Dagbehandeling gestopt en nu?

09-12-2010 17:11 30 berichten
Hallo,

ik plaats mijn verhaal hier in het kort omdat ik hoop dat er wat tips of ervaringen komen. Zelf kom ik er niet echt uit.

Na jarenlange klachten van somberheid, angst, dwangmatig gedrag en steeds weer terukerende patronenen ben ik een paar maanden geleden in dagbehandeling gegaan. Voornamelijk voor de dwang en angst.

Daarvoor had ik al verschillende psychologen gehad. Omdat ik tegen het eind van de behandeling loop en ik niet op het niveau zit, waar je normaal zou moeten zitten in deze fase is besloten om te stoppen met de behandeling. Omdat het niets toevoegt en ik er niet meer kan halen.

Mijn klachten zitten erg diep en waren niet in een half jaar genoeg te verbeteren. Zelf zit ik soms te denken aan trekken van persoonlijkheidsstoornissen.

Ik krijg nog een aantal nazorg gesprekken over hoe het verder moet maar ik moet zelf met een plan komen.

Maar wat kan ik in godsnaam nog doen? Ik zag deze behandeling als mijn laatste hoop en heb al jarenlang klachten.

Ik ben erg wanhopig en het maakt me zo bang...
@Drift:

Ik ben zelf met de pers.stoornis gekomen. Ik zat te lezen op het internet en herkende mijzelf in zoveel dingen.

Ik heb dit doen aangekaart bij mijn psycholoog en zij zei dat dit ook wel eens bij haar was opgekomen.

Maar dan meer trekken van, want ze zijn erg voorzichtig in het diagnostiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mj1984 schreef op 11 december 2010 @ 17:45:

@Drift:

Ik ben zelf met de pers.stoornis gekomen. Ik zat te lezen op het internet en herkende mijzelf in zoveel dingen.

Ik heb dit doen aangekaart bij mijn psycholoog en zij zei dat dit ook wel eens bij haar was opgekomen.

Maar dan meer trekken van, want ze zijn erg voorzichtig in het diagnostiseren.

Dat is ook wel logisch toch, dat ze daar voorzichtig mee zijn? Het is best wel een forse diagnose namelijk.

Hoewel het natuurlijk goed is om je te verdiepen in dat wat je denkt dadt er aan de hand is moet je denk ik wel voorzichtig zijn in het zoeken naar informatie over dingen op internet. Er staan zoveel dingen die niet of niet helemaal kloppen.

Kun je niet met je behandelaren bespreken dat er uitgezocht gaat worden of je (trekken van) een persoonlijkheidsstoornis hebt?
Ja dat vind ik ook heel goed hoor, dat ze daar voorzichtig mee zijn. Ik heb donderdag weer een afspraak en dan ga ik vragen of dat ook uitgezocht kan worden.

Ik heb al een po gehad maar naar aanleiding daarvan hebben ze er niet over gezegd....

Vind het lastig dat ik hun nou moet vertellen hoe ik het wil. Als ik dat wist had ik dat al jaren geleden gedaan. Ik ben zo wanhopig en zag de dagbehandeling als mijn laatste hoop/kans.
Ik heb nog even in mijn behandelplan gekeken en daar staat in dat ik een dwangstoornis heb. Dat klopt ook en daarvoor zat ik op die afdeling ook op de goede plek. Maar bij mij wordt het niet echt beter en heb ik van meer dingen last.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mj1984 schreef op 11 december 2010 @ 20:02:

Vind het lastig dat ik hun nou moet vertellen hoe ik het wil. Als ik dat wist had ik dat al jaren geleden gedaan. Ik ben zo wanhopig en zag de dagbehandeling als mijn laatste hoop/kans.

Misschien zijn ze vooral op zoek naar wat jij als speerpunten van je behandeling zou zien. Wat voor jou belangrijke behandeldoelen zouden zijn. Hoe jij denkt dat een behandeling er ongeveer uit kan zien (qua intensiteit, belasting en dergelijke).

Overigens kun je meer dan een diagnose hebben en is het natuurlijk heel goed mogelijk dat er naast de dwangstoornis nog meer aan de hand is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven