dagje uit met begeleider
dinsdag 24 juli 2012 om 18:18
Ik werk als begeleider met autisten (wel een jongere doelgroep), en ik ga ook wel eens een dagje met ze weg. Bijvoorbeeld naar het zwembad op een rustig moment. Ik zorg er voor dat alles rustig en goed verloopt, en dat ik de cliënt kan 'helpen' als er iets gebeurd waardoor de cliënt niet meer weet wat hij of zij moet doen. Even rustig zitten, uitleggen wat er gebeurd, etc
dinsdag 24 juli 2012 om 18:27
quote:anoniem001 schreef op 24 juli 2012 @ 18:06:
ja dat vond ik zeker leuk en ik ga graag een dagje naar het pretpark. ik vroeg me gewoon af.. wie nog meer met hun begeleider gewoon een dagje uit gaat of iets anders doet?
Is het onderdeel van het werk van de begeleider of doet de begeleider dat in haar/zijn eigen tijd.
Een familielid (psycholoog) had als een van zijn taken het begeleiden van TBS-ers op familiebezoek en winkelbezoek enz.
ja dat vond ik zeker leuk en ik ga graag een dagje naar het pretpark. ik vroeg me gewoon af.. wie nog meer met hun begeleider gewoon een dagje uit gaat of iets anders doet?
Is het onderdeel van het werk van de begeleider of doet de begeleider dat in haar/zijn eigen tijd.
Een familielid (psycholoog) had als een van zijn taken het begeleiden van TBS-ers op familiebezoek en winkelbezoek enz.
dinsdag 24 juli 2012 om 19:23
Dat gebeurd vrij vaak, valt meestal ook onder de zorgvraag.
In feite helpen ze je dan met 'normale' (lees: neuro-typische) dingen ondernemen die je in je eentje misschien niet snel doet of iets dergelijks.
Gebeurd echt vaak, is niet gek.
In feite helpen ze je dan met 'normale' (lees: neuro-typische) dingen ondernemen die je in je eentje misschien niet snel doet of iets dergelijks.
Gebeurd echt vaak, is niet gek.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.