Confrontatie

28-12-2010 00:54 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal, maar heb even wat hulp nodig.

Ik heb een vriendin die naar eigen zeggen 3 vrienden heeft, niemand heeft deze jongens alleen ooit gezien. Nu heeft 1 van die jongen sinds kort msn en ook mij toegevoegd (samen met nog een gezamenlijke vriendin).

Na een tijdje al getwijfeld te hebben of deze jongens uberhaupt wel bestaan, heb ik nu een ipcheck uitgevoerd, het ip van de jongen is hetzelfde als de hare.

De verhalen gaan altijd over dat die jongens haar leuk vinden, ze gezoend heeft met ze en met 1 heeft ze zelfs een 'relatie' van half jaar gehad.

Nu willen ik en een vriendin de confrontatie aangaan, maar hoe pak je dit aan?

Ons grootste probleem is natuurlijk vertrouwen, maar ook haar psychische gesteldheid vinden we wel even een puntje. Voor zover we weten is ze 'gezond', maar dit wijst natuurlijk wel op totale onzekerheid of andere problemen.

Hopelijk heeft iemand wat goede tips om de confrontatie voor beide kanten wat beter te laten verlopen.
Maar waarom moet ze toegeven dat ze liegt? Dat ga je never nooit voor elkaar krijgen. Waarom zou ze dat toegeven? Die knakker heeft ze niet verzonnen omdat 't woensdag was. Daar heeft ze dan heel gegronde redenen voor. Die redenen zullen echt niet ineens verdwijnen als jullie haar met haar leugens confronteren.
Dat kan je niet, hoe pijnlijk dat ook is. Ze moet het zelf ontdekken
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 01:11:

Nou, ik ken haar al jaren en zij zal echt niet zomaar toegeven dat ze liegt. dan blijft het poppenkastspel maar doorgaanWaarom zeg je dan niet dat je die mannelijke vriend van msn gooit omdat je het maar niets vindt. Dan ben je er toch ook vanaf. Geef je als reden aan dat het niet zoveel toevoegd aan contact/vriendschap. Klaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Nou, ik ken haar al jaren en zij zal echt niet zomaar toegeven dat ze liegt. dan blijft het poppenkastspel maar doorgaan

Dus jij denkt dat wanneer ze toegeeft dat ze liegt, dat je haar van het liegen afhelpt?

Sorry schat, dat is amateurpsychologie waar de honden geen brood van lusten.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Dus moeten wij maar doen alsof er nks aan de hand is?

Nou, ik ken haar al jaren en zij zal echt niet zomaar toegeven dat ze liegt. dan blijft het poppenkastspel maar doorgaanDoe jij nooit aan poppenkast? Dik jij nooit een verhaal aan? Of doe je expres geheimzinnig? Hoe noem je dat psychologische detectivespelletje dat jij en je vriendin hebben uitgevoerd op de msn vriendjes van je vriendin? En hoe noem je het dat jullie haar hier " voor eigen bestwil" de les hierover willen lezen? Ik noem bemoeizucht en arrogantie. Maar de afgezwakte vorm is poppenkast
Volmondig eens met Meds.
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 01:14:

Dus moeten wij maar doen alsof er nks aan de hand is?Wij? jij bent verantwoordelijk voor jezelf. En als jij om je vriendin geeft dan doe je dat
meds, ht is wel en psychiatrisch ziektebeeld. Ik zal morgen googlen.
Sorry hoor, maar ik bn toch niet zover gegaan dat ik hele persoonlijkheden aan het verzinnen ben

Dus moeten wij maar doen alsof er nks aan de hand is?Dat overleef je wel.
quote:MEFS schreef op 28 december 2010 @ 01:16:

meds, ht is wel en psychiatrisch ziektebeeld. Ik zal morgen googlen.zelfbedachte MSN vriendjes? Welnee. Er zijn veel meiden die doen alsof je sjans hebben terwijl er niet zoveel aan de hand is. Ik deed vroeger ook alsof ik praktisch verloofd was met mijn homo-penvriend
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 01:17:

Sorry hoor, maar ik bn toch niet zover gegaan dat ik hele persoonlijkheden aan het verzinnen benNee, je bent zover gegaan dat je een IPcheck hebt uitgevoerd.

Sorry hoor, maar ik bn toch niet zover gegaan dat ik hele persoonlijkheden aan het verzinnen ben

Er is toch ook niemand die zegt dat je zorgen onterecht zijn?

Maar wat je met die zorgen wil gaan doen lijkt niet de handigste, beste weg te zijn. Nogmaals: wat verwacht je dat je vriendin doet als je haar met haar leugens confronteert?
quote:meds schreef op 28 december 2010 @ 01:17:

[...]

zelfbedachte MSN vriendjes? Welnee. Er zijn veel meiden die doen alsof je sjans hebben terwijl er niet zoveel aan de hand is. Ik deed vroeger ook alsof ik praktisch verloofd was met mijn homo-penvriend Die van mij had een paard voor me gekocht. Maar dat dier mocht 't land nog niet in, quarantaine en zo....
dat niet, maar een fantasie wereld opbouwen, erin geloven en haar eigen waarde daaraan lenen wel.

Het zou zomaar kunnen zijn dat ze door verhalen van jullie zich zo onzeker voelt dat ze wat vrienden verzonnen heeft om niet zielig in jullie ogen te zijn. Ik bedoel maar.

Waarom moet ze bekennen dat ze misschien helemaal geen andere vrienden heeft? Dat ze zich moet verantwoorden en vrienden moet verzinnen voor jou dat geeft al aan hoe de verhouding ligt. Ze voelt zich niet op haar gemak om eerlijk te zijn.

Nee sabel haar nog even neer. Lijkt me een goed plan. Ga eerst eens nadenken hoe dit zo gekomen is. En waarom ze het gevoel heeft dat ze tegen jullie moet liegen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Je gaat ook ver namelijk door te denken dat het jouw taak is om je vriendin ter verantwoording te roepen. Je bent haar moeder niet, je bent haar therapeut niet. Jij gaat heel ver door te denken dat jij weet wat " voor haar eigen bestwil" is.

Als je zegt het gaat mij persoonlijk te ver, ik trek dat niet, dan is het een ander verhaal, dan moet je de vriendschap dood laten bloeden, zonder haar te confronteren met wat dan ook. Nu lijkt het alsof jullie haar in een hoekje willen drijven. Ik kan er geen enkele vorm van liefdevol handelen in zien.
Met het IP-checken hebben we alleen onze vermoedens bevestigd..
quote:MEFS schreef op 28 december 2010 @ 01:19:

dat niet, maar een fantasie wereld opbouwen, erin geloven en haar eigen waarde daaraan lenen wel.Je weet niet of dat hier het geval is. TO doet alsof ze sjans heeft via MSN, en ze maakt fake accounts aan. Big deal
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 01:20:

Met het IP-checken hebben we alleen onze vermoedens bevestigd..wat heb je daar nou aan?
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 01:20:

Met het IP-checken hebben we alleen onze vermoedens bevestigd..Maar waarom moesten die vermoedens zo nodig bevestigd worden dan? Wat heb je daarmee gewonnen?
Het enige wat ik wil is proberen de vriendschap te redden en dat kan niet door verder te gaan terwijl je weet dat ze glashard tegen je zit te liegen
quote:mrm schreef op 28 december 2010 @ 01:22:

Het enige wat ik wil is proberen de vriendschap te redden en dat kan niet door verder te gaan terwijl je weet dat ze glashard tegen je zit te liegenNogmaals: hoe verwacht jij dat je vriendin gaat reageren als je haar met haar leugens confronteert?

Het is het "wij" tegen haar (één dus) dat me nogal opvalt denk ik.

Hoezo "wij" en "zij". Lees hier de posts van veronicas en meds nog eens door en verplaats je in haar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven