Date met ADHD

14-06-2011 08:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ivm herkenbaarheid gewist, maar bedankt allemaal!!
quote:bloemeke28 schreef op 14 juni 2011 @ 08:29:

Ik heb zelf zoiets van, als je elkaar liefde kunt geven en elkaar kunt begrijpen, waarom zou iemand met ADHD niet de kans krijgen liefde te krijgen? Sorry ik krijg hier echt braakneigingen van... alsof die mensen gehandicapt zijn Misschien moet je "ADHD" even vervangen door "extravert gedrag" of "een korte aandachtsspanne" om te beseffen hoe dom je hier klinkt...

Desalniettemin... met een of andere stoornis op de proppen komen op de tweede date geeft wel aan dat iemand waarschijnlijk nog niet helemaal z'n plekje in de maatschappij heeft gevonden.
Eens. Ik vind trouwens ook dat je geen sociaal werker in een relatie bent, dus ik ga echt geen relatie aan met een gehandicapte of iemand met een stoornis omdat die ook liefde verdient als ik diegene niet leuk vind.
Eens met friia: ik zou er me meer zorgen over maken dat hij op de tweede date al aan komt zetten met zijn label.

Je inlezen is erg lief bedoeld, maar je loopt her risico dat je jezelf in de rol van sociaal hulpverlener plaatst. Dat zou ik echt niet willen in de tijd waarin de fundering van mijn relatie wordt gelegd.

Ik heb ook ADHD en heb het liefst dat iemand MIJ leuk vindt, inclusief eigenaardigheden (en iedereen heeft eigenaardigheden). De ADHD breng ik zelf dan ook niet ter sprake, zo boeiend is het ook weer niet.

Aan de andere kant viel ik ook altijd op rustige mannen die me in balans konden houden. Dat liep uit op te grote frustraties en schuldgevoelens aan mijn kant.

Nu ben ik meer in balans en ben minder (tot niet) afhankelijk van de rust in mijn partner. Resultaat: een fijne gelijkwaardige relatie.

Denk jij dat jullie een gelijkwaardige relatie kunnen hebben?
Friia, praat es even wat aardiger zeg! "hoe dom je hier klinkt"?! .
Volgens mij maken jullie mijn probleem groter dan het is. Ik vraag hier om raad omdat ik totaal geen ervaring heb met iemand met ADHD, en ik wil weten waar ik evt aan ga beginnen.

Friia, is niet echt aardig van je om dat zo te zeggen, gelukkig weten de meesten hier wel hoe ik het bedoel.

En dat hij het op de 2e date al gezegd heeft, is doordat hij een ander verhaal aan het vertellen was, en daarin kwam dit naar voren. Ik vind dat niet erg, en weet zeker dat hij er niet mee te koop loopt ofzo.

Ik ben absoluut geen sociaal werker, ik moet hem nog leren kennen en misschien bevalt me straks iets anders helemaal niet waardoor het niks gaat worden tussen ons. Ik kies echt wel voor mijn eigen geluk, of hij nu wel of geen adhd heeft...
Bloemeke, ADHD kan bij mensen heel verschillende gevolgen hebben. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken met ex.

Je kunt het beste aan hem zelf vragen wat de ADHD betekent in zijn dagelijks leven. Waar zijn kwaliteiten liggen en welke dingen hij moeilijk vindt. Zo leer je hem beter kennen.

Heeft hij een baan, heeft hij relatie ervaring, hoe redt hij zichzelf? Dat zijn ook belangrijke vragen.

Verder denk ik dat je er voor moet waken dat het te veel over de ADHD gaat.

Mijn ex vertelde ook op de 2e date wat hij had. Destijds wist ik er ook weinig van maar ik vond hem leuk en wilde hem beter leren kennen. Dat hij zwaar sociaal en psychisch beperkt was, merkte ik later. Eerst had hij veel interesse in mij en het klikte goed, maar na een paar mnd raakte hij in zichzelf gekeerd, kreeg wisselende stemmingen en werd alles hem te veel. Alles draaide om hem. Ik trok dat niet. Overigens had hij al jarenlang hulp en medicijnen.

Ik weet niet hoe ernstig zijn ADHD is, maar waak er iig voor dat je de 'hulpverlener' wordt.
Hij heeft een lange relatie gehad, heeft een baan, en woont op zichzelf. Hij heeft al sinds zijn prille jeugd een grote groep goede vrienden, dat zegt ook wel iets voor mij.

Hartstikke bedankt in elk geval voor jullie tips en bevindingen!

Het is tot nu toe erg fijn en we praten heel veel, over serieuze en minder serieuze dingen, ik denk dat het allemaal wel goed komt.

Maar allemaal bedankt!!
Beste Bloemeke,

Ik ben 24 jaar en heb bijna een jaar lang een relatie met mijn vriend. Voordat ik een relatie met hem kreeg kende ik hem al een tijdje en ik wist dat hij adhd had.

Ik ben gek op hem en ik hou ontzettend van hem. Hij is superlief, slim, behulpzaam en probeert het beste uit mensen te halen en probeert ook het beste uit zich zelf te halen.

Mijn relatie gaat op dit moment heel goed. Het enige waar ik nog af en toe best moeite mee heb is het tonen van interesse in mij. Wij wonen niet samen en hebben allebei onze werk en studie. Er kan makkelijk een week voorbij gaan voordat hij zich afvraagt hoe het met mij gaat. Ook het initiatief komt alleen van mij kant af. Ik sms hem heel vaak, maar dan vergeet hij of te replyen, of is hij op dat moment zo druk bezig met iets dat hij niet veel tijd heeft om met mij te praten en dan vervolgens vergeet mij te bellen ..Dit kan aan het begin van een relatie tot onzekerheden leiden. Dat was ook het geval bij mij.

Soms frustreert dit me natuurlijk wel. Ik mis hem en wil graag bij hem zijn. Wanneer we samen zijn dan zie ik aan de kleine dingen dat hij gek op me is. Ik probeer er ook niet al te veel op te focussen.

Hij is geweldig persoon met af en toe ups en downs. Ik zou hem voor geen goud willen ruilen.

Ik zou zeggen volg je hart. Als het goed aanvoelt, ga er voor. zo niet, stop er mee. Geen enkele relatie is perfect. Belangrijk is dat jullie beiden respectvol met elkaar omgaan en zijn adhd nooit als eneen excuus zien, maar wel rekening houdt dat bepaalde dingen door zijn adhd kunnen komen.

Succes en wees vooral niet bang, daar is geen enkele aanleiding voor.
quote:banaanaap schreef op 15 juni 2011 @ 00:02:

Eens met friia: ik zou er me meer zorgen over maken dat hij op de tweede date al aan komt zetten met zijn label.

Je inlezen is erg lief bedoeld, maar je loopt her risico dat je jezelf in de rol van sociaal hulpverlener plaatst. Dat zou ik echt niet willen in de tijd waarin de fundering van mijn relatie wordt gelegd.

Ik heb ook ADHD en heb het liefst dat iemand MIJ leuk vindt, inclusief eigenaardigheden (en iedereen heeft eigenaardigheden). De ADHD breng ik zelf dan ook niet ter sprake, zo boeiend is het ook weer niet.

Aan de andere kant viel ik ook altijd op rustige mannen die me in balans konden houden. Dat liep uit op te grote frustraties en schuldgevoelens aan mijn kant.

Nu ben ik meer in balans en ben minder (tot niet) afhankelijk van de rust in mijn partner. Resultaat: een fijne gelijkwaardige relatie.

Denk jij dat jullie een gelijkwaardige relatie kunnen hebben?

Helemaal eens met Banaanaap (en ik heb ook ADHD, en ook een gelijkwaardige relatie). Nog een extra opmerking:

Ik weet niet hoe de (andere) ADHD'ers hier dat (hebben) ervaren, maar je kunt in je leven ook mensen (partners) tegenkomen die denken dat we "gewoon" gek, lui of dom zijn (want voor de buitenwereld lijkt dat misschien soms zo) en ons om die reden afkeuren of afwijzen. Het zou kunnen dat hij zoiets ervaren heeft en dat hij het daarom 1) nu al zegt en 2) als potentieel probleem ziet (terwijl het dat niet zou hoeven zijn). Dus eigenlijk wat Banaanaap hierboven ook al zegt over schuldgevoelens etc.
Ik schaamde me....Dacht dat ik echt druk was enz enz. Bleek niet zo te zijn. Veel mensen vinden me positief druk, gezellig enz. 1 iemand zei ook die en die vind ik irri druk (geen adhd) jij bent gewoon gezellig. Niet dat ik dan beter ben, maar het deed me wel goed, dat ze het zien als gezelig enz...Nu ik nog

Ik heb het in het eerste gesprek ook gelijk gezegd. Kwam zo ter sprake. Hij vroeg of ik ook een rijbewijs heb....nee niet dus....lukte niet ivm concentratie en toen heb ik gelijk maar open kaart gespeeld.......En nu zijn we al bijna 3 jaar gelukkig

Het is niet altijd makkelijk denk ik voor hem hoewel hij het dan niet echt laat merken....

Mijn drukte zit hem vooral in mijn hoofd en veel kletsen
quote:bloemeke28 schreef op 16 juni 2011 @ 09:18:

Hij heeft een lange relatie gehad, heeft een baan, en woont op zichzelf. Hij heeft al sinds zijn prille jeugd een grote groep goede vrienden, dat zegt ook wel iets voor mij.

Hartstikke bedankt in elk geval voor jullie tips en bevindingen!

Het is tot nu toe erg fijn en we praten heel veel, over serieuze en minder serieuze dingen, ik denk dat het allemaal wel goed komt.

Maar allemaal bedankt!!Dat klinkt goed Bloemeke. Ik hoop dat dit een partner voor jou is met wie je een fijne gelijkwaardige relatie kunt opbouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven