlijk ontspannen! Ik was later begonnen dan normaal vanwege drukte in het sorteercentrum. "Normaal" raak ik een beetje in te stress als ik opeens op een andere tijd iets moet doen. Heb dan het gevoel alsof mijn "planning" in de soep loopt. Maar ik was gewoon heel ontspannen, stond er zelf van te kijken.

Net nog even wat boodschappen gedaan. Was erg druk in de supermarkt en merk dat ik dan toch onrustig word van die vele prikkels om me heen. Vanavond lekker niks doen. Na het eten mediteren (althans, als ik niet weer in slaap val...) en daarna bankhangen en xfactor kijken.

Merk wel dat ik het vooral de eerste dag als ik alleen thuis ben erg lastig vind. Voel me dan snel eenzaam en weet soms gewoon niet wat ik moet doen. Maarja, ik móet helemaal niks :-)
Zit ongeveer 7m achter gordon heeel opvallend in het grijs
Maris, wat spannend! Wel zwaaien hoor... zag net trouwens dat Pyke maar een raar kapsel heeft

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter. Wel weer heel erg slecht geslapen vannacht. Drie nachten achter mekaar maar amper 4 uur slapen breekt me nu wel op. Vanmorgen nog even overstuur geweest en werd bijna naar huis gestuurd door lg. Hij wilde het nog even aanzien omdat ik aangaf dat ik toch graag wilde blijven. Voelde echt alsof ik anders op zou geven.

Er kwam in eerste instantie ook geen geluid uit mij. Echt erg had gewoon totaal geen zin om iets te zeggen. En dat doe ik dan ook niet.

Maar gelukkig kon ik me mezelf op een gegeven moment eindelijk uit die stemming trekken. Heb ook van die lieve collega's, die me op hun manier proberen op te vrolijken...

Ga zometeen ook X-factor kijken en op natuurlijk op zoek naar Maris. Rochelle is mijn favoriet hoop dat ze vanavond ook weer zo goed is. En daarnaast vind ik alle drie de groepen erg goed.

Is het bij jullie ook zo'n noodweer? Hier ging het vanaf 5 uur toch onweren en stormen. Heb toen straks zelfs twee keer de aardlekschakelaar weer aan moeten zetten. De stroom viel steeds uit... Nu regent het alleen nog maar.

Fijne avond nog meiden.
Het valt me nu pas op dat het steeds donker is achter de jury als ze in beeld zijn. Kan je je zaklampje aan doen, maris?

Zon
Eén lampje is genoeg hoor, maris
Zon, . Weet even niet wat ik moet zeggen om je op te vrolijken. Hier is het geen noodweer geweest gisteren, geen spatje regen gezien. Het ziet er nu ook al weer heel mooi uit.

Mijn vriend heeft gisteren een nieuwe tuinset gekocht (die ik via internet had uitgezocht), dus ik kan lekker in de tuin zitten komende week.

Hoe was het gister Maris? Vond je het leuk en kon je het goed volhouden?

Ik ben moe en voel me niet helemaal lekker, ik denk dat ik gisteren toch te veel gedaan heb. Vandaag echt in de ruststand, ik doe helemaal niks.
Mmm... volgens mij is het verkeerd overgekomen. Ik hoef niet meer opgevrolijkt worden, dat ben ik al

Ondanks dat ik gisteren zo moe was ben ik eindelijk de rotzooi in de woonkamer eens op gaan ruimen. Meteen een vuilniszak erbij gepakt, die was zo gevuld. De hoge stapel kranten en reclame eindelijk opgeruimd. Het stof is weer weg in de woonkamer. Kan eindelijk weer aan de eettafel zitten.

Ga zo even het dorp in. Daarna nog even naar mijn ouders, boodschappen doen en dan verder helemaal niks.

Abc, rustig aan hoor! Laat je maar heerlijk verwennen dat heb je wel verdiend.

Fijne Koninginnedag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven